Cinema4D ilk çıktığı günden beri kullanıyorum... ve animasyon dünyasında yerini iyice sağlama almış durumda
özellikle son versiyon R14 ile çok çok daha ileri seviyede olduğu hemen göze çarpıyor...
yeni CINEMA 4d R14
SCULPTING
CINEMA 4D Studio Release 14 ve BodyPaint 3D’de bulunan tamamen entegre Sculpting sistemi ile organik modelleme son derece kolaylaştırıldı. Herhangi bir baz modeli sanal kile dönüştürüp, çekme, çimdikleme, yumuşatma, bıçak veya sıyırma komutlarını kullanarak şekillendirin. Gelişmiş simetri araçları tek bir darbenizi çoklu eksenlerde hatta dairesel şekillerde aynalamanızı sağlar. İnce detaylar damgalar ve kalıplar ile uygulanabilir ve çalışma bölgenizi maskeler uygulayarak odaklayabilirsiniz. Heykel oluşturma çalışmanızı hiyerarşik bir katman sistemi ile organize edebilir ve her katmana farklı maskeler ve kuvvetler uygulayabilirsiniz. Son olarak, oluşturulan ağınıza direkt doku, animasyon ve render uygulayabilir veya düşük çokgenli bir modele displacament ve normal mapler ile bake edebilirsiniz.
MODELLEME
Yeni, interaktif çalışma düzlemi modları, dinamik rehberler ve tamamen yeniden tasarlanmış yakalama sistemi ile, çok daha hızlı ve çok daha kesin çalışın. Çalışma düzleminizi dünya eksenine, kameraya veya mevcut seçime kolaylıkla hizalayın, ardından kolaylıkla yakalaşarı gerçekleştirin veya genel koordinatları, çalışma alanı yönlenmesine göre ayarlayın. Direkt görünümde doğrusal veya alansal rehberler çizin veya her bileşende oluşturulan dinamik rehber çizgilerini kullanın. Objeler veya bileşenleri, farenin sağ tuşunun basılı olması ile kolaylıkla seçebilirsiniz.
ANIMASYON
CINEMA 4D R14 içerisindeki kamera, dinamik ve karakter araçlarındaki gelişmelerle animasyon iş akışınızı hızlandırın. Yeni Motion Camera sistemini kullanarak, kamera konumlarını hızla dönüştürün ve dinamik kamera animasyonları oluşturun. CINEMA 4D Broadcast ve Studio’da, gerçekçilik ve dinamikler üzerinde aerodinamik kuvvetler, plastik yaylar ve kırılma konnektörlerinin yanısıra dinamikler üzerinde daha da gelişmiş Xpresso kontolleri ile daha fazla kontrole sahip olun. Geliştirilmiş rig’ler ve Character objesinin arttırılan yetenekleri ika karakterleriniza hayat verin.
RENDER
CINEMA 4D R14 ile daha yüksek render gerçekçiliği ve kompoze kontrolüne sahip olun. Yeni shaderler kullanarak ahşap dokusu, eskime efektleri ve normal mapleri canlandırın. Multiple Importance Sampling ve radiosity maps ile daha hızlı, daha kesin GI hesaplamalarının keyfini sürün. Render’larınız üzerinde Picture Viewer’da post efekt olarak gelen renk derecelendirmesi ile daha fazla kontrol sahibi olun ve position pass ile kompoze çalışmalarınızı optimize edin.
İŞ AKIŞI
R14, Adobe Photoshop, Adobe After Effects ve Nuke gibi anahtar uygulamalarla veri takasında etkileyici gelişmeler sunmaktadır. Artık, çoklu 3B objelerinizi, ışıklarınızı ve dokularınızı direkt Adobe Photoshop’da açabilirsiniz. 3D sahnelerinizi After Effects ile entegre edebilmeniz için yeni seçenekler eklendi. Multi-pass kompozitinizi otomatik olarak multi-layer OpenEXR desteği ile oluşturan yeni, NUKE bağlantısı eklendi.
ARAYÜZ
CINEMA 4D R14 arayüzü ve iş akışındaki çeşitli gelişmeler sayesinde daha hızlı ve verimli çalışın. Çok daha çekici ve kullanışlı 3B görüntüyü, yeni obje işaretleme ve dış konturunu gösterme ve gelişmiş OpenGL gölgeler ile daha da çok seveceksiniz. Yeni spot ışığı stili Commander ile komutlara ve etiketlere kolayca erişin. Yeni kompozisyon yardımcıları sahnenizi ızgaralar veya altın spirallerle düzenlemeniz ve yeni kamera odak seçicisini kolayca kullanabilmeniz için eklendi. Arapça tercih edenler, CINEMA 4D arayüzünün keyfini kendi lisanlarında ve özellikle tasarlanan sağdan sola ekran düzenlemesi modunda süreceklerdir.
R11, R12 ile R13 arasında çok büyük değişiklik yoktu, fakat R14 beklediğimden çok fazla değişiklikle geldi...
yüklemek için sabırsızlanıyorum !
daha önce show reel olarak cinema4D dinamklerinin tamamını uyguladığım bir show reel ile konuyu kapatayım...
aslında konuyu açıyorum
canon'cu olduğum kadar cinema4D'ciyim
not: show reel'de modellediğim hareketli araçların tamamı, orjinal ağırlık, en, boy, motor hacmi, teker ağırlıkları, motor ağırlığı, süspansiyon, fren sistemi vs. bütün oranlar aslına uygundur, aynı zamanda araç simülasyonu olarak da tasarlanmıştır.