Ben benim sadece darkslide ı orjinal olmayan 645 pro tl ve 80 2.8'e 1000 liradan ilan vermiştim kimse bakmamıştı
Bu hafta Buğra Kibaroğlu ve Ahmet Yeşil ile birlikte yine analog üzerine bir sohbet gerçekleştirdik ve agrandizör ile baskıda yapılabilecek şeylerden konuştuk ve en sona da çok değerli bir sürpriz sakladık.
Beğenmeniz ve faydalanmanız umuduyla...
Buğra Kibaroğlu ve Ahmet Yeşil ile Analog - YouTube
Kutay, başka zamanlarda da söyledim sana,
bir analogcu olarak analoga yaptığın katkılar için çok teşekkür ederim.
Yine analogla ilgili projelerini görmek dileğiyle...
İNTERNETİME DOKUNMA!
madem burada da paylaşılmış bir iki soru sormak istiyorum.
Baskı aldığınız fotoğrafın manevi değeri bir tarafa biraz imaj kalitesiyle ilgili sorular sormak istiyorum.
Görüyorum ki baskıda sonuç az kontrastlı bir şekilde. Aslında bazen hoşuma gidiyor. Ahmet abi aynı şekilde senin fotoğraflarında da bu kontrastı az fotoğraflar görüyorum.
Şimdi bunun nedeni
sadece film yoksa film+banyo ile alakalı bir süreç midir? Ya da fotoğrafın çekildiği anla ilgili bir süreç mi?
Benim istediğim eğer analog sevdasına yeniden bir giriş yapacaksam zaten dijitalede genelde çektiğim siyah beyaz fotoğrafı daha iyi öğrenmek.
Şimdi ben hem kontrastlı fotoğraf olsun istiyorum hem de fotoğraftaki siyah ve beyaz arasındaki tonların -yani dijitalde bildiğimiz bit derinliği olması lazım- kaybolmamasını istiyorum.
Bunu yapabilmem için şu siyah beyazın kontrast filtreleri gibi sarı filtreyi falan mı kullanmalıyım?
Yoksa bu işler filmin de kalitesiyle ilgili banyo süreciyle de ilgili derseniz ne yapmalıyım. Baskı sürecine girer miyim bilemiyorum ama alırsam öyle minilab baskı değil ama kaliteli kanvas pro baskılardan çekebildiğim güzel bir siyah beyaz fotoğrafı en az 50-70 boyutlarında bastırabilirim.
Çok soru sordum ama...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Benim için bir zevk, hep birlikte herkese faydası olacak bir şeyler yapabildiysek ne mutlu
İleride tabiki yeni bir şeyler yaparız analog temalı
Ahmet abi daha iyi açıklayacaktır tabii ama bende düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.
1)Fotoğraf filmi önemli,hepsi farklı özellikler içeriyor,kullanım amaçları farklı.
Tmaxler tenmiz grene sahip ve keskinler.Ancak gerçek siyah ve beyazı aynı anda yakalayamıyoruz.Yüksek kontranslı filimler yinede.
Hp5 tri-x ise detayı daha iyi yakalayabilmemize ton farkını daha rahat hissedebilmemize rağmen büyük grenli ve kontransı daha düşük filmler.
2)Fotoğrafı çekerken en ışık alan yerle en karanlık yer arasındaki fark.Filme çekerken bu aralık daha yüksek olmasında sorun olmuyor ancak baskı alırken gerçek ton farkını yakalayamadığımız için detaylarda kayıplar oluyor.Bu farkı çok açmamak için doğru yerden pozlama almamız gerekiyor.
Canon Fd ''28mm 50mm 135mm 200mm''
Büyüdüm anne yollar büyüdü, büyüdü makineler objektifler büyüdü
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Zenit 122 --> Nikon FE10 --> Canon EOS 300D -> 20D --> 40D --> 50D --> 7D --> 5DMkIII
18-55 --> 15-85 --> 70-200 f:4.0 --> 200mm f:2.8 --> 400mm f:5.6 --> 400mm f:2.8 (mi geliyor?)
Taner, ben de kontrast seviyorum ancak filmi normal standart banyolamak en iyisi.
Neden mi?
Soner Bey'in dediği gibi kağıtlarda bu kontrastı yaratmak mümkün. 1'den 5'e kadar numaralanmış kağıtlarda 1 en düşük kontrastı, 5 ise en yükseği yaratır.
Bizim standart filmlerimiz de 3 numaralı kağıtta standart sonucunu gösterir.
Filmi standart banyolamak yerine kontrastlı banyolamak (daha yüksek ısıda ya da daha uzun geliştirme süresiyle bunlar mümkün) ileride zevklerimizin değişmesi halinde bizi üzebilir. Zira bildiğin gibi film bir kere banyolandıktan sonra film olarak müdahale mümkün olmuyor.
Filmlerimde kontrast normal değerde, ama baskı alacak olsam 4 numaralı kağıtta baskı alır, kontrastın mutluluğunu yaşardım.
Ama tabi bir şey daha var, bazı filmlerin kontrast oranı da daha yüksek olabiliyor.
İNTERNETİME DOKUNMA!
Bugün şansa bir minolta x-700 sahibi oldum.Makine çok güzel ancak lensim yok.Birkaç sorum olacaktı benimde.
-Acaba fd lensleri kullanabilirmiyim md bayonette?
-md den m42 dönüştürücüler var.m42 güzel bir lens mi almak daha iyidir yoksa minolta lenslerin kaliteside iyimidir?
-rokkor-x kodlu minolta lenslerin espirisi nedir?
Canon Fd ''28mm 50mm 135mm 200mm''
o kadar şey yazıp sayfayı yenileyip kopyaladığım şeyiy apıştırayım dedim. Başka bir şey daha kopyaladığım için yazdıklarım gitmiş.
Ahmet abi haklısın. Film sonuçta fotoğrafın son hali değil. dijitalde ya da kağıtta görmek gerek.
Yazdıkalrımı da kısaca bahsedeyim.
Ben pozlama konusunda çok sıkıntı yaşamadım açıkçası. Elimde dslr like varken ilk analog makinemi aldım ve pozometre falan çalışmıyordu. Ortalama çektiğim filmlerden 36 tanesinde bir ya da maximum iki tane hatalı çıktı alıyordum. Bunun geneli de pozlama hatası değil göz miyop olduğundan keskinlik hatası olarak karşıma çıkıyordu.
Bir iki proje çiziktirmiştimz amanında. Portre konusunda. Belki benzer projeler vardır ama kendime ait karaladığım şeyleri yaprsam diye sordum. Niyetim orta format gibi bir şey kullanmak aslında ama berbat olsun istemem. 35mm Sonuçlarını beğendiğim nikon falan da kullanabilirim alıp.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Baskısızlığa yetmez ama evet dersen,
1-2 derece daha sıcak suyla geliştirme yapabilirsin.
Çalkalamayı daha uzun tutabilirsin (gren hacmi de bu durumda artacaktır).
Bu durumda fotoğrafların daha kontrast olur.
Düşük asa filmlerde kontrast daha yüksektir.
Tabi çekimden bahsetmiyorum bile, ne nasıl çekilirse kontrast artar zaten biliyorsun.
(Ama filmin güzelliği sert ışıkta dijitalde olduğu gibi sert gölgeler vermez-çünkü dinamik aralık dijitale nazaran çok daha yüksektir-o sebeple kontrast ışıkta çekim yapmaya çekinmemek lazım)
Ama tekrar etmek gerekirse, film sonuçlarında kontrastlı olması beklenmez, yumuşak-ya da solgun olması da.
Standart olması başarılı bir banyoyu gösterir.
İNTERNETİME DOKUNMA!
Peki abi şimdi dijitali karıştırmıyorum.
Filmli makinede aldık ortalama bir film siyah beyaz.
Sokak çekecem ve ortalama ışık koşullarına göre kendimi ayarlayabilirim tabi.
Benim merak ettiğim sarı filtre kontrast veriyor diye biliyorum. Bu filtre kullanımı hakkında bir bilgin var mı?
Bahsetmiştim ya bir başlıkta çalıştığım yerdeki makineler ve özellikle çok kapsamlı filtre setinden. Neredeyse tüm tonlarda ve renklerde filtreler mevcuttu. Bu beyaz ayarı vs gibi işlere yarıyordur muhtemelen ki beyaz ayarı yani wb dijitalde siyah beyaz fotoğrafla oynarken yüksek tutuyorum ben. Kelvin değeri ne kadar artarsa kontrast ve pozlamada bazen iyi sonuçlar veriyor. peki analogda da bu tarz filtre kullanımı hakkında bir fikrin var mı?
sadece renk filtrelerini soruyorum ya da kontrast filtrelerini. Manzara vs çekmeyecem siyah beyaz. Bana portrede ve sokakta lazım.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sayın Ünlü,
Sn. Can Baytan hocanın aşağıdaki yazıları, filitreler konusunda baş ucu bilgilerim içinde yer alır, bu konudaki sorunuza belki ışık tutar,
Siyah beyaz çekimlerde;
Sarı: En Nötral ton düzeltme, kontrastı arttırır, peysaj fotoğrafları için ideal
Koyu Sarı: Peysaj fotoğraflarını zenginleştirir, deniz ve hava fotoğrafçılığında kullanılır.
Yeşil: Tüm manzara fotoğraflarında çok güzel sonuçlar verir, gökyüzünün arka plan olduğu portre fotoğraflarında idealdir.
Kırmızı: Dramatik gökyüzü etkileri yaratır, ve gündüz fotoğraflarına ay ışığı görünümü verir, İnfrared filmlerle çok güzel sonuçlar verir.
Daha detaylı bilgi isterseniz,
Sadece siyah beyaz için,
SİYAH BEYAZ FOTOĞRAFÇILIKTA FİLTRE KULLANIMI
renkli ve renk ısı,
RENK SICAKLII ve F0LTRELER
Aşağıdaki metin rahmetli Sn.Aydemir Gökgöz hocadan alıntıdır,
-----------------------------
Sarı filitreler Siyah/beyaz fotoğrafcılıkta kullanılır,
- Açık sarı filitreler,
-------------------
Mavi renkler üzerindeki etki az olup, mavi karşıtı kısımlarda daha koyu gösterir, Sabah erken, gece geç saatlerde plaj ve kar manzaralarında 1.5 - 2 stop etkilidir.
- Orta sarı filitreler,
-------------------
Genelde kullanılan bu filitreler yeşil rengi aydınlatır, yeşil ayrıntıları daha belirgin hale getirir, mavi rengin yoğunluğunu arttırır, Bulutlu gökyüzü, çok renkli konuları, çiceklerin çekiminde kar-plaj manzaralarında kullanılır.2 - 3 stop etkilidir.
Koyu sarı filitreler,
----------------------
Kontrast filitrelerdir, mavinin daha kuvvetli belirlenmesini sağlar, 3-4 stop etkilidir,
Orta ve açık sarı filitreler genelde düzeltme filitresi olarak kullanılır, yeşiller üzerinde etkisi fazla olup, yeşil detayların ortaya çıkmasını sağlar, mavinin daha belirgin ortaya çıkartırken kırmızı ve turuncu renkleri güzelleştirir. Genelde plaj ve kar manzaralarında bulutlu havada, yeşil ağırlıklı çekimlerde kullanılırken
Portre çekimlerindeki çok beyaz ten rengi ve mat dudak hatalarını düzeltir.
Kaynak: Sn. Aydemir Gökgöz.
Konu evrendemir tarafından (15.September.2013 Saat 23:09 ) değiştirilmiştir.
Lupitel 2
şunu da belirteyim.
İnsan konuya tam hakim olamayınca sorduğu soru da bir anlam kazanmıyor. Yani soruyu soruyorum ama ardından saçma gelebiliyor ya da yanlış soruları sorduğumun farkına varıyorums anki.
Yani idare ediverin beni.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ben filtre kullanmıyorum. Ancak sarı filtrenin portrede kullanıldığını sıklıkla daha önce de duymuştum.
flickr'da örnekleri de mevcut.
Flickr Search: ilford yellow filter portrait
İNTERNETİME DOKUNMA!
selamlar
Canon AE-1 program modelinde pozometrede bir türlü yeşil ''P'' ışığının yanmasını sağlayamıyorum. tam programlı ayara getirsem bile (enstantane değeri programda, lens üzerindeki diyafram önceliği ''A'') yine kırmızı ''M'' harfi yanıp bana gereken değeri gösteriyor. Bu kafamı karıştırıyor, yeşil P harfi acaba sadece flaş kullanılırken mi yanıyor? (öyle birşeyi yabancı forumda okudum)
Ama lensim FL.
Konu Ayyuka tarafından (15.September.2013 Saat 22:46 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.