Ilford FP4 Plus
D76 1+1 11:45dk
İlfostop 1dk
Rapid Fixer 4dk Leica M6
100 asada gerçekten (aslında 125asa) bu film çok hoşuma gitti.Evet 100 asada kodak tmax'ten güzel.Şimdi sıra Neopan SS'i denemekte
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Dinamik aralığa gelince
Dijital olarak 600D 11.5EVs
Dia film 6EVs
Renkli Negatif film 10EVs
Siyah Beyaz Negatif Film 14EVs
Şuan Canon yada Nikon'un 14EVs'lik dinamik aralığa yetişebilecek bir makine yaptığını bilmiyorum Leica yada Hasselblad belki yapmış olabilir
Bu arada İnsan gözününde 20EVs olduğu yazıyor
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
İz banyon güzel olmuş. Film de iyiymiş-ben söylüyordum; büyük sözü dinlemene sevindim
Beyazlar da ortaya çıkmaya başlamış-yok tabi canım Ilfostop'tan değildir bu hoş kontrast
İNTERNETİME DOKUNMA!
10cc fixer'e iki damla potasyum iyodür eriği koyuyoruz. Bulanıklık olmazsa banyo taze demektir,
kabın dibinde hafif çökelek oluyorsa ve çalkalama sonrası bu çökelek kayboluyorsa bir süre daha fixer kullanılabilir.
Ama çökelek yaygınsa ve çalkalama sonrası da kaybolmuyorsa bu fixer artık işlevini kaybetmiş demektir.
Ama benim yöntem şu;
ben fixeri alırım bir banyoda kullanır ve dökerim
Riske girmem...
İNTERNETİME DOKUNMA!
iki dakika tartışma ortamı yaratmadınız arkadaş ya
hassel 12 EV ye kadar çıktı diye biliyorum da leica dijitalde emekliyo 10 küsür EVde mamiya sanırım 13 EV ve RED 14,5 idi sanırım film bariyerini aşan tek dijital makine
bu arada SB negatifde 12-20 arası banyoya ve filmin kontrastına göre değişiyo diye biliyorum ben konstrast dinamik aralığı öldürüyor
bu arada dia filmin dinamik aralığı daha yüksek değilmiydi
Canon EOS 5D
Eğer 12-20 arası değişiyorsa SB film zaten daha çok yolu var demektir dijitalin.Bu arada Leica emekliyor deme Kürşat S2 diye bir gerçek var şuan çıkan M monochrom'a ait bir veride bulamadım ama epey yüksek olabilir.Zaten her film ve her kimyasal için aynı olması saçma bir durum olurdu.Bunun dışında dia filmin dinamik aralığı dar olduğu için zaten çok hassas bir pozlama gerektirir.+1 yada -1 stopluk bir pozlama dia'yı mahvedebilir.SB negatif ise tam tersidir kafandan değer versen o yinede sana uyum sağlar öyle yada böyle.
Ahmet abi yazmıştım ama pek takan olmamış filmin kestiğimiz uçları varya spirale takarken onları atma fixer'e batır eğer mat kısmı sıvıda çözünüyorsa 1-2dk içinde fixer çalışıyor demektir.Her seferinde döküyorum demişsin oda bir yöntem aslında ama çok gerekli değil aslında fixer görüntüye etki eden bir kimyasal değil aslında ve 1 defada kullansan 3 defada kullansan alacağın görüntü kalitesi aynı.
Son olarak Ilford FP4+ 100 asa sb'de favori filmim oldu diyebilirim 400'de hala tmax'te israrcıyım
Konu izustun tarafından (18.April.2013 Saat 19:20 ) değiştirilmiştir.
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Hp5 t-max 400'den daha az kontraslı bir film gibi geliyor bana.
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Kontrasttan ne anlıyorsunuz arkadaşlar?
Ben skala genişliğini anlıyorum. Yani siyahın bol olduğu bir film kontrast anlamına gelmiyor. Siyahtan beyaza skalanın geniş olması kontrastı veriyor.
HP5 gölge detayları daha fazla olan bir filmdir o kadar. Eğer konuda gölge yoksa ya da çekim tonu beyaza yatkınsa sıkıntılı oluyor sonuçları da.
-1 pozlamada çok hoş tonları çıkarabilir bu anlamda.
Başka bir film de beyaz detaylarda daha iyi olabilir vb.
Bu anlamda aslında kontrast bir film belki de yoktur.
Pozlama, konu seçimi ve banyo kontrastı belli eder.
Tamamen şahsi fikrim tabi.
İNTERNETİME DOKUNMA!
Bu filmlere bu kadar takılmamak lazım bence kodak tmax olsun Ilford fp4 hp5 olsun fuji neopan olsun bunların arasında ben kötü olanını görmedim.Kötü olan nedir Ilford Pan 400 ve 100'dür benim gözümde zaten bu filmler aynı ucuz arabalar gibi fakir ülkelerde satılıyormuş sadece.Birnevi düşük kalite üretimi gibi.Yinede bu filmlerinde başka bir havası var daha eski gibi sanki arada bir pan 400 alıp kullanasım gelmiyor değil.Ama genel olarak hayatta kullanmam.
Neyse neticede o film bu film kavgası yerine fotoğraflar konuşsun diyorum biraz
Hepimiz bu işe gönülden sevdalıyız zaten
Bu arada paylaşmak istiyorum İstanbul Seyrantepe'de DifoLab diye biryer var burda dia baskısının hakkını verecek profesyonel dia tarayıcıları varmış duyduğum kadarıyla.Kendileriyle konuştum özel tarayıcılarda taradıklarını birçok kişinin dia işlerini yaptıklarını söylediler.İsteyene bilgilerinide yollayabilirim.Agrandizör baskısı dia ise maalesef yapmıyorlar.Ama dia'nın adam gibi renklerini versinler oda yeter şimdilik alıp çekeyim diyordum ne zamandır bir c41 bile daha iyi çıkıyor verdiğiniz para boşa gidiyordu
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Kız arkadaşıma alsamda çok kanıksadığım yeni makinem Leica'nın Rus kopyası Zorki 4 ve Leica M6
Pozometre yok frameline yok birçok açıdan Leica'dan zayıf ama oda bir safkan Rangefinder ve piyasadaki ender safkan rangefinder'lardan
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Bugün Pinhole'dan bir Zorki-4 de ben aldım Ahaha İz'i kıskandım :P şaka bi yana ben de safkan bir RF arıyordum. Üzerine Industar 50 3.5 var.
Benim Zorki 4'üm 50.Yıl Özel üretimi. Rus Devrimi'nin 50. yılında 1967 son üretim Zorki 4. Şu an Osman abide bakımda kendisi yeniden diriltiyor Zorki'mi.
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
Cok guzel gorunuyor. M42 lensler kullanilabiliyor mu?
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
İlbey abi o zorki 4 deri mi yoksa kumaş mi? Ruslar canda o uzerindeki lens cok takoz geliyor oyle zarif bir rfnin uzerine
Sent from my iPad using Tapatalk HD
The best camera is the one that you have with you.
- Chase Jarvis