CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Toplam 46 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 40 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree7Likes

Konu: Mücevher,altın ve takı çekimleri ile ilgili

  1. #21
    sdemirkeser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    SDemirkeser
    Makina:
    5D Mark II, 70-200 f2.8 IS II, 24-105 F4 L, 50mm f1.4, 8-15mm f4 L, Macro Tube
    Üyelik tarihi
    21.December.2011
    Nereden
    Adana
    Yaş
    42
    Mesajlar
    387

    Standart

    focus kaydirma (focus stacking) ile fotoğraf çekip sonra Helicon gibi programlarla bu çektiğiniz netlikleri birleştirirseniz çok zevk alacaginiz fotoğraflar cikar.bence genel netleme probleminizde var.











  2. #22
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kuzey acar
    Makina:
    Canon mark 2
    Üyelik tarihi
    29.April.2013
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    46
    Mesajlar
    5

    Standart

    Merhaba bende yenı takı cekımı yapıyorum. Sızlerın yorumlarını beklıyorum eksıklerım nelerdır.

















  3. #23
    JaCKiE_BrOwN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ¢ιнαη
    Makina:
    Canon EOS 7D
    Üyelik tarihi
    10.December.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    956

    Standart

    Bu gibi cekimlerde CPL kullanimi sonucu nasil etkiler?

    HTC Desire HD A9191 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi










    Canon EOS 7D | Canon EF S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Lexar 16gb 400X Professional UDMA CF Card | CULLMAN Magnesit 519 CW25 Tripod | Hoya 77mm UV | Tiffen 77mm CPL | Diesel Rush Hour |

  4. #24
    Crocs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ahmet Ergun Doğan
    Makina:
    hangisini kullanmıyorum ki
    Üyelik tarihi
    09.December.2011
    Nereden
    Yalova
    Yaş
    31
    Mesajlar
    1,252

    Standart

    madem konu patladı ben de bir ek yapayım taşları parlak göstermek için yıldız filtresi kullanmayı deneyebilirsiniz










    Okunmuş Vizör

  5. #25
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Alıntı Kuyumcuavm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba bende yenı takı cekımı yapıyorum. Sızlerın yorumlarını beklıyorum eksıklerım nelerdır.






    İlki bu tarz çekimler sıcak ışık ya da sabit ya da sürekli ışık denilen ışıklarla genelde çekilir. Nedeni paraflaş kontrolünün zor olmasıdır. Görmeden ayarlamaya çalışmak vs vs gibi. Ayrıca kaliteli bir kuyumcuya gittiğinizde size soracağı ilk şey şu olur. Bir marka söyler ya da large format makineniz var mı? diye soruverir. Çünkü küçük boyutta sizden istediği şey bilboard boyutunda baskı alabilmektir. kalitesini ancak bu şekilde telafi edilmesini isteyecektir. Doğru bir yöntemdir.

    Fotoğraflara gelirsek ilk fotoğrafta taşlar tam manasıyla parlamamış. Özellikle sol taraftakiler gri kalmış durumda. Nedeni tek tek ya da %100den fazla yakınlaşmadan yapılması ve işlenmesidir. Ayrıca ışık koşulları da hiçbir yerde ve alanda değişmeyecek seviyede olmalı ve eşit olmalı. Beyaz ayarı muhtemelen otomatikte kalmış ve ışığın değerine göre sıcak kalmış. Zaten altın renginin sıcaklığı var bir de buna kelvin değeri artınca ortaya bol sarılı bir görüntü çıkmış. Herhangi bir matbaadan çıktı alın anlarsınız demek istediğimi.

    ikinci fotoğraf için söyleyebileceklerim ise ışık konusunda yine yetersiz ve denge olmayan bir ışık söz konusu. ayrıca photohoptaki müdehale de yetersiz. Sol üstteki takının zincir kısmına dikkat çekmek istiyorum. Zincir halkalarının iç kısımları gerçek arka fonu bana gösteriyor. Yani arka fonu kesip biçmişsiniz ve orası kalmış muhtemelen. Ayrıca takılar üzerinde görebildiğim yansımalar mevcut. özellikle yüzük iç kısmı. Hiç yansıma olmayacak değil üç boyutluluğu yitirmemek için ama bu kontrollü olursa ve düzgün olursa çok daha iyi olacaktır. Burada siyah ve beyaz ufak tefek kartonlar ön plana sokularak çekimler yapılmalı ve PS ile desteklenerek imaj düzeltilmelidir.

    3. fotoğrafta da yansıma ve ışık dengesizliği bariz şekilde görülüyor.

    işin özü biraz daha iyi PS ve ışık bilgisi başı çeken firmaların olmasa bile size yetecektir. Ben bildiğim kadarını ve gördüğüm kadarını size yansıtmaya çalıştım. Benim bilgim bu konuda belki %10 seviyelerinde falandır. Takı çekimleri birçok çekimden çok daha zordur öncesi ve sonrasıyla. O yüzden hangi iş olursa olsun karşınızdaki müşteriden ve rakip fotoğrafçıalrdan her zaman daha fazlasını bilmek durumundasınız. Yoksa o iş yatar.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  6. #26
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kuzey acar
    Makina:
    Canon mark 2
    Üyelik tarihi
    29.April.2013
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    46
    Mesajlar
    5

    Standart

    Oncelikle detaylı yorumunuz ıcın cok tessekur ederım. Bu resımler ps eksıklıgı cok fazla kabul edıyorum sızınde onerdıgınız gıbı sabıt ısık kulanarak cekım yapmaya calısıyorum daha once paroflahs larla cekım yaptıgımda cok sıkntı yasadım. Gayet normal olan daha yenı baslamıs olmam dır. Bu cekımlerı tıcarı olarak pıyasa cekımı deıl. Tamamen kendı bunyem ıcın cekım yapmaktayım. Altın yansıma konusu ıse modellerın cok farklı bukeylerı olması yansımaları azaltmada bayagı zaman alıyor Bır dergıye veya bılboda deıl de ınternet sıtesı yayını ıcın cekım yapmaktayım. Ama tabıkı en guzel fotografı cıkarmak ıcın cabalıyorum. Sızın degerlı goruslerınız onemlı. En ufak bır fıkır buyuk fayda saglar hıc bır egıtım almadan bu cektıgım fotoraflar sızler gıbı fıkır veren ustadlar tarafından gelınen noktadadır.











  7. #27
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Sizi anlayabiliyorum. Başlangıç seviyesi için yeterli ama zamanla size yetmeyecektir. Fotoğraf çekerek öğrenilir, ışık da fotoğrafla birlikte.
    Ürünleri sabitleyeceğiniz veya üzerinde tutacağınız arka fonu ve malzemeyi belirleyin. Örneğin cam üzerinde çekilecek. Yansıma istiyorsunuz. Cam çok temiz olmalı. Muhakkak detaya inebileceğiniz bir objektif kullanın. Bu işin kaçarı yok kaliteli bir macro objektif almak şart. Çünkü düzenlemesini yapacağınız bölge mikronluk düzeltmeleri içermeli ki kusursuza yakın olsun.

    Tahminim kuyumculuk üzerine çalışan ve bu işi başlangıcından az çok bilen birisiniz. Bu en büyük avantajınız olur. Fotoğrafın el işçiliği ışığı ve sonrasındaki düzenleme. Tabi buradaki fotoğraftan kasıt sokak fotoğrafı ya da belgesel fotoğrafçılığı değil. Araya girenler olmasın şimdi.

    Ortamı ışığa doyurmalısınız. Basit sabit ışık kullanıyorsanız olmaz demiyorum zira ufacık şeyleri çekiyorsunuz. Ama kullanacağınız lambalar tamamen aynı özellikte olmalı mümkünse. Fotoğrafı üç bölgeye ayırarak ışığı gruplandırmalısınız.
    arka fon
    orta kısım ve ön kısım. Her birinin ışıkları farklılık gösterecektir birbirinden ama örneğin arka fona düşen ışıkta sağ taraftaki ışık 3 santim sola dönük. Bu demek oluyor ki sağ tarafın arka fonu daha koyu ve parlamasız çıkacak. Ya da sol taraf aydınlık çıkacak.

    Sağlam bir tripod, kaliteli bir makro objektif, birbirinin benzeri ve birbirini tamamlayacak ışıklar, sabit ayarlar ve mümkünse ışıkların kelvin değerlerini bilerek çekmeniz yararınıza olacaktır. Manuel mode ve çekim başlasın. PS için ise basit birkaç ana kelimeyi bulup youtube vb yerlerden izleyerek öğrenebileceğiniz çok şey var. Eğer daha az vaktim ve az da param var derseniz PS kursları atölyelerde veriliyor. Yararınıza olacaktır; ama bu iş net ortamında öğrenilmez demek yanlış olur. Zira bana kimse PS öğretmedi.

    Benim felsefem biraz ters düşer birçok kişiye. Tersini düşünüp yapmayı severim ya da hep iyi düşün derler ya ben kötüsünü düşünür ona göre kendime senaryo hazırlarım geleceğe yönelik. Siz de zor bir yola girdiniz. Bana göre ama temel mantık her zaman aynı. Diyafram iso enstantane. Geri kalanı sizin göz zevkinize ve yapılan işin beğenilmesine kalır.

    Hala örnek gösteririm. Dersane matematik hocamın dediği bir laf vardı. temelde matematik dört işlem. toplama çıkarma, çarpma ve bölme. Ben bu temelle basit hatalarla 45 soruda 40 doğru yapmayı başarmıştım. O yüzden temel mantığın fotoğrafa yansıması yine matematik ve yine görme yetisi.

    Başarılar dilerim size. Örnekler çoğalmalı. Zevk aldıkça daha fazlası gelecektir.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  8. #28
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı sdemirkeser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    focus kaydirma (focus stacking) ile fotoğraf çekip sonra Helicon gibi programlarla bu çektiğiniz netlikleri birleştirirseniz çok zevk alacaginiz fotoğraflar cikar.bence genel netleme probleminizde var.
    ya da para varsa tilt shift lens ile her yeri net çekersiniz tek kare ile;

    macro uzatma tüpü ile su bile kaçırabilirsiniz











  9. #29
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya da para varsa tilt shift lens ile her yeri net çekersiniz tek kare ile;

    macro uzatma tüpü ile su bile kaçırabilirsiniz
    abi bu tarz şeylerde sorun aslında netlikte değil ışıkta olur. Işık yetersizse diyafram açmak gibi bir durumun olamaz olmamalı da. Çünkü alacağın keskinlikten ödün veremezsin ve o ışık yeterli seviyede olacak. Olmuyosa mikron oynamayacak olan tripod kullanılacak.

    extrem lenslere gerek yok. 100mm L fazlasıyla yetecektir.

    Senin dediğin tilt shift lensleri iç çekimlerde ve bükülme olan yerlerde kullanmak daha mantıklı. Örneğin mobilya çekimi vs. Large formata verileceğine daha ucuz yollu çözüm tilt shift lenstir.

    steack yapılması gereken durumlar olacaktır. Adını bile doğru yazamadığım ve kullanmadığım bu yöntemi kullanmamak adına fazlaca ışık ve doğru tercihler yeterli olacakır.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  10. #30
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    hangi lens olursa olsun, ayırım yapmıyorum. diyaframı 32 de yapsan yine de netlediğin yer ile diğer yerler arasında netlik farkı olur.
    ama tilt shift lenste scheimpflug kuralı uygulanırsa her yer aynı netlikte ve keskinlikte olur

    ışığın ayarlanması ile ilgili zaten yazılan yazılmış, ben farklı bir açıdan yaklaştım.

    örneğin bu bahsettiğim teknikle saat çekilebilir ve scheimpflug kuralı düzgün uygulanırsa kadranların tamamı net olur kordonlar flu...

    bu örneği takılarda da uygulayabiliriz










    mustafanazif likes this.

  11. #31
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    dediğin teknik nedir ne değildir araştırıp ona göre konuşmam gerekir.

    Sadece şunu söyleyebilirim netlik konusunda gördüklerim en üst seviyeye çıktı ama anlam verme konusu biraz sıkıntılı. Large format makinelerde netlik bizim tirpod kafası dediğimiz yerden ayarlanıyordu ve bir ön bir arkadan netlik alınıyor ve deklançöre öyle basılıyordu. uzun bir süre incelememe rağmen kaynak araştırması tam yapmadığımdan anlam verdiremedim kafama. Sen bunu tahmin ediyorsam tilt-shift ile saat üzerine yaparsak kordon flu çıkar diyosun. Ben kocaman yatak odası mobilyasında % bilmem kaç cropta keskinliğin kralını gördüm. 10 metreden duvardaki 2-3 mm lik bir çiziği görüyorsun. Ama iş yakınlaşma konusuna gelince lens ayrımı yapmam diyemiyorsun zira onların da makro objektifleri var ve abi bu iş inan tilt shift ile olmaz. Belki d800 kullanırsan olur o da mp yoluyla olur. Çektiğin ürün ortalama 2 cm karelik bir alanı kaplıyor ve ona yakınlaşman için tilt-shift yeterli gelmeyecektir.










    Kuyumcuavm likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  12. #32
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    24mm tilt shift merceğin ucundan itibaren 2-3cm sonrasından netliyor. çoğu yere yeter. belki bir makro tüp kullanırsın daha da yakınlaşır.
    dediğim kuramı araştır.
    özellikle büyük format, körüklü (başı ayrı kıçı ayrı oynayan) kameralarda bu kuram çok uygulanır, özellikle mimari çekimlerde

    haa 24mm yerine 90mm ts lens alıp 50mm körük takarsın bak neler oluyor










    tanerunlu likes this.

  13. #33
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kuzey acar
    Makina:
    Canon mark 2
    Üyelik tarihi
    29.April.2013
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    46
    Mesajlar
    5

    Standart

    Taner bey guzel yorumlarınız ıcın tesekkur edıyorum ben kuyumcuyum kendı bunyemın urunlerını cekmek ıcın bu ıse atıldım ılk basta bu kadar zorlanacagımı tahmın etmıyordum ). Davulun sesı uzaktan hos gelırmıs. Neyse. Ben cıddı bır yatırım yapıp mark2 canon makro 100m l lens almanyadan trıpot. Elıncron 500 paroflas ısık cadırı vs mırcok malzeme alıp denemeler yaptım. Kafayı tırlatacagım cok zaman oldu bıraz ınatcıyım . Bır cok arastırma ve denemeler sonrası ornegını verdıgım cekım sonuclarına ulastım ılk fotoraflar fecı berbat tı. Su an takı fotorafcılıgında sunu kesın eledım. Urun cadırı. Aman alahım urunde bıraktıgı etkı katarak goz bozuklugu hıssı cıddı cansıkıcı fotograf cekımlerı sonucu verdı.

    Daha ımaj fotografı cekmeyı bıle ıstenılen sevıyeye daha gelememısken cekımlerımın ıkıncı boyutu 360 derece cekımlerım var su an 360 derece cekım ıcın 360 derece cekım unıtem bana bakıyor ben ona . Sızlerden gelen degısık onerılerı cok cıddıye alıyorum makro cekımde en sınır oldugum alan derınlıgı yasamamak ıcın verdıgım dıafram aralıgı tavızı 32 dıafram da esıt derınlık alsamda urunde keskınlıgım begenmıyorum dıger yontem ugrastırıcı ıkı ayrı netleme yapıp bırlestırmek bana fazladan vakıt kaybına neden oluyor. Bu sebeble artık netleme uste alt flu cıkmasını kendıme sındırdım orasına cok takılmıyorum artık yeterkı keskın bır cekım ve profa yakın bır goz begenılıgı saglayayım benım ıcın kafı olucaktır













    Konu Kuyumcuavm tarafından (30.April.2013 Saat 01:23 ) değiştirilmiştir.
    tanerunlu likes this.

  14. #34
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kuzey acar
    Makina:
    Canon mark 2
    Üyelik tarihi
    29.April.2013
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    46
    Mesajlar
    5

    Standart

    Enson cekımımdır bu urunde urun uzerınde ımalat hataları duzeltmesı yapılmadı. Sadece decupe yapıldı.













  15. #35
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    24mm tilt shift merceğin ucundan itibaren 2-3cm sonrasından netliyor. çoğu yere yeter. belki bir makro tüp kullanırsın daha da yakınlaşır.
    dediğim kuramı araştır.
    özellikle büyük format, körüklü (başı ayrı kıçı ayrı oynayan) kameralarda bu kuram çok uygulanır, özellikle mimari çekimlerde

    haa 24mm yerine 90mm ts lens alıp 50mm körük takarsın bak neler oluyor
    TS lenslerde makro tüp dahil, TC konverterlar da çok fazla iş görüyor
    ve bu tip çekimlerde TS etkisi fazla olur
    bütün diyafram aralıklarında yaklaşık aynı keskinlik elde edilebilir...
    bu açıdan ibo'ya katılıyorum...
    aynı netlii yakalamak için 100mm L lenste f18-22'lere çıkmanız gerekebilir bu da netlikte önemli kayıplara sebep olabilir

    artı ışık kaynaklarını konunun dışında tutuyorum...

    genelde bu tip çekimlerde verilen örneklere baktığınız zaman bir alan derinliği söz konusu...
    ama ürün çekimlerinde iki nokta vardır:

    1. imaj çekimleri (freestyle diyebiliriz)
    2. esas ürün çekimi... (bu seçenekte objenin tamamının net olması gerekmekte)

    1. numaralı olan çekim tamamen serbesttir konuya, tasarıma göre özel çekimler yapılabilir...











  16. #36
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama ürün çekimlerinde iki nokta vardır:

    1. imaj çekimleri (freestyle diyebiliriz)
    2. esas ürün çekimi... (bu seçenekte objenin tamamının net olması gerekmekte)

    1. numaralı olan çekim tamamen serbesttir konuya, tasarıma göre özel çekimler yapılabilir...
    1: yorumlu çekimler
    2: yorumsuz çekimler

    olarak da sınıflandırabiliriz belki abicim











  17. #37
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1: yorumlu çekimler
    2: yorumsuz çekimler

    olarak da sınıflandırabiliriz belki abicim
    biz bu işte böyle kullanıyoruz yavrum
    imaj çekimidir bunun adı











  18. #38
    arzawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Aytaç Solak
    Makina:
    CANON EOS 5D Mark II- Sony Nex-5N
    Üyelik tarihi
    27.February.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Mesajlar
    134

    Standart

    Merhaba,

    24-70 ile 70 mm de 100 adet bileklik fotografı cektim. Tabi focus stacking kullandımki ürün öne çıksın.. Önceden 10-20 adet yapyıordum, dosya boyutları cok sorun olmuyordu. Bu sefer 100 ve üzerinde bir iş olduğu için yer sorunu yaşıyorum. photoshopta 6-7 fotografı birleştirdikten sonra save dediğimde fotografı tif olarak lightroom a atıyor. Fakat fotograf boyutu 1.4 gb mertebesinde oluyor. Benim sorum photoshoptan save dediğimde lightroom a daha az yer kaplıyacak bir formatta kayıt etme ihtimali varmı? Var ise nasıl yaparım? Varsa bile ben bulamadım...

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.











  19. #39
    arzawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Aytaç Solak
    Makina:
    CANON EOS 5D Mark II- Sony Nex-5N
    Üyelik tarihi
    27.February.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Mesajlar
    134

    Standart

    Arkadaşlar bilgisi olan yokmu?











  20. #40
    BunyaminS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Bünyamin Salman
    Makina:
    Canon 6D Canon 50D Samsung NX1000 Canon 50mm F/1.4 Canon 100mm Canon 17-40mm Canon 70-300mm
    Üyelik tarihi
    01.July.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    53

    Standart

    çok iyi, bunu çekerken kullandığınız ışık vs hakkında bilgi verebilir misiniz?











Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •