The Pilot Boat, the Sunset and Sultan Ahmet (Blue Mosque) by Kaan Aksoy
70D + Tamron SP 150-600mm VC @150mm
f/7.1 - ISO: 1000 - t: 1/100s
The Pilot Boat, the Sunset and Sultan Ahmet (Blue Mosque) by Kaan Aksoy
70D + Tamron SP 150-600mm VC @150mm
f/7.1 - ISO: 1000 - t: 1/100s
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Muazzam resimler tavsiyeler içinde teşekkürler
Selam arkadaslar ben futbol musabakalari cekmeye calisiyorum.Kullandigim body 5d mark iii elimde 70-200 f/4 var ama konuya cok uzak kaliyorum.x2 extender arastirdim almaya niyetlendim ama performansi icin iyi konusulmuyor.Simdi canon 100-400mm ve tamron 150-600 arasindayim fikirlerinize ihtiyacim var kisaca simdiden tesekkurler .
sizin sorunuza arkadaşlar cevap yazacaktır.
Ben size sormak istiyorum.
Maç fotoğrafçılığında (futbol, basketbol, voleybol vs...) anı yakalamak için seri çekim mi yapıyorsunuz?
yoksa anı hissedip tek çekim mi?
5dııı seri çekimi yeterli geliyormu?
Ben 7d markıı ile, seri çekimde güzel anlar yakaladığım oldu,
Tamron 150-600 ile seri çekim yapacaksam geniş çekiyorum sonra kırparak kadrajı oluşturuyorum.
çünkü 150-600 ile hızlı davranmak biraz zor hele elde çekimle imkansız gibi,
tripodda kaarajı mümkün olduğunca geniş tutuyorum.
kolay gelsin.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Sinan Bey,
Telefoto lensler ile extender (teleconverter) kullanınca AF performansını etkiliyor ve "focus-hunting" baş göstermeye başlıyor.
x1.4 Extender ile pek bir sorun olmuyor, ancak AF'nin birazcık yavaşladığını hissediyorsunuz.
x2 Extender ile AF'nin yavaşlamasını ve "focus-hunting" yapmasını bariz bir şekilde görüyorsunuz.
Bu nedenle hızlı ve atik davranmanız gereken bir çekim sırasında x1.4 Extender'dan daha fazlasını kullanmamanızı kesinlikle öneririm.
5D Mk.III için ve spor musabakaları için, 70-200mm f/4 L IS lens ile x2 Extender'i pek öneremeyeceğim.
5D Mk. III + Tamron SP 150-600mm VC ya da Canon EF 100-400mm L IS II lensler daha uygun olacaktır.
Ancak Sigma'nın yeni çıkardığı 100-400mm OS 'C' lensi dikkate alın mutlaka. Sigma 100-400mm'nin performansı, Canon 100-400mm L II lensin performansında.
http://www.canonturk.com/sigma/34953-yeni-cikan-sigma-c-100-400mm-f-5-6-3-dg-os-lens.html#post460614
Ayrıca Sigma 100-400mm OS 'C' lensin optik performansı x1.4 Teleconverter TC-1401 ile birlikte Tamron SP 150-600mm lense yaklaşmasa da kullanılabilir.
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=965&Camera=453&Sample=0&FLI=6&API= 2&LensComp=929&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp =5&APIComp=2
Bu arada söz konusu Tamron SP 150-600mm VC lens, bu lensin ilk versiyonu; G2 ikinci versiyonu değil.
Benim görüşüme göre, burada dikkate alınması gereken seçenekler:
1. Tamron SP 150-600mm VC
2. Sigma 100-400mm OS 'C'
3. Canon EF 100-400mm L IS II l
Selamlar ve iyi çekimler dilerim.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Levent Hocam,
Kesinlikle seri çekim... maalesef öyle "anı hissederek, deklanşöre basarak" çekim yaptığınızda, o harika anları yakalamak mümkün olmuyor. Ama seri çekimi yapacağınız o süreç için deklanşöre basma zamanına karar vermeniz gerekiyor. Sonuçta seri çekimde de 5-6 saniye gibi uzun süreler çekim yapılamıyor 7D ile, 70D ile, 6D ile, vs. Seri çekim 1-2 saniye gibi süreler dahilinde olduğu için bu zamanlamaya karar verilmesi gerekiyor deklanşöre basarken.
Ayrıca belirtmek isterim 6D bu iş için 4,5 fps'lik hızıyla yavaş kalıyor. Bu nedenle 7 fps'lik 70D'yi kullanıyorum.
7D Mk. II ise bence bu iş için biçilmiş kaftanlardan birisi: 10 fps.
Tabi, bu durumda çok hareketli sahneleri seri çekim ile fotoğrafladığınız bir seanstan sonra, elinizde 900-1000 adet fotoğraf oluyor ve 150-200 adedi kadarı işinizi görüyor. En azından benim için bu şekilde şu anda.
Tamron SP 150-600mm VC lens ile ve özellikle 400mm + üzerindeki odak uzaklıklarında çekim yapacaksanız, daha önce bahsettiğim gibi iki göz açık çekim yapılması gerekiyor. Çünkü objeyi kadrajdan kaçırdığınızda, diğer gözünüzü açmadan objeyi tekrardan kadraja sokma imkanı pek olmuyor. Bunun için aşağıdaki mesajıma da referans vermek isterim:
http://www.canonturk.com/tamron/33929-tamron-sp-150-600mm-f-5-6-3-di-vc-usd-g2.html#post448854
Örneğin tripod üzerinde 7D Mk.II ile AI Servo modunda ve 400mm'de ya da 500mm'de çekim yapmanızı öneririm. Ayrıca nokta AF modunda çekim yapmanız, karelerin daha net ve daha doğru AF'li olmasını sağlayacaktır. İki gözünüzü kullanarak hızlı hareket eden objeleri kadrajda tutmaya çalışmak, çok iyi bir egzersiz yaptırıyor insana. Bu esnada tripod'un ayaklarını da düzgün ayarlamanız gerekiyor. Vizörden objeyi kadrajda tutacağım derken, tripod'un etrafında dönmek durumunda kalabiliyor insan. Bu durumda, tripod ayaklarının hareketinize engel olmayacak bir pozisyonda yerleştirilmiş olması gerekiyor.
Ayrıca 400mm'de - 500mm'de çekim yaptığınızda, kadraj zaten hatırı sayılır derecede objeye yakın olduğu için pek fazla crop yapma ihtiyacı duyulmuyor. Bu nedenle de crop'tan dolayı da çözünürlüğün düşmesi pek söz konusu olmuyor. Bunun için kadrajı geniş tutmamanızı öneririm ve 400mm'den daha kısa odak uzaklıklarında (kuş, vahşi yaşam, vb. için) pek çekim yapmamanızı öneririm: ne kadar yakın, o kadar iyi. Tabi, ilk başlarda epey zorluyor, ama yapılan pratik ile tecrübe zamanla kazanılıyor.
Selamlar ve iyi çekimler dilerim.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Levent abi ben bu ise oglum futbola basladiktan sonra basladim yani 2 senelik bir tecrubem var ama hala daha youtube dan videolar izliyorum makine ayarlari vesaire icin.
Evet mark iii bu is icin aslinda yavas kaliyor ama makineyi alirken bu tarafa kayacagimi bilemedim yoksa 1d serisi alirdim ki mark iii satip 1d serisine gecme dusuncem hala var(Aslinda 7d mark 2 de almayi dusunmedim degil ama iso performansi dusunduruyor beni).Cogu zaman cocuklarin pozisyona girebilecegi anlarda ani hissedip basiyorum deklansore bazen tek kare bazen 5 kare cekiyorum.Makine ayarlarinda Seri cekimde duruyor herzaman.Ve 1250 enstentane de kullandigim icin tripod kullanmadim bu zamana kadar.Herzaman elde cekim yaptim.Ama bir monopod alma niyetim var bu is icin.Bundan once kullandigim 80d ve canon 70-300mm ile cok daha iyi kareler yakaliyabiliyordum konuya daha fazla girebildigim icin.
aslında 7DmarkII İLE 10 çekim bazen gazla geliyor.
ayarlardan 6 yaptığım çekim de var.
çok hızlı olmayan objeler konu olacaksa ona geçiyorum.
örneğin geçen eylüldeki izmir maratonunda bunu kullanmıştım.
belki maçlarda da kullanılabilinir.
(önemli olan buffer, M3 de 4.5 kare hız var ama 7-8 kareden sonra şişiyor, bu yüzden 7DmII SEVİYORUM)
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Basketbol ve veya diğer bir çok salon sporlarında 70-200 yeterli oluyor. Genelde AA, İHA ve DHA muhabirleri 70-200 F2,8 lenslerle gidiyor bu tür organizasyonlara. Hatta İHA muhabirlerinin daha kötü lensler kullandığını çok kez gördüm. Anadolu Ajansı çok fotoğraf servis ediyor. Ellerindeki gövdeler ise sürekli değişim gösteriyor. Kesin bir şey söyleyemeyeceğim. Fakat çim saha için yani Türkiye'de futbol müsabakaları için 70-200 yeterli gelir mi derseniz kuşkusuz yetmez. Bir çok spor servisi muhabiri monopod ile genelde uzak odaklı prime lenslerle ellerinde zoom lensler kullanıyorlar. Yani birden fazla gövde ve lens tercih ediliyor.
Bu arada F4 salonda çok yeter mi derseniz, iso başarımı iyi bir gövde tercih edilmeli. Aksi durumda iyi fotoğraflar almak mümkün değil. Yine belirtmem gerekiyor, her iki pota altında ve de kenarda da fotoğrafçılar olur. Anı yakalamak çok kolay değildir. Eliniz tetikte bekleseniz bile bir süre sonra beyin yavaşlıyor. İmkanınız var ve bu işlerle ilgileniyorsanız özellikle DHA ve AA nın foto muhabirleriyle detaylı bir görüşün derim. Söz vermemekle birlikte 1. ligde bulunan bir basketbol kulübünün fotoğrafçısı ile iletişim kurmanızı belki sağlayabilirim.
Uzun zamandır salon sporlarından birinde yapılan bir maça gidip, saha kenarından çekim yapmaya niyetim var.
ama güvenlik gerekçesiyşe içeri almayacaklardır,
ön sırada olsa tribünlerden bu iş olmuyor, engelli jimnastik yarışmasında bunu anladım.
ayrıca, öyle bir dolu çantayıda almazlar sanırım, zaten zor olur.
belki izmirde Ksk antremanına girebilirim.
Göztepe antremanına gitmiştim, gençler çalışıyordu ama maç gibi olmuyor,
nedense tatmin olmadım.
yaz geldi, ara veriliyor, kısmet sonbahara....
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Acaba lens yerine bazen sirf bu is icin crop govdemi alsam diyorum 70d bu is icin gereksinimleri karsilarmi?
stad ve salon aydınlatmaları iyi olunca iso sorun olmuyor...
7D de max verimlilik 1082 de alınıyormuş, yeterlidir sanırım.
70D ye de bir baktım 926 iso iyi değil.
bir kıyaslama için 5D markIII iso verimliliği ise 2293 müş, neredeyse 2.5 katı...
ek:
mark IV de 2995 iso
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
150-600mm yarım makroda çekermiş................
7D2R6829.jpg by Levent Onbeş, on Flickr
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
The Night Ferry by Kaan Aksoy
6D + Tamron SP 150-600mm VC (G1) @273mm
f/5,6 - ISO: 20.000! - t: 1/10s
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Waxing Gibbous Moon with Clouds by Kaan Aksoy
70D + Tamron SP 150-600mm VC (G1) + Sigma TC-1401 @600mm x1.4= 840mm
f/11 - ISO: 400 - HDR (t1: 1/6s, t2: 1/50s, t3: 1/400s)
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
bugün urla sahilde sirfcüleri çeken 1dx-600mm kişi vardı,
selam falan verip yanaşdım ama oralı olmadı.
yanındakiyle konuşmada şunu duydum,
"tam sınırdalar, biraz daha sahile yakın olsalar sığmayacaktı"
işte o an 150-600mm almanın dayanılmaz hafifliğini yaşadım.
İzmirden dönünce çok yorgundum,
aklımda,
yarın ilk işim gidip 150-600mm 7dm2 ile sirf çekmek
rügarda dalgalarla güzel pozlar alacağım.
Canon 6D mark II
Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
Insta360 One X
Dji Osmo Pocket
Tamron'un focusu çok yavaş diye biliyorum ama bir türlü ısınamadım.
Canon 1DX - Canon EF 28-300 f/3.5-5.6L IS
Canon 5D Mark 2 - Canon EF 24-70 f/2.8L II
Canon 600D - Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 STM IS
Canon Speedlite 430EX II - Pixel Mago E-TTL Flaş
Merhabalar Arkadaşlar,
Geçenlerde parlak, güneşli ve bol ışıklı bir günde 6D ile Tamron 150-600mm G1 lensi x1.4 Teleconverter / Extender ile birlikte kullanırken ilginç birşey keşfettim.
Bilindiği üzere 6D maksimum f/5.6 lens ile çalışabiliyor. Bundan daha dar diyaframlı lens takıldığında gövde otomatik olarak M (manual) focus moduna geçiyor.
Ancak Tamron 150-600mm f/5-6.3 lens üzerine x1.4 Teleconverter / Extender takıldığında lens 210-840mm f/7.1-9 haline geliyor.
Bugüne kadar çoğunlukla gün batımında ya da gün doğumunda çekim yaptığım için çok bol ışıklı ortamda Tamron 150-600mm + x1.4 Extender kombinasyonunu kullanmamıştım.
150-600mm'nin üzerine x1.4 Teleconverter'ı takınca gövde otomatik olarak Manual moda geçirmiyordu AF'yi. Ama Auto'da da bırakınca sonuç da alınamıyordu.
Öte yandan x1.4 Teleconverter aslen Canon'un lenslerine uyumlu olduğundan dolayı, Tamron 150-600mm'de diyaframı yine sanki hiç extender takılmamış gibi orijinal f/5-6.3 diyafram değerlerinden başlatıyor ayarlatmaya... ancak aslında efektif olarak f/7.1-9'dan başlıyor (ama gövdenin haberi yok ).
Neyse gelelim asıl konuya: aslında Tamron 150-600mm f/5-6.3 G1 lens x1.4 Teleconverter ile birlikte AF'li şekilde başarılı bir şekilde çalışabiliyormuş!
Eğer yeterince ışık varsa, ve enstantane değerleri ISO 100'de - ISO 200'de (zorlayarak ISO 400'de) 1/400s - 1/500s enstantanelerde AF yapabiliyor.
Sanırım burada ilk unsur lensin Canon lens tanımlarına uymaması.
İkincisi ise f/5-6.3 diyaframlı bir lens x1.4 Teleconverter ile f/7.1-9 haline gelince, en geniş diyaframının f/7.1 gibi ara bir değerde kalması.
Ancak AF çalışınca benim için de sürpriz oldu.
Böylece Tamron 150-600mm ile birlikte x1.4 Teleconverter kullanılacağı zaman, yeterli ışık var ise illa f/8'de AF yapabilen bir gövde gerekmiyor.
Bilgilerinize.
(NOT: Yukarıda anlatılan çekimler sırasında kullanılan Teleconverter Sigma TC-1401'dir.)
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Morning Boat and Topkapı Palace by Kaan Aksoy
6D + Tamron 150-600mm G1 @500mm
f/6.3 - ISO: 200 - t: 1/250
The Moon, the Boat and the Reflection by Kaan Aksoy
6D + Tamron 150-600mm G1 @150mm
f/5 - ISO: 800 - t: 1/40s
...saat 05:05
"SAFMARINE BAYETE" by Kaan Aksoy
6D + Tamron 150-600mm G1 @600mm
f/8 - ISO: 400 - t: 1/160s
... o sabah ilk gün ışığı inanılmazdı.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...