Bir grup fotoğrafında yani önde oturanlar arkada 3-4 sırada dikilenler.. Hepsinin net olması için netlemeyi nereye diyaframı kaça ayarlamalıyım ?
Bir grup fotoğrafında yani önde oturanlar arkada 3-4 sırada dikilenler.. Hepsinin net olması için netlemeyi nereye diyaframı kaça ayarlamalıyım ?
Canon 70D Canon 10-22mm | Canon 24-105mm | Canon 18-55 | Canon 55-250mm.. Bohçayı Tamron 150-600 ve Canon 50mm ile bağlıyorum
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
11 13 civarı
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
Bu biraz göreceli kavram ama F8 gibi bir değer vermen gerekir. Fakat burada aydınlatma önemli. Eğer çektiğin fotoğraf çok önemli değilse lense başlı olarak ve kullandığın body ye bağlı olarak ayarları değiştirebilirsin. Lensin en keskin diyafram aralığını seçtiğinde insan yani canlı çekeceğin için enstantene burada önemli bir nokta. Yoksa F11 de çeksen de enstantene doğru pozlama için yeterli olmayabilir. Burada iso ya yüklenebilirsin. Bu seferde fotoğrafı nerende çektiğin ne kadar ışıkta çektiğin önem kazanacak.
Birbirine bağlı konular.
Konu GunerGulyesil tarafından (31.May.2016 Saat 21:44 ) değiştirilmiştir.
Canon 70D Canon 10-22mm | Canon 24-105mm | Canon 18-55 | Canon 55-250mm.. Bohçayı Tamron 150-600 ve Canon 50mm ile bağlıyorum
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Net alan derinliği diyafram kısıldıkça ve geniş açıya doğru gittikçe artar. P modunda diyaframı makina kendisi ayarlar ve ışık az oldukça olabilecek en açık diyaframı seçer.Sizin yapacağınız; ışık yeterliyse diyaframı 8 yapın(AV modunda ),geniş açıda çekin,öndeki kişiye netleyin,işiniz görülür.
Sony A7 Mark II
Sony Nex-6
Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art - Canon EF-S 24mm f/2.8 STM - Zeiss 55mm f/1.8 FE - Sony FE 28mm f/2 - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Benim nacizane tavsiyem ise yazılanları ayrı ayrı test etmen, makina ve lensine ışığına göre bir standart bulman olacak.
iyi forumlar.
Konu GunerGulyesil tarafından (31.May.2016 Saat 21:44 ) değiştirilmiştir.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
şu diyafram'da çekmek lazım, böyle yapmak lazım demek biraz anlamsız olur. zira; kullandığınız lens, kompozisyona olan mesafeniz, kompozisyonun kendi içindeki derinliği gibi değişkenler mevcut.
Arkadaşlar lütfen konu dışı mesajlar yazıp, kırıcı tartışmalara girmeyelim. Burası bilgi paylaşımı yapılan, soran ve cevaplayanların buluştuğu bir mecra. Herkes aynı fotoğrafçılık bilgisi seviyesinde değil. Dolayısıyla, bir çok kişiye kolay gibi görünen bir sorunun cevabı, başkaları tarafından bilinmiyor olabilir, bu gayet normal...
Tartışma içerikli tüm mesajlar silinmiştir...
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
P modu iso öncelikli moddur.
Manuelde çekebilirsiniz sorun değil. Hatta ben artık iso, diyafram veya enstantene öncelikli otomatik modları kullanamıyorum. Fotoğraf makinesi ile tanıştığımdan beridir de çok kullanmadım. Kullanmaya çalıştığım zamanlar daha çok hata yaptım. Halen kullanamıyorum, değişkenlere yeteri kadar hükmedemediğim için sorun oluyor.
Şimdi Canon lenslerde IS diye bir şey var. IS II, VR, OS gibi lenslerin titreşim önleyicileri var. Yine Canon da hybrid (hibrit) titreşim önleyiciler var. bunlar belki 1 - 2 stop ışık için çekime fayda oluyor. Bunları tecrübe edindikçe uygularsın. Şahsen telefoto lens kullanmıyor isem 1/60 da veya akşam saatleri bazen 1/100 de kullanıyorum. Zaten tripod kullanıyorum çoğunlukla, bu nedenle IS genelde kapalıdır. IS'i sadece el titremesine karşı değil, hareket etme ihtimali olan nesnelerde 1/60 - 1/100 gibi oranlarda kullanırsan durumu kotarabileceğin anlarla karşılaşırsın.
Enstantene çektiğin lense göre 1/100 ve uzaklık yakınlığa göre 1/125 den aşağı olmaması gerekir ki öncelikle fotoğrafta titreme olmasın.
Şöyle ki,
50mm de 3 metre ötedeki bir nesneye odaklandığında enstantene belki 1/125 de olsa çektiğin konuya göre net çıkmayabilir. Fakat 50mm de 10 - 15 metrede aynı hızdaki bir nesneyi atıyorum 1/100 de çeksen bile kurtarır. Tabi doğru odak olur mu orasını tartışmayalım.
Diğer ve asıl konu burada insanlar, ben acemiyim veya garantiye alayım dersen 1/125 enstantene ve F8 diyafram verdin. Fakat ışık önemli. İstediğin fotoğrafı yakalaman için kaç iso olması lazım. Eğer 3200 iso lazım olduğunu düşünelim bu kez crop sensörde 600D'den 700D ye kadar olan makinelerde yüzde 100 kumlanma sorunu çıkacaktır. 750 - 760D de sensör değişti o kadar kurcalama imkanı bulamadım makineleri bir şey diyemem. Ama 6D veya Mark2 ve üzeri gibi FF makinelerde o iso değerinin lafı bile olmaz.
Bir tüyo daha vereyim. Çok mecbur kalmadıkça makinenin kendi flaşını kullanma. Hani çok iyi sonuçlar vermez ama bazen bende kullanıyorum. Yinede amatör bir yaklaşım olur. Tepe flaşı kullanmak en mantıklısı. Diğer taraftan, iso ile ilgili sıkıntın olursa pozmetre kullanarak çekiyorsan ölçme ayarlarını alan (nokta değil içi boş kareye getir) için ideal konuma getir. Raw çekersen iso yu 1 -2 stop düşük çekebilirsin. Bu sefer makinede veya işlemeden baktığında karanlık gelebilir fotoğraf. Lakin Photoshop veya Lightroom da rahatlıkla istediğin seviyeye getirebilirsin.
Iso beraberinde kumlanma getirecektir. Noise de diyen oluyor. Photoshopta manuel olarak giderilebiliyor. Fakat manuel pek uğraşan kaldı mı bilmem. Ben bu iş için Topaz'ın denoise eklentisini kullanıyorum. Fakat çok fazla zorlayınca bu kez fotoğraf tatsız tuzsuz olabiliyor.
Bir başka nokta da, F8 mi daha keskindir yoksa F11 veya F16 mı?
Şimdi lenslerin en keskin olduğu diyafram aralıkları farklı olabilir. Gerçi hayatıma giren lens sayısı, hayatıma giren kızlardan daha fazla olduğu için rahatlıkla şunu söyleyebilirim lenslerin en keskin olduğu diyaframlar en çok 5,6 - F8 yada F11 dir. Fakat alan derinliği fotoğraf olarak tabiki F11, F8 den daha net çıkar. Fakat yine burada makine, nesne, ve odak uzaklığı devreye giriyor.
Şöyle; Alan derinliği oluşturmak için yani arka planı öldürmek için belirli bir mesafede belirli bir nesneye odaklanman lazım ki, arkasındaki nesnelerin flu çıkmasını sağlansın. Bu odak uzaklıklarına göre değişiklik gösterir. Nesnelerin, nesnelerle uzaklıklarına göre de değişir. Bu yüzden hangi lensin ne kadar mesafede ne kadar arka planı öldüreceğini bilmek gerekir. Alır 20 diyafram bıçaklı bir prime lens ile 18-200 bir zoom lensi karşılaştırırsan ikisi aynı mesafede aynı ayarlarda aynı şekilde davranmaz.
Son bir tüyo daha vereyim. Eğer insanların tek sıra yani 2 - 3 sıra olmasını gerektirmeyecek durumlar var ise tek sıra çekebilirsin. Fakat eğer lensin kenarlarında kırılmalar oluyorsa tek yeri iki sıra olmaları avantaj da sağlayabilir. Kadrajın kenarlarında olmayacakları için kırılmalar da az olacaktır.