Seyyahlık ukdesiyle dolu, hayatını önemli bir ölçüde turizme bağlı olarak kazanan bir fotoğrafsever olarak çok ama çok üzüldüm...
Yazık, dev bir bütçe hem de "bizimkiler çekemez, daha iyisini yabancı sanatçılar çeker" mantığıyla nelere harcanmış?
Öncelikle böyle bir projede kullanılacak fotoğraflar "çok etkileyici", "çok başarılı" fotoğraf olmalıdır. Doğru pozlanmış, "güzel" fotoğraf yetmez. "Çok etkileyici", "çok başarılı" denecek fotoğraf nedir? Şahsen "bunu ya da benzerini keşke ben çekebilseydim" denecek kadar insanın algısına dokunan bir fotoğraf. Bu 19 fotoğraf içinde bir tek bile o nitelikte fotoğraf yok. kaldı ki ben fotoğrafçı bile değilim, fotoğrafa meraklı bir hobistim
Ülkemizde son derece bakir, inanılmaz mistik, her dünya yurttaşının ilgisini çekebilecek öyle güzel yerler, bunları öylesine başarıyla fotoğraflayan arkadaşlarımız var ki.. Üyelerimizden Ali AŞILI'nın, Rıdvan ÇELİK'in Güney Doğu Anadolu fotoğraflarını düşünüyorum. Deneysel bir şeylerle de proje renklensinse Görkem KESER'in Beyoğlu karelerini anımsıyorum.. Mustafa Nazif'in semazenlerini, mimari çekimlerini, illa yurt dışından fotoğrafçı gelecekse çok farklı temalarda birbirinden etkileyici Aydın Tuna eserlerini usuma getiriyorum. Emre KASAP, Ebubekir ve diğerlerini tek tek nasıl sayayım? Bu projeye seçilmiş örnekleri solda sıfır bırakacak çeken arkadaşların bir kısmını bizzat tanıyorum unuttuklarım gücenmesin.
Bakın daha sitenin dahi dışına çıkmadık. Bu ülkede Sabit KALFAGİL, İbrahim ZAMAN, İzzet KERİBAR, Çerkes KARADAĞ gibi nice yaşayan çınar ustamız, adını bile bilmediğim ama fotoğraflarına baktığım zaman hayranlık duyduğum nice fotoğrafçı var..
Samimi söylüyorum aceminin acemisi halimle bu seçilen, 50 Milyon Dolarlık Tanıtım Bütçesinden belli bir pay verilerek çekilmiş fotoğraflardan bazılarını çeksem silerim, portfolyoma almam.. Turist gözüyle çoğunun cazip bir tarafı yok ve belki bir kaçı hariç aynı temalar çok daha iyi fotoğraflanabilir.. yahu mimari şaheseri kimi camilere/yapılara biraz daha özenli kadraj, mümkünse tilt shiftle falan çok daha az deforme olmuş daha etkileyici fotoğraflar bekliyor insan.
Sanatsal değeri falan çok mühim olmamalı belki de insanları güzel ülkeme çekebilecek tatta olmalıydı fotoğraflar. Bütününü düşününce haydi iyimser olalım "sıradan", "ekstra başarısı/vuruculuğu" olmayan kareler bence..
Herkese selamlar.