CanonTURK Sitesine Hoşgeldiniz.

Get Adobe Flash player

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
57 sonuçtan 41 ile 57 arası
Like Tree13Beğeni

Konu: Alan Derinliği (DOF) Nedir, Nelere Bağlıdır?

  1. #41
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Soner Gülbetekin
    Makina:
    6D Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Canon EF 50mm f/1.4 USM
    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Yer
    Iğdır
    Mesajlar
    57

    Standart

    Merhabalar. Canon 6D 24-105 Lens ile fotoğraftaki sığ alan derinliğini elde etmemiz mümkün mü? Ben bir türlü bu kadar sığ alan derinliği elde edemedim. Lens en fazla f/4 e kadar iniyor.
    https://500px.com/photo/104050829/pr...ar&only=Family











  2. #42
    selcukesen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Selçuk ESEN
    Makina:
    Ne bulursa onu kullanıyor
    Üyelik tarihi
    Nov 2013
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    23
    Mesajlar
    209

    Standart

    105mm f4 en sığ alan derinliğini elde edersiniz. Objeye ne kadar yaklaşırsanız alan derinliği de o kadar azalır. 24-105 f4 de bu sığ alan derinliğini verir diye düşünüyorum 105mm'de











  3. #43
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Fikret Yaman
    Makina:
    Canon 70D
    Üyelik tarihi
    Nov 2014
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    112

    Standart

    Arka fonun bulanık çıkmasını istiyorsanız eğer en pratik yok lensin zoom değerini maximuma getirmek ve objeyi bu şekilde çekmektir. yani FF için 24-105 de lensi 105mm ye getirip bu şekilde objeyi çekerseniz alan derinliğinin sonucunu ciddi anlamda fark edeceksinizdir.











  4. #44
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    Apr 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.245

    Standart

    Alıntı coolteacher Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Canon 6D 24-105 Lens ile fotoğraftaki sığ alan derinliğini elde etmemiz mümkün mü? Ben bir türlü bu kadar sığ alan derinliği elde edemedim. Lens en fazla f/4 e kadar iniyor.
    https://500px.com/photo/104050829/pr...ar&only=Family
    Arkadaşlara bazı konularda katılıyorum fakat belirttiğiniz fotoğraftaki alan derinliğini, elinizdeki lens ile elde etmeniz mümkün değil. Çünkü fotoğrafın exif bilgilerine bakarsanız 105mm, f2.8'de çekilmiş olduğunu göreceksiniz. Bu diyafram değerine ulaşabilen veya daha fazla zoom yapabileceğiniz bir lens kullanmalısınız.










    Canon EOS 6D, 50mm 1.4USM, 16-35mm f/4 L IS USM, 70-200 f/2.8 L IS II
    Canon 580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C, Rime Lite 65cm Octobox, Slik Pro 340DX Tripod
    Hoya 3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x


  5. #45
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Soner Gülbetekin
    Makina:
    6D Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Canon EF 50mm f/1.4 USM
    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Yer
    Iğdır
    Mesajlar
    57

    Standart

    Öncelikle yorumlarınız için teşekkürler.
    @Nicımendox
    105mm getirdiğimde konuya baya bir yaklaşmış oluyorum. Ve kadraja almak istediklerim kadrajın dışında kalıyor. 105 mm getirip af modunda deklanşöre yarım basıyorum. Sonra konudan uzaklaşıyorum maksat zoomlama sonrası kadrajın dışına çıkanları kadraja dahil etmek . Sonrasında Makine tekrardan yeni bir netleme yapıyor. Fakat bu seferde uzaklaşmadan önceki elde ettiğim sığ alan derinliği kayboluyor.
    Ancak küçük objeli nesnelerde başarılı olabiliyorum. Bununla ilgili benim bilmediğim bir yöntem mi var acaba?











  6. #46
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Fikret Yaman
    Makina:
    Canon 70D
    Üyelik tarihi
    Nov 2014
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    112

    Standart

    Soner bey profesyonel değilim kullana kullana öğrendim. O kadar zahmete gerek yok. Lensi 105mm ye getirin ve çekmek istediğiniz nesneye mümkün olduğu kadar yaklaşın. bu şekilde f/9 bile olsa alan derinliğindeki etkiyi görebilirsiniz.

    Aşağıdaki Resimler Canon 70D ile 18-135mm Lensi ile 135mm de f/13 de çekildi. 1/160 sn ISO 125 te çekildi.
















  7. #47
    SarpSasmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sarp Sasmaz
    Makina:
    Canon Eos 70D
    Üyelik tarihi
    Jul 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    37
    Mesajlar
    258

    Standart

    tele objektif zoom büyütürsen o kadar bulanık alırsın arkaplanı










    Eski email hesabı unuttum yeni hesap

  8. #48
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Fikret Yaman
    Makina:
    Canon 70D
    Üyelik tarihi
    Nov 2014
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    112

    Standart

    Sarp Bey bey benimde bahsettiğim oydu dikkat ederseniz. üstelik diyafram f/13 te iken bu arka planı alabiliyorsunuz.











  9. #49
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    Jun 2014
    Yer
    Istanbul
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.894

    Standart

    Alan Derinligi (DoF - Depth of Field) icin biraz detayli bir ornek vereyim:

    Diyelim ki fotografini cekecegimiz kisi, bizden 8 metre uzakta ve FF makine kullaniyoruz:

    Bir Canon EF 50mm f/1,2 L lens ile cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi: 7,4 - 8,7 m (hyperfocal mesafe: 98,9 m)
    EF 24-105 f/4 L ile 105 mm'de cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi : 7,6 - 8,5 m (hyperfocal mesafe: 137,4 m)
    EF 85mm f/1,8 USM ile cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi : 7,7 - 8,3 m (hyperfocal mesafe: 202,2 m)
    EF 70-300 IS USM ile 150mm'de f/8'de cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi: 7,6 - 8,5 m (hyperfocal mesafe: 140,2 m)

    Burada hyperfocal mesafe ne kadar kucuk ise, odaklanmayan arka/on fon o kadar bulanik olur.


    Bu mantik ile, gordugunuz gibi EF 70-300mm'lik lens ile daha uzaktan cekim yaparak, bokeh ve obje izolasyonu icin (tam aynisi olmasa dahi) benzer / yakin gorsel efekti yaratabilirsiniz.
    Illa EF 50mm f/1,2L lens, EF 85mm f/1,2L lens kullanmaniza gerek yok

    Herkese selamlar ve iyi cekimler.










    fausto2005 bunu beğendi.

    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  10. #50
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    May 2011
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    756

    Standart

    Alıntı aksoykaan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alan Derinligi (DoF - Depth of Field) icin biraz detayli bir ornek vereyim:

    Diyelim ki fotografini cekecegimiz kisi, bizden 8 metre uzakta ve FF makine kullaniyoruz:

    Bir Canon EF 50mm f/1,2 L lens ile cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi: 7,4 - 8,7 m (hyperfocal mesafe: 98,9 m)
    EF 24-105 f/4 L ile 105 mm'de cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi : 7,6 - 8,5 m (hyperfocal mesafe: 137,4 m)
    EF 85mm f/1,8 USM ile cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi : 7,7 - 8,3 m (hyperfocal mesafe: 202,2 m)
    EF 70-300 IS USM ile 150mm'de f/8'de cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi: 7,6 - 8,5 m (hyperfocal mesafe: 140,2 m)

    Burada hyperfocal mesafe ne kadar kucuk ise, odaklanmayan arka/on fon o kadar bulanik olur.


    Bu mantik ile, gordugunuz gibi EF 70-300mm'lik lens ile daha uzaktan cekim yaparak, bokeh ve obje izolasyonu icin (tam aynisi olmasa dahi) benzer / yakin gorsel efekti yaratabilirsiniz.
    Illa EF 50mm f/1,2L lens, EF 85mm f/1,2L lens kullanmaniza gerek yok

    Herkese selamlar ve iyi cekimler.
    150mm f8 ile 85mm 1,2 ile benzer alan derinligi alirsiniz mi dediniz yoksa ben mi yanlis anladim?

    Alan derinligi olcumunun en basit hesabi odak uzakligi / diyafram degeridir. 85/1,2 135/2 105/4 gibi hesaplar yaparak yaklasik sonuc alirsiniz. Rakamsal degeri en buyuk lens en fazla flu yapma kabiliyetinde olacaktir.










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  11. #51
    Erkefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Member

    Status
    Offline
    İsim
    ERKAN EFE
    Makina:
    CANON 6D
    Üyelik tarihi
    Jun 2015
    Yer
    ANKARA
    Yaş
    39
    Mesajlar
    27

    Standart

    Eline sağlık hocam, çok yararlı bir çalışma olmuş.











  12. #52
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    Jun 2014
    Yer
    Istanbul
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.894

    Standart

    Alıntı mlhplt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    150mm f8 ile 85mm 1,2 ile benzer alan derinligi alirsiniz mi dediniz yoksa ben mi yanlis anladim?

    Alan derinligi olcumunun en basit hesabi odak uzakligi / diyafram degeridir. 85/1,2 135/2 105/4 gibi hesaplar yaparak yaklasik sonuc alirsiniz. Rakamsal degeri en buyuk lens en fazla flu yapma kabiliyetinde olacaktir.

    Melih Hocam, bir yanlış anlama var sanırım. Verdiğim örnekler yalnızca aşağıdaki lensler içindir. Ancak bu verilere paralel olarak diğer lenslere de örnekleme yapılabilir. Aşağıda asıl vurgulamak istediğim, alan derinliği haricinde, çekilen objenin arka fondan izolasyonunun derecesidir.

    Alıntı aksoykaan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alan Derinligi (DoF - Depth of Field) icin biraz detayli bir ornek vereyim:

    Diyelim ki fotografini cekecegimiz kisi, bizden 8 metre uzakta ve FF makine kullaniyoruz:

    Bir Canon EF 50mm f/1,2 L lens ile cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi: 7,4 - 8,7 m (hyperfocal mesafe: 98,9 m)
    EF 24-105 f/4 L ile 105 mm'de cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi : 7,6 - 8,5 m (hyperfocal mesafe: 137,4 m)
    EF 85mm f/1,8 USM ile cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi : 7,7 - 8,3 m (hyperfocal mesafe: 202,2 m)
    EF 70-300 IS USM ile 150mm'de f/8'de cekerken, Min. - Max. netlik mesafesi: 7,6 - 8,5 m (hyperfocal mesafe: 140,2 m)

    Burada hyperfocal mesafe ne kadar kucuk ise, odaklanmayan arka/on fon o kadar bulanik olur.


    Bu mantik ile, gordugunuz gibi EF 70-300mm'lik lens ile daha uzaktan cekim yaparak, bokeh ve obje izolasyonu icin (tam aynisi olmasa dahi) benzer / yakin gorsel efekti yaratabilirsiniz.
    Illa EF 50mm f/1,2L lens, EF 85mm f/1,2L lens kullanmaniza gerek yok

    Herkese selamlar ve iyi cekimler.
    Selamlar ve iyi çekimler.











    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  13. #53
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    akay
    Makina:
    canon eos 100d
    Üyelik tarihi
    Sep 2016
    Yer
    eskişehir
    Mesajlar
    16

    Standart

    öncelikle yine güzel bir çalışma olmuş benim gibi yeni başlayanlar için çok iyi .
    bende canon eos 100 d var ve tamron 17-50 lens ile uyumlumudur acaba makine yardım edecek biri varmı. 17-50 tercih sebebim ise flu arka plan calışmalarını sevmem daha başka lens önerileri olan varsa söyleyebilirler bitcem ise 1500 tl civarı dır . şimdiden teşekkürler.











  14. #54
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.538

    Standart

    Alıntı 26erman26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle yine güzel bir çalışma olmuş benim gibi yeni başlayanlar için çok iyi .
    bende canon eos 100 d var ve tamron 17-50 lens ile uyumlumudur acaba makine yardım edecek biri varmı. 17-50 tercih sebebim ise flu arka plan calışmalarını sevmem daha başka lens önerileri olan varsa söyleyebilirler bitcem ise 1500 tl civarı dır . şimdiden teşekkürler.
    Merhaba
    Tamron 17-50 güzel bir lensdir. Yalnız öyle arka planı çok fazla flu yapamaz.
    50mm F2.8 de fotoğraf çekmeniz gereklidir ki bu hem flu olması için yeterli değildir hemde Bu lens 17mm de çok iyi iken 50mm e yaklaştıkça kalitesi düşer.
    17-50 alın ama arka planı flu fotoğraf çekmek istiyorsanız bir adet de 50mm f1.8 alın. Çok pahalı bir lens değil sanırım sıfırı dahi 250TL civarı. 2.el olarak 200TL altına bulunabilir.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  15. #55
    fz6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ibrahim yaman
    Makina:
    Canon Eos 6D WG
    Üyelik tarihi
    Apr 2013
    Yer
    antalya
    Yaş
    31
    Mesajlar
    77

    Standart

    Güzel bir çalışma olmuş,elinize sağlık











  16. #56
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Halil Bingöl
    Makina:
    hiçbiri
    Üyelik tarihi
    Aug 2017
    Yer
    izmir
    Yaş
    27
    Mesajlar
    20

    Standart

    Elinize sağlık...











  17. #57
    gezginmimar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Online
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    Canon 40D, EF 28mm 2.8 IS USM, EF 50mm 1.8 STM, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 17-85mm IS USM
    Üyelik tarihi
    Jan 2016
    Yer
    Izmir
    Yaş
    61
    Mesajlar
    333

    Standart

    Alan derinliği ile ilgili gereken herşey söylenmiş. Herkesin eline sağlık. Ben de şöyle bir özet yapayım istedim.



    Alan derinliğini etkileyen dört şeyin ilki -şekle göre sondan başa doğru gidiyoruz :-) - sensör büyüklüğüdür. Zaten bir makinanız varsa, yapacak bir şey yok. Ama yeni bir makina alacaksanız ve alan derinliği sizin için çok çok önemliyse, bütçeniz de uygunsa, tercihinizi buna göre yapmalısınız.

    İkincisi lensinizin odak uzunluğudur. Sabit odaklı bir lensiniz varsa, bu faktörden de yararlanma şansınız yok. Zoom lensiniz varsa, bokeh için en büyük odak uzaklığını kullanmalısınız. Yeni bir lens alacaksanız, bokeh önceliğiniz ise, geniş açı lenslerden kaçacaksınız.

    Üçüncü faktör, diyafram açıklığıdır. Makinanız ve lensiniz ne olursa olsun, diyaframı açtıkça bokeh etkisini yakalama imkanı elde edersiniz.

    Dördüncü faktör, konuya olan uzaklığınızdır. Konuya ne kadar yaklaşırsanız, bokeh etkisi o kadar artar. Yukarıdaki faktörlerden umudunuz kalmadığında, kanuya yaklaşmayı deneyin.

    Beşinci bonus faktör de, bokeh etkisini garantilemek için, mümkünse konuyu arka plandan biraz uzak tutun.

    Bokeh etkisi için illa ki 1.4, 1.8 diyafram lensler gerekmiyor. Diyaframın çok açılabilmesi elbette büyük avantaj ama diyafram tek faktör değil. Aşağıdaki fotoğraf 50mm lens ve 3.5 diyaframla çekildi. Daha da kısılabilirdi.



    Herkese iyi çekimler!










    Değişmeyen tek şey değişimdir - Herakleitos

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0