CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 22 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart ev yapımı agrandizör

    gün içinde agrandizörün yapısını inceledim. fotoğraf makinasının tam tersi. ışık filme vuruyor, filmden geçen görüntü lense o da zemine... evde hemen bir iki mukavva ile ufak bir düzenek ve duvara gayet net/başarılı bir yansıtma...

    iş ahşap işlemeye kaldı... bir iki parça mdf, kontraplak vs. lambayı bir teneke (salça, kahve vs) kutu içine koymayı planlıyorum. yanlara vereceği ısıyı metal daha kolay dağıtır diye...

    bu işle ilgilenenlerin tavsiyelerine ihtiyacım var şu aşamada.

    kaç watlık lamba? kart basımı için hangi kimyasallar? pozlama süresi?

    selamlar...










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    PAMUK TİCARET

    Burada birkaç bilgi var abi. Genelde banyo ile ilgili ama en azından neye gerek olduğunu bilmek de yetecektir. Bulursam eklerim daha.

    Edit: MEGEP in karanlık oda ders notları.
    http://megep.meb.gov.tr/mte_program_.../213GIM110.pdf










    Konu tanerunlu tarafından (02.September.2011 Saat 23:03 ) değiştirilmiştir.

  • #3
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    ilgialani.net adresinden alıntıdır.

    Yazan:Paul Light
    Çeviren: Alparslan Berik

    Bölüm 1: Agrandizörler

    S 1: Agrandizör için ne kadar para ayırmalıyım?
    C. Oldukça meşhur agrandizör üretici markalarından ikisi, Omega ve Beseler, temel sayılabilecek ve yeni başlayanlara hitap eden agrandizörleri 150 USD civarinda Amerika’da satmaktadırlar. Bunların Türkiye fiyatları için distribütörlerine başvurulabilir. Omega’nın Türkiye distribütörü Burla firmasıdır. Telefonu 212 256 4650dir. Bu agrandizörler, bir profesyonel sınıf agrandizörden beklenen her şeyi yapamaz ve baskıları çok büyütemez. Bunun sebebi, sütunlarının hafif olması ve daha büyük agrandizörlere nazaran daha az oturaklı olmasıdır. Baskıları, daha küçük boyutlarda yapmak kaydıyla bile olsa iyi baskılar yapmamızı mümkün kılarlar.

    S 2: Kullanılmış agrandizörler hakkında ne diyorsunuz? Tavsiye edeceğiniz herhangi bir marka ve model var mı?
    C. Eğer kullanılmış bir agrandizör alacaksanız, bir fotoğraf makinası tamircisine, agrandizörün gönyesinde olup olmadığını kontrol ettirmekte fayda var. Ayrıca, hor kullanımdan dolayı aşırı eskime var mı yok mu diye kontrol etmek gerekir. İkinci el piyasada hem oldukça hesaplı hem de iyi marka agrandizörlere daima rastlamak mümkündür.

    S 3: Agrandizör seçiminde özellikle dikkat etmemiz gereken özellikler ve parçalar konusunda tavsiyeleriniz nelerdir?
    C. Bir agrandizörün en dikkat edilmesi gereken yeri, sütunudur. Fotoğraf kağıdının pozlanması sırasında agrandizör kafasının sallanmaması çok önemli olduğundan, bu sütunun sağlamlığı çok önemlidir. Büyük format agrandizörlerin çoğunluğu aynı zamanda 35mm ve 120 film de basabilir. Agrandizörler, fotoğraf makinaları kadar çabuk eskimezler. Agrandizör için biraz fazladan para ayırmak akıllıca olur. İyi bir agrandizör bir ömürlük yatırım olabilir. Agrandizörler için bir önemli husus da objektifdir. Bütçenizin yettiği en iyi objektifi almaya çalışın. Şahsi görüşüm, gerekirse objektif lehine agrandizörden fedakarlık etmektir. İyi objektif ve iyi agrandizör pahalıdır ancak bunlar karanlıkodanızın kalbidir ve bir karanlıkoda kurarken bütçenin çoğu buraya ayrılmalıdır.

    S 4: Renkli baskı yapmak için siyah beyaz agrandizör kullanabilir miyiz?
    C. Evet. Siyah beyaz kondanser tipi kafa taşıyan agrandizörlerin filtre çekmecelerine kontrast filtreleri yerine renkli filtreler yerleştirilerek renkli baskılar yapmak mümkündür. Optimum sonuçlar için yine de renkli agrandisör kullanmak en iyisidir. Renkli agrandizörde dichroic olarak adlandırdığımız renkli kafa mevcuttur. Bu kafanın iki avantajı vardır. Filtreleme hem daha kolay hem de daha hassastır. Bunun yanı sıra difusé yani karakteristik olarak dağıtılmış ışık yayan bu kafa sayesinde film üzerindeki toz zerreciklerinin belirginlikleri azalır. Bu, baskı üzerinde yapacagımız küçük düzeltmeleri azaltır. Her iki kafa da sergi kalitesinde baskılar üretebilir.

    S 5: 20 x 25 cm ebatlarından büyük baskılar için özel bir agrandizöre ihtiyaç var mı?
    C. Evet. 20 x 25 cm’den büyük baskılar için bir agrandizör seçimine gidiyorsak eğer, hatırlamakta fayda var ki; agrandisör taban tablasının, daha büyük marjörleri barındırabilecek büyüklükte olması önem taşımaktadır. Ayrıca, agrandizör sütununun daha yüksek olması gerekir. Çok daha büyük baskılar için kafa kısmı ve/veya sutun kısmı dönebilen agrandisörler tercih edilmeli. Böylelikle projeksiyon duvara yada yere yapılabilir. Kafa ile projeksiyonun düştüğü düzlem arasındaki mesafe açılacağından daha büyük baskılar mümkün olacaktır. Büyük baskılarda agrandizörün sağlamlığı ve iyi oturuyor olması, sallanmaması çok önemlidir. İnce sütunlar, gönyesi kaçık ve eğik taban tablaları agrandizörün sallanmasına sebebiyet verebileceğinden baskının kötü çıkması olasılığını arttırır.

    S 6: Sadece siyah beyaz baskılar yapmayı düşünüyorum. Alacağım agrandizör konusunda kararsızım. Sanırım kondanser, dichroic ve diffuser tipi olarak üç çeşit var. Hangisi siyah beyaz için uygundur? Duyduğuma göre dichroic tip, multi-grade kağıt kullanırken filtrelerle uğraştırmıyor. Yoksa kondanser kafayı mı seçmeliyim? Ayrıca okuduğuma göre kondanser tip, diffuser tipe göre daha keskin fotoğraflar üretebiliyor. Fark büyük mü?
    C. Dichroic (renkli) kafanın kondanser tipe nazaran daha az keskin olduğu düşünülür. Ben şimdiye kadar hiç büyük bir farka rastlamadım. Ben, kondanser tipi agrandizör kullanıyorum çünki, onları daha düşük fiyatlara satın alabiliyorum. Eğer bugün yeni bir agrandizör alacak olsaydım, dichroic tipte bir agrandizör seçerdim. Çünki bunların yaydığı yumuşak ışık, negatifteki tozun fotoğrafta belirgin olmasını engelliyor. Doğal olarak, bunların giderilmesi için daha az zaman gerekiyor. Genel olarak, dichroic kafalar, condenser kafaların aksine, kendinden filtre düzenekli geliyor.

    Bölüm 2: Kağıtlar

    S 1: Baskı konusunda fazla tecrübesi olmayan biri için temel olarak hangi kağıtlar iyidir?
    C. Siyah beyaz negatifler için Ilford Multigrade IV RC kağıt kullanıyorum. Renkli baskılar için Fujicolor Super FA G Professional Type P kağıt kullanıyorum. Her ikisinden de memnunum ve baskılarımın çoğunu bunlarla yapıyorum. Kodak Supra da adı geçen Fuji’nin kağıdına çok benzer.

    S 2: Arşiv amaçlı baskı nedir?
    C. Arşiv amaçlı baskı, çok uzun süreler dayanabilmesini sağlamak için özel kartlara basılan ve/veya özel işlemlerden geçirilen siyah-beyaz ya da renkli baskıdır. Bu tür baskılar özellikle sanat kolleksiyonları, tarihi kayıtlar ve gelecek nesillere aktarılması düşünülen aile fotoğrafları için uygundur. Arşiv amaçlı üretilmeyen baskılar, teorik olarak yaklaşık 20 yıl dayanırlar. Ümit edilen o ki; bu teorinin yanıldığı noktalar var. Çünki, husisi olarak baskıyı meşgale konusu edinmiş bir çok kişinin baskılarının dayanıklılığının şöhreti, oldukça kötü; ve ölçü alınmamalı. Arşiv amaçlı işlemler, geniş olarak Henry Wilhelm ve Carol Brower tarafından yazılan “The Permanence and Care of Color Photographs” adlı kitapta tartışılmıştır. Arşiv fotoğrafı teorisyenlerine göre fiber (kağıt) tabanlı ve tricolor karbon pigmentli baskılar, 100 yıl veya daha fazla dayanabiliyor.

    S 3: Hangi Kartlar Arşiv Amaçlı Değildir?
    C. Kartların çoğu arşiv amaçlı değildir. Eğer bir kartta “RC” (resin coated) işareti varsa kesinlikle arşiv amaçlı değildir ve bu amaçla kullanılamaz.RC kart kullanan bir çok kimse, iyi banyo edildiği taktirde bu kartların çok uzun süreler dayanacağına inanır. RC tabanlı kartla çalışmak hem çok kolay hem de hızlıdır ve bu riske değebilir. Binlerce RC tabanlı baskı yapmakla birlikte bu baskılarımın, 50 yıldan fazla dayanacağını düşünmüyorum. Bu baskıların hepsi çok dikkat ve özenle hazırlanıp, çok uzun yıllar dayanabileceği umuduyla yine aynı şekilde muhafaza edilmektedir. Arşiv kalitesinde siyah beyaz baskı yapmak çok güç değildir. Aynı amaçla renkli baskı yapmak ise profesyonel laboratuvarlar dışında pratikte imkansızdır.
    Arşiv amaçlı siyah beyaz baskı yapmak için fiber, yani kağıt tabanlı kart kullanmak şarttır. Fiber tabanlı kart kullanmak güç değildir ancak düz bir şekilde kurutabilmek hüner ister. Kullandığınız RC tabanlı karta karşılık gelen bir fiber tabanlı kart daima vardır. Ilford tarafından geliştirilen arşiv baskı sistemi, şu anda en iyi sistemlerden biri. Ayrıca, bu baskıların da iyi saklanması önemli. Bu konuda ekipman sağlayan firmalardan biri de Light Impressions adlı firmadır. Ilford’a ve Light Impressions’a internetten ulaşmak mümkün. Kendi arşiv özellikli renkli baskınızı yapmak, alışılagelmiş renkli baskılara nazaran bir parça daha karışık, oldukça daha pahalı ve zaman isteyen bir işlemdir.Arşiv renkli baskılar, klasik “tricolor” karbon pigment baskı yönteminin değiştirilmiş şekline göre basılır. Eğer, hali hazırda karanlıkodanıza bunun için 10 bin dolarlık yatırım yapmadıysanız ve/veya laser taramalı ayrışımlar konusunda tecrübeli değilseniz bunun, çok iyi bir fikir olduğu kanısında değilim.
    Sanıldığının aksine, boya transfer baskıları ve Cibachrome baskılar arşiv özelliği taşımazlar. Ancak orta vadeli dayanıklılık açısından iyi seçimlerdir. Oldukça uzun süreler dayanırlar ama asla bu tricolor karbon pigment yöntemiyle elde edilmiş baskılarla kıyaslanamaz.

    Bölüm 3: Karanlıkoda İle İlgili Diğer Bilgiler

    S 1: Neden Bütün İşleri Dışarıda Bir Laboratuvarda Yaptırtmıyoruz?
    C. Bir karanlıkoda kurmak çok maliyetli değildir ve sağladığı tatmin bunu fazlasıyla karşılar. Ayrıca, büyük baskılar için laboratuvarlara vereceğimiz büyük meblağlar yerini küçük maliyetlere bırakacaktır. En önemlisi de baskı üzerinde çok büyük kontrolümüz olacaktır.

    S 2. Agrandizörün objektifinin diyafram değerini değiştirme ile poz süresinin değiştirilmesi arasında, baskının görüntüsünü etkileyecek bir fark var mı?
    C. Genel olarak söylemek gerekirse, her iki yöntem bir fark yaratmaz. Ancak, bazı düşük kaliteli objektifler her odak değerinde iyi sonuçlar vermeyebileceği gibi, uzun pozlamalar esnasında farkına varmadığımız agrandizör titremeleri baskıyı etkileyebilir.

    S 3. Baskıda, grinin mümkün olan tüm tonlarını nasıl gösterebiliriz?
    C. Mevcut negatifler için, baskı aşamasında multigrade kartla çalışıyorsanız eğer; düşük kontrastlı filtre kullanın veya düşük kontrastlı kart kullanın ve maskeleme ile yakma tekniklerinden faydalanın. Kontrast kontrolüne fotoğrafı çekim aşamasında başlayabiliriz. Pozlamayı, en koyu gölgelere göre ayarlayıp filmi, fotoğrafın en açık kısımlarına göre geliştirmede fayda var. Kontrastı kontrol altında tutmak için geliştirilmiş iyi sistemlerden biri de “Zone” (bölge) sistemidir. Ayrıca, düşük kontrast geliştirici banyolar da kullanılabilinir. Bunlara en iyi örnek, Hutckings PMK Pyro Developer’dır. Bu yöntemlerden hiç biri size uygun gelmiyorsa, fotoğraflarınızı gün doğumundan 10 dakika önce gün batımından 10 dakika sonra çekmeyi deneyebilirsiniz.

    S 4 Evde kurabileceğimiz bir karanlıkoda için biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz?
    C. Bu, bütçenize bağlı olarak çok değişkenlik gösterecek bir konu. Eğer büyük bir bütçeniz varsa, gerekli herşeyi kolayca edinebilirsiniz. Ancak, agrandizörünü yeni almış ve gerisi için hiç parası kalmamış birisi iseniz, işte yapabilecekleriniz. Banyo küvetleri için gerçekten seçenekler çok; plastik yiyecek saklama kapları, boya leğenleri, eski pikap kapakları - basit olarak içine sıvı konulabilecek herşey. Mümkünse bunların boyutları, çalıştığınız kart boyutlarına uygun olmalıdır. Bu kaplar, üzerlerinde kalması muhtemel kimyasal artıklar sebebi ile karanlıkodada kullanıldıktan sonra başka bir amaçla kullanılmamalıdır. Karanlıkodanızı siyah-beyaz çalışma amaçlı kurun. Renkli karanlıkodayı kurmak ve sürdürebilmek çok maliyetlidir. Karanlıkodanızda 7 ½ watt değerinde kırmızı bir lambayı karanlıkoda lambası yerine kullanabilirsiniz. Banyonuzu karanlıkoda olarak kullanmanız size su ve ışığı kolay bloke edebilme avantajları sağlar. Banyonuzun küveti üzerine yerleştireceğiniz tahta bir plaka sayesinde dar banyolarda yer kazanmak mümkün olur. Ayrıca, havalandırmanın da önemli olduğunu belirtmemiz lazım. Kimyasallardan çıkan gazlar sağlığınız için tehlikelidir.

    S 5 Karanlıkoda lambası için ne önerirsiniz?
    C. Eğer 7 ½ watt’lık kırmızı lambadan daha iyi bir şey istiyorsanız, seçenekleriniz çok. Thomas sodyum buharlı lamba, size karanlıkodanızda okuyabileceğiniz parlaklıkta ışık sağlar ve fiyatı A.B.D’de 215 – 260 Dolar civarındadır. Bunlar dışında değerleri 25 Dolar ile 75 Dolar arasında değişen bir çok seçenek var. Bunlardan iki imalatçı, Kodak ve Premier firmalarıdır. Soket ve duvara monte edilebilen, ışığın önündeki filtresi değitirilebilen modeller imal ederler. Ayrıca Calumet Photographic 48 inçlik floresan ampul kılıfı üretmektedir. Bu kılıflar herhangi bir 40 watt’lık florasan ampul üzerine geçirilerek kullanılırlar ve tanesi 30 Dolardır.

    S 6 Kendinden AC/DC adaptörlü agrandizörler var mı?
    C. Bildiğim hiç yok. Ancak ayrı bir adaptör satın alınarak bu sorun halledilebilinir. Bunların fiyatı 10 Dolar kadardır.

    S 7 Agrandizör için objektif seçerken neler göz önünde bulundurulmalıdır?
    C. En önemli konu, keskinlik ve netliktir. Agrandizörün objektifi, fotoğraf makinanızın objektifi kadar iyi olmalıdır. Ben, Schneider Componon-S objektiflerden çok memnunum. Bazı objektiflerde, çalıştığınız formata bağlı olarak kullanmanız gereken normal lens odak uzaklığından büyük bir odak uzaklığını tercih etmeniz gerekebilir. Aksi takdirde oluşan görüntünün kenarları yumuşak olacaktır. Eğer, normal tabir edebileceğimiz odak uzaklığından daha kısa odak uzaklıklı bir objektif bulabilirseniz ve de bu objektifin oluşturduğu görüntünün kenar kısımları yumuşak değilse, agrandizörün kafasını, özellikle büyük ebat çalışırken çok yukarılara kaldırmak zorunda kalmazsınız. Çok geniş açılı objektifler, yoğunluğu yüksek veya koyu olarak tabi edebileceğimiz negatiflerin baskısında büyük avantaj sağlarlar ayrıca, 40X50 ve daha büyük baskılarda netlik ayarı için kolaylık sağlarlar.

    S 8 Profesyonel kalitede fotoğraflar için ideal siyah-beyaz film ve banyosu nedir?
    C. İyi bir başlangıç noktası olarak Kodak Tri-X ve Kodak D-76’yı gösterebiliriz. Bu film ve geliştirici banyo, tüm dünyada kolaylıkla bulanabilir. Eğer bunları bulamıyorsanız, 400 ISO’luk bir film ve herhangi bir film geliştirici banyosu seçin; kart geliştirici banyoyu asla film geliştirici banyosuna ikame etmeyin. Seçeceğiniz filmin iyi bir marka olmasına özen gösterin. Kodak Tri-X yerine Ilford HP5 ve Fuji Neopan 400 önerilebilir. Kodak D-76 bulunamadığı taktirde, Kodak HC-110, Edwal FG-7, Sprint Film Developer ve Ilford Ilfotech HC kullanılabilir. Bu liste, sadece iyi seçeneklerin bir kısmını yansıtmaktadır. Tri-X ve D-76, film banyosu tekniklerinizi oturtuncaya kadar sadece bir başlangıç noktası olarak kabul edilmelidir. En iyi sonuçları, bu tekniklerinize yapacağınız ince ayarlar sonrasında alacaksınız. Bunu yapmanın en iyi yolu, mükemmel koyuluklar ve mükemmel açıklıklar yakalayana kadar aynı filmi ve geliştiriciyi tekrar tekrar kullanmak ve bu arada film hızını ve geliştirme zamanını değişik değerlerde denemektir. Gölgelerin karekteristiği, seçtiğiniz film hızı tarafından belirlenirken görüntüdeki açık yani ışıklı bölgelerde geliştirici banyo tarafından belirlenir. Üreticiler tarafından önerilmiş bulunan film hızı (ISO’su) ve geliştirme süreleri sadece önerilen değerlerdir ve bir başlangıç noktası olarak kabul edilmelidirler. Beklediğiniz sonuçları elde edebilmeniz yolunda yapmanız gereken ince ayar için filmin ve geliştirici banyonun markası, ikinci planda kalmaktadır.

    S 9 Siyah-beyaz fotoğraflarımı kısa bir süre önce kendim basmaya başladım. Pozlama süresini tespit etmek için bulabildiğim tek metod çeşitli süreleri deneme şekline. Ayrıca, agrandizörün kafası karttan ne kadar uzak olursa, pozlama süresini o kadar arttırmam gerektiğini öğrendim. Genel olarak, 12X18 ebatlarında bir kartı küçük parçalara kesiyorum süre tespiti denemelerimi bunlar üzerinde yapıyorum ve bu oldukça maliyetli olmaya başladı. Sorum şu: fotoğraf kartımı ne süre ile pozlamam gerektiğini gösterecek bilimsel bir yol var mı?
    C. İki seçeneğiniz var. Bunlardan ilki baskı poz ölçeri ve ikincisi deneme baskı kağıdı. Ilford, Ilford EM-10 isimli baskı poz ölçeri imal ediyor. İkinci seçenek Jobo Testprinter plastic sheet olarak satılıyor. Her ikisi de baskı hızınızı arttıracaktır.

    S 10 Kimyasalların ısılarını kontrol altında tutmanın en iyi yolu nedir?
    C. Karanlıkodada ısıyı kontrol altına almanın en iyi yolu, kimyasalları sıcak su ile izole etmektir. Bunun en ucuz yöntemi, kimyasalları içeren küvetleri daha büyük küvetler içerisine oturtmak, daha sonra bu büyük küvetleri kısmi olarak sıcak su ile doldurmaktır. Böylece, içerideki kimyasal küveti geçici de olsa ısınacaktır. Isıyı düzenleyen araçlar da vardır. Benim en beğendiğim banyo cihazları Jobo tarafından yapılanlardır. Bunlar fiyat açısından bir çok amatörün bütçesine uymasa da çok iyi cihazlar olduğu malumdur.

    S 11 Tüm baskılarım çamur renginde. Nerede hata yapıyorum?
    C. Baskılarınızın bu renkte çıkmasının iki olası sebebi olabilir: · Karanlıkodanız yeterince karanlık olmayabilir. · Geliştirici banyonuz uygun koşullarda saklanmamıştır ve gücünü yitirmektedir. Bunun sebeplerini tespit etmenin en iyi yollarından bazıları şöyledir: Basmaya çalıştığınız negatifi profesyonel bir laboratuvarda bastırtın. Eğer baskıda çamur renginde tonlar hakimse, film geliştirici banyonuz gerektiği gibi iş göremiyor demektir. Ancak, laboratuvardan gelen baskı iyi ise ve karanlıkoda kimyasallarınızı doğru ısılarında kullanmış olmanıza rağmen çamur rengi bir baskı almışsanız, karanlıkodanızda veya kartlarınızın muhafaza edildiği yerde ışık sızıntısı aramak gerekir. Eğer ışık sızıntısı yoksa, problem kart geliştirici banyosundadır.

    S 12 Karanlıkodada havalandırmanın öneminden genel olarak bahsettiniz; ancak, daha detaylı önerileriniz olabilir mi? Yakın zamanda, 1,3X1,75 m. ebatlarında bir dolap içerisine kalıcı bir karanlıkoda kurdum. Dolap duvarları dış duvarlarla temas etmediğinden, pencere tipi bir klima kullanmam imkansız. İçerisi 40-45 dakika içerisinde sıcak ve havasız hale geliyor. Güney Louisiana'da yaşıyorum ve bu iklimde klima ve havalandırma çok önemli.Küçük bir karanlıkodaya yetecek klima/havalandırma ünitesi biliyor musunuz?
    C. Burada klima ünitesinden çok havalandırma kanalının açılması, daha önemli bir sorun teşkil ediyor. Klima için bir öneri getiremiyorum. Ancak, havalandırma için önerebileceğim, dış duvara ya da çatıya ulaşan bir havalandırma kanalı koydurtmanız. Bu kanalın her iki ağzına mazgal konulabilir ve bir ucuna içerideki havayı dışarıya verecek şekilde vantilatör yerleştirilebilir. İçeride oluşan gazlar, sülfür dioksit, asetik asit ve amonyak olduğu için düzgün bir havalandırma önemli. Kısmi bir çözüm de, bu amaçla üretilmiş bir gaz maskesi edinmek olabilir. Bu yöntemin rahatsızlık vereceği kuşkusuz. Bunun yanı sıra hava filtreleme cihazı, bir başka çözüm olabilir. The Cachet Echo-Aire 8000 bu cihazlara iyi bir örnek teşkil edip, 150 Dolar fiyatla A.B.D'de büyük fotoğrafçılarda bulmak mümkündür.

    Yazarın Notu:

    Massachusetts Bedford'ta Middlesex Community College'da, New York'ta New School University'de ve New Jersey, Trenton'da Thomas Edison State Collage'da fotoğraf dersleri veriyorum. 1972 yılından beri fotoğraf dersleri vermekteyim ve karanlıkodada binlerce saat geçirdim. Yukarıdaki sorulara verilen cevaplar benim kendi görüşlerimi yansıtmaktadır. Başka fotoğrafçılar veya öğretmenler tarafından paylaşılır veya paylaşılmaz. Sorularınız için teşekkür ederim. Bu Sık Sorulan Sorular (SSS) yazısının genişletilmiş halini, yayınlamaya yeni sorular geldikçe devam edeceğim. Bu SSS, 28 Şubat 2000'de güncellenmiştir.

    Paul Light
    [email protected] [email protected]
    EarthLink® - Page Not Found

    (Copyright 1994-2000 Paul Light – All Rights Reserved – Bu Yazının Her Hakkı Yazarca Mahfuz Olup, Yazarın İzni İle Yayınlanmaktadır.)










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    İrfan abi, içimden bir ses şimdiden karanlık odan hayırlı olsun dememi söylüyor.
    Artık seni bolca fotoğraf kağıdı alırken görecez galiba.











  • #5
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    Alıntı tanerunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İrfan abi, içimden bir ses şimdiden karanlık odan hayırlı olsun dememi söylüyor.
    Artık seni bolca fotoğraf kağıdı alırken görecez galiba.
    sorma iş aldık başımıza

    verdiğin kaynak çok işime yarayacak. çok teşekkür ederim.

    aldığım sonuçları paylaşır, takıldıkça sorarım










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #6
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    MEGEP in bir iki tane daha var karanlık oda ve banyo için dökümanı. Google'da pdf olarak taratırsan bulabilirsin abi.

    Valla sonuçları merak ediyorum zaten. paylaşmazsan ayıp olur.











  • #7
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    Alıntı tanerunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MEGEP in bir iki tane daha var karanlık oda ve banyo için dökümanı. Google'da pdf olarak taratırsan bulabilirsin abi.

    Valla sonuçları merak ediyorum zaten. paylaşmazsan ayıp olur.
    az rezil olmakla kurtarma çabasındayım

    yarın Tekirdağ tarafına gitme ihtimalim var, gitmez isem yarın akşama kadar sistemi bitiririm " sistem diyorum dikkat "

    ( en azından beyaz kağıda netleme fotoğraflarını eklerim )

    pazartesi de sirkeci yolu açılır bu durumda...










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #8
    sdemir03
    Guest

    Standart

    Arkadaşım,
    Merhaba, agrandizör
    -Lamba,
    -Mercek
    -objektifi hareket ettiren netliği sağlayan körük veya mekanizma,
    - tab edeceğiniz filme göre ayarlı şase,
    -ağrandizörü hareket ettiren baskı yapacağınız kağıt boyuna göre görüntüyü ayarlayan direk ten oluşur.

    Lamba genelde 60 w üzerinde yazı olmayan soft lambalar, üzerinde yazı olursa bazı baskılarda yazılar çıkıyor, soft mantar lambaları kullanıyorum. agrandizör lambası bulursanız daha iyi,

    Mercek grubu 2 adet mercekten oluşur, ışığın görüntü üzerinde eşit dağılımını sağlar, olmaz sa sıkıntı yaşarsınız,

    Agrandizörün üzerinde hareket edeceği bir direk bu hareket görüntünün baskı yapılacak kağıda göre ayarlanmasını sağlar,

    Hareket eden körük veya mekanizma ucundaki objektifi hareket ettirerek görünün netleşmesini sağlar,

    - objektifin önüne koyacağınız kırmızı filitre oldukça işe yarar,

    - Poz saati için orjinalini bulamaz iseniz merdiven otomatları özellikle dijitaller harika işe yarar,

    -Banyolar hazır sıvı, toz,olarak bulabileceğiniz gibi hangi oranda su ile karışacağı süreler, olması gereken ısı üzerinde yazar, Kimyasal alıp, kitaplardan ne kadar kullanacağınızı tespit edip, ufak bir terazi ile tartaran kendinizde hazırlayabilirsiniz.

    Bana kalırsa 100.-lira çivarında bulabileceğiniz eski agrandizöre ilaveten merdiven otomatı,3 plastik kap, derece, hazır banyo ile S/B baskı yapabilirsiniz.










    Konu sdemir03 tarafından (03.September.2011 Saat 12:57 ) değiştirilmiştir.

  • #9
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Pamuk Ticaret Sahap Abi usenmeden anlatir. Gidin konusun. En iyi Dia Banyo yapan yerlerden biriydi zamaninda cok calismistim.

    Onun haricinde argandizor'u kendiniz yapmaya calismayin deim. Isik siddeti, uzerinde kullanilan filtreler, isigin Kelvin cinsinden degeri cok onemli. Ayrica kullanilan lenslerde.

    Artik banyo ile ugrasan cok kalmadigi icin uygun fiyata bulabilirsiniz diye tahmin ediyorum. Birde DURST diye bir marka onerecegim. Oldukca saglam ve iyidir.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #10
    gisler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan İŞLER
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    05.October.2009
    Nereden
    İstanbul - Küçükçekmece
    Mesajlar
    1,591

    Standart

    hayırdır irfan nereden bulaştın bu maceraya

    sevgili Tuna nın dediklerine katılıyorum.. bi bakmak lazım agrandizör fiyatlarına
    uygun fiyata bir şeyler bulunabilir... ne de olsa çok yok kullanan artık :S












    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Çekilen her fotograf, herkesin kendi portresidir……

  • #11
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Alıntı gisler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırdır irfan nereden bulaştın bu maceraya

    sevgili Tuna nın dediklerine katılıyorum.. bi bakmak lazım agrandizör fiyatlarına
    uygun fiyata bir şeyler bulunabilir... ne de olsa çok yok kullanan artık :S
    Sorun da orda gökhan abi. Çok yok. Bu sefer de talep arz meselesi olduğu için fiyatlar uçuyor. Arz yok çünkü. Ama genelde mahalle aralarındaki stüdyolarda zamanında kullandıkları için ellerinde oluyor bazen. Kesin bir depoları falan vardır. Sorunca satmazlar ama parayı görünce iş değişir. Sirkecide daha fazla para istiyorlar.











  • #12
    gisler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan İŞLER
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    05.October.2009
    Nereden
    İstanbul - Küçükçekmece
    Mesajlar
    1,591

    Standart

    Alıntı tanerunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorun da orda gökhan abi. Çok yok. Bu sefer de talep arz meselesi olduğu için fiyatlar uçuyor. Arz yok çünkü. Ama genelde mahalle aralarındaki stüdyolarda zamanında kullandıkları için ellerinde oluyor bazen. Kesin bir depoları falan vardır. Sorunca satmazlar ama parayı görünce iş değişir. Sirkecide daha fazla para istiyorlar.
    umarım uçmayan birine rastlar İrfan












    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Çekilen her fotograf, herkesin kendi portresidir……

  • #13
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    @sdemir03, merdiven otomatı fikri harika...

    @gisler, abi sahibinden com da baya bi ilan var. benim öncelikli hedefim derme çatma ev işi baskı alabileceğim bir cihaz. ha baktım güzel sardı o zaman Taner'in dediği gibi eski stüdyoları dolaşıcam... kokusunu alalım kimyasalların










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #14
    Okan Akosman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Okan Akosman
    Makina:
    Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    07.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    396

    Standart

    İrfan' ın çok boş vakti var değerlendirecek yerler arıyor anlaşılan Keşke bizim de vaktimiz olsa da kendimize stüdyo yapsak (ohaaaaaaaa)











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #15
    ilbey666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Avrupa Yakası Gezi Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    İlbey Yağcı
    Makina:
    Canon Eos 5D mk I
    Üyelik tarihi
    10.July.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,345

    Standart

    Ben agrandizör den ziyade normal çantayı fotoğraf çantasına dönüştürmek istiyorum sonuçları paylaşırım










    Referanslar;
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.

  • #16
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    Alıntı okanakosman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İrfan' ın çok boş vakti var değerlendirecek yerler arıyor anlaşılan Keşke bizim de vaktimiz olsa da kendimize stüdyo yapsak (ohaaaaaaaa)
    belli bi yaştan sonra insanın kendisine vakit ayırması gerekiyor Okan'cım.

    aslında stüdyo olayını düşünmedim değil.

    çekmece ve çevresinde 10 kişi çıkar. 1+1 bi stüdyo ev ayarlasak hem karanlık odası olur hem pişpirik çevirecek masası (kahvehaneye, cafeye verilecek hesapla çok rahat kirası, masrafları çıkar)

    sağlam bi pc, flaştı, tripoddu, tetikleyiciydi vs di... herkes aynı yatırımı yapıyor ki ekistraları için 1000-3000 lira yatırım yapıyoruz en az. 10 kişi bi araya gelsek kooperatif kurarız...

    dur hele şu işin altından bi kalkalım.










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #17
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    Alıntı ilbey666 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben agrandizör den ziyade normal çantayı fotoğraf çantasına dönüştürmek istiyorum sonuçları paylaşırım
    bak şöyle bişey işine yarayabilir












    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #18
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Alıntı greeneye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belli bi yaştan sonra insanın kendisine vakit ayırması gerekiyor Okan'cım.

    aslında stüdyo olayını düşünmedim değil.

    çekmece ve çevresinde 10 kişi çıkar. 1+1 bi stüdyo ev ayarlasak hem karanlık odası olur hem pişpirik çevirecek masası (kahvehaneye, cafeye verilecek hesapla çok rahat kirası, masrafları çıkar)

    sağlam bi pc, flaştı, tripoddu, tetikleyiciydi vs di... herkes aynı yatırımı yapıyor ki ekistraları için 1000-3000 lira yatırım yapıyoruz en az. 10 kişi bi araya gelsek kooperatif kurarız...

    dur hele şu işin altından bi kalkalım.
    Aklımda çok fikir var ve senin fikrin gelişmişi İrfan abi. Ama söylemeye daha zaman var gibi geliyor.
    Yakın zamanda buluşursak anlatırım. Buradan yazmak yorucu oluyor ve anlaşılamıyor. O yüzden yüzyüze konuşmak herkesle daha iyi olacak.











  • #19
    Okan Akosman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Okan Akosman
    Makina:
    Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    07.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    396

    Standart

    İrfan 1+1 olayına varım ben haberin olsun. Ayrıca da çok sıcak bakıyorum bu plana











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #20
    hergele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eren PALA
    Makina:
    Canon 7D
    Üyelik tarihi
    03.March.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    44

    Standart

    Bende Rus malı eski bir agrandizör var. Yıllar önce tavan arasına kaldırdığımda çalışır durumdaydı. Yanında tank, küvet vs vs aksesuarlar da var ilgilenirsen özelden mesaj atabilirsin.










    Canon 7D | 10-22mm f/3.5-4.5 | 24-105mm f/4.0 L IS | 70-200mm f/2.8 L IS II | 50mm f/1.4 EX DG
    430EX II | YN560 | rf 602 3+1 | Sirui T 2005 X | Lowepro Flipside 400aw


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •