CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123
Toplam 57 adet sonuctan sayfa basi 41 ile 57 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree33Likes

Konu: Full Frame'de Crop Lens Deneyimleri

  1. #41
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    aacar
    Makina:
    Canon 80D+Canon 18-135 NANO IS USM+Canon 50 1.4+Tokina 11-16 2.8+Tamron 70-200 G2
    Üyelik tarihi
    01.December.2018
    Nereden
    Kütahya
    Yaş
    52
    Mesajlar
    21

    Standart

    İlave etmeyi unuttuğum bir konu da şu: sinematik kısa videoları da severim (yine doğa-manzara-dağ-tepe-çiçek-böcek-ağaç ve biraz da -portre fotoğraf tarzı- insan unsuru bulunanlar)... Bu bakımdan setin çok çok üst düzeylerde olmasa bile video yeteneklerine de bir miktar sahip olmasında fayda var, kaldı ki, sıraladığım lenslerin hemen hepsinde sanırım öyle veya böyle video ihtiyaçlarına yanıt verecek özellikleri var...
    Bu arada başlığın dışına taşıyor gibiyim, özür dilerim...











  2. #42
    neehot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Nihat ilker CENGiZ
    Makina:
    Nikon d850
    Üyelik tarihi
    02.December.2016
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    290

    Standart

    Alıntı naturalminer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    he kardeşim he. bi de çamaşır suyuna yatır daha bir isosu artar makinenin.
    makinelerin iso performansını etkileyen faktörlerden birisi sensörün pixel alanı büyüklüğüdür. crop sönsör olan 70d pixel alanı 16.73 micronmetrekare iken ff makine olan 6d sensör pixek alanı 42.25micronmetrekare. yani daha büyük pixel alanı olan ışığı daha çok algıladığı için daha düşük iso ile aynı işi görmüş oluyor. ve bu özellikler de sensörün fiziksel özellikleri olduğu için müdahale edemediğimiz özellik sınıfına girmiş oluyor. bu da 6d'nin iso performansının daha iyi olduğu anlamına geliyor değil mi? peki 6d kullanırken crop moda geçtiğimizde ne oluyor? sensörün sadece orta kısımındaki crop alanı kullanmış oluyoruz ama sensör fiziken değişmedi yani hala pixel alanı daha büyük. daha iyi performans sergilemesi lazım diye düşündüm ve bunu sormak istemiştim. şimdi hemen crop modda makinenin verdiği megapixeli düşüyor diyebilirsin ozaman sorumu şöyle sorayım; nikon makineleri bildiğim için nikon sorayım, d500(20 mp) ile d850 dx mod(19.6 mp) kıyaslaması yaparsak sonuç ne olur? bu arada birader çamaşır suyu rengini açar, sen kostik kullan aynı işi görüyormuş diyorlar.











  3. #43
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alıntı neehot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    makinelerin iso performansını etkileyen faktörlerden birisi sensörün pixel alanı büyüklüğüdür. crop sönsör olan 70d pixel alanı 16.73 micronmetrekare iken ff makine olan 6d sensör pixek alanı 42.25micronmetrekare. yani daha büyük pixel alanı olan ışığı daha çok algıladığı için daha düşük iso ile aynı işi görmüş oluyor. ve bu özellikler de sensörün fiziksel özellikleri olduğu için müdahale edemediğimiz özellik sınıfına girmiş oluyor. bu da 6d'nin iso performansının daha iyi olduğu anlamına geliyor değil mi? peki 6d kullanırken crop moda geçtiğimizde ne oluyor? sensörün sadece orta kısımındaki crop alanı kullanmış oluyoruz ama sensör fiziken değişmedi yani hala pixel alanı daha büyük. daha iyi performans sergilemesi lazım diye düşündüm ve bunu sormak istemiştim. şimdi hemen crop modda makinenin verdiği megapixeli düşüyor diyebilirsin ozaman sorumu şöyle sorayım; nikon makineleri bildiğim için nikon sorayım, d500(20 mp) ile d850 dx mod(19.6 mp) kıyaslaması yaparsak sonuç ne olur? bu arada birader çamaşır suyu rengini açar, sen kostik kullan aynı işi görüyormuş diyorlar.
    Verdiğiniz bilgilerde yanlışlık var gibi Micronkare olur da mikronmetrekare kulağa garip geliyor. Bir de sanırım piksel alanından değil sensör alanından söz etmek gerek. Sensör büyüyünce üzerindeki piksellerin büyüdüğünü sanmıyorum, üzerindeki duyarlı hücre (piksel) sayısı artıyor. Böylece daha fazla duyarlı hücrede daha fazla ışık bilgisi depolanıyor. Zaten o yüzden küçük sensörde düşük megapikselden söz ederken, büyük sensörde daha yüksek megapiksellerden söz ediyoruz. FF makineye crop lens taktığınızda da, orta kısımdaki piksel sayısı crop gövdenin sensöründeki piksel sayısı kadar kalıyor. Fırsat bulunca elimdeki dökümanlara tekrar bakarım, yanlışım varsa düzeltirim ama sanırım yok.











  4. #44
    neehot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Nihat ilker CENGiZ
    Makina:
    Nikon d850
    Üyelik tarihi
    02.December.2016
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    290

    Standart

    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Verdiğiniz bilgilerde yanlışlık var gibi Micronkare olur da mikronmetrekare kulağa garip geliyor. Bir de sanırım piksel alanından değil sensör alanından söz etmek gerek. Sensör büyüyünce üzerindeki piksellerin büyüdüğünü sanmıyorum, üzerindeki duyarlı hücre (piksel) sayısı artıyor. Böylece daha fazla duyarlı hücrede daha fazla ışık bilgisi depolanıyor. Zaten o yüzden küçük sensörde düşük megapikselden söz ederken, büyük sensörde daha yüksek megapiksellerden söz ediyoruz. FF makineye crop lens taktığınızda da, orta kısımdaki piksel sayısı crop gövdenin sensöründeki piksel sayısı kadar kalıyor. Fırsat bulunca elimdeki dökümanlara tekrar bakarım, yanlışım varsa düzeltirim ama sanırım yok.
    haklısınız benim yanlış yazmam. micronmetrekare garip . yalnız bütün ff bodylerin sensör boyutları aynı değil mi? ama megapixelleri farklı. mesela d5 20mp iken d850 46mp. iso başarıları da farklı. çünkü aynı boyutta farklı megapixeller pixel boyutlarını değiştirir. bu da ışık hassasiyetlerini etkiler.











  5. #45
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Nasreddin hocanın dediği gibi, siz de haklısınız :-) Uygun zamanda cevap arayayım bari. Ya da bilen arkadaşlar yardımcı olsun
    Alıntı neehot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklısınız benim yanlış yazmam. micronmetrekare garip . yalnız bütün ff bodylerin sensör boyutları aynı değil mi? ama megapixelleri farklı. mesela d5 20mp iken d850 46mp. iso başarıları da farklı. çünkü aynı boyutta farklı megapixeller pixel boyutlarını değiştirir. bu da ışık hassasiyetlerini etkiler.












    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, başkalarının fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  6. #46
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nasreddin hocanın dediği gibi, siz de haklısınız :-) Uygun zamanda cevap arayayım bari. Ya da bilen arkadaşlar yardımcı olsun
    Yanlış yazmamışsınız Nihat bey, kulağa garip gelse de mikrometre ve mikrometrekare kullanılıyor. Ayrıca sensör üzerindeki hücre büyüklükleri de değişiyormuş. Özür diliyorum.

    Sensör üzerindeki yatayda ve düşeyde yer alan piksel sayısı farklı üretilebiliyor, bu da farklı makinelerde farklı çözünürlükler yaratıyor. Sizin verdiğiniz örnekte D5'te hücreler daha büyük, D850'de daha küçük oluyor mantıken.
    Kafa karıştırıcı şeyler. Bazıları, bu yüzden düşük çözünürlükteki makineleri tercih ediyorlar.











  7. #47
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    tahmin yürütmeye gerek var mı? her bir sensör ve crop modlarda ISO başarımları ölçülmüştür diye tahmin ediyorum.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  8. #48
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    ölçüm bulamadım ama "D850 neden en iyi wildlife fotoğraf kameradır" yazısında Richard Peters ta crop modda ISO başarımının azalmadığı görüşünde.

    ".... Or, you can afford to crop into your images even more, to aid the composition of more distant animals. That will come in handy when there isn’t time to add a teleconverter or you can’t afford to lose light. And with the improved ISO range, that means shooting in even lower light than ever before. None of that is in itself overly new. Being able to do all this with one camera for both static or fast moving subjects and action, is."










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  9. #49
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    13.January.2012
    Nereden
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    55

    Standart

    Hizlica basligi taradim ama benim aklima takilan soruyla ilgili bir mesaj göremedim. Yanlis hatirlamiyorumsam Canon da EF-S sistem lenslerin flans mesafesinin uzun olmasi nedeniyle FF gövdelerde aynaya carpma durumu söz konusuydu. Bu durumda bu basligin temel amaci olan kullanim nasil oluyor ben onu pek anlamadim. Tamam mesela Samyang 8mm i kullanabiliyoruz ama bu lens zaten crop gövdeler icin özel üretilmis bir lens degil ayni EF 8-15 f4L lensin 8mmde dairesel görüntü vermesi gibi. Ancak mesela 10-18 gibi EF-S olan fiyatina göre muazzam bir lens var. Bu lensi nasil kullaniyoruz onu merak ediyorum? Baska bir deyisle, eger yukarida bahsettigim durum söz konusu ise Full Framede Crop Lens Deneyimleri seklindeki baslik en azindan Canon gövdeler icin yanlis bir tanim olmuyor mu? Isi daha da komplike hale getirecek olursam, örnegin herhangi bir üretici dizayn itibariyle EF sistem bir lens yapip sdece daha ucuz ve de hafif olmasi icin crop gövdeye görüntü üretecek sekilde bir lens tasarlayabilir mi? Bu durumda bu lenslerin hepsi cözünürlükten feragat etmek suretiyle full frame sistemlerde kullanilir? Kusura bakmayin fazla sorgular bir tavir sergiledim sanki ama kulaktan dolma "EF-S lens Full-frame de aynaya carpar" bilgisini ezberden degil de gercekten anlamak adina bu sekilde kurcalamayi tercih ediyorum










    drcengiz likes this.
    Canon EOS 5D Mark III | Tamron 24-70mm f/2.8 VC | Samyang 12mm f/2.8 | Godox V8600II - Xpro ve de zibilyon ivir zivir
    Sirada: Canon EF 35mm f/2 IS USM ve Irix 15mm f:2.4

  10. #50
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    13.January.2012
    Nereden
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    55

    Standart

    Atalay bey, 70-200'lerden sitayişle bahsettiğinizi gördüğümden, Canon 70-200mm f/4 L IS USM veya Tamron SP 70-200mm Dİ VC USD (1. nesil) lenslerin ağırlıkla istifli doğa-manzara fotoğrafları ve biraz da portre konusundaki performansları konusunda ne söylersiniz?.. Bunlardan hangisi daha ağır basar?.. Set yaparken telefoto lens olarak bu ikisinden birini çantama koymaya karar verdim gibi bir şey... Geniş açı ve bir de prime lens konusu şimdilik muamma... Malûmunuz, kafa karışıklığı vaziyetleri ...
    Bu lensle ilgili ben de bir iki satir deneyimimi paylasabilirim. Atalay beyin bahsettigi gibi bir stopluk diyafram farkina karsin (f:2.8 ve f:4) agirlikta da bir stopluk yani yariya bir fark var. Fiyat konusunda da asagi yukari bir o kadar fark olmasi lazim. Eger net alan derinligi acisindan degerlendirirsek bu gibi acilarda f:4 bile oldukca sig bir net alan derinligi verir. O nedenle gerek portre olsun gerek kus, cicek, böcek bence gayet yeterli. Tabi ki en keskin halini f:8lere dogru alacagini hatirlatmakta fayda var. Yine de 200mm de f:8 bile tatmin edici bir sonuc verir bunu belirteyim. Gövde kalitesi, netleme, IS sistemi üzerinde cok konusmaya gerek olmayan konular. Her acidan gayet iyi ki L serisinin genel olarak olayi budur. Sunu sadece söylemek isterim, bu lens günümüz itibariyle epey yaslica bir lens hatta gecenlerde yeni versiyonu cikmisti. O nedenle IS sistemi bir hayli gürültülü. Calisirken cikardigi ses elektrikli su isiticisi / cay demleme makinelerinin su kaynarken cikardigi sese benzer bir fokurdama sesi vardir. Ha sokakta gürültünün icinde duyar misiniz hayir ama sessiz bir ortamda dikkat kesilirseniz kayda deger bir gürültüsü vardir. Tamron SP 45mm f:1.8 VC kullanmistim -ki yeni bir lenstir- afaki konusacagim ama bu lens Tamron a göre rahat bir 10 kat fazladan ses cikarir Ancak muazzam bir sabitleme basarisi var hakkini vermek gerekir. Netleme konusunda da ufaktan bir vik vik sesi cikardigini hatirliyorum.

    Gel gelelim en önemli konuya. Yasini düsününce piyasasi genel olarak ikinci el üzerinden dönen bir lens. Öte yandan 70-200 cok popüler bir aralik ve de f4L IS bircok acidan en optimal lens konumunda. Böyle olunca ciddi bir sirkulasyonu olan bir lens. ikinci el aldiginizi varsayarsak lensin garantisi %99 ihtimalle olmayacak. Bununla beraber sizden önce bolca insanin elinden gecmis olmasi hatta dünya turuna cikmis olma ihtimali bile var. Bu lensin cok ama cok mühim bir kronik problemi var. Lensin netleme halkasi ile hiperfokal mesafe ekrani arasindaki baglantiyi saglayan eleman zamanla yipraniyor(en dogru tanimi sanirim böyle olur yanlis bilgi olmasin). Dolayisiyla örnegin netlemeyi en yakina aldiktan sonra uzaga dogru cevirdiginizde takili kalma durumu yada zar zor hareket etme durumu var. Sadece böyle bir sorunun olmasi durumunda bu AFye etki etmez cünkü L lenslerin fokus halkasi ile AF bagimsizdir. Ancak yasi itibariyle bu ve buna benzer sorunlarin olmasi kuvvetle muhtemel. Görüp yerinde cok detayli sekilde test etmenizde fayda var. Hatta lensin arka tarafinda(kapagi acinca) seri numarasi yazar. Buradaki kodun bir siniflandirmasi var. Bu sekilde internetten lensin üretim tarihini kontrol edebilirsiniz. Cok popüler bir lens oldugu icin ilk üretim yilindan itibaren rahatlik 7-8 boyunca üretildi diye hatirliyorum. Son üretimlerden olan bir seriden ise ilk seriye göre yari yasta olacaktir.










    aacar likes this.
    Canon EOS 5D Mark III | Tamron 24-70mm f/2.8 VC | Samyang 12mm f/2.8 | Godox V8600II - Xpro ve de zibilyon ivir zivir
    Sirada: Canon EF 35mm f/2 IS USM ve Irix 15mm f:2.4

  11. #51
    neehot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Nihat ilker CENGiZ
    Makina:
    Nikon d850
    Üyelik tarihi
    02.December.2016
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    290

    Standart

    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hizlica basligi taradim ama benim aklima takilan soruyla ilgili bir mesaj göremedim. Yanlis hatirlamiyorumsam Canon da EF-S sistem lenslerin flans mesafesinin uzun olmasi nedeniyle FF gövdelerde aynaya carpma durumu söz konusuydu. Bu durumda bu basligin temel amaci olan kullanim nasil oluyor ben onu pek anlamadim. Tamam mesela Samyang 8mm i kullanabiliyoruz ama bu lens zaten crop gövdeler icin özel üretilmis bir lens degil ayni EF 8-15 f4L lensin 8mmde dairesel görüntü vermesi gibi. Ancak mesela 10-18 gibi EF-S olan fiyatina göre muazzam bir lens var. Bu lensi nasil kullaniyoruz onu merak ediyorum? Baska bir deyisle, eger yukarida bahsettigim durum söz konusu ise Full Framede Crop Lens Deneyimleri seklindeki baslik en azindan Canon gövdeler icin yanlis bir tanim olmuyor mu? Isi daha da komplike hale getirecek olursam, örnegin herhangi bir üretici dizayn itibariyle EF sistem bir lens yapip sdece daha ucuz ve de hafif olmasi icin crop gövdeye görüntü üretecek sekilde bir lens tasarlayabilir mi? Bu durumda bu lenslerin hepsi cözünürlükten feragat etmek suretiyle full frame sistemlerde kullanilir? Kusura bakmayin fazla sorgular bir tavir sergiledim sanki ama kulaktan dolma "EF-S lens Full-frame de aynaya carpar" bilgisini ezberden degil de gercekten anlamak adina bu sekilde kurcalamayi tercih ediyorum
    4. girdi, arranger nickli kişiden gelen, crop lensin ff body için modifikasyonunu fotoğraflarla gösteriyor. böylece aynaya çarpmanın önüne geçmiş oluyor.











  12. #52
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölçüm bulamadım ama "D850 neden en iyi wildlife fotoğraf kameradır" yazısında Richard Peters ta crop modda ISO başarımının azalmadığı görüşünde.

    ".... Or, you can afford to crop into your images even more, to aid the composition of more distant animals. That will come in handy when there isn’t time to add a teleconverter or you can’t afford to lose light. And with the improved ISO range, that means shooting in even lower light than ever before. None of that is in itself overly new. Being able to do all this with one camera for both static or fast moving subjects and action, is."
    Elimde Nikon gövde olsa test yapardım ancak malesef yok.

    FX bir Nikon FX modda 100 birim iso başarımı alıyorsa DX modda 70 birim alacaktır(kaynak:sallamasyon). Sensör alanı küçülüyor, MP düşüyor noiseler daha çok göze batacak doğal olarak.
    Ama eş değer standart DX bir makinadan daha iyi iso verir mi?
    Bence verir ama bu fark %10 olurmu? Sanmıyorum.

    FF cihazların sensörünün APSc lerden daha iyi olduğuna inanmak istiyorum.
    Hali ile yüzeyi küçültsende orjinalinde daha küçük ve "daha ucuza" satılan APSc sönsöre sahip cihazdan az biraz daha iyi olmalıdır.

    Ama sensör teknolojisi sürekli güncelleniyor.
    Yukarıda mesela D850 DX mod vs D500 soruldu.
    D850 mükemmel ötesi bir makina, hayvan gibi sensör var ama D500 de öyle o da APSc diyarının en iyisi.
    İkisini kıyasladığıdma mantığım aradaki farkın +/- yöne kaymayı hesaplayamıyor.
    Ama D610 dx mod vs D500 dersek direk D500 derim çok daha yeni çünkü
    D850 dx mod vs D7000 dersek direk D850 derim.

    Çok ünlü bir düşünür demiş ki "new is always better"

    Tabi bunlar sadece kafamda kurduğum quantum matematiğinin teorik dışa vurumunun sürreal yansımaları
    Yani herhangi bir teknik bilgiye dayanmamaktadır.

    Ancak eminim DX mod vs APSc sensör testi yapan insanlar muhakkak vardır.
    8milyarlık gezegende bu olayı merak eden tek insan biz olamayız.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  13. #53
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    O ünlü düşünürün bir Türk olması ve Gaziantep taraflarında yaşıyor olma ihtimalini seviyorsun değil mi?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  14. #54
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    Yok Gaziantep semalarına yaklaştığını bile düşünmüyorum bu düşünürün

    How I met your mother dizisinin efsane karakteri Barney Stinson











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  15. #55
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    13.January.2012
    Nereden
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    55

    Standart

    Yukarida konusu gecen pixel alani ve iso basarimi arasindaki iliskiyle ilgili benim de birkac yorumum var. Öncelikle evet ayni mp degerine sahip iki sensörden FF olani crop olanindan ISO acisindan daha basarili olacaktir ki bundan daha dolag bir sey olamaz. Bu konuyla ilgili en temel kriter dogrudan sensördeki pixellerin yüzey alaninin büyüklügüdür. O nedenle ki firmalar kullanicilar farkli özelliklerde ürünler sunarlar. Yani CaNikon abilerin durdur yere 100mp kamera cikarmamasinin yada belirli serilerde belirli araliklari korumalarinin amaci da budur. Örnegin 5Ds ve 5DsR modelleri normal 5D serisine göre ISO acisindan daha verimsiz ama daha yüksek mp üreten makinelerdir. Bu gibi makinelerde firmalar örnegin kullanim alanina uygun olarak bir takim yan özellikleri de belirlerler. YÜksek mp itibariyle mesela bu iki makine daha cok stüdyo kullaniminda ve büyük boy baski ihtiyaci nedeniyle tercih edilirken kullanim alanindan isik rahatlikla kontrol edilebilir olmasi nededniyle ISO basariminin görece verimsiz olmasi bu kullanici grubunu rahatsiz etmez. Öte yandan istisnai durumlar haricinde zaten bu kullanicilar mesela saniyede 12-14 kare de cekmeye gerek duymaz ki zaten bu ön görülerek 5DsR gibi bir makinede cok yüksek FPS degeri yoktur.

    Benzer örnegi mesela Sony nin A7 serisinde de görebiliriz. A7s modeli kulaga komik gelecek sekilde sadece 12mp iken, A7 24mp ve A7r ise 42mp cözünürlüge sahiptir. Bu ücü arasinda hangisi ISO acisindan digerlerini tokatlar diye sormama gerek yoktur diye düsünüyorum. Fotograf makinelerinin video cekme özelliklerinin gelismesinden itibaren bircok vidoegrafi meraklisi, kisa filmci, düsük bütceli filmci bu cihazlari kullanmaya basladir. Bunlar icerisinde 12mp cözünürlük ile A7s ve A7sII modelleri onlar icin bicilmis kaftan oldu.

    Gel gelelim peki olay sadece pixel boyutuyla mi ilgili? Hayir tabi ki. Bir dijital fotografin üretilmesi icin sensör ve lensten cok daha fazlasi gereklidir. Lensin ulastirdigi görüntü sensör tarafindan algilanir ancak fotograf islemci ve yazilarimlar vasitasiyla olusturulur. Iste tam bu olusum asamasinda yorumlayan programin gelen veriyi nasil yorumlaidigi da cok önem kazaniyor. Bundandir ki daha 3-5 sene öncesinde cücük sensörlü telefonlarimiz cöp fotograflar üretirken günümüzde ayni cücük sensörler ile bizim tonla para harcadigimiz kameralarimiza kafa tutuyorlar. Bunun haricinde sensör teknolojisi de oldukca komplike bir alan. Yillardir FF, APS-C, APS-H, micro four thirds vs. formatlar var. Bunlar degismiyor ama fotograf kalitesinde ciddi degisikler yasaniyor. Örnegin pixel dizilimi bile basli basina derin bir konu. Her bir pixel icerisinde RGB sisteminin bilesenlerini barindirir. Fotograf makinenizin sensöründen pek göremezsiniz ama cok siradan bir macro lens ile yada yine standart bir lensi ters tutup monitörünüzün ekranini yakindan cekerseniz bu pixeller kirmizi yesil mavi dizilimiyle tek tek görürsünüz(örnek görsel icin asagiya bakiniz). Kimi zaman hepsi parlak iken kimi zaman farkli yüzdelerde parliyor olacaklardir. Neyse baglamak istedigim yer örnegin Fujifilm X-Trans isimli bir dizilim kullaniyor. Bunu haricinde Bayer dizilimi denen daha standart bir dizilim var. Bu konuda cok fazla bilgi sahibi degilim ama muhtemelen bunlar gibi baska patentli dizilimler vardir. Mesela BSI denen Back Screen Illumunated(yada o tarz bir sey) sensörler var ki artik daha cok kullaniliyor. Bu ufak detaylarin her biri sonuc olarak olusan fotografi etkiliyor en basta ISO yada DR basarimi olmak üzere.

    X-Trans vs. Bayer ile ilgili detayli inceleme: Fujifilm X-Trans III vs. Bayer - Texture & Detail Comparison - The Photo Fundamentalist












    drcengiz and promete like this.
    Canon EOS 5D Mark III | Tamron 24-70mm f/2.8 VC | Samyang 12mm f/2.8 | Godox V8600II - Xpro ve de zibilyon ivir zivir
    Sirada: Canon EF 35mm f/2 IS USM ve Irix 15mm f:2.4

  16. #56
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    aacar
    Makina:
    Canon 80D+Canon 18-135 NANO IS USM+Canon 50 1.4+Tokina 11-16 2.8+Tamron 70-200 G2
    Üyelik tarihi
    01.December.2018
    Nereden
    Kütahya
    Yaş
    52
    Mesajlar
    21

    Standart

    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu lensle ilgili ben de bir iki satir deneyimimi paylasabilirim. Atalay beyin bahsettigi gibi bir stopluk diyafram farkina karsin (f:2.8 ve f:4) agirlikta da bir stopluk yani yariya bir fark var. Fiyat konusunda da asagi yukari bir o kadar fark olmasi lazim. Eger net alan derinligi acisindan degerlendirirsek bu gibi acilarda f:4 bile oldukca sig bir net alan derinligi verir. O nedenle gerek portre olsun gerek kus, cicek, böcek bence gayet yeterli. Tabi ki en keskin halini f:8lere dogru alacagini hatirlatmakta fayda var. Yine de 200mm de f:8 bile tatmin edici bir sonuc verir bunu belirteyim. Gövde kalitesi, netleme, IS sistemi üzerinde cok konusmaya gerek olmayan konular. Her acidan gayet iyi ki L serisinin genel olarak olayi budur. Sunu sadece söylemek isterim, bu lens günümüz itibariyle epey yaslica bir lens hatta gecenlerde yeni versiyonu cikmisti. O nedenle IS sistemi bir hayli gürültülü. Calisirken cikardigi ses elektrikli su isiticisi / cay demleme makinelerinin su kaynarken cikardigi sese benzer bir fokurdama sesi vardir. Ha sokakta gürültünün icinde duyar misiniz hayir ama sessiz bir ortamda dikkat kesilirseniz kayda deger bir gürültüsü vardir. Tamron SP 45mm f:1.8 VC kullanmistim -ki yeni bir lenstir- afaki konusacagim ama bu lens Tamron a göre rahat bir 10 kat fazladan ses cikarir Ancak muazzam bir sabitleme basarisi var hakkini vermek gerekir. Netleme konusunda da ufaktan bir vik vik sesi cikardigini hatirliyorum.

    Gel gelelim en önemli konuya. Yasini düsününce piyasasi genel olarak ikinci el üzerinden dönen bir lens. Öte yandan 70-200 cok popüler bir aralik ve de f4L IS bircok acidan en optimal lens konumunda. Böyle olunca ciddi bir sirkulasyonu olan bir lens. ikinci el aldiginizi varsayarsak lensin garantisi %99 ihtimalle olmayacak. Bununla beraber sizden önce bolca insanin elinden gecmis olmasi hatta dünya turuna cikmis olma ihtimali bile var. Bu lensin cok ama cok mühim bir kronik problemi var. Lensin netleme halkasi ile hiperfokal mesafe ekrani arasindaki baglantiyi saglayan eleman zamanla yipraniyor(en dogru tanimi sanirim böyle olur yanlis bilgi olmasin). Dolayisiyla örnegin netlemeyi en yakina aldiktan sonra uzaga dogru cevirdiginizde takili kalma durumu yada zar zor hareket etme durumu var. Sadece böyle bir sorunun olmasi durumunda bu AFye etki etmez cünkü L lenslerin fokus halkasi ile AF bagimsizdir. Ancak yasi itibariyle bu ve buna benzer sorunlarin olmasi kuvvetle muhtemel. Görüp yerinde cok detayli sekilde test etmenizde fayda var. Hatta lensin arka tarafinda(kapagi acinca) seri numarasi yazar. Buradaki kodun bir siniflandirmasi var. Bu sekilde internetten lensin üretim tarihini kontrol edebilirsiniz. Cok popüler bir lens oldugu icin ilk üretim yilindan itibaren rahatlik 7-8 boyunca üretildi diye hatirliyorum. Son üretimlerden olan bir seriden ise ilk seriye göre yari yasta olacaktir.
    Birkaç gün önce lensimi aldım ve yazdıklarınızı da dikkate alarak tercihimi Tamron 70-200mm f/2.8 SP Dİ VC USD (G2)'den yana kullandım... Teşekkür ederim...











  17. #57
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Oğuz Ulusoy
    Makina:
    Canon 650d
    Üyelik tarihi
    30.October.2019
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    23
    Mesajlar
    27

    Standart

    Elinize Emeğinize Sağlık Gerçekten Mükemmel......











Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •