Body: Canon 70D, Zenit [12SD, ET, 3M], Lomo'Instant Sanremo Edition, Fisheye Baby 110 Bauhaus Edition...
Lens: Canon 50mm f/1.4 USM, Canon 18-135mm f/3.5-5.6 STM, Canon 70-200mm f/4L USM, Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X 116 Pro DX, 3xHelios 44M-2 2/58, Tokina RMC 28mm f/2.8...
Tripod: DiC&MiC E302, Slik Mini II...
Teşekkürler Batuhan bey, bol uçaklı bir semtte oturmanın herhalde tek güzel tarafı bol bol uçak çekebilmek.
Gerçekten çok güzel fotoğraflar.. Ben yeni fotoğraf çekmeye başladım ve acaba bu tarz fotoğraflar elde etmek için en verimli lensler hangileridir acaba? Teşekkürler
Merhaba arkadaşlar. Şanlıurfa'da Türk Yıldızları gösterisi düzenlenecek.
Canon Eos 7D Mark II ve Canon 70-200 2.8 USM İS ile çekim yapacağım. Manzara çekmeye benzemez ustaların yorumlarını almak isterim.
7D Mark 2'nin hangi moduyla çekim yapmalıyım ? hangi diyafram ve estantane bu tür çekimler için idealdir ?
@gazeteci63
Oncelikle "manzara cekmeye benzemez" kismina kafam biraz takildi. fotografin hic bir dali birbirine benzemez eger soylemek istediginiz o ise. Her dalinin kendine gore cekim prensipleri vardir. Yok eger manzara cekmeyi kolay bir dal gibi dusunuyorsaniz bir gun bir cekimde bir araya gelelim. Manzara fotografciligini da studyo fotografi veya foto muhabirlik gibi bastan savma yapanlar oldugu gibi cok ciddi arastirma, masraf, seyahat ile yapan cektigi karenin farkli olmasi icin ciddi emek sarfeden kisilerde var oldugnu hatirlatmak isterim.
Bahsettiginiz cekimin ozeline gelirsek;
Oncelikle gok yuzune ve oradaki bir objeye yoelik cekimlerde eger objenin siluet olarak goukmesi planlanmiyorsa gunesi mutlaka arkaniza veya mumkun olmadigi durumlarda en azindan karsiniza almamaya ozan gosterin. Saat oldukca talihsiz bir saat gunes konumu olarak ancak asagidaki linkleri kulalnarak gunesin pozisyonunu gorebilr ve mumkun olan en iyi lokasyonu yakalayabilirsiniz. (Mesele bu araclar manzara fotografcisinin cok kullandigi araclardir)
SunCalc - sun position, sunlight phases, sunrise, sunset, dusk and dawn times calculator
Calculation of sun’s position in the sky for each location on the earth at any time of day
Diyafram ve enstantane o gunun hava kosulalrina gore belirlenmesi gerekir ancak tavsiyem mumkun oldugu kadar f/5.6 ile f/8 araliginda hareket etmeniz olacaktir. Lensiniz en az chromatic abberation'i o aralikta gosterir ki ozellikle gokyuzune karsi keskin kenarli objelerde cok rahatsiz edici olabilir. Ayrica lensinizin en keskin araligida gene o f-stop degerlerindedir.
Iyi bir C-PL filtreniz varsa gokyuzunun tonlarini zengisnlestirmeye, kontrasti arttirarak uzaktaki ucak gibi objelerin belirlenmesine faydali olacaktir. Ancak kotu ve ucuz bir C-PL kullanmamanizi tavsiye edrim, Istemedigiiz flare olusumuna ve netlik kaybina sebep olur.
Lensinizi AF modunda tutun ve kameranin AI Servo modu ile 65 nokta netlemeyi etkinlestirin. Aniden goruntuye giren objeye netle secengide ucaklari yakalamiza yardimci olacaktir.
Seri cekim modunda calisin.
Enstantaneniz 1000 civari olsun ve buna ulasiyorsaniz lensinizdeki IS ozelligini kapatin. Makinenizi bu enstantane hizinda titretmeniz zordur. Bu sekilde lens daha hizli netleyecek ve diyafram daha hizli hareket edecektir. Bu enstantaneye ulasmak icin 200-400 ISO derecelerine cikabilirsiniz. Bu bir problem yaratmaz ancak ozellikle raw cekiyorsaniz ve bufferin dolmasini istemiyorsaniz Noise azaltma ozelliklerini mutlaka kapali tutun.
Umarim bilgiler isinize yarar.
Iyi cekimler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Yanlış anlamışsınız; "Manzara fotoğrafı çekmeye benzemez" sözümü "Manzara fotoğrafçılığını küçümsemek, kolay demek" anlamında söylemedim. Durağan olduğu için hem vaktin genişliği, hemde tekrarı olabilir şeklinde söyledim. Böyle anlaşılacağını bilsem belirtidim bunu başta.
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.
Af 65 nkta netlemeye katılmıyorum.
eos 7d markII konusunda yazdığım gibi, bu noktaları kullanan lensler A B ...F G ye kadar farklı gruplara ayrılmıştır,
bir incelemenizde fayda var.
ayrıca youtube videolarında ustaların bahsettiği 9 nokta veya 15 nokta af daha doğru olacaktır.
çünkü bu merkez noktaları kullanan lensler daha çoğunlukta.
ek olarakta, af mode seçiminiz de 1 numara (genel seçim) olmalı çünkü gösteri sırasında uçağın geliş gidiş kadraja giriş vs durumları farklı olacaktır. eğer oto pist yarışı olsa aracın geliş ve yaklaşması bellidir ama gösteride farklı.
son olarak, uçağı kadraja sığdırmaya çalışmayın, yapabiliyorsanız yüksek mp kamera kullanıp crop işlemi yapmak daha iyi olacaktır.
yazdığım son tecrübeler, fotoğraf çekmekten çok video çektiğim 1998 izmir airshowdan edindiğim tecrübeledir.
iyi forumlar/iyi çekimler
bahsettiğim 7d mark II konusu
http://www.canonturk.com/yari-profes...ncelemesi.html
Konu onbes tarafından (05.April.2016 Saat 19:59 ) değiştirilmiştir.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Hovering Over! by Kaan Aksoy, on Flickr
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Nikon D7200
Nikkor Dx 18-140 VR
Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM
Nikon 28-100mm f/3.5-5.6G
.
Helios 77M-4
.
Digipod C-3205N Carbon Fiber Monopod
....
Nikon D7200
Nikkor Dx 18-140 VR
Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM
Nikon 28-100mm f/3.5-5.6G
.
Helios 77M-4
.
Digipod C-3205N Carbon Fiber Monopod
....
Konu S&S tarafından (30.August.2016 Saat 12:04 ) değiştirilmiştir.
Nikon D7200
Nikkor Dx 18-140 VR
Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM
Nikon 28-100mm f/3.5-5.6G
.
Helios 77M-4
.
Digipod C-3205N Carbon Fiber Monopod
....
Nikon D7200
Nikkor Dx 18-140 VR
Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM
Nikon 28-100mm f/3.5-5.6G
.
Helios 77M-4
.
Digipod C-3205N Carbon Fiber Monopod
....
Konu S&S tarafından (30.August.2016 Saat 12:06 ) değiştirilmiştir.
Nikon D7200
Nikkor Dx 18-140 VR
Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM
Nikon 28-100mm f/3.5-5.6G
.
Helios 77M-4
.
Digipod C-3205N Carbon Fiber Monopod
....
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...