arkadaşlar 50mm yetersiz geliyor bazı zamanlar. 24-105 almak istiyorum ama onunda diyafram değeri 4.0 olması canımı sıkıyor. bir de 24-105 ile tamron arasında büyük fark var mı? olmadı bir tane 18-135 mi alsam çok kararsız kaldım.
Yazdırılabilir Görünüm
arkadaşlar 50mm yetersiz geliyor bazı zamanlar. 24-105 almak istiyorum ama onunda diyafram değeri 4.0 olması canımı sıkıyor. bir de 24-105 ile tamron arasında büyük fark var mı? olmadı bir tane 18-135 mi alsam çok kararsız kaldım.
24 mm 1.6 çarpan ile çok dar kalmayacak mı?
24-105 in renkleri her zaman tamrondan daha iyidir,
tamronun 2.8 diyaframı bir avantajdır, yalnız is de diğer tarafın bir avantajıdır
daha geniş zoom aralığı vardır
24mm bazen dar gelebilir
onun haricinde her zaman 24-105 derim ben ikisini de kullanmış biri olarak
50 mm yi 85 mm (f/1.8) yapsan olmaz mi?
bi de Ahmet, 17-50 nin 50mm odak uzaklığı yetersiz kalıyor demiş. Anladığım kadarıyla daha uzun bir odak mesafesi istiyor. Omuz üstü portreler için masalara çok yaklaşmadan kullanacak diye tahmin ettim. O nedenle 85, 1.8 çok işine yaramaz mı?
aslında 17-50 nin yanına bir 70-200 ile tüm dertleri sonlanabilir :)
24 aşırı dar kalacak diyorsanız eğer bir tane 18 55 bulundurun yanınızda :) en uygun çözüm olarak bu geldi aklıma
ben düğünlere baya baya gidiyorum 24-28-30 gibi odak uzaklıkları seni inanılmaz zorlayacaktır.
düğünde parayı takıdan çıkarıcağını sende bilirsin. takı esnasında genelde 2-4 kişi poz verir senin hemen yanında video çekimi olacaktır ve onun ışığı sana yeter.
ama dediğim gibi 24 mm çok fazla geri gitmeni gerektirir. ozamanda poz kaçar e kaçıncada para gider haliyle =) insan beğenmeyince almıyor çünkü fotoğrafı.
benim taavsiyem 17-50 yi sat. 24-105 i al. ama düğünde şipşakta kullanamazsın çarpanlı makine ile. ancak onun dışında canavardır.
düğünde bir 18-55 edin. rahat rahat çekersin
düğün asıl işim değil bazen çok ısrar ediyorlar mecbur kalıyorum. tepe flaşı var çekimde sıkıntı olacağını zannetmiyorum. asıl beni düşündüren ben genelde akşamları geziyorum ve arkadaşlarımla olsun yemekler falan olsun 17-50 yi kullanıyorum sürekli ve çok iyi oluyor flaşa bile gerek kalmıyor ama 50 mm bazen yetersiz kalıyor. 24-105 keskinlik ve renk olarak tamron a nazaran nasıl bir objektif bu konuda bana yardımcı olursanız daha faydalı olur heralde. tepe flaşı olduğu için sanırsam 2.8 sıkıntısı pek çekmem heralde.
17mm de iken çarpandan dolayı 27 mm açı alırsınız ama 24 mm de bu açınıd 39 olacak eğer elinizdeki 17-50 yi satmayacaksanız alın derim
canon 15-85 ilaç gibi gelcek size.. :) ama fiyat malumunuz..
24-105 in renkleri çok daha doğru ve iyidir. IS in stop avantajı ile tamronda yakaladığınız örtücü hızını yakalayabilirsiniz, sığ alan derinliğini yakalayamazsınız. her iki lensi de kullandım ve oyumu 24-105 e verebilirim (24mm dar gelmez diyorsanız)
bu arada kullanmadım ama samet ışık beyin tavsiye ettiği lensi kullanan arkadaşlarım var ve çok beğeniyorlar performansını, sizde nasıl olsa 70-200 var; 15-85 de gayet sizi memnun edebilir belki. kullananlarla konuşmanızı tavsiye ederim
crop faktöründen dolayı hiçbir lensin görüş açısı değişmez beyler, şu yanlış bilgiden kurtulun artık
lensin ürettiği %100 lük görüntünün %62.5 lik merkez kısmı sensöre geri kalanı entegre devreye düşer, dolayısı ile 50mm ile çekiyorsanız 36mm tam boy sensörde de, 22 mm apsc sensörde de 46 derece ile çeker, crop gövde o imajın küçük bir kısmını algılar; croplu gövde açıyı daraltmaz, zoom lense çevirmez, öyle olsaydı perspektifi değiştirmesi ve yığılma etkisi de göstermesi gerekirdi ki perspektifi hiç mi hiç değiştirmez