Mustafa hocam onu anladım. Daha spesifik sorayım, diyelim dergiye basacaksınız, 393 ü neyle çekerdiniz? Halil İbrahim'in tercihi bana en doğrusu gibi geldi???
Mustafa hocam onu anladım. Daha spesifik sorayım, diyelim dergiye basacaksınız, 393 ü neyle çekerdiniz? Halil İbrahim'in tercihi bana en doğrusu gibi geldi???
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
şindi zoppayı yiycen Mustafa beyden, "iyi o zaman objektif olarak sadece 50mm olsaydı mesela?" yi okumadın sanırsam..
ben tam olarak cevabı öğrenemedim. Misal, Mustafa bey demiş ki "objektiflerin odak aralıkları hangi tür için kullanılacaklarını size söyler. ama siz gene de istediğinizle çekebilirsiniz" mealinde anladım. Ben de arkadaşımızın sorduğu soru için soruyorum, bu manzara için (ve de öğrenmekte olan bir amatör için) tercih hangisi olmalı? bence senin tercihin teknik olarak geniş açıya oranla daha doğru. ama acaba öyle mi? soruyu soran arkadaşım geniş açı olsa daha iyi olmaz mıydı demiş. sanırım Mustafa bey 14 mm yi tercih edecek. du bakalım..
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Abi mesela yeniden ceksem;
Fullframe govde ile, 50mm ile onune nd takarak uzun pozlama yapardim. İsiklar akip gitsin diye, 50mm de insan gozuyle ayni perspektif bukulmeolsun diye secerdim. Muhtemelen tek kareye sigardi ama sigmazsa iki kareden birlestirirdim
Sent from my iPhone
386. guzel 390. guzel
Cirque De Soleil mi ??
SONY NEX 3N + Manfrotto 7301YB M-Y + CULLMANN NANOMAX 200T / CB5.1 Ball Head
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
hah işte! Levent Yaşar'a cevabı vermiş olduk. "Geniş açı" manzara çekiyoruz diye illa tercih edilecek bir şey değil. Bi de uzun pozlama trafik bu kadar kalabalıkken karışık şeklinde görülebiliyor. 393 en beğenilen eser oldu, çekersen bir tane de uzun poz karşılaştırırız
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
karşılaştırırız abi neden olmasın.
bir de daha önce sorduğun soruya başka hiçbir odak bu çekimi vermez ve yine başka bir cevapta geniş açı ve dar açı etkilerinden bahsetmiştim. başka bir başlıkta kendi yazdığım bir yazıyı alıntı yapıyorum havada kalmasın diye.
397 konusunda bir maruzatım var. ne zaman pantona, rıhtıma kolaltı ya da çımayla bağlanmış tekne, şamandıra görsem "hah bunu çekmeliyim" derim. her seferinde de ortaya çıkan şey hayal kırıklığı olur. oysa iki cismi bağlayan o ip, halat, her ne ise ona bir ucundan bakınca adeta perspektif çizgisi gibi durur. nedendir bilemiyorum, ne baba, ne çıma ne de ucuna bağlı tekneden hayır gelmiyor. bir arada da olmuyor. var mıdır acaba başarılı bir örneği?
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Abi fotograflarini, tarzini ve (maalesef tanismadigimiz icin okudugum kadariyla) kisiliginizi cok takdir ediyorum. Ama sizde ne var anlamadim, cektiginiz fotograflar karistiriveriyor forumu
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
çok teşekkür ederim selman, fotoğraflarımı ve ondan önce ziyadesi ile beni takdir ettiğin için.
beni çekemiyorlar ondan karışıyor forum
şaka bir yana sürekli yeni şeyler deneyip tecrübe etmeye çalışıyorum. çekerken sorguluyorum, koyduktan sonra yine sorguluyorum. belki ondandır.
401.
402.
bütün fotoğraflara göz gezdirdim. bazı fotoğraflar açılmıyor onlara bakamadım. Genel olarak çok iyi ya da daha doğrusu beni etkileyen bir fotoğrafınız yok ama amatör olarak açılarınız,renlkler gayet yerinde. balat galiba tam emin değilim sarı duvarın önünde oturan adam iyi bir fotoğraf onun dışında at zamanlama olarak başarılı. aklımda bu ikisi kaldı bir de yurt dışında çektiğiniz bir köprü var galiba. keyif alarak yaptığınız belli. kendinizi geliştirmek istiyorsanız biraz daha farklı fotoğraflar çekmeyi deneyin bence daha fazla keyif alıcaksınız. Bu farklılığı yaratmak size kalmış
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Abi bence sen doğuştan yetenekliymişsin. İlk baştakiler ilk çektiğin fotoğraflar olsa gerek ve ilk düzenlemeleri ile koyduğunu yazmışsın. Onlar bile oldukça başarılı bence Tebriklerimi sunuyorum Başlardaki 24 -25 deki kompozisyona 27 deki kedinin bakışına 29 ' daki yeşile hayran kaldım Kızın çok tatlı allah bağışlasın. Formula ' daki Pan tekniğini nasıl becerdiğini anlamaya çalışıyorum, orada da biraz var gibi geldi bana. Araçların hızıyla makineyi sağa doğru kaydırmış olamazsın dimi Ben yol kenarında dururken öyle denemiştim de bi kere olmamıştı 69 'da tripodu nereye koydun bunu da merak ettim
Portfolyonun tamamını incelediğimde yeni şeyler soracağımdan emin olabilirsin diyerek saygıyla eğiliyor ve portfolyondan ( şimdilik ) ayrılıyorum
Canon EOS 600 D / Canon EFS 18-135 -- f:3.5-5.6 IS / Зенитар(Zenitar) 50 mm f:1.9 / Jupiter 37A 135mm f:3.5 / Zenit Helios 44M f:2 / EMOLUX Ayarlı ND Filtre / Sandisk Class 10 - 16 Gb / Case Logic TBC-307 Sırt Çantası / Emora Omuz Çantası / PDX Prodix Omuz Çantası / Deyatech 3550 Tripod / RC 6 Uzaktan Kumanda / YN 560 II Speedlite Flash
401 çok olmuş abi maşallah kızımız en büyük modelin Bu arada eğer ileride çekim yapmaya da başlarsa seni geçecek benden söylemesi
Araç Hiç Bir Zaman, Amacın Önüne Geçmemeli...
Yaa her fotoğraf için ayrı ayrı bir şeyler söylenebilir, zaten hepsi oldukça başarılı. Lakin benim söylemek istediğim bambaşka bir şey var; Halil İbrahim bey sizin tekniğinizin yanı sıra modelinizin tatlılığı da tartışılmaz. İlk fotoğraflardan itibaren takip ediyorum sizi ve prensesinizi, tanımıyor olsam da sanki yiğenimin büyümesini izler gibi
Işığınız bol olsun ve prensese nazar değmesin, maşallah.