58 (panorama - 14mm f2.8 L II (24 kare)
59 (çiçek pasajı - 14mm f2.8 L II)
58 (panorama - 14mm f2.8 L II (24 kare)
59 (çiçek pasajı - 14mm f2.8 L II)
pek leziz tat bırakıyor.. pekii, 57 de havuz yüksekte mi? 14 mm nin marifeti mi? göz aldanması mı?
Çiçek pasajı ne güzelmiş meğer. Fotoğraf şahane ama galiba sigara yasağı da fayda etmiş, görünmüyordu tavan mavan..
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
eve dostum havuz yeniden düzenlendi... biraz yüksekte... yürüme yolu hafif bombeli gibi görünüyor o da panorama kaynaklı... onun dışında havuz göründüğü gibi...
çok emin değilim ama akşamları orada sigara içenleri görüyorum.. galiba o yasak dışarıda oturulan yerde geçerli değil... ya da aman banane diyor insanlar
Mustafa bey, ağırlama konusunda teklife gerek bile yok. Ne yapalım, Halil İbrahim'in ağbisi deriz ne gerekiyosa yaparız (çevirebildik mi kazı Halil İbrahim?).
Bu, bütün Canonturk ailesi için de geçerlii. Çat kapı da bekleriz ama önceden haberli olursa burada (Manavgat ve Side de dernekleşme hatta Onur başarırsa vakıflaşma aşamasında fotoğrafla ilgili arkadaşlarımız var) fotoğrafla ilgili bir sohbet toplantısı ya da sizin ilgi alanınızda olan fotoğrafla dirsek teması olan farklı konularda toplantı hatta workshop şansımız da olsa tadından yenmez. Side bu sene 12. si yapılan Kultur ve Sanat festivalini yüz akıyla başardı. Onur ve bazı arkadaşlarımız organizasyona fotoğraf konusunda aktif destek verdiler. Sizden, hem fiilen hem de fotoğraf konusunda organizasyon için -önümüzdeki yıl için- fikir jimnastiği istesek çok mu zorlamış oluruz?
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Mustafa Abi bazı fotoğraflar bana biraz daha az işlenseydi daha güzel olacakmış gibi geliyor.
Bazılarını kartpostal gibi buluyorum. Ama belki de ben fotoğraftan anlamıyorum belki de ufak ekranda küçültülmüş olduğundan renkler olduğundan daha canlı geliyor olabilir.
Tamam bu konuda ahkam kesecek biri değilim fotoğrafın nasıl yorumlanması gerektiğini de sizlerden öğreniyorum ama diyorum ya belki de bana öyle geliyor. Özellikle 56-57 gibi fotoğraflar.
Ama 58-59 gerçekten çok hoş.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
çok işlenip işlenmemesi tabii ki bir kural değil...
genelde iç mekan çekimlerinde hiç işleme yapmıyorum lenvent, orjinalini yüklüyorum ki olması gereken de o (iç mekanların sabit kuralı bence) ... 58-59 olduğu gibi, diğer iç mekanların büyük kısmı da öyle...
fakat duruma göre, bazı çok eski yapıların, HDR versiyonları da güzel oluyor...
fakat bazen, bazı çekimlerde oynama yapıyorum, o da fotoğrafın durumuna ya da ruh halime göre değişiyor: )
bazen aşırıya kaçma söz konusu da olabliir tabii...
ben çekiyorum diye her zaman doğru olacak diye bir kural yok...
bazen kendimi özgür hissettiğim ölçüde düzenleme yapıyorum...
Abi naçizane, senin bilgi düzeyinle mukayese edince cahil cüretiyle belirtmeliyim ki tam anlayamadım, anladığım kadarına da katılmıyorum bu dediklerinin..
"İç mekan fotoğraflarının işlenmemesi" yönünde bir kuralı ilk kez duyuyorum. Açıklarsan çok faydalı olur abi. Bilhassa RAW çektikten sonra gayet subjektif olan şahsi beğenimize göre keskinlik, doygunluk, aydınlık, ışık, gölge ve koyuluk gibi değerlerle bir miktar ayarlama yapmanın sakıncası olmasa gerek diye düşünüyorum abi..
Sonuçta dijital veriler sadece 1'ler ve 0'lar şeklinde dizilip, yanyana gelip kaydediliyor. Teknolojik bir tespiti yapıyor algılayıcıya denklanşöre basılmasıyla makine.. Perdenin hızını, ışığa duyarlılık ayarını ve ışığın gireceği miktarı elbette şahsen ayarlıyoruz genellikle.. "Çekerken ayarları doğru yap, başkaca ayar yapmazsan iyi olur, daha başarılı bir iş yapmışsındır" mantığı fazlaca skolastik bence..
Elbette "doğru pozlamak" kaydıyla, o görüntü tespit edildikten sonra da bir miktar rötuşlayabilmeliyiz sanki şahsi beğenimize göre (iç mekan-dış mekan fark etmeksizin)..
Saygılar, sevgiler abi..
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)
yani şöyle açıklayayım sevgili onur:
örneğin 58 numaralı fotoğrafı alıp saint antuan kilisesine gittiğin zaman, fotoğraf ne, gördüğüm ne? sorusunu sormamalısın kendine...
ışık gölge oyunları ile işlenmiş fotoğrafları bunun dışında tutuyorum...
benim "iç mekan"dan kastım, tarih örgüsüyle işlenmiş fotoğraflar... ki, bunları özellikle konusu ile alakalı yayınlarda bastığımı düşünürsen,
insanlara farklı bir şey sunmak çok doğru değil...
kastettiğim şey, levels, curves gibi ayarlar değil...
açıklık koyuluk ayarları zaten yapılıyor... düzgün pozlamada zaten bunlarda çok büyük sıkıntı olmuyor...
ama bazen çok elverişsiz ortamlarda, aslına en uygun şekle getirmek için bunları zaten yapıyoruz...
benim edit'ten kastım, çok aşırı oynamalar...
tabii bu benim düşüncem, bütün yazdıklarım gibi...
14mm kadar canonda merak ettiğim 2. bir lens yok
58. fotoğraftaki kolonlardaki bükülmeler panaroma olmasından mı kaynaklanıyor ? Bazı panaromalarda bu bükülmelere rastlamıyorum nedense. Bu dikkatimi çekti baya.
Ellerinize sağlık
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Atalay bey yorum ve tavsiyeleriniz için çok teşekkürler Umarım bizde kısa vadede yol alabiliriz. Mustafa Nazif bey'in söyleşisini siteye ilk üye olduğumda zevkle okudum. Hatta idealleri uğruna verdiği mücadeleye gıpta ettim. Kendisini bu yönde de tebrik etmek isterim. Biraz geç oldu ama flickr sayfasını da keşfedebildik sonunda Takipteyiz.
Abi ellerine sağlık fotoların hepsi harika ama en çok dikkatimi çeken 36&63 nolu fotolar ..
teşekkür ederim dostum...
hasan, panorama çektiğin lens ile alakalı bazı özellikler kazanabiliyor, bükülme de bu özelliklerden birisi... bazen tercih edilebilir, bazen edilmeyebilir... bu fotoğrafçının tercihine ve mekanın durumuna göre şekillenebilir...
önceki yüklediğim panaromalarda daha az bir bükülme vardı, bu pano yapılan fotoğarfların azlığı çokluğu ile alakalı olan bir durum da söz konusu...
hemen hemen istanbul'un bütün önemli yerlerine ait panorama çekimlerini arşivime atıyorum. atarken de, birkaç değişik lens ile aynı yerin panoramasını alıyorum... hem distortionlu versiyonunu hem distortionsuz versiyonunu... örneklere bakarsak çok daha rahat anlaşılabilir bu...
artık çekimlere hangi lensle çektiğimi de yazıyorum ki bazı sonuçlar kafada şekillensin diye...
60 (canon 16-35 F2.8 L II // 5 kareden panorama)
61 (canon 70-200 F2.8 L-IS II // 9 kareden panorama)
62 (canon 16-35 F2.8 L II // 6 kareden panorama)
63 (canon 16-35 F2.8 L II / 6 kareden panorama)
64 (canon 24mm TS-E F3.5 L II // 5 kareden tilt shift panorama)
65 (canon 24mm TS-E F3.5 L II // 10 kareden tilt shift panorama)
66 (canon 24mm TS-E F3.5 L II // 12 kareden tilt shift panorama)
67 (canon 24mm TS-E F3.5 L II // 10 kareden tilt shift panorama)
68
69
Fotoğraf değil bu.. Bu sanat... Ellerinize sağlık mustafa abi (: ..
Üstadım hayranlıkla izliyorum çalışmalarınızı, hem örnek bir fotoğrafçı hem de örnek bir insansınız, saygılar...
| Canon 60D | Canon EF 50mm f1.8 |
Nex 3| Zenitar 16mm f2.8| Industar 61 L/Z 50mm | Cyclop 85mm f1.5 (a.k.a Helios 40-2) | Pentacon 200mm f4 | Yashica 50mm f2 |
| Olympus OM 50mm f1.8 | Digipod A-2841 P |
69 Numaralı fotoğrafı çok beğendim.. Fakat sol alt kısıma doğru bir flue alan göze çarpıyor.. Sanırım bilgisayar müdahaleleri sonucu.. Tilt Shift çalışmalarınız çok güzel.. Eğer bir akşam üstü yolunuz Sultanahmet civarına düşerse bu lensle aklıma takılan bir fotoğraf vardı onu çözümleyeceğimi düşünüyorum..
dostum bu fotoğrafın orjinaline çok fazla dokunmadım, yüzde 5'lik bir kontrast artırımı söz konusu...
o flu olarak kastettiğiniz alan yansıma kaynaklı ihtimal olabliir diye düşünüyorum...
doku taşıması vs. olmadı...
sultanahmet benim mekanım sayılır... en sık gittiğim yer...
nasıl bir kare var aklınızda
belki çekilmiştir