CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Giresunlu
  • 1 Post By tanerunlu

Konu: Lenslerdeki ışık miktarı değişimi

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    tufan erkul
    Makina:
    5d
    Üyelik tarihi
    13.October.2013
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    119

    Standart Lenslerdeki ışık miktarı değişimi

    Sanırım her lensin ışık miktarı farklı
    Mesela a37 ve minolta 50mm ve 5d 50mm le fotoğraf çekerken aynı iso ve diyaframda enstantene değeri 5d de daha iyi olması gerekirken ya aynı yada 1 stop minolta 50mm daha iyi
    Aynı şekilde pentax k10d 50mm ve a37 ile aynı testi yaptım k10d ccd sensör olmasına ramen enstantene 2 stop iyiydi k10d de
    lensleri hatırlamıyorum ama aynı testi a350 ve a37 ile yapınca a37 3stop daha iyiydi
    Merak ettiğim konu lensin kullandığı optik ve malzeme kalitesine göre lensin alabildiği ışık miktarı değişirmi


    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  • #2
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umurcan özay
    Makina:
    Canon A1 & T90
    Üyelik tarihi
    26.October.2012
    Nereden
    Bursa,istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    243

    Standart

    Alıntı tufanerkul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım her lensin ışık miktarı farklı
    Mesela a37 ve minolta 50mm ve 5d 50mm le fotoğraf çekerken aynı iso ve diyaframda enstantene değeri 5d de daha iyi olması gerekirken ya aynı yada 1 stop minolta 50mm daha iyi
    Aynı şekilde pentax k10d 50mm ve a37 ile aynı testi yaptım k10d ccd sensör olmasına ramen enstantene 2 stop iyiydi k10d de
    lensleri hatırlamıyorum ama aynı testi a350 ve a37 ile yapınca a37 3stop daha iyiydi
    Merak ettiğim konu lensin kullandığı optik ve malzeme kalitesine göre lensin alabildiği ışık miktarı değişirmi


    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
    Mantıken değişmemesi lazım ama örneğin forumda vardı.sony nex üzerinde 50 1.4 lensler karşılaştırılmış aynı değerlerde ve stop farkları bariz gözüküyordu.Bence 1 stoba yakın bu farklar lenslerin hepsinin aynı açıklıkta olmamasından kaynaklanıyor ama bu düşünceyi kabulde edemiyorum.Birileri açıklayabilir belki










    Canon Fd ''28mm 50mm 135mm 200mm''

  • #3
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    ışık ölçüm sistemlerinden kaynaklı problemler de var. düz 5d de ölçümü isterseniz esntantane değeri sabitleyip alın bu sefer görüntü işlemcisi devreye girer. Dinamik aralık muhabbeti bundan kaynaklanır.

    Bunlar birbirinden ayrı yapıda ve teknoloji farklılıkları olduğundan çok fazla farklılık gösterebilir. Yani iş lenste değil makinede olabilir. Aynı testi 50 1.4 ile 50 1.8 arasında denemek lazım. Hoş onda da pek fark görülemez ama 50 1.2 ile 50 1.8 arasında elbette fark olacaktır. Birisi grup eleman cam yapısı farklılık gösterirken bir yandan da ortam ışığını sensöre iletmeleri de farklılık gösterecektir diye düşünüyorum. Birisinin ön cam yapsıı tüm ışığı içeri almak için yapılmış birisi ise baş parmakkadar yer kaplar. Diyafram kısıldığında fark kalmasa bile açısal farklılıklar ve ortam ışığını geçirme dolayısıyla daha farklı sonuçlar alınabilir.

    Bu konu daha önceden bir yerlerde tartışıldı ve ben varolduğuna inanıyorum. Ama genelde bu farkların kullanıcının makineyle alakalı olduğunu farketmemesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Dğer türlü bu lensin ışığı daha iyi alma muhabbeti çok kullanıcının farkedemeyeceği bir düzeyde. Ayrıca 2 stop artırması imkansız aynı değerlerde. Bu 1/3 ya da 1/2 stop falan fark eder.

    Her şeyin önce Sensör, sonra görüntü işlemcisi ile başladığını en son lense geldiğini düşünmek gerek.

    Çok karışık anllattım ama muhtemelen sorunlarınız görüntü işlemcisi ile alakalı bir durum. Fotoğrafta av modda eksi-artı dengesini yakalamaya çalışıyor yeni nesil makinelerin işlemcileri. Örnek misal nikon expeed3. dinamika ralığı çok iyi. yeni çıkan 70d de de çift digic 5 olması lazım. Av modda şaşırmaz pozlamayı. Ölçüm sistemi işlemciye oradan da karta geçer fotoğraf. Sensöre ışık düştükten sonraki işlemler tabi bunlar. Dijital düzenlemeler.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    Giresunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Umut Giresunlu
    Makina:
    Canon 5D Mark II, EOS M
    Üyelik tarihi
    12.February.2011
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    49
    Mesajlar
    953

    Standart

    Evet değişir, lensin ışık geçirgenlik gücü genellikle kullanılan optik eleman sayısıyla ters orantılı bir şekilde değişiyor. Lenslerin bu özelliği "T" şeklinde tanımlanıyor, hatta sinema lenslerinde lensler diyafram açıklığı yerine direkt bu ışık geçirgenlikleriyle tanımlanıyorlar, "Zeiss 85mm Ultra Prime Planar T1.9" gibi. DxO lens testlerinde lenslerin bu özellikleri de ayrıca belirtilir, örneğin aynı diyafram ve odak uzaklığına sahip şu iki lensi örnek verirsek:

    Tests and reviews for the lens Sigma 35mm F1.4 DG HSM A Canon - DxOMark
    Tests and reviews for the lens Samyang 35mm F1.4 AS UMC Canon - DxOMark

    İkisi de f/1.4 diyafram açıklığına sahip 35mm lensler olmasına rağmen Sigma'nınki daha az ışık kaybına sahip.










    revogreen likes this.

  • #5
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    tufan erkul
    Makina:
    5d
    Üyelik tarihi
    13.October.2013
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    119

    Standart

    Bende değişeceğini düşünüyorum
    genelde ff gövdeler için söylenen lens açısının ve ışıgın %30 artacağı alan derinliğininde %30 oranında azalacağıdır
    ışıkta umduğumu bulamadım açıkçası benim için önemli olan alanderinliği ondada bir değişiklik olmazsa ff in hiçbir önemi kalmadı benim için


    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  • #6
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    sony a77 kullanıyormuşunuz bi de sony a99 deneyin neyin fark edeceği konusunda anlaşma sağlayalım.

    ff sensörün cropa göre avantajları alanderinliği. Çünkü aynı açıda aynı kadrajda çekeceğiniz aps-c ve ff farkı ff ile modele daha yakın olacağınızdan farkeder. Bu birincisi.
    Açı konusunda kadraj farkı yaşarsınız manzara konusunda bu ikincisi
    sensör büyüktür ve pixeller daha doğru ve sıkışmamış şekilde sensör üzerinde yerlerini almıştır. bu da üçüncüsü
    sensörün ve pixellerin durumuna göre ISO avantajını fazlasıyla yaşarsınız bu da dördüncüsü
    diğer ufak tefek özelliklerden yani sensör üzerindeki işlemcisi vs gibi konular girdiğinde ff almak mantıklı gelir.

    Parasal anlamda bir değişiklik yok. Amatör kullanıcıyı tatmin etmemesi doğal çünkü içerisinde photoshop barındırmaz. İnsanlar bekler çok canlı renkler çok iyi kontrast vs.vs.
    Doğru ışıkta çektiğin cep telefonu görüntüsü bile doğru ışıkta çekilmeyen orta format makineden daaha iyidir. Belki abartı ama çekmesini bilmeyen için ff crop farkını anlamak imkansıza yakındır. Arka plan flu olmuyor mu ver 50mm 1.8 hemen bi tane tamamdır. Ya bunun açısı kötüymüş derse 35 1.4 alır hemen o da yetmezse 24 1.8 ya da 1.4L veririz. oraya kadar ff farkını anlayamayan adam varsa da problem vardır demektir. Ya kız tavlamak için büyük lens peşinde koşarlar bunlar ya da hobi yapacam deyip işinden gücünden vakit bulup araştıramamaışlardır.

    Lafım size değil tufan bey.

    İnsanların hala 1.6 ya da 1.5 crop ile tam kare sensör tabil edilen 35mm arasındaki farkı anlaması fotoğrafı anlamasından daha uzun sürer. Her şey alan derinliği ve bokeh olmadığı gibi her şey makineler ya da lensler de değildir. Bunu anlatabilmek lazım bir çok kişiye.










    SABIRLI likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #7
    revogreen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    orçun
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    01.September.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    519

    Standart

    Alıntı Giresunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet değişir, lensin ışık geçirgenlik gücü genellikle kullanılan optik eleman sayısıyla ters orantılı bir şekilde değişiyor. Lenslerin bu özelliği "T" şeklinde tanımlanıyor, hatta sinema lenslerinde lensler diyafram açıklığı yerine direkt bu ışık geçirgenlikleriyle tanımlanıyorlar, "Zeiss 85mm Ultra Prime Planar T1.9" gibi. DxO lens testlerinde lenslerin bu özellikleri de ayrıca belirtilir, örneğin aynı diyafram ve odak uzaklığına sahip şu iki lensi örnek verirsek:

    Tests and reviews for the lens Sigma 35mm F1.4 DG HSM A Canon - DxOMark
    Tests and reviews for the lens Samyang 35mm F1.4 AS UMC Canon - DxOMark

    İkisi de f/1.4 diyafram açıklığına sahip 35mm lensler olmasına rağmen Sigma'nınki daha az ışık kaybına sahip.
    +1 Umut Bey'in belirttiği gibi Sinema lenslerinde T-stop (transmission = geçirgenlik) değeri kullanılır. Çünkü sahneler çekilirken farklı lens kullanılsa da aynı pozlamaya tutturmak için T-stop değerleri referans alınır. Bu değerler gerçekten ışık ölçümü yapılarak belirlenir ve lens üretilirken buna göre T değerleri ve stopları belirlenir.

    F-stop ise diyafram açıklığı ile ilgili mekanik bir değerdir. Lens marka ve modellerine göre aynı F değerlerinde pozlama farkları bu yüzden olur.











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •