Oncelikle bir kac not:
-24-105 f/4 IS biraz daha keskin bir lensdir ama sadece biraz daha.
-f/4 IS teorik olarak 4 gercekte en az 2 stop avantaj sagliyan bir lens.
-f/2.8 f/4 lensden 1 stop daha avantajli ama f/4 IS in getirdigi 2stop avantaja gore de 1 stop daha dez avantajli.
Ancak iki lens arasinda secim yaparken ne amacla kullanacaginiz cok onemli.
Soyle bir ornek vereyim;
Ortam isik kosullari ISO 1/30 f/2.8 de cekmenize izin veriyor. Bu noktada obje cok hizli hareket etmiyorsa objeyi ekranda sabitlersiniz.
Ayni isik kosullarini ISO 100 1/15 f/4 de de elde edersiniz. Sabit objeler gene net cikar IS yuzunden ancak bu sefer obje hareket halindeyse hareketi de yakalarsiniz. Bu bazen avantaj bazen dez avantajdir.
Ancak;
Eger ISO 100 1/15 f/2.8 cekim degeri kullanmaniz gerekirse mutlaka titreme olur. Bu noktada ISO arttirmak gerekir.
Ancak ayni sartlarda ISO 100 1/8 f/4 degerde IS ile cekim yapabilirsiniz. Sabit objeler gene sabit, hareket halinde objelerin hareketi ise daha belirgin fotografa yansir..
Bu noktada sunu soylemek mumkun dusuk enstantane hizlari cekim yapacaginiz konu icin bir sikinti degilse, gece ve yetersiz isik cekimlerinde daha dusuk enstantane hizlarina izin vererek ISO yu daha dusuk tutmayi sagladigi icin f/4 IS tercih edilebilir.
Ayni mantikla eger objelerin cok hareketli oldugu, dans konser gibi cekimler yapiyorsaniz ISO yukseltmeden kaynaklanan noise sizin icin bir sorun degilse f/2.8 daha yuksek enstantane avantaji nedeniyle tercih edilebilir.
Dolayisiyla,
Genel cekim hizinin sizin icin ne kadar onemli oldugu, ISO yukseltmenin ne kadar sikinti yaratabilecegi veya yaratmayacagi, ve konularinizi nasil sectiginiz bu karardaki en buyuk etken olacaktir. Her iki objektifin kullanim alanlari yada tarzlari farklidir. Bunu kesinlikle soyleyeblirim cunku elimde 24-70 f/2.8 ve 24-105 f/4 IS iki objektifte mevcut. Her ikisinide gece cekimlerinde, konserlerde, ic mekan cekimlerinde kullaniyorum.
Umarim fazla kafa karistirmadan yardimci olabilimisimdir.