Yine kahve masasına dönmüş güzelim konu... Ama bu defa Ara Güler de kimmiş o fotoğrafçımı ben beğenmiyorum kabul etmiyorum diyenler görmemiş konuyu heralde zira bu yorumların olacağını düşündüm konuyu açarken...
Garip bi anlşamazlık, garip bi sen tü kaka sın durumu var burda nedense... Bu tip konularda hep bi anlaşmazlık hep bi anlayışsızlık...
Beyler umrunuzdamı bilmem ama cidden rahatsız oluyorum ben böyle seviyesi düşük sohbetlerden... Konu nerden alınıp nerelere taşınmış yine... Herşey için birbirimizi yer olduk...
Bu foruma bu yakışmaz... Durun artık...
l 450D(eski sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l40D (yeni sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l 50mm f/1.8 l 75-300 f/4-5.6 USM III [B]SlikPro340 Tripot
Songul durumun bahsettigin kadar vahim veya bu kadar anlasmazlik icerdigini dusunmuyorum sadece bazen elimizdeki makine, hayatimiz olabiliyor. BU noktada insanlar ellerindekini duygusallikla beraber biraz fazla savunabiliyor. Anlamsiz tartsima oldugu dogrudur ama saygisiz bir tartisma yok ortalikta.
Bence sende biraz on yargilisin. Daha konuyu acarken ki beklentilerin bende bu intibayi uyandirdi. Yaniliyorsam kusura bakma. Ancak Herkesin fotografciligi tartisilabilecegi gibi ve fotograf belli bir teknik becerinin uzerine ciktiginda herkesin kendi durusu ve gorusu olabilecegi icin Ara Guler'in fotograf kaliteside tartisilabilir. Bugun en unlu sanatcilar, picassolar, daliler, Bunueller, rodenler ve onlarin sanat gorusu tartisilabiliyorken Ara Guler'in dokunulmazliga sahip olmasi dusunlemez.
Zaten sizden onceki akimi elestirmediginiz surece yeni birseylerdde cok fazla ortaya cikartamazsiniz.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Ön yargı değil burda edinilen tecrübe diyelim biz ona... Ne zaman böyle bir konu var olsa sonu hep aynı yere bağlanıyor ne yazıkki... Durumun buralara gelmesinde keyif aldığım için söylemiyorum bu biline öncelikle... "Alın bunu burdan" bu cümle bir üye tarafından başka bir üye kastedilerek söyleniyorsa saygısızlıktan öte bişi değildir bence... Kimseye hakaret etmedim yukarda, laf sokmak yada sölemek dersinde de değilim, sadece daha nezih bir ortam olması gerektiğini düşünüyorum...
Eleştirmek, üzerinde konuşmak gelişmek ve geliştirmek için önemlidir evet ama buda saygı çerçevesinde ancak amacına ulaşır... Kaldıki yukarda Ara Güler için kurulan cümlelerden alıntı yaptım...
Herşey saygıdan geçmelidir görüşündeyim....
l 450D(eski sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l40D (yeni sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l 50mm f/1.8 l 75-300 f/4-5.6 USM III [B]SlikPro340 Tripot
@Songul
Iyi niyetinizden suphem yok, hakaret ettignize dairde en ufak bir sey soylemedim. Ancak bu tarz yazilarda ortamin gerilmesine, konunun sapmasina zemin hazirliyor. 8500'e yakin uyesi olan, ve bu uyelerin herbirinin bazen benzer bazen ise farkli egitim, kultur, anlayis ve dunya gorusu ile yetistigini dusunurseniz oncelikle yazilanlara biraz daha anlayisli yaklamak gerektigini, ardindan yazilarin mimik tasimadigi icin mumkunse olumlu ve/veya bazen arkadasca sohbet olarak kabul edilmesi gerektigini takdir edersiniz.
Dolayisiyla zamansiz yapilan uyarilar ki zaman zman bende ayni hatayi tekrarliyorum, ortamin daha iyiye yonelmesinden ziyade fitili atesleyen alev olabiiyor.
Saygilarla
Konu tunapala tarafından (13.July.2011 Saat 01:22 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
burada arkadaşlar tartışıyorlar.tartşmalarından güzel bilgiler ve fikirler çıkıyor."hakaret" kelimesi içermediği sürece sıkıntı olacağını sanmıyorum.son zamanlarda açılmış en güzel konulardan ve tartışmalardan bir tanesi.keyifle takip ediyorum.
Bence de tartışmaktan korkmamız lazım, bolca tartışmak lazım aslında.
Ama Songül'ün dedikleri de doğru seviye ve saygıdan ödün verilmemeli ne kadar hararetli tarışılıyor olsa da.
Durumun çok kötü olduğunu düşünmüyorum şu an, için karamsarlığa çok gerek yok
Benim asıl dert yandığım şey 2 makine, 2 lens söz konusu olunca yapılan bu hararetli tartışmaların fotoğraf söz konusu olduğunda hiç yapılmaması
Asahi Pentax 6x7 / Takumar 105mm F2.4
Olympus OM-4 / Zuiko 50mm F1.4
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ara güler Canon kullanıyorum dememiş zaten teknolojiyi takip ediyorum demiş oda demekki Leica S2 kullanıyor demektir. Niye Leica kullanmak varken Canon kullansın.
Canon 60D - Canon 24-105 F4 L IS - Canon 430 EX II Flash
Tamamen katılıyorum.
Lens ve makineler hakkında yapılan araştırmalar, okumalar, harcanan zaman, fotoğraf çekmek ve izlemek söz konusu olduğunda aynı yoğunlukta olmuyor, dolayısıyla makine hakkında sahip olunan bilgi ile fotoğraf tartışabilecek yeterlilikte bilgiyi edinme süreci paralel ilerlemiyor, söylediklerim bilakis kendim için de geçerli.
Red Kit | Dül Dül | Rin Tin Tin | 7 Kurşunlu Tabanca | Saman Parçası | Avarel 400mm f/4L IS USM EXTENDER 1.4x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Canon 5D M II + Canon 24-105 F 4 L IS + Canon 50 mm 1.8 II Metz 44 AF-1
"Bakmakla Görmek Arasındaki Fark, İnekle Sinek Arasındaki Fark Gibidir"
leica sı olan birisi ara yı yakalasında fotoğrafını çeksin bakalım yine bu benim makine mi diyecek
çekilen portre'de ayrı bi güzel olmuş ara'nın çektiği insan içerikli fotoğraflara benzemiş ..
Bu muhabbet bitmez. sizi mutlu edebilen makina en iyi makinadır.ölümlü dünya kırmayalım birbirimizi bence
Canon EOS 5d MarkII
EF 50mm f/1.8 II
EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
EF 135 mm f/2 L USM
Canon Speedlite 430EX
Ben tedbirimi aldım, Ara GÜLER'in ne kullandığı netleşince, ona göre bunlardan birisi kalacak...
Ara Güler'e Canon fazla. Analog makine kullansın. Hani nerde "bizim zamanımızda dijital yoktu, fotoşop yoktu" diyen adam. Günahım kadar sevmiyorum fotoğrafcılık konusunda. Eski kafalı bir adam.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ttp://500px.com/ozcancelik
O sana bayılıyordu. Ben de bu tip yorumlardan nefret ediyorum.
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
Belki de eski kafali oldugu icin bu denli gundemde..Var mi ayni donem yasayip ayni porfolyoyu cikartan birisi daha?Kafasi eski yeni,dusunceleri soylemler olumlu olumsuz burasi bizi baglayan kisim degil bence.Bu adam en azindan fotograf acisindan,o zamanin bugune tasinmasi icin bile bir caba gostermisse saygi gormeyi hak ediyordur..
Bence çok güzel bir portre çekmişsiniz.
Bence çocuklarınıza bırakabileceğiniz bir mirasa sahipsiniz.
Ara Güler, heykeli dikilmesi gereken bir adamdır. O sadece bize değil, dünyaya ait dir değerdir. Hangi alanda bu kadar üretmiş bir emekçimiz var?
Fotoğraf kariyeri [değiştir]
- 1958'de Time-Life, Paris-Match ve Der Stern dergilerinin Yakın Doğu foto muhabirliği görevlerini üstlendi.
- 1961'de Hayat Dergisi'nde fotoğraf bölüm şefi olarak çalışmaya başladı. Aynı yıllarda Henri Cartier-Bresson ile tanıştı.
- İngiltere'de yayımlanan Photography Annual antolojisi onu dünyanın en iyi yedi fotoğrafcısından biri olarak tanımladı.
- ASMP'ye (Amerikan Dergi Fotoğrafçıları Derneği) tek Türk üye olarak kabul edildi.
- 1962'de Almanya'da çok az fotoğrafcıya verilen Master of Leica unvanını kazandı.
- İsviçre'de çıkan Camera dergisi kendisine özel bir sayı ayırdı.
- 1964'de Mariana Noris'in ABD'de basılan Young Turkey adlı yapıtında fotoğrafları kullanıldı.
- 1967'de Japonya'da çıkan Photography of the World antolojisinde Richard Avedon ile birlikte bir dizi fotoğrafı yayınlandı.
- 1967'de Kanada'da açılan İnsanların Dünyasına Bakışlar sergisinde, 1968'de New York Modern Sanatlar Galerisi'nde düzenlenen Renkli Fotoğrafın On Ustası adlı sergide aynı yıl Almanya'da, Köln'de Fotokina Fuarı'nda yapıtları sergilendi.
- 1970'de Türkei adında fotoğraf albümü Almanya'da yayımlandı. Sanat ve Sanat tarihi konularındaki fotoğrafları ABD'de Time-Life, Horizon ve Nesweek kitap bölümlerince ve İsviçre'de Skira Yayınevi tarafından kullanıldı.
- 1971'de Lord Kinross'un Hagia-Sophia (Ayasofya) kitabının fotoğraflarını çekti. Yine Skira yayınevince Picasso'nun 90. yaşgünü için yayınlanan Picasso Metamorphose et unite adlı kitap için Picasso'nun foto-röportajını yaptı.
- 1972'de Paris Ulusal Kitaplık'ta sergisi açıldı.
- 1975'de ABD'ne davet edildi ve birçok ünlü Amerikalının fotograflarını çektikten sonra Yaratıcı Amerikalılar adlı sergisini dünyanın birçok kentinde sergiledi. Yine aynı yıl Yavuz zırhlısının sökülmesini konu alan Kahramanın Sonu adlı bir belgesel film çekti.
- 1979'da Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'nin foto muhabirliği dalındaki Birincilik ödülü'nü aldı.
- 1980'de fotoğraflarının bir kısmı Karacan Yayıncılığın bastığı Fotoğraflar adlı kitabında bastırdı.
- 1986'da Hürriyet Vakfı'nca basılan Prof. Abdullah Kuran'ın yazdığı Mimar Sinan kitabı'nı fotoğrafladı. Aynı kitap 1987'de Institute of Turkish Studies tarafından İngilizce olarak yayınlandı.
- 1989'da Ara Güler'in Sinemacıları kitabı basıldı.
- 1991'de Dışişleri Bakanlığı için Halikarnas Balıkçısı'nın (Cevat Şakir Kabaağaçlı) The Sixth Continent adlı kitabını fotoğrafladı.
- 1999'da Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, meslekte 50 yılını dolduran gazetecilere verilen “BURHAN FELEK” basın hizmeti ödülü
- 2000'de Fransız Hükümeti tarafından İstanbul’daki Fransız Sarayı’nda “Légion d’Honneur; OFFİCİER DES ARTS ET DES LETTRES” unvanı verildi
- 2004'de Yıldız Üniversitesi tarafından Fahri Doktora unvanı verildi
- 2005'te Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Kültür Sanat Büyük Ödülü[4]
Bu arada bütün dünyayı gezerek foto röportajlar yaptı ve bunları Magnum ajansı ile dünyaya duyurdu. İsmet İnönü, Winston Churchill, Indira Gandi, John Berger, Bertrand Russel, Bill Brandt, Alfred Hitchcock, Ansel Adams, Imogen Cunningham, Salvador Dali, Maria Callas, Fikret Mualla, Picasso gibi birçok ünlü kişi ile roportajlar yapmış ve fotograflarını çekmiştir.
En ünlüsü fotoğrafcılara poz vermeyen Picasso'dur. Yıllarca üstünde çalıştığı Mimar Sinan yapıtlarının fotoğrafları 1992'de Fransa'da, ABD ve İngiltere'de Sinan, Architect of Souleiman the Magnificent adlı kitabı yayımlandı. Aynı yıl Living in Turkey adlı kitabı İngiltere, ABD ve Singapur'da Turkish Style başlığıyla, Fransa'da Demeures Ottomanes de Turquie adıyla yayımlandı. 1994'de Eski İstanbul Anıları, 1995'de Bir Devir Böyle Geçti, Yitirilmiş Renkler ve Yüzlerinde Yeryüzü, fotograf kitapları yayımlandı.
Ara Güler hala fotoğraf çekmektedir.
Kitapları [değiştir]
- Fotoğraflar (Karacan Yayınları, 1980, İstanbul);
- Ara Güler'in Sinemacıları (Hil Yayınları, 1989, İstanbul);
- Sinan, Architect of Soliman the Magnificient (Editions Arthaud, 1992, Paris; Thames and Hudson,1992, Londra ve New York);
- Living in Turkey (Albin Michel, 1993, Paris; Thames and Hudson, 1993, Londra ve New York; Archipelago Press, 1993, Singapur); Eski İstanbul Anıları (Dünya Yayınları, 1994, İstanbul);
- Bir Devir Böyle Geçti,Kalanlara Selam Olsun (Ana Yayıncılık, 1994, İstanbul).
- Yitirilmiş Renkler (Dünya Yayıncılık, 1995, İstanbul);
- Yüzlerinde Yeryüzü (Ana Yayıncılık,1995, İstanbul);
- Ara Güler’e Saygı (YGS Yayınları 1998, İstanbul, Hamburg);
- Babilden Sonra Yaşayacağız, (Kısa hikâyeler, Aras Yayınevi, 1996, İstanbul);
- İstanbul des Djinns (Fata Morgana, 2001, Montpellier, Fransa);
- Yeryüzünde Yedi İz (Yapı Kredi Yayınları, 2002, İstanbul);
- 100 Yüz (Yapı Kredi Yayınları, 2003, İstanbul);
- Retrospektif – 50 Yıl Fotojurnalizm (YGS Yayınları, 2004, İstanbul, Bremen);
- Ara Güler (Antartist Yayınları, 2005, İstanbul);
- Ara’dan Yetmişyedi Yıl Geçti (Fotografevi Yayınları, 1. Baskı 2005, 2. Baskı 2006, 3. Baskı 2007, İstanbul);
- Beyaz Güvercinli Adam ( Fotografevi Yayınları, 2007, İstanbul);
- Ara Güler ( Hachette, 2007)