CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 20 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    teo
    teo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Orçun Yurtseven
    Makina:
    Canon 60D,Canon 450D, Zenit 122 , Pentax K20D Kodak M1093 IS
    Üyelik tarihi
    09.March.2010
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    287

    Standart Hidrolik Makina Çekimi Yapacagım Yardım....

    Arkadaşlar merhabalar babamın çalıştığı şirkette Hidrolik Makina yapıyorlar. Bugün şirkette görüşmeleri gerçekleştirdim makinaların çekimlerini yaparak internet sitesinde kullanacağız. İstediğim ekipmanı temin edilecek.Çekimini yapacağım en büyük Makinanın ortalama yükseklik ve genişlik oranı 8 metreye 3 metre. 2 tane 600 watllık bir paraflash alsam yeterli gelirmi yoksa 2 adet 1000 wattlık bir flashmı tercih etmeliyim. Yardımcı olursanız sevinirim










    Canon 60D, Canon 450D , Pentax K20D = 90-300 mm 50mm F1.8 70-200 F4 İS 18-55 mm
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    )

  • #2
    onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    onuralp karaman
    Makina:
    canon 500D
    Üyelik tarihi
    11.May.2010
    Nereden
    balıkesir
    Mesajlar
    144

    Standart

    bu işlerden anlamam fakat doğal ışık ile çekim daha kaliteli olmazmı .










    canon 500D / 18-55 IS

  • #3
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Teo dogru aydinlatma icin o boyutta bir obje icin iki paraflash yetmeyebilir oncelikle. Eger arka isik kullanacaksan makinanin bazi yerlerini isikla ortaya cikartacaksan falan. Ama ozellikle soft box lari hatta octoboxlari buyuuk aldir en az 2 MT olmali duzgun aydinlatma icin.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #4
    burhankaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    burhan kaynar
    Makina:
    5 dmark 3 - 70d - 5 dmark 2
    Üyelik tarihi
    24.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    221

    Standart

    bencede iki ısık kaynagı az kalabılıe özellikle 8 mt lik bir makine için











  • #5
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    ışıkların yerlerini değiştirerek (makina tripod üstünde sabit) farklı fotoğraflar çek ve ps ile bu fotoğrafları birleştir. Daha homojen bir fotoğraf alabilirsin... Tahir'in bununla ilgili bir videosu vardı hatırladığım... (arabalar için)










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #6
    buka64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    semih ural
    Makina:
    Phase One645 DF -P40+digital back 80mm f2.8 -35mm f3.5 55-110 f4.5 Mamiya AFDII +80mm f2.8 phase one battary grip Canon 5Dmark III nikon d2x fuji x100 L 12-24 sigma 50 1.1.2 nikon
    Üyelik tarihi
    15.September.2010
    Nereden
    bursa
    Yaş
    60
    Mesajlar
    96

    Standart

    ben senin yerinde olsam hiç ışık kullanmam ışığın homojen oldugu bi alana aldırabiliyosan makinayı aldır yok aldıramıyosan oldugun yerin ışık saatlerinde sert ışıkların makinaya düşmediği zamanı seç aldırabiliyosanda calaskalla makinayı kapı ağzına yakın yere aldırırsan şu sıralar sert güneş yok şıkırşıkır çekersin ama ışıkla çekim dersen ...hiç yapmamışsın çok boçalarsın saçma sapan parlamalar çıkar gölgeleri ayarlayamazsın gibi birde öbüryolu gölge ve aydınlık yerler arasındaki dengeyi sağlamak için hdr gibi çekebilirsin ama hdr yapma tabi photomatix tarzı bi programın varsa onda yap...pazartesi bende makina çekicem ha bu arada babanların şirket baya bi bonkör galiba pro biri çekse daha ucuza gelir tabi nekadar zamanda bi makina çektiricekler bilemem ama...tabi sen bu arada ışık sahibi olacaksan aldır ışıkları boxları gene kullan ama ortam ışığıyla dengele fazla etkisi kalmasın










    Konu buka64 tarafından (19.November.2011 Saat 04:01 ) değiştirilmiştir.

  • #7
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    ışığı ... ortama uydurmayı dert etme bence.... katalog çekimi falan olacaksa zaten onlar dekupe olacak... hidrolik makina yapımı dediğine göre, bir üretici firma var ve ürün tanıtımında kullanılacak bu çekimler... ihtimal, dekupaj gerektiren çalışmalar olacak.... bu yüzden arka fon kullanabilirsin...











  • #8
    Tahir Yildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Tahir YILDIZ
    Makina:
    Nikon D600 + Canon 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    15.July.2009
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    3,674

    Standart

    Bu cekimler ortam isigiyla olmaz arkadaslar

    Hidrolik makineler genelde cok cok detay gorsel getektirmeyen buyuk makineler olduguna gore Tuna abinin bahsettigi gibi yumusak isik en onemli gereksinim olacak.

    Bence 2 veya 3 paraflash onlerine 100luk 135lik ve daha buyuk softboxlar isi gorecektir. Arkaplan icin kocaman bir carsaf dusunulebilir.


    ---
    I am here: http://maps.google.com/maps?ll=41.005223,29.028742











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #9
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Benim aklıma ilk gelen bu ürün nedir diye düşünmek oldu. VE hidrolik makine diye aratınca gugılda şu koca tekerlekli sarı renkteki araçlar çıktı. Bir de adını bilmediğim sabit ve teneke yığını bir makine.

    Eğer hareket edebilen bir araç ise istediğin ışıkta çekebilirsin demek ve araçlar genelde işlerken daha etkili görünürler. Ama tahminim hareket edebilen araçlardan değil sabit tenekelerden birini çekeceksin.

    Arka fon için tahir in dediği çarşaf yöntemini kullanabilirsin. Aynı şekilde öne de bir çarşaf vari ürün kullanabilirsin. Bu ışığı yayma yöntemini film ve reklam çekimlerinde görebilirsin. Tabi nlarınki 3-5 metrekarelik ayaklı bir sistem ama sabit ışıkları yaymada ve gün ışığını da düzenlemede kullanılıyor.

    softboxların yetebileceği kanısında değilim zira ufak bir şey değil çekeceğin. Çok büyük octoboxlar var. Herhalde yukarıda Tuna abi demiş.

    çıkabilecek en büyük sorun eldeki ışığı etkili kullanamayıp gölgelere engel olamamak veya farklı yansımaları önleyememek.
    Bir de fotoğrafın genişaçıbir lensteki gibi bükülmemesi önemli. O yüzden çekim yapacağın alanı iyi tanımalısın ve ona göre hareket etmelisin.

    Başarılar dilerim.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #10
    Yasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yasin AYDIN
    Makina:
    Canon EOS 550D
    Üyelik tarihi
    04.February.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    209

    Standart

    Alıntı greeneye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ışıkların yerlerini değiştirerek (makina tripod üstünde sabit) farklı fotoğraflar çek ve ps ile bu fotoğrafları birleştir. Daha homojen bir fotoğraf alabilirsin... Tahir'in bununla ilgili bir videosu vardı hatırladığım... (arabalar için)
    O video Mert'e aitti. Arabanın karanlık kalan parçalarını flashla cektiği parcalarla birleştirdi.










    SEO #

  • #11
    buka64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    semih ural
    Makina:
    Phase One645 DF -P40+digital back 80mm f2.8 -35mm f3.5 55-110 f4.5 Mamiya AFDII +80mm f2.8 phase one battary grip Canon 5Dmark III nikon d2x fuji x100 L 12-24 sigma 50 1.1.2 nikon
    Üyelik tarihi
    15.September.2010
    Nereden
    bursa
    Yaş
    60
    Mesajlar
    96

    Standart

    Alıntı Tahir Yildiz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu cekimler ortam isigiyla olmaz arkadaslar

    Hidrolik makineler genelde cok cok detay gorsel getektirmeyen buyuk makineler olduguna gore Tuna abinin bahsettigi gibi yumusak isik en onemli gereksinim olacak.

    Bence 2 veya 3 paraflash onlerine 100luk 135lik ve daha buyuk softboxlar isi gorecektir. Arkaplan icin kocaman bir carsaf dusunulebilir.


    ---
    I am here: Google Maps
    şu ana kadar en aşşağı 300 400 tane makina çekmişimdir bursada dört beş büyük firmanın makina çekimlerini yaptım ve bunların hemen hemen hepsini ortam ışığı ile çektim böyle büyük bir makinada 2 tane ışıkla hiç bişey yapamazsınız 2 ışıkla ya çoklu çekim yapıp birleştirmelisiniz yada ortam ışıgıyla dengelemelisiniz çünkü bu tipte makinalarda girinti çıkıntı çoktur ışıkla çadır yapmadan çekerseniz o küçük somunlar bile gölge yapar onun için ortam ışığı candır











  • #12
    teo
    teo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Orçun Yurtseven
    Makina:
    Canon 60D,Canon 450D, Zenit 122 , Pentax K20D Kodak M1093 IS
    Üyelik tarihi
    09.March.2010
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    287

    Standart

    Arkadaşlar yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim. Tek tek okudum fakat ortam ışığıyla bu iş mümkün değil çok büyük bir fon perdesi fabrikada zaten mevcut vinç yardımıyla makınanın arkasına asacagım. 2 tane 600 lük 1 tane 300 lük paraflash ile büyük boy soft boxlarla bu işi halletmeyi dusunuyorum. Fabrikaya pek fazla güneş ışığı girmiyor dolayısıyla bir karanlık söz konusu fabrıkanın kendı aydınlatmasında makınanın pozometresıne baktıgımda enstanteneyi bana 15 gibi birşey verdi. Salı günü ise bismillah diyip başlıyacagım.










    Canon 60D, Canon 450D , Pentax K20D = 90-300 mm 50mm F1.8 70-200 F4 İS 18-55 mm
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    )

  • #13
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    fabrikanın ışıklarını kapattır. Ardından pencereleri de ışık sızmayacak şekilde kapattır. Ardından makineyi al bulb moduna. Giy siyahları da. Ondan sonra dolaş ortalıkalrda flaşlarla.
    Ardından iyi bir el feneri ile karanlık kalacağını düşündüğün bölgeleri eşit şekilde boya.

    En masrafsız olanı bu galiba.

    TAbi takılıyorum ben. Yapılamaz değil ama sen benim dediğimi yapma yaptığımı da yapma.
    Kolay gele.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #14
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    ben direk ışık kaynağı kullanmazdım... gölgeler rahatsız edebilir....
    bu yüzden arka perde ya da yansıtıcı demiştim....











  • #15
    teo
    teo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Orçun Yurtseven
    Makina:
    Canon 60D,Canon 450D, Zenit 122 , Pentax K20D Kodak M1093 IS
    Üyelik tarihi
    09.March.2010
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    287

    Standart

    Alıntı tanerunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fabrikanın ışıklarını kapattır. Ardından pencereleri de ışık sızmayacak şekilde kapattır. Ardından makineyi al bulb moduna. Giy siyahları da. Ondan sonra dolaş ortalıkalrda flaşlarla.
    Ardından iyi bir el feneri ile karanlık kalacağını düşündüğün bölgeleri eşit şekilde boya.

    En masrafsız olanı bu galiba.

    TAbi takılıyorum ben. Yapılamaz değil ama sen benim dediğimi yapma yaptığımı da yapma.
    Kolay gele.
    abi sende ne cevherler ne yöntemler varmış haha bellide olmaz böyle birşeyde yapabilirim hani

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben direk ışık kaynağı kullanmazdım... gölgeler rahatsız edebilir....
    bu yüzden arka perde ya da yansıtıcı demiştim....
    Şöyle birşey düşünüyorum çok güçlü sabit ışık kaynağını makinaya doğru tutarım zaten arkada fon olucak fona düşen gölgeyide fona patlatacagım flashla minimum seviyeye indirebilirim diye düşünüyorum. Zaten bu hafta çekimleri ve setupları yollarım. Bir değerlendirme yaparız










    Canon 60D, Canon 450D , Pentax K20D = 90-300 mm 50mm F1.8 70-200 F4 İS 18-55 mm
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    )

  • #16
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    tamam anladım... fakat fotoğrafçı gözüyle düşünüyorsunuz.... çok kreatif olmaya gerek yok...

    bu tip işlerde işin tasarım boyutunu da düşünmeniz gerekiyor... sonuçta ürün çekimi, katalog, dekupe vs.....

    neyse, kolay gele, bakalım neler çıkacak: )











  • #17
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Bende daha neler var da kendime saklıyorum.
    Örnekleri yok değil. Moda çekimini bile 15 dakikalı bir çekimle ışıkla boyayarak yapan var. FotoAtlas'ın moda çekimi ile ilgili olan sayısında vardı.
    üç tane adam siyah giyinip bir koltukta oturan modeli 15 dk boyunca el fenerleriyle boyayarak çektiği fotoğrafta orta format filmli kullanılmıştı.

    Neyse. Işık elbet halledilir. İyi bir PS müdehalesi şart. Adamlar ne yapmışlarsa onu görmek isteyeceklerdir. Ayrıca eğilme, bükülme ve açı olaylarına dikkat et ve elinden geldiğince çok çek. bin tane çekersin içinden bir tane kullanırlar deme yani.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #18
    teo
    teo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Orçun Yurtseven
    Makina:
    Canon 60D,Canon 450D, Zenit 122 , Pentax K20D Kodak M1093 IS
    Üyelik tarihi
    09.March.2010
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    287

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam anladım... fakat fotoğrafçı gözüyle düşünüyorsunuz.... çok kreatif olmaya gerek yok...

    bu tip işlerde işin tasarım boyutunu da düşünmeniz gerekiyor... sonuçta ürün çekimi, katalog, dekupe vs.....

    neyse, kolay gele, bakalım neler çıkacak: )
    Çekimi bir şekilde hallederiz'de sonrası esas iş photoshopluk olayı biraz kasıcak model çekmeye benzemicek 5 6 metrelik makınalar

    Alıntı tanerunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende daha neler var da kendime saklıyorum.
    Örnekleri yok değil. Moda çekimini bile 15 dakikalı bir çekimle ışıkla boyayarak yapan var. FotoAtlas'ın moda çekimi ile ilgili olan sayısında vardı.
    üç tane adam siyah giyinip bir koltukta oturan modeli 15 dk boyunca el fenerleriyle boyayarak çektiği fotoğrafta orta format filmli kullanılmıştı.

    Neyse. Işık elbet halledilir. İyi bir PS müdehalesi şart. Adamlar ne yapmışlarsa onu görmek isteyeceklerdir. Ayrıca eğilme, bükülme ve açı olaylarına dikkat et ve elinden geldiğince çok çek. bin tane çekersin içinden bir tane kullanırlar deme yani.
    ben bir araştırayım şu boyama işini merak ettim hani ilerde lazım olur bir bayan arkadaş gelir çek der boya der bellimi olur
    Şu PS'de zaten şüpheliyim kocaman makinalar arka plandan tamamen temizle ışık ayarlarını düzgün bir şekilde yap yaptıkları hataları photoshopta telafi et seneye falan gelirim artık ben Nasıl olsa flashlarıda temin ediyorlar makinanında shutterina hıc acımam elektrık fabrıkadan zaten. Hafıza kartıda verselerdi iyiydi :p










    Canon 60D, Canon 450D , Pentax K20D = 90-300 mm 50mm F1.8 70-200 F4 İS 18-55 mm
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    )

  • #19
    fotosuper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ömer öztürk
    Makina:
    canon 5D -canon 20D -canon 600D - sigmaSD10 -nikon D90
    Üyelik tarihi
    04.March.2010
    Nereden
    antalya
    Mesajlar
    69

    Standart

    büyük makinaların çekimleri için bazı ekipmanlar mevcu ancak bu işi sürekli yapan biri olmadığınz için bu büyük masrafa girilmez.
    ancak phılıps ve osram ın daylight (6500) kelvin 280 watt ayarında sanayi duylu tasarruf ampulleri var. bunları bir çoğu zaman stüdyo çekimlerinde sabit ürün çekimlerinde kullanıyoruz.
    30-35 tl adedi. çok sayıda alıp homojen ışık sağlayıncaya kadar düzenli şekilde 7-8 m uzaklıkta yerleştirip çekim yapabilirsiniz. en ekonomik şekli bence bu sistem.
    denemeler yaparak karambol gölge ve aydınlanmalar gidinceye kadar çekim yapın. zaten firma sahibi yabancı değil .
    en düşük ıso yüksek diyafram ve raw çekim sağlam tripot .. uzun pozlama gerektirecek.
    kolaylıklar diliyorum..











  • #20
    teo
    teo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Orçun Yurtseven
    Makina:
    Canon 60D,Canon 450D, Zenit 122 , Pentax K20D Kodak M1093 IS
    Üyelik tarihi
    09.March.2010
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    287

    Standart

    Alıntı fotosuper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    büyük makinaların çekimleri için bazı ekipmanlar mevcu ancak bu işi sürekli yapan biri olmadığınz için bu büyük masrafa girilmez.
    ancak phılıps ve osram ın daylight (6500) kelvin 280 watt ayarında sanayi duylu tasarruf ampulleri var. bunları bir çoğu zaman stüdyo çekimlerinde sabit ürün çekimlerinde kullanıyoruz.
    30-35 tl adedi. çok sayıda alıp homojen ışık sağlayıncaya kadar düzenli şekilde 7-8 m uzaklıkta yerleştirip çekim yapabilirsiniz. en ekonomik şekli bence bu sistem.
    denemeler yaparak karambol gölge ve aydınlanmalar gidinceye kadar çekim yapın. zaten firma sahibi yabancı değil .
    en düşük ıso yüksek diyafram ve raw çekim sağlam tripot .. uzun pozlama gerektirecek.
    kolaylıklar diliyorum..
    Tavsiyeleriniz için çok teşekkur ederım ılk deneme cekımlerını gerceklestırdım. metal halide lamba ıkı tane siparişini verdim 400 watt fonu aydınlatmada kullanacagım iki tane 600 wattlık paraflash aldırdım 120cm octobox kullanıyorum ve suanda gayet başarılı ışık alıyorum. Sabit ışıklarımda gelince çok daha güzel olacağına eminim. Buyrun ılk denemelerden bir kaç görüntü














    Canon 60D, Canon 450D , Pentax K20D = 90-300 mm 50mm F1.8 70-200 F4 İS 18-55 mm
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    )

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •