CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 188 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree186Likes

Konu: 50mm lens ile bir gün.

Hybrid View

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sade2018
    Makina:
    Canon 200d
    Üyelik tarihi
    11.March.2019
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    18

    Standart

    Alıntı ebrkshn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    50 mm ile makro fotoğraf çekmeye çalışmışsınız ama 50 mm 1.8 makro değildir ve odaklayamadığı için böcekler ve genel olarak fotoğraf bulanık çıkmış. 50 mm 1.8 genel olarak portre çekimlerde başarılı ve keskin sonuçlar verir. Makroya ilginiz varsa 90 mm tamron veya canon 100 mm makro lens gibi seçeneklere yönelebilirsiniz.
    Aslında makro çekmek değildi amacım.50 mm 1.8' i yeni aldım ve bazı sıkıntılarım var. Mesela arka planı evet uçuruyor ama ışık yetersiz ise f 1.8 portrede sanki o keskinliği kaybediyor kulak burun flulaşmasına sebep oluyor gibi. İllaki dış ortamda mı portre çekmeli ? İç mekanda ise IS olmadığı için el titremeleri yansıyabiliyor . Oysa kit lens ile birazda olsa tolere ediyor ıs motoru. bu konuda tavsiyeniz olur mu ?










    canon 200d 18-55 mm IS STM

  • #2
    ebrkshn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ekrem Burak Şahin
    Makina:
    Canon Eos 7D Mark II
    Üyelik tarihi
    14.March.2011
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    159

    Standart

    Size tavsiyem keskinliği yakalayabilmeniz için 2 stop diyafram değerinin üzerinde çekmeniz. Yani f/1.8 diyaframda kullanmayıp f/2 veya f/2.8 diyaframda deneyin daha keskin sonuçlar alırsınız. Bir de gece çekimlerinde 50 mm 1.8 gayet başarılıdır. Sadece is özelliği olmadığından iso'yu yükselterek ve enstantane'yi arttırarak fotoğraftaki keskinliği ve netliği yakalarsınız.










    sade2018 likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    | CANON EOS 7D MARK II | Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 STM |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #3
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sade2018
    Makina:
    Canon 200d
    Üyelik tarihi
    11.March.2019
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    18

    Standart

    Alıntı ebrkshn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Size tavsiyem keskinliği yakalayabilmeniz için 2 stop diyafram değerinin üzerinde çekmeniz. Yani f/1.8 diyaframda kullanmayıp f/2 veya f/2.8 diyaframda deneyin daha keskin sonuçlar alırsınız. Bir de gece çekimlerinde 50 mm 1.8 gayet başarılıdır. Sadece is özelliği olmadığından iso'yu yükselterek ve enstantane'yi arttırarak fotoğraftaki keskinliği ve netliği yakalarsınız.
    çok teşekkürler; dediklerinizi deneyip paylaşacağım.










    canon 200d 18-55 mm IS STM

  • #4
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alıntı ebrkshn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Size tavsiyem keskinliği yakalayabilmeniz için 2 stop diyafram değerinin üzerinde çekmeniz. Yani f/1.8 diyaframda kullanmayıp f/2 veya f/2.8 diyaframda deneyin daha keskin sonuçlar alırsınız. Bir de gece çekimlerinde 50 mm 1.8 gayet başarılıdır. Sadece is özelliği olmadığından iso'yu yükselterek ve enstantane'yi arttırarak fotoğraftaki keskinliği ve netliği yakalarsınız.
    Diyaframın en açık değeriin 2 stop üstündeki diyafram değeriyle daha keskin fotoğraflar çekildiği doğrudur. Ancak, f/stop kavramını doğru anlamak şartıyla. Şunları bilmekte yarar olabilir.
    1) F/stop değerleri, diyafram açıklığı alanı olarak birbirlerinin katlarıdır. Ancak makinedeki değerler 1/3 basamaklar halinde gittiğinden, f/1.8, f/2.0'ın iki katı değildir.
    2) Nedir f/stop? F/stop, odak uzunluğunun diyafram açıklığı çapına bölünerek bulunan değerdir. 50mm lensten söz ettiğimize göre 1.8 diyafram; 50mm'nin, diyafram açıklığının çapı olan 27.77mm'ye bölünmesiyle elde edilen değerdir.
    3) En büyük açıklığı f/1.8 olan makinede f/stop değerleri f/1.8, f/2.5, f/3.5, f/5.0, f/7.1, f/10.0, f/14.0, f/20.0 diye gider. Bunun böyle gittiğini nasıl anlarız? f/1.8'in yarısına eşdeğer açıklığı bulmaya çalışalım örneğin. f/1.8'de açıklık çapı 50/1,8=27,77mm idi, buradan yarıçap 27,77/2= 13,89 bulunur. Açıklık alanı da 13,89x13,89 (22/7)= 606 mm2 bulunur. Bunun yarısı 303mm2 olduğuna göre buradan çapı buluruz. O da 19,63 gibi bir değer çıkar. 50mm'yi bu değere böldüğümüzde f/2.5 değerine ulaşırız. Aynı şekilde f/3.5 değerini ve diğerlerini buluruz.

    Kısacası, f/1.8 lenste, en geniş açıklığın 2 stop yukarısı f/3.5'tur.










    srcn09 and sade2018 like this.

  • #5
    ebrkshn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ekrem Burak Şahin
    Makina:
    Canon Eos 7D Mark II
    Üyelik tarihi
    14.March.2011
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    159

    Standart

    Alıntı sade2018 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Canon 200d 50 mm 1.8 stm ilk denemlerim


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diyaframın en açık değeriin 2 stop üstündeki diyafram değeriyle daha keskin fotoğraflar çekildiği doğrudur. Ancak, f/stop kavramını doğru anlamak şartıyla. Şunları bilmekte yarar olabilir.
    1) F/stop değerleri, diyafram açıklığı alanı olarak birbirlerinin katlarıdır. Ancak makinedeki değerler 1/3 basamaklar halinde gittiğinden, f/1.8, f/2.0'ın iki katı değildir.
    2) Nedir f/stop? F/stop, odak uzunluğunun diyafram açıklığı çapına bölünerek bulunan değerdir. 50mm lensten söz ettiğimize göre 1.8 diyafram; 50mm'nin, diyafram açıklığının çapı olan 27.77mm'ye bölünmesiyle elde edilen değerdir.
    3) En büyük açıklığı f/1.8 olan makinede f/stop değerleri f/1.8, f/2.5, f/3.5, f/5.0, f/7.1, f/10.0, f/14.0, f/20.0 diye gider. Bunun böyle gittiğini nasıl anlarız? f/1.8'in yarısına eşdeğer açıklığı bulmaya çalışalım örneğin. f/1.8'de açıklık çapı 50/1,8=27,77mm idi, buradan yarıçap 27,77/2= 13,89 bulunur. Açıklık alanı da 13,89x13,89 (22/7)= 606 mm2 bulunur. Bunun yarısı 303mm2 olduğuna göre buradan çapı buluruz. O da 19,63 gibi bir değer çıkar. 50mm'yi bu değere böldüğümüzde f/2.5 değerine ulaşırız. Aynı şekilde f/3.5 değerini ve diğerlerini buluruz.

    Kısacası, f/1.8 lenste, en geniş açıklığın 2 stop yukarısı f/3.5'tur.
    Haklısınız. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Yukarıdaki mesajımda da illa ki uzun odaklı olması gerektiğinden bahsetmedim. sadece örnek olsun diye bir iki model söyledim. Yani 65 mm de canon'un ürettiği makro objektif mevcut. Yukarıdaki anlatımınız çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Tekrar teşekkür ederim bilgilendirme için.










    gezginmimar and sade2018 like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    | CANON EOS 7D MARK II | Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 STM |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sade2018
    Makina:
    Canon 200d
    Üyelik tarihi
    11.March.2019
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    18

    Standart

    Alıntı ebrkshn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Yukarıdaki mesajımda da illa ki uzun odaklı olması gerektiğinden bahsetmedim. sadece örnek olsun diye bir iki model söyledim. Yani 65 mm de canon'un ürettiği makro objektif mevcut. Yukarıdaki anlatımınız çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Tekrar teşekkür ederim bilgilendirme için.
    Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler. Peki keskinlik için f /3.5 gibi değerlere çıkmamız gerekiyor ise , kit lens olan 18-55 f/5.6 dan çok bir farkı kalmıyor (1-2 stop kadar) gibi geliyor matematiksel olarak. Bu mantıkla 50 mm f1.2 için de 2 stop ileri gidin keskinlik için diyebilir misiniz? Bir lensin en dip f değerleri 1,8 veya 1.2 ne zaman kullanılır mesela ? Kafamda deli sorular










    canon 200d 18-55 mm IS STM

  • #7
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alıntı sade2018 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler. Peki keskinlik için f /3.5 gibi değerlere çıkmamız gerekiyor ise , kit lens olan 18-55 f/5.6 dan çok bir farkı kalmıyor (1-2 stop kadar) gibi geliyor matematiksel olarak. Bu mantıkla 50 mm f1.2 için de 2 stop ileri gidin keskinlik için diyebilir misiniz? Bir lensin en dip f değerleri 1,8 veya 1.2 ne zaman kullanılır mesela ? Kafamda deli sorular
    Elbette fark oluyor. Kit lenste en geniş f/3.5 kullanabildiğiniz durumda, daha fazla keskinlik için f/7.1 kullanmanız gerekecek. Bu da, alan derinliğini arttırır, arka plan bulanıklığı istiyor idiyseniz şartları zora sokar.
    Çekim şartlarına göre bazen bir şeylerden feragat etmek zorunda kalabiliriz. Çıksın da çok keskin olmayıversin diyeceğimiz durumlar da olabilir. Çok az ışıklı ortamda f/1.8, 1.4, 1.2 bulunmaz nimettir. Ama f/1.2 lensin varsa, 2 stop yukarısı f/2.8 yapar. 1.8 lenste keskinlik için 3.5 değerini kullanmak gerekirken, 2.8 kullanmanın avantajını yaşarsınız. Her şey şartlarınıza bağlı. Fotoğrafı etkileyen çok şey var. Örneğin lensin odak uzunluğunun etkilediği durumlar var. Şu anda 50mm lensten söz ederken tartıştığımız şeyler, 24mm lenste farklı bir tartışmaya dönüşebilir. Köşe kararmaları ile birlikte netsiz alanlar işin içine girer. Yani, bu konu bitmez. Fotoğraf çekimini işin gücün arasına sıkıştırmadan, yeterince kafa yorup, bol pratik yapmak lazım. Teorik bilgi de bir yerden sonra çok anlam ifade etmiyor. Bildiklerini ihmal etmeden uygulayabilecek alışkanlıklar edinebilmek gerek. Benim teorik bilgim bayağı iyi ama, işin gücün arasında bir yarım saat fotoğraf çekeyim dedim mi, uygulamayı unuttuğum bir sürü şey farkediyorum sonradan.











  • #8
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sade2018
    Makina:
    Canon 200d
    Üyelik tarihi
    11.March.2019
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    18

    Standart

    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elbette fark oluyor. Kit lenste en geniş f/3.5 kullanabildiğiniz durumda, daha fazla keskinlik için f/7.1 kullanmanız gerekecek. Bu da, alan derinliğini arttırır, arka plan bulanıklığı istiyor idiyseniz şartları zora sokar.
    Çekim şartlarına göre bazen bir şeylerden feragat etmek zorunda kalabiliriz. Çıksın da çok keskin olmayıversin diyeceğimiz durumlar da olabilir. Çok az ışıklı ortamda f/1.8, 1.4, 1.2 bulunmaz nimettir. Ama f/1.2 lensin varsa, 2 stop yukarısı f/2.8 yapar. 1.8 lenste keskinlik için 3.5 değerini kullanmak gerekirken, 2.8 kullanmanın avantajını yaşarsınız. Her şey şartlarınıza bağlı. Fotoğrafı etkileyen çok şey var. Örneğin lensin odak uzunluğunun etkilediği durumlar var. Şu anda 50mm lensten söz ederken tartıştığımız şeyler, 24mm lenste farklı bir tartışmaya dönüşebilir. Köşe kararmaları ile birlikte netsiz alanlar işin içine girer. Yani, bu konu bitmez. Fotoğraf çekimini işin gücün arasına sıkıştırmadan, yeterince kafa yorup, bol pratik yapmak lazım. Teorik bilgi de bir yerden sonra çok anlam ifade etmiyor. Bildiklerini ihmal etmeden uygulayabilecek alışkanlıklar edinebilmek gerek. Benim teorik bilgim bayağı iyi ama, işin gücün arasında bir yarım saat fotoğraf çekeyim dedim mi, uygulamayı unuttuğum bir sürü şey farkediyorum sonradan.
    Şimdi daha iyi anlıyorum, çok teşekkür ederim 🙏🏻


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi










    canon 200d 18-55 mm IS STM

  • #9
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Şafak Şahin
    Makina:
    Olympus omd em10m2
    Üyelik tarihi
    01.January.2013
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    37
    Mesajlar
    51

    Standart

    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diyaframın en açık değeriin 2 stop üstündeki diyafram değeriyle daha keskin fotoğraflar çekildiği doğrudur. Ancak, f/stop kavramını doğru anlamak şartıyla. Şunları bilmekte yarar olabilir.
    1) F/stop değerleri, diyafram açıklığı alanı olarak birbirlerinin katlarıdır. Ancak makinedeki değerler 1/3 basamaklar halinde gittiğinden, f/1.8, f/2.0'ın iki katı değildir.
    2) Nedir f/stop? F/stop, odak uzunluğunun diyafram açıklığı çapına bölünerek bulunan değerdir. 50mm lensten söz ettiğimize göre 1.8 diyafram; 50mm'nin, diyafram açıklığının çapı olan 27.77mm'ye bölünmesiyle elde edilen değerdir.
    3) En büyük açıklığı f/1.8 olan makinede f/stop değerleri f/1.8, f/2.5, f/3.5, f/5.0, f/7.1, f/10.0, f/14.0, f/20.0 diye gider. Bunun böyle gittiğini nasıl anlarız? f/1.8'in yarısına eşdeğer açıklığı bulmaya çalışalım örneğin. f/1.8'de açıklık çapı 50/1,8=27,77mm idi, buradan yarıçap 27,77/2= 13,89 bulunur. Açıklık alanı da 13,89x13,89 (22/7)= 606 mm2 bulunur. Bunun yarısı 303mm2 olduğuna göre buradan çapı buluruz. O da 19,63 gibi bir değer çıkar. 50mm'yi bu değere böldüğümüzde f/2.5 değerine ulaşırız. Aynı şekilde f/3.5 değerini ve diğerlerini buluruz.

    Kısacası, f/1.8 lenste, en geniş açıklığın 2 stop yukarısı f/3.5'tur.
    50 mm 1.8 lensle cok kez test yaptigimda hep f4 te cok keskin sonuclar almistim.iki stop ustu keskin diye hep 2.8 vs de denerdim ama keskinligi hep f4 te yakalardim. Bu iste bi terslik var diye dusunurken sizin yaziniz aydinlatti beni. Demekki dogru keskinligi yakalamisim. Bu bilgiler icin ellerinize saglik.










    gezginmimar and sade2018 like this.

  • #10
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sercan Ağaoğlu
    Makina:
    Canon Eos 6D
    Üyelik tarihi
    29.October.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    30
    Mesajlar
    17

    Standart

    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diyaframın en açık değeriin 2 stop üstündeki diyafram değeriyle daha keskin fotoğraflar çekildiği doğrudur. Ancak, f/stop kavramını doğru anlamak şartıyla. Şunları bilmekte yarar olabilir.
    1) F/stop değerleri, diyafram açıklığı alanı olarak birbirlerinin katlarıdır. Ancak makinedeki değerler 1/3 basamaklar halinde gittiğinden, f/1.8, f/2.0'ın iki katı değildir.
    2) Nedir f/stop? F/stop, odak uzunluğunun diyafram açıklığı çapına bölünerek bulunan değerdir. 50mm lensten söz ettiğimize göre 1.8 diyafram; 50mm'nin, diyafram açıklığının çapı olan 27.77mm'ye bölünmesiyle elde edilen değerdir.
    3) En büyük açıklığı f/1.8 olan makinede f/stop değerleri f/1.8, f/2.5, f/3.5, f/5.0, f/7.1, f/10.0, f/14.0, f/20.0 diye gider. Bunun böyle gittiğini nasıl anlarız? f/1.8'in yarısına eşdeğer açıklığı bulmaya çalışalım örneğin. f/1.8'de açıklık çapı 50/1,8=27,77mm idi, buradan yarıçap 27,77/2= 13,89 bulunur. Açıklık alanı da 13,89x13,89 (22/7)= 606 mm2 bulunur. Bunun yarısı 303mm2 olduğuna göre buradan çapı buluruz. O da 19,63 gibi bir değer çıkar. 50mm'yi bu değere böldüğümüzde f/2.5 değerine ulaşırız. Aynı şekilde f/3.5 değerini ve diğerlerini buluruz.

    Kısacası, f/1.8 lenste, en geniş açıklığın 2 stop yukarısı f/3.5'tur.
    Nokta atışı önemli bir bilgi aktarmışsınız çok teşekkürler benimde kafamda tam oturmuş oldu böylece










    gezginmimar likes this.
    Canon EOS 6D

  • #11
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alıntı srcn09 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nokta atışı önemli bir bilgi aktarmışsınız çok teşekkürler benimde kafamda tam oturmuş oldu böylece
    Yararlı olduğuna sevindim. Daha kitabi bir yazı olabilirdi ama aceleye geldi. Yine de anlaşılmış görünüyor.











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •