5D MarkIII - 24-70 2.8
70mm f2.8 1/200 iso100
Erzurum Taşhan
5D MarkIII - 24-70 2.8
70mm f2.8 1/200 iso100
Erzurum Taşhan
Yücel Bey, bu lens ile çekilmiş, farklı fotoğraflar var mı? Şimdiden teşekkürler.
Açıkçası 24-70 f2.8 2. versiyon kullanan forum üyesi arkadaşlarımız varsa deneyimlerini ve fotoğraflarını karşılaştırırlarsa çok memnun olurum... Yeni lens duyuralı uzun zaman oldu doğrusu hala ses yok, merakla bekliyoruz.
24-70 Efsanedir !
Canon EF 50mm F 1.2 L USM
Canon EF 85mm F 1.2 L II
Canon EF 24-105mm F.4 L IS USM
Canon EF 70-200mm F.2.8 L IS II USM
Canon EX 600 EX RT
Canon EF 50mm F 1.2 L USM
Canon EF 85mm F 1.2 L II
Canon EF 24-105mm F.4 L IS USM
Canon EF 70-200mm F.2.8 L IS II USM
Canon EX 600 EX RT
5D & 24-70 @f2.8
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
Canon EF 50mm F 1.2 L USM
Canon EF 85mm F 1.2 L II
Canon EF 24-105mm F.4 L IS USM
Canon EF 70-200mm F.2.8 L IS II USM
Canon EX 600 EX RT
IS'si yok koluna güvenmeyen almasın. Nedense 24-105 f4 olmasına rağmen hep daha çok sevdim.
Canon EOS 5d MarkII
EF 50mm f/1.8 II
EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
EF 135 mm f/2 L USM
Canon Speedlite 430EX
en uzak 70mm'de is 'yi ne yapıcaksınız ki? bence gerek yok bu lens keskinlikte,kalitede,yapısında ve görünümünde tam bir efsane...
buyrun bu da benden...
6D+24-70
Pentax K-x, K-r, Nikon D7000, Canon 5D MKII, The Winner is...Canon 6D, Fuji X-T1
Her zaman "acaba bir gün benim de olur mu" dediğimiz body ler ve 24-70 kombinasyonları görmek heyecan verici olacaktı ki tam, biraz hayal kırıklığı yaşamadım desem yalan olur.
Sanırım bize göstermek istediğiniz şeyleri tam olarak ben anlayamadım.
Örneğin, Yücel arkadaşımızın ilk fotoğrafında, öndeki çocuğun sol yakası dışında net alan yok. Acaba, bu kadar da dar net alan derinliği var! demek için mi o fotoğraf seçildi? Keskinlik iyi ama renkler ve 2.8 e rağmen ışık az. Yücel'in son fotoğrafı da 1250 İSO ile çekildiğine göre gece yarısı mıydı? Lacivert saatler değildi herhalde.
Yoksa, 100 ISO nun yeterli olduğu durumlarda her iki fotoğrafın da 18-55 kit lens ve 350D ile çekilmişlerini bulmak zor olmaz sanırım.
Mehmet arkadaşımızın verdiği örneklerde de ortamdaki ışık son derece yeterli. Birisi kapalı alan ancak binlerce vat ışık olan bir fuar alanı ya da showroom; diğerleri, güneş altında çekilmişler. Böyle olmasına rağmen keskinlik sorunu yaşamış gibi. Özellikle de koyda, ışığın hafif ters geldiği fotoğrafta.
Yani, donanım olarak yukarıda verdiğim örnekten (kit lensli 350D) farklı ne var, ben gerçekten göremedim. Arkadaşlarım onları zorlayan ve bu lens ile üstesinden geldikleri konuları aydınlatırlarsa sevinirim.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Sevgili Atalay,
yorumlarının hepsine katılıyorum. İlk fotoğrafta netlik problemi çocukların ilk ayarladığım netlik alanının dışına çıkarak sürekli itişip kakıştıkları bir durumda idim.Ve aslında bir belgesel için film ağırlıklı çalıştığımız kamera ile "Durun bu sevimliliğinizi kaçırmak istemiyorum" diyerek çektiğim bir fotoğraftı.Seninde bahsettiğin gibi hatalı kısımları var. 350D ve kit lens konusu bana göre fazla iddalı, katılmıyorum.
İkinci fotoğraf aslında timelapse film için çekilmiş arkada ciddi bir ay ışığı ile pozlandığından seninde dediğin gibi lacivert bir an değildi.ISO1250 Arnavutluk alplerinde üşüme zamanı ve makbul interval süre hesaba katılarak düşündüğüm ayarlardı.
Ve burada izlediğin fotoğraflar filehostlar tarafından kayba uğrayarak görüntüleniyor bunuda düşünmeni isterim.
Yücel.
Ok. Ben de zaten örneklerin iyi seçilmiş olup olmadıkları konusunu merak ettim. Bu lensi kullanan profesyonel arkadaşlarımızın, ağabeylerimiz ağırlığına rağmen nesinden etkilendikleri sorulduğunda, profesyoneller için gerekli olan "katır gibi" olarak tarif ettikleri her türlü fiziksel zorlu şart altında sorunsuz olmasını ve FF bir Bodyde çok elverişli odak aralığında olmasını gösterirlerdi. Bir çok topoğrafik fotoğraf çeken fotoğrafçının kolleksiyonunun bu lensten çıktığını biliyorum.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Selamlar, bu lensin 2 versiyonu var sanırım, fark konusunda bilgi sahibi kişiler yardımcı olursa sevinirim, teşekkürler
24-70 2.8 I.Versiyon hakkında forumda ve dışarda yeterli bilgi yok araştırdığım kadarıyla yabancı forumlarda iyice ele alınmış. Bazı arkadaşlar 24-105 f4 ün daha kaliteli sonuclarının olduğundan bahsetmiş, daha önce 24 105 kullanıcısı olarak buna katılmadığımı belirtmek isterim. Gerçekten çok sağlam insana güven veren fotoğraf çekmeyi sevdiren insanı heyecanlandıran bir lens. Sonuçları muhteşem. 24mm 2.8 deki hafif soft havasını sevmiyorum ( yinede 24 105 in f4 softluğundan daha az ) onu da rawda işleyince daha iyi koşullara getirebiliyorum. Bir sonraki mesaja birkaç örnek eklemeye çalışacağım.
Bu başlık niye ölü böyle? Canlandıralım biraz.
f22 15 iso100
On the Bridge. by Hakan Gil, on Flickr
f11 13sn ISO100 olarak 5D Mark3 ve 24-70 2.8L ile çekildi.
Light Craft Workshop 2-400 Variable ND Filter kullanıldı.
Bolca Camera Raw düzenlemesi yapıldı, gökyüzü ve binalarda oluşan kirlenmeler için iki ayrı Topaz DeNoise efekti uygulandı.
İki ayrı High Pass efekti uygulandı ve gökyüzündeki efekt maskelendi. Son olarak da efektler sonrası değişen renk tonlaması JPEG üzerinden Camera Raw ile tekrar düzenlendi.
Konu HakanGil tarafından (22.March.2017 Saat 18:07 ) değiştirilmiştir.