bu konuda mesela 3-4 dalda birden aynı başarıyı sağlamış bir fotoğrafçı var mı bildiğiniz? Kaç tane ya da? Bildiğim konudan örnek vermek gerekirse, makroda ışık, diyafram, kadraj vs vs her biri her bir obje için farklı şekil ve stillerde çekiliyor. Kimi stack ister kiminde vereceğiniz etki aslında 100mm L makro lensle alınamaz da 50mm+uzatma tüpü ile alınabilir. Örnek vermek gerekirse,
Diyelim ki istediğim minimal net alan derinliğinde bir kelebeğin anteninin hareketi olsun. 100mm F2.8 ile alacağınız alan derinliği 50mm+tüp ile alacağınız alan derinliğinden çok daha fazladır F2.8 olmasına rağmen. Eğer ben bunu 100mm ile çekersem diyelim ki en düşük entantene 1/100 olsun. ISO50. Bu durumda istediğim etkiyi alabilmek adına iki şey var karşımda. Ya ND filtre kullanacağım ya da diyafram kısacağım.
Diyafram kısamam çünkü arkaplanın etkisi artacak bu durumda. ND kullanamam çünkü köşeden köşeye bir kayıp yaşamayacağım. Bu durumda köşelerin soyutlaşması ve ışığı azaltmak için elimdeki tek tercih uzatma tüpü ile bir şeçit kombinasyon sağlayıp bunu çekmek. Böylece istediğim kare olan sadece kelebek anteni net olacak çünkü merkezde. Işık istediğim gibi 1/30 hizalarına gelecek uzatma tüpündeki kayıptan dolayı ve köşelerdeki ekstra distorsiyon benim ana objemi öne çıkarmaya yardım edecek.
Mesela böylesine bir detayı çoğu makrocu hesaplamaz hatta bilmez bile. Başka bir örnek verelim mesela, diyelim sizin dediğiniz gibi sıradan fotoğraflarımdan biri olan sinek fotoğrafları. Bu fotoğrafların hepsi farklı diyafram farklı açı ve farklı şekillerde işlenmiş kareler. Bu fotoğraflar F3.5 da 50 fotoğraftan birleşti. Peki zaten alan derinliği az bi de niye 3.5? F3.5 yerine F16 kullansaydım ne olurdu?
-Işık ihtiyacım artardı.
-Görüntü keskinlik kaybı yaşardı
-Objeyi ısıtırdı!(bu çok önemli bir şey özellikle de kar taneleri gibi sğuk şeyler çekiyorsak)
-Arkaplanın etkisi artardı ki bu boyut algısını değiştirirdi.
+Elimde daha genel olarak net bi fotoğraf olurdu.
+PS da 3 saat işlemek yerine 15dakikada biterdi her şey
F4 f5.6 f7.1 vs vsvs her birinde alacağınız imaj aslında çok farklı aynı gibi gözükse de. İşte bunlar bu işin en ince detayları ki aslında GERÇEK başarıyı getiren şeyler bunlar bence.
Ayrıca belirtmek isterim ki böcekleri seviyorum sadece portfolyomun çoğunda böcek görmenizin nedeni bu
Ben makrocu olmak istiyorum makro çok geniş bir alem; mantar,çiçek,damla,kar,detay,böcek,still-life,doku, vs vs vs gibi bir çok dalı ve her birinin ince detayları var. Ben şu an çektiğim fotoğraflara ancak EH diyebiliyorum çok daha başarılı şeyler var çünkü. Peki şuna bir de bu açıdan bakalım; ancak EH denilecek fotoğrafları çekebilmek 3 yılımı aldı. Belki 1-2 yıl içerisinde OLDU diyebileceğim fotoğraflarım olacak. Ve bu sadece BÖCEK için.
Böcek-5
Mantar-5
Çiçek-5
Damla5
vs vs
Yani sadece makro öğrenip işi adam gibi yapabilmek nerden baksanız benim 25-30 yılımı alacak. Portre-Manzara da girince işin içine hesabı siz yapın
Lafı biraz uzattım farkındayım sadece kendimi izah etmeye çalışıyorum düzgünce. Evet sürekli sinek çekmek bir noktdan sonra beni de sıkıyor. Ama aynı sinekse... Farklı bir tür bulunca yaşadığım sevinci yaşamanızı çok isterdim. Bu ancak böyle anlaşılabilecek bir duygu
Eleştiriniz için teşekkür ederim umarım sizin karelerinizde bu söylediklerinizi görebiliriz ve bir fotoğrafçının birden fazla dalda uzmanlaşabildiğini görebiliriz