Arkadaslar bir urunun kim tarafindan imal edildigi degil, ne icin imal edildigi onemlidir. Gozumuz, beynimiz bugun kamerlarin yapabildigini yapsa kamera uretmezdik veya bir araba ile ayni hizda ulasim saglayabilsek arabaya ne gerek olurdu. ARabanin hizi ile insanin hizi karsilastirilamaz mi?
Ayrica Sensoru parcasi oldugu butunden ayirarak karsilastirmak da dogru degildir. Lutfen yukaridaki yaziyi ve kurami okuyun...
Insanin bir urunu uretmis olmasi o konu ile ilgili bir eksikligi veya bir ihtiyaci karsilamak icindir. (Gunumuzun populer tuketim cilginligindan bahsetmiyorum)
Edit: Ilgileenlere kolaylik olsun diyerek kuramin kisa bir aciklamasi ve kuramin basyapiti olan "Film Kamerali Adam" calismasinin bir linkini ekliyorum:
http://www.sinematek.org/s/sinebilgi/sinema-tarih/77-tarih2.html
Konu tunapala tarafından (04.July.2011 Saat 02:32 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Konu basligi (isigi nasil dengeleyecegim) ile ilgili olarak sensor ve goz karsilastirmasindaki en belirgin fark, sensor'un uzerine dusen isigin orada kalici olarak kaydedilmesidir.
Retina uzerine dusen isik ise sadece gozun odaklandigi surece kaydedilmektedir .
Isik dengeleme sozkonusun oldugunda (tek kare alinacaksa) bu isigin sensor uzerindeki mevcut kayit teknolojisiyle iki temel sekilde yapilabilir. Fotograf isleme yazilimlari veya grad turu filtreler.
Halihazirda makinanin icindeki birtakim yazilimlar Highlight optimizasyonu" secenegi ile kisitli cozum bulabilmektedir.
Bence isik dengeleme konusundaki cozum ileriki yillarda "AKILLI" lenslerle mumkun olabilecektir. Lens uzerine dusen isik farkliliklarinda karanlik bolge ile fazla isik alan bolge arasinda "stop" farki tolere edilebilir seviyeye getirilmek icin lens camlarinda isik hassasiyetine gore "BOLGESEL" kararma olacaktir . (Araba dikiz aynalarinin gece arkadan far isigini filtrelemesi/kararmasi gibi) . Bu durum mevcut teknoloji ile yapilabilir dusuncesinde olmakla birlikte ne kadar gerekli oldugu tartisilir.
Bazen fotografa guzellik katan aradaki "sert" isik farki olabiliyor, lakin ozel cekimler/tercihler icin bu konuda canon muhendislerine bir ricada bulunabiliriz belki canon turk olarak
Konu cengiz51 tarafından (04.July.2011 Saat 11:00 ) değiştirilmiştir.
Şunu çok iyi biliyorum kapalı bulutlu havada , ben sadece karanlık bulutlar görürken, aynı kareyi HDR yaptığımda ortaya muhteşem renkler çıkıyor, bundan anlıyorumki;
benim gözümün göremediği bir çok rengi kameram görüyor.
sonuç olarak göz ile sensör kesinlikle karşılaştırılmamalı çok farklı kulvarlarda yarışırlar. sensörü sensörle gözü gözle kıyaslamak daha mantıklı olur
Dinamik range aralığından dolayı böyle durumlar oluşmakta negatıf makınelerde Dinamik range değerı daha yuksektır insan gozu kadar olmasada dıgıtallerde durum bu şimdilik.
Çoğu Sony gövdeler otomatik hdr özelliğe sahip.Sensör teknolojisiyle alakası yok.
Dragcı bir şey attın ortalıga gittin millet hala etkisinde
O kadar verilen cevaptan,sunulan çözümlereden sonra hiç bir şey yazmamış olman da ayrıca garibime gitmedi değil..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Konunun başına dönersek ışığı dengelemek için başka bir ışık kullanmanız gerekir ki bu da flaştır ya da başka bir suni ışık kaynağıdır.
*Bilgisayar müdehalesi ile: farkedilecek derecede bozulmalarla karşılaşabilirsiniz.
*HDR çözümdür ama ortaya masalımsı şeyler çıkabilir.
*Üstüste farklı pozlamalardaki fotoğrafları yerleştirip de yapabilirsiniz ama bu da uğraştırır.
Kısaca en mantıklısı ucuz bir flaş bulun ve tavana doğru yansıtın. İstediğiniz sonucu alacaksınız.
İnsan gözünün en iyi fotoğraf makinesinden daha iyi gördüğünü anlamak zor değil. Zifiri karanlığa yakın bir ortamda bile bir şeyler görebilir. Makineyle uzun pozlama yapıp daha iyi gördüğünü iddia etmek çılgınlık. Sanki gözümüzle uzun pozlama yapabiliyormuşuz da böyle bir iddia atılıyor.
çözebilen var mıdır ama insan gözünün
mm hesabı
ıso yüksekliği
enstantane aralığı ya da videodaki fps hızı
diyafram açıklığı hep merak konusu olacaktır.
"aslında bir araştırma okumuştum insan gözünün 3d ve 550 milyon piksele denk görüntü aldığı ile ilgili"
3d olması iki gözün olması diyebiliriz halil abi. Aynı anda iki lensin tek bir işlemciden geçmesini hayal edebilirsen gözün de çalışma prensibini çözersin.
bir ara fk da 300 bin mp olduğu yazılmıştı. Oradaki de başka bir kaynaktan almıştı, Tabi bu kaynaklar da biraz uydurma ve kulaktan dolma.