CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 16 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 16 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Macaristan

1. #1

Standart Macaristan

Temmuz başında yaptığımız Macaristan,Slovakya,Avusturya,Çek Cumhuriyet ve Almanya gezisi fotoğraflarını ancak işlemeyi bitirebildim. Kesinlikle gezip, görülmesi gereken yerler. Keyifli ve bol fotoğraflı 8 günlük bir gezi oldu. Macaristan fotoğrafları ile başlıyorum.
    1. Gün Macaristan/Budapeşte

İzmir'den 05.55 saatli uçuş ile Viyana gidiyoruz. Viyadan otobüse bindikten sonra rüzgar türbinleri eşliğinde Macaristan'ın başkenti Budapeşteye yol alıyoruz. Budapeşte'de ilk durağımız Gellert Tepesi. Bizi Buda ve Peşte yakaları ve birbirinden ayıran Tuna Nehri ve üzerindeki 11 köprü karşılıyor. Hediyelik eşya satan birçok mağaza mevcut.

Şimdi durağımız Buda yakasında bulunan St. Matthias kilisesi ve Buda kalesi oluyor. Yaz dönemi olduğundan daha sabah 10 olmasına rahmen çok kalabalık. Otobüsten indiğimiz gibi ressamlar,müzisyenler,sokak sanatçılarını görüyoruz. Tüm görkemiyle Matthias Kilisesini,meydanları ve heykelleri,Tuna Nehri'nin yanındaki gotik mimari tarzıyla Budapeşte Parlamento binasını gördükten sonra havası hiç belli olmayan Budapeşte'nin, yağmuru başlıyor. Bir dükkanda hamur ve çikolata,fındık,hindistan cevizi gibi malzemelerden hazırlanan tatlıdan alıyoruz ve yolumuza devam ediyoruz.

Buradan Avusturya-Macaristan İmparatorluğunun liderliğini yapmış kişilerin ve ülkenin çeşitli kahramanlarının yer aldığı Kahramanlar Meydanı'na geliyoruz. Meydan'ın yanında 20 binden fazla sanat eserinin bulunduğu Güzel Sanatlar Müzesi'de var. Turla geldiğimiz için fazla oyalanmadan meydanı ve heykelleri gezip, panoramik şehir turunun ardından otelimize doğru yol alıyoruz.

Otelde biraz dinlendikten ve yemek yedikten sonra Budapeşte'nin en işlek caddesi olan Vaci caddesinine gitmek icin otelden çıkıyoruz. Vaci caddesini bulamadığımızdan tesadüfen Margit Adasına gidiyoruz. Burası Tuna Nehrinin ortasında 2,5 km uzunluğunda olan içinde çiçeklerle dolu bahçelerin,ormanlık alanların,süs ve yüzme havuzlarının,ortaçağdan kalma bir kilisenin ve Japon bahçesinin olduğu Macar halkının spor yapıp,dinlenmek ve yazın güneşlenmek için geldiği bir ada. Motorlu araçların girmesinin yasak olduğu bu adada bisiklet veya yürüyerek gezilebiliniyor. Hava yine kapanıp 5 dakika yağmur yağdıktan sonra gökkuşağı çıkıyor. Yolun yorgunluğunu atmak üzere otelimize dönüyoruz ve ilk günü tamamlamış oluyoruz.

2.Gün Macaristan/Esztergom Kalesi,Vysegrad-Sztendere,Budapeşte
    2. gün sabah otelde yaptığımız kahvaltıdan sonra Esztergom Kalesine gitmek için yola çıkıyoruz. Tuna Nehrinin kenarından, yeşillikler içindeki kasabalardan geçerek Esztergom kasabasına geliyoruz. Kalenin en iyi görüldüğü noktaya gitmek için Tuna Nehri üzerinden Slovakya'ya geçiyoruz. Burada fotoğraflar çekip, kaleyi gördükten sonra yakından gezmek için tekrar otobüsümüze binip kaleye doğru gidiyoruz.

Esztergom kasabasının içinden geçerek kaleye geliyoruz. Esztergom kalesi 1543 yılında Osmanlı tarafından alındıktan sonra arada 11 yıl kaybetmelerine rahmen 1683 yılına kadar toplam 129 yıl Osmanlı egemenliği altında kalmış.Ayrıca içinde bazalika ve yerleşim yerleride mevcut. Ezstergom Bazalikası ülkenin en büyük kilisesidir. Bazalika üzerindeki haç ile birlikte 96 metre boyunda. Bu Macarlar için çok önemli olan 1896 Magyar fethini hatırlatmak için yapılmış. Yine aynı şekilde parlamento binasının kubbeside 96 metre boyunda. İçerde pazar ayini olduğundan öncelikle bazalikanın çevresini geziniyoruz .İlk hristiyan Macar Kral olan Stephen'nın taç giyme törenini simgeleyen bir heykel yapılmış.Buradan Tuna Nehri üzerindeki Demir köprü ve yeşillikler içindeki Macaristan ve Slovekya toprakları görünüyor. Ayinin bitmesiyle beraber içeriye giriyoruz. İçerde birçok heykel, resim ve dini esyalar mevcut. Daha öncede arada yokluğunu hissetsemde burada geniş açı lensin önemini anladım. İçerde dolaştıktan sonra kalenin diğer bölümlerini gezmek için çıkıyoruz. Osmanlı kuşatmasından kalma toplar eritilerek kilise çanlarına dönüştürülmüş. Ayrıca kale Osmanlıların elindeyken Mimar Sinan tarafından duvarlar yükseltilmiş. İçerde biraz daha dolaştıktan sonra Vysegrad'da ortaçağdan kalan bir restorana gidiyoruz.

Restorana geldiğimizde bizi trampetler ile karşılıyorlar. Garsonların kıyafetlerinden, yemeklere ve yemek yenen kaplara kadar herşey otantik. Masalarda herkesi taçlar bekliyor. İçerdede Macar ve Türk şarkıları ve ortamı daha fazla hissetmek isteyenler için ortaçağ giysileri ve aksesuarları mevcut. Böyle olunca ortama dalıp fazla fotoğraf çekmemişim. İlk olarak Macarların yemeğe başlamadan önce iştah açıcı bir bal likörü geliyor. Ayrıca buraya özgü bizim isota benzer acısıyla paprika salçası ve tereyağı geliyor. Daha sonra ceylen etli çorbayla devam ediyor..Ardından Türk misafirlere özel olarak hazırlanmış hindi ve dana etleri ve ardından gelen tatlıyla tamamlanıyor. Buradan hediyelik eşyaların satılan dükkanların olduğu küçük, şirin bir kasaba olan Sztendere'ye doğru yola çıkıyoruz.

Sztendere Osmanlı İmparatorlurluğundan kaçan sırplar tarafından kurulmuş bir şehir. Ayrıca son zamanlarda Macar sanatçıların buradan ev almasıyla Sanatçılar Şehri olarakta bilinmektedir. Budapeşte'de yaşayan zengin ailelerin yazlığının olduğu, küçük dar sokaklar mevcut. Kasabanın merkezinde Avrupa'nın heryerinde olduğu gibi veba salgınında ölenlerin anısına dikilmiş anıt mevcut. Bizim gittiğimizde şehir merkezi yenileniyordu. Rehberimizin verdiği bilgiye göre pasta müzesi varmış ama biz bulamıyoruz. Aynı zamanda Dünya'nın en iyi porselenleri olarak bilinen Macar markası Herend'in satış yeri var. Fiyatları altın fiyatlarıyla kapışabilecek seviyede. Buradan çıkıp diğer hediyelik esyaların satıldığı dükkanlara bakıyoruz. Bu kasabanın Unicum adında yerli bi likörü var. 38 adet baharattan yapılan bu içki mide ve böbrek rahatsızlıklarına iyi geldiği söyleniyor. Ayrıca 2. Dünya Savaşı zamanından kalma Sovyet eşyalarıda satılıyor. Hediyelerimizi aldıktan sonra otelimize dönmek üzere yola çıkıyoruz.

Otelimizde kısa bir molanın ardından Avrupa'nın gece en iyi aydınlatılmış şehiri olarak bilinen Budapeşte'nin gece manzarasını görmek üzere öncelikle Vaci Caddesine doğru yola çıkıyoruz. Burası şehirin diğer caddelerine göre gece geç saatlere kadar canlı olan, ünlü marka ve restorantların olduğu bir cadde. Caddenin ortasında Macarların ünlü elmalı turtasını yemek için 1858 yılında kurulmuş Budapeste'nin en ünlü kafesi olan Cafe Gerbeaud'a giriyoruz. Değişik,güzel bir tadı olan turtayı yedikten sonra tekne turumuzu yapmak için gemiye doğru gidiyoruz.

Kapalı ve açık alanı olan, Türk tercümanların seslendirdiği video eşliğinde, yanından geçtiğimiz önemli binalar hakkında bilgi alıp aynı zamanda içlerinide görme imkanını buluyoruz. Tabi ben bunlarla fazla ilgilenmeyip muhteşem bir hal alan köprüleri,binaları çekmek üzere dışarı çıkıyorum. Budapeşte gündüz ve gece iki farklı şehir oluyor. 1,5-2 saat süren tekne turunun ardından ertesi gün Slovakya'nın başkenti olan Bratislava'ya gitmek otele dönüyoruz.

Konu OGU tarafından (03.August.2011 Saat 21:38 ) değiştirilmiştir.

• #2
    Ichimaru Gin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

Özgür Dörtyol
    Nikon D750 / Asahi Pentax 6x7 / Olympus OM-4
    13.January.2011
    İstanbul / Ataşehir
    1,686

Standart

Harika fotoğraflar Oğulcan, özellikle gökkuşağı olan fotoğraf müthiş.

Devamını da bekliyorum.

Asahi Pentax 6x7 / Takumar 105mm F2.4
    Olympus OM-4 / Zuiko 50mm F1.4

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

• #3
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

Taner Ünlü
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    01.January.2010
    2,711

Standart

Güzel fotoğraflar, sade anlatım.
    Tebrikler.
    Devamını(almanya-Slovakya- Çek Cumhuriyeti) bekliyorum.

• #4
    ASR
    ASR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Sabri Erhan Özyavuz
    Canon
    23.June.2010
    İzmir
    304

Standart

Tebrik ederim çok güzel kareler.

www.asrfotograf.com

• #5

Standart

Teşekkürler. Akşam 2. günü eklemeyi düşünüyorum.Bu arada Viyana'yı yazmayı unutmuşum. Yazı konusunda iyi değilimdir, sadece fotoğraflardakileri ve gezi programını anlatabilmek için yazıyorum.

• #6

928

Güzel fotoğraflar,devamını bekliyoruz.

• #7
    mustafayentur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

Mustafa YENTÜR
    Nikon D700
    12.October.2010
    İstanbul - B.Çekmece
    675

Standart

Fotoğraflar çok güzell. Keyifle izledim Oğulcan...
    Devamını sabırsızlıkla bekliyorum..

Nikon D700+MB D10 Grip I Nikon AF 24-85mm f/2.8-4D IF I Nikon AF-S 50mm f/1.8G I SB 900 x 2 I SB 800 I YN560 I
    Olympus E PL-1 I Oly 14-42 f3.5-5.6 ED

• #8
    Bahadır Yeniçeri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Bahadir Yeniceri
    Canon
    05.September.2010
    Yurtdisi / Antalya
    729

Alıntı OGU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Bu tatlinin orijinal ismi yada kokeni neresidir bilmiyorum (merak da etmiyorum) ancak orta avrupanin heryerinde gormek mumkun ne hikmetse

• #9
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

... ...
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    03.July.2010
    Ankara
    2,987

Standart

Fotoğraflar kadar yazılar da çok iyi anlatıyor.
    Benim de seneye gitmeyi düşündüğüm bir yer.
    Diğer şehir fotoğraflarını ve yazılarınızı da bekliyorum,
    saygılarımla...

İNTERNETİME DOKUNMA!

• #10

Standart

Herkese teşekkür ediyorum. 2. günü ilk mesaja ekledim. Gözden kaçırdığım yazım ve imla hataları için kusura bakmayın.

• #11
    busrAkkas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Büşra AKKAŞ
    Canon EOS 6D, Canon EOS 5, Lupitel 2, La Sardina Kübik, Canonet
    25.November.2010
    Kayseri
    188

Standart

Çok güzel olmuş elinize sağlık..yeniden gitmiş gibi oldum

• #12
    kenanus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

kenan uslu
    canon eos 550D
    20.March.2011
    ankara

Standart

Güzel fotoğraflar elinize sağlık...

• #13
    Tuncbilek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

Erdinç Tunçbilek
    5d Mk II
    30.March.2010
    Ölümüne Istanbul
    452

Standart

Fotoğraflarına bakınca anladım ki, oraları çok özlemişim ya... Çocukluğum orda geçti benim...
    (demek ki güzel fotolar - anlatıyorlar orayı bakınca)
    Sunum ve fotoğraflar çok güzel ama, Esztergom fotoğrafları ayrıca çok güzel.
    Tebrikler.

Canon FTb QL / Canon FD 50mm f1.8 / Canon FL 85mm f1.8 /vs...
    + Canon 6D / Canon 600d / Canon 24-105mm f4L / Canon 50mm f1.8 II / Sigma 15mm f2.8 Fish-eye

+ Btwin Rockrider 8.1 Bisiklet

• #14
    yokyokyok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Deha Akın
    Mark2
    02.July.2011
    Kocaeli-İstanbul-Kastamonu-Tosya
    844

Standart

merdivenlerdeki saksılı fotoğrafı çok beğendim
    sayende dünya gözüyle macaristanıda gezmiş olduk
    eline sağlık güzel fotoğraflar çekmişsin ..

• #15
    cemre_gumus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Cemre Gümüş
    Canon 600D, Helios 44m-7
    12.December.2010

Standart

Hepside harika hakkaten. Güzel gezi olmuş. Böyle gezi fotoğraflarını cok seviyorum aslında kısa kısa anlatımlarla. Forumda Böyle bir genel başlık var mı acaba?

• #16

Standart

Tekrardan teşekkürler. Bugün, yarın Slovakya, Avusturya'yıda ekliyorum.