Lensi eleştiren oluyor 24-70 e göre ama studyoda ozellıkle pek bir farkları yok
Moderatör notu: Başlık adı düzenlendi.
Lensi eleştiren oluyor 24-70 e göre ama studyoda ozellıkle pek bir farkları yok
Moderatör notu: Başlık adı düzenlendi.
Konu GunerGulyesil tarafından (10.June.2016 Saat 10:43 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Şubat ayında Berlin e gitmiştim . Bir akrabanın da düğünü vardı . Düğün denince doğal olarak gelin damat fotoğraf çektirmek için sütüdyoya gidildi.
Berlin in en meşhur sütütyolarından biri ve içerde kullandıkları lens 24-105 F4 İs . Bady 1D serisindendi.
Canon 5D Mark III , Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM , Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD ,Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 Di LD , Canon EF 50mm f/1.4 USM Helios 40 , Tahir 11A ,Yongnuo YN-568 , Tamrac Pro 8, Lowepro Fastpack 350
Şımarık çocuklar gibiyiz, elimizdekilerle bir türlü yetinmiyoruz veyahut kıymetini bilmiyoruz..
Senelerdir 24-105 ana lensim. Aman 24-70 olsydi simdi dedigimi, veya bir musterimin bunu dedigini hatirlamiyorum.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
24-105 kadar kontrastı iyi bir lens görmedim.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
FF in vazgeçilmez lensidir. crop ta biraz dar kalıyor. IS olması da çok önemli bir ekstrası bence. Harici flaş ile enfes sonuçlar çıkıyor.
Bağlantıda görüldüğü gibi merkezde çok keskin. 24-70 daha iyi ama her lens ihtiyaca göre bence.
Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens Image Quality
FF için renkleri güzel, keskinliği tatmin edici. Ama düşük ışıkta netleme çok hızlı değil keşke 2.8 olsa dedirtiyor, Onu da 5DM2 ve üzeri ISO başarımı iyi makinelerle tamamen ortadan kaldırıyoruz. F değeri düşük 50mm 1.8 ile birlikte de çok güzel bir arka alan bokehi elde edilebiliyor.
Ama Crop gövdede bence dar kalır. 600D gibi makinelerde ISO da başarısız olduğundan flaş kaçınılmaz olur bu lens ile birlikte.
Ama Sezarın hakkı Sezara misali, Ben lensimden memnunum. Şımarıklık yapıp da 24-70 f2.8 almayı da hiç düşünmüyorum. Sanki ne çekiyorsam bana yetmeyecek ki.
Devam 24-105e
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
@lewendim
f degerinin netleme hizi ile alakasi yoktur. Mesela 50mm f/1.8 lens 24-105'e gore daha yavas netler, veya Tamron 24-70 f/2.8 VC de 24-105'e gore yavas netler. Makinelerin netleme yapabilmesi icin icinden gecmesi gereken belli bir isik miktari vardir. o farkli bir sey.
Arka alanin netsiz olmasi ile Bokeh de farkli kavramlardir. Net alan disind olusan netsizlik sadece diyaframa degil odak uzakligina ve objenin uzakliginada baglidir. Burada olusan bokeh yapisi ise tamamen lensde kullanilan bicak asyisi veya ayna sistemi gibi konularla alakalidir.
Dar kalma kismina gelince gorecelidir. 7D de 350D de ve 450D de kullaniyorum herhangi bir darlik sorunu yasamadim. Ozellikle sokaga cikip cekim yapiyorsaniz zaten gorus acisi 35-50mm odak araligina dusen acilar tercih edilir.
Dolayisi ile aslinda konu acilmisken seninde degindigin gibi herkese su tavsiyeyi yinelemek lazim.
Ekipman tabiiki onemlidir ancak once elinizdeki ekipmandan tam faydalandiginiza ve na hakim oldugunuza emin olun. Bugun halen cantamda Tamron 28-300 objektifim durur ve kullanirim. Yedek olrak 28-105 objektifi tasirim yanimda.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Tecrubenizi bilemiyorum ama harici isik falan kullanmadan 350D ve 450D gibi makinalarla hala kullaniyorum.
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Flashin kulkanim yerleri ve amacini iyi arastirmanizi oneririm. Mesela gece yildiz stacking yaparken flashi nerede kullanacagim veya gunese ters isik calisirken. Fotograf cekmek icin olmaz ise olmaz tek sey icerisinde isiga duyarlin yuzey bulunan kapali kutudur. Onundisinda flash, iso basarimi vs cektiginiz konuya gore belirlenir, lense gre degil. Fotograf konusunda bu omadan olmaz illa su lazim gibi kesin konusmadan evvel fotograf dediginizde sadece bir turden bahsedilmedigini, noise/gren denien seyin her zaman kotu olmadigni isigi kullanmayi bilmenijn bircok durumda flash vb ihtiyaclari ortadan kaldiracagini, ogranmenizi tavsiye ederim. Bu yazdiklarimi yanlis anlamayin. Sanirim forumda yenisiniz uzun suredir profesyonel olarak fotografcilik yapan, egitim ve semijner veren sadece cekim degil kuramlari uzerinede calisan biriyim. Dolayisi ile bu yazdiklarimi yapici elestiri molarak algilamanizi rica ederim Saygilar
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2
Konu tunapala tarafından (27.March.2013 Saat 13:36 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Japonca boke "bulanık" demek olsa da bizdeki literaturde yanlıs kullanılıyor. Netsiz alan ile ilgili sunu da eklemek lazım. Sensor boyu alan derinligini etkilemez. Objeye uzaklık degismeyecekse 50 1.8 lens ff govdede de 1.6 carpanlı govdede de aynı alan derinligini verir
Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
Tuna Bey yazdıklarımı anlatamamışım pardon.
Söylemeye çalıştığım aslında ISO başarımı az olan makinelerde f değeri düşük olması enstantane süresini kısalttığından ihtiyacı arttırıyor.
Düşük ışıkta netleme hızından kastım da bu belki makine performansı da burada etkilidir bilemiyorum ama hız konusunda 50mmden tabi ki hızlı.Tamronu hiç kullanmadım bilmiyorum. Ama yine de ben çok hızlı netleme sağladığını düşünmüyorum. Geçen pazar açık havada ışık yeterli olunca hiç sıkıntı yaşamadım. Ama akşam dışarıda sıkıntılı oluyor. Diyorum ya belki de makinadan kaynaklı belki de AF noktalarının sayısı belki de başka birşey bile etkilidir bunda bilmiyorum. Hatta geçen sisli bir havada uzaktaki bir geminin fotoğrafını çekemedim. Bunda objenin uzaklığı mı etkili yoksa başka birşey mi var? (Bu konuda da aydınlatırsanız bizi sevinirim)
Açı darlığı konusunda ise kapalı alan olarak baktığımda bana 24-105 aralığı FF makinada yeterli ama cropda 38 ölçüsü dar kalabiliyor. Ama bu ne çekeceğiniz ile alakalı. Dediğiniz gibi sokakta çok da yeterli aralık olabilir.
Alan derinliği konusunu da yanlış anlattım.Tekrar ifade etmeme gerek yok.Teşekkürler aydınlattığınız konular için.
28-300ü anladım ama 28-105 i neden kullandığınızı anlamadaım. Sadece yedek olsun diye mi?
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
lensler netleme yaparken netlenecek alandaki contrast farkına göre netleme yapabilir. düşük ışıkta iki farklı kontrast bölgede ayırım yapmak (detay kaybı çok olduğu için) netleme hızı da düşer doğal olarak.
lenslerin netleme hızları diyafram açıklığı ile alakalı değildir. tamamen lens karakteri ile alakalıdır.
hızlı lens tabiri (açık diyaframlı lensler) aynı ışık koşullarında daha hızlı pozlama yapılabilmesine müsaade ettiği için kullanılır.
örneğin, açık diyaframlı lens daha hızlı af yapsaydı 85mm 1.2 en hızlı af lenslerden olurdu.
evet 85mm 1.2 çok hızlı bir lenstir ama af hızı o kadar da hızlı değildir. af hızı ile hızlı lens tabiri karışıyor bazen
crop gövdeye takınca 24mm 38mm olmaz leventcim
yine 24 kalır
sadece bakış açısı daralır.
Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (27.March.2013 Saat 14:55 ) değiştirilmiştir.
Bakış açısı kaça düşercrop gövdeye takınca 24mm 38mm olmaz leventcim
yine 24 kalır
sadece bakış açısı daralır.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
24mm full frame gövdede : 73,7 derece
24mm crop gövdede : 49,6 derece açı ile görür
ama
24mm her zaman 24mm dir. perspektifi ve lens karakteri değişmez, yani 38mm olmaz
yani;
full frame lensteki 38mm ve canon crop (1/1.6) gövdedeki 24mm lensler aynı açı ile çeker ama full frame gövdedeki 38mm lensin ürettiği görüntüde fondaki unsurlar diğerine göre daha büyük olur veya tam tersi yakındaki ana konu daha küçük olur
buradan simüle edebilirsin
Lens Angle Calculator
Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (27.March.2013 Saat 14:53 ) değiştirilmiştir.
Kelimelerle yada matematikle oynamadan sorayım o zaman. 2 tane makina olsun biri 60D diğeri 6D 24-105i taktın üstüne. 60D'de 24mm'e ayarladın, tripod ile çektin. Aynı fotoğrafı çekebilmen için 6D de lensi kaça ayarlaman gerekiyor.
Aynı şeyi söylediğimi biliyorsun. Sandalyelerin elimde sayılır
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."