Konu naturalminer tarafından (16.February.2014 Saat 22:29 ) değiştirilmiştir.
Canon 5D M2, Canon EF 135mm f/2.0 etc..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
500px / Silence of the forest by Strider
ISO 5000 - Canon 6d (bence cok iyi iş cıkardı)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Potre çekimleri ile ilgili sormak istediğim bir kaç şey var.mesela 50mm 1,8 lens var..f2,0 değerinde fotoğraf çekilmiş..iso 100..güneşli bir gün..burada f değerini f2,0 veya 1,8 e getirmenin amacı arka planı flu yapmak alan derinliği elde etmek mi ? eğer arka planı flu yapmaksa hep 1,8 de fotoğraf çekelim....bir de en önemlisi kaç metreden veya santimden o fotoğrafı çekersek tüm fotoğraf net olur...sitede 1,8 diyafram ile çekilmiş bir fotoğraf görmüştüm..otomobil ve önünde duran kişi gayet net duruyordu..bende ara sıra deniyorum potre çekmeyi..60-70cm den f1,8 de fotoğraf çektim çene kısmı hariç her taraf netti.zaten göğüsten yukarısını çekmiştim..daha uzaktan çekseydim komple net mi olurdu fotoğraf ? veya 50mm yeterli değilmi..85 ve 135mm için potre lenslerin kralı diyorlar...peki aile fotoğrafı çekeceksek..mesela 5-6 kişinin fotoğrafı...50mm 1,8 ile f1,8 kullanarak kaç metreden fotoğrafı çekmeliyizki fotoğraftaki tüm kişiler net olsun..ben bu soruların cevabını gerçekten merak ediyorum arkadaşlar...
Kardeşim netleme belirli bir uzaklıkla değil daha doğrusu hizayla alakalı. Lisede gördüğümüz optkteki basit mantıkla düşüneceksin mesla bu görüş açın konik bir şekilde uzayıp gidiyor bu bölgede netlediğin noktanın hizasında net bölgeler olacaktır. Onun belli miktar önündeki/arkasındaki obje veya insanlar flu gözükecektir. Ayrıca flu alanı oluşturmanın 3 yolu var benim bildiğim. Birincisi diyaframı açmak f değerinin düşürmek ikincisi objeye yakınlaşmak üçüncüsü de ps la yapılabiliyor. Net alanı oranlı gibi düşün uzaklığının 10da 1 i gibi ne kadar yakınsan net alan o kadar az.. iyi akşamlar
Canonturk Portfolyom
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Demiri demirle dövdüler, biri sıcak biri soğuktu..
İnsanı insanla kırdılar, biri aç biri toktu..
Sigma 35mm 1.4 Art
Nikon D700
Modelin tam karşısından Rogue Flaş Bender ile ışık ayağına bağlı SB800.
Öncelikle tebrik ederim fotoğrafınız çok hoşuma gitti. Ancak sormak istediğim bir nokta var. 500px sayfanızdan 1/1250 enstantane de çektiğiniz görünüyor ve sanırım dolgu için de flaş kullanmışsınız. Kullandığınız flaş hss destekli bir flaş mı acaba? Bir de hss olmayan bir flaş yüksek enstantanede, harici tetikleyici ile dolgu ışığı olarak kullanılabilir mi acaba?
şimdiden teşekkür ederim.. Iyi çalışmalar....
İmzasında yazan 580 EXII flaş Canon'un HSS destekli E-TTL master flaşıdır. Sanırım onunla çekmiştir.. HSS olmayan bir flaşı yüksek enstantanede tetiklemenin tek bir yolu var. Karşısına HSS bir flaş koyup diğerini slave modunda patlatmak. Bu teknikle ilgili bir çok yabancı forumda yazı var ancak bu teknik uygulanırken HSS olmayan flaş 1/1 güçte HSS olan ise sadece onu tetiklemek adına 1/128 güçte patlatılıyor. Bu olayın dış mekanda çalışıp çalışmayacağını net bilemiyorum.
Canon EOS 60D
Tamron 17-50mm f/2.8 (non-VC)
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Yongnuo YN-560 III
RF-603C II
Manfrotto 055XPROB + 498 RC4
Lowepro Flipside 300
Dediğiniz bulanıklığın teknik adı bokeh ve hizayla değil bizzat diyafram, lensin odak uzaklıgı (mm değeri) ve çekim mesafesi ile alakalıdır. Depth of Field (DOF) diye aratırasnız bu işin matematiğine ineceksiniz. Bu arada öyle hep 1.8 de çekelim olmuyor. Bir kere birçok lensin keskinlik başlangıç noktası o en açık diyaframın birkaç tık üstüdür. dediğiniz lensi 2.4 den aşağı kullanmazdım eskiden. 135 mm ile hele f2 ile elde edilecek bokehin tadını 50 mm de alamassınız. O yüzden kral bir lens. Ama 85 mm yi f2 de kullanırsanız 50 mm 1.8 den bile daha iyi bokeh çıkar. 5-6 kişiyi net cekmenin yolu kadraja bu insanları sığdırıp DOF calculatorler ile diyaframı ne kadara kısmanız gerektiğini anlamakla mumkün. Ama kabaca 5-6 metre öteden f4 yada f3.2 ile net bir kare yakalarsınız gibime geliyor.
Canon 5D M2, Canon EF 135mm f/2.0 etc..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dostum tebrik ederim çok güzel fotoğraf. Ama senin kadar modelini de tebrik ederim reflektörden dolayı. Zira flaş/paraflaş çakmadan dolgu yansıtma sayesinde gerçekleşirken; ışığın gözünü almasını umursamadan bakışını ve gülümseyişini koruyarak poz verebilmesi gayet başarılı. Sonuçta başarılı bir çekim olmuş.
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)
Ahmet öyle düşünme. Denemeye devam. Kimse anasının karnında öğrenmiyor. İlk fotoğraf gayet sıkışık kadraj, bakışlar yok vs. ama ikincisinde netliği sağlayıp kadrajı eğik değil düz tutabilseymişsin çok daha hoş bir anı fotoğrafı olacakmış. Aslında bu fotoğrafta diyafram görece kısık (f:8) olduğu için netsiz alandaki kız kulesi belirli bir düzeyde seçiliyor. Burada modelin bulunduğu mekan/ortam hakkında güzelce fikir sahibi yapıyor. Anı fotoğraflarında falan portre çekilse dahi en açık diyafram yerine bilinçli olarak konuya/duruma göre böyle daha kısık diyafram tercih edilebileceğini gösteren bir fotoğraf. (Kompozisyondaki vs. eksiklikleri, kadrajı pek irdelemeye gerek yok bu aşamda)
Okumaya, denemeye devam. İlla ki daha hoşuna gidecek şeyler üretir, zamanla çok daha fazla keyif alırsın çektiğin fotoğraflardan. Selamlar..
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)