CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 10 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree12Likes
  • 6 Post By gezginmimar
  • 1 Post By ozsir
  • 1 Post By promete
  • 2 Post By promete
  • 1 Post By gezginmimar
  • 1 Post By aksoykaan

Konu: 1.6 çarpanı her şeyi çözer mi? - 2

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart 1.6 çarpanı her şeyi çözer mi? - 2

    Daha once bu konuda bir yazi yazmistim ama hatalarimi fark ettim, yeniden yaziyorum. Eski yazimi da sildim, yaniltici olmasin diye.
    Full frame sensorlu makinalarla crop sensorlu makinalarin arasindaki fark tartisildiginda, bazan yaniltici ifadeler yer aliyor.

    -Degisen bir sey yok, full frame sensorlu makinada 80mm lens kullaniyorlarsa, crop sensorlu makinada 50mm kullanacaksin, ayni sey- dendiginde, gercekten ayni sey mi oluyor? 80mm yerine 50mm, 50mm yerine 28mm, 28mm yerine 18mm, 16mm yerine 10mm kullanmak ayni sey midir?
    Full frame sensorlu makine ya da crop sensorlu makine kullandigimizda neler degismiyor, neler degisiyor?

    NE DEGiSMiYOR?
    Oncelikle, objektifin odak uzakligi (focal length) kesinlikle degismiyor. Nedir odak uzakligi? Objektife disaridan gelip belirli bir merkezde toplanan isigin, bu toplanma noktasiyla algilayici duzlem yani sensor arasindaki mesafedir.



    Bu mesafeyi, objektifin arkasinda duran sensor buyuklugu hicbir sekilde etkilemez. Objektifin arkasinda ister buyuk sensor, isterse kucuk sensor olsun, odak uzakligi ayni kalir.





    Ayni uzakliktan ayni lensle cekim yaptigimizda; full frame sensorlu makine ile kirmizi cerceve icinde kalan alani alirken, crop sensorlu bir makine ile de mavi cerceve icine giren alani alabiliyoruz.



    Iki makine ile cektigimiz goruntuleri yan yana koyarsak, croplu makine ile cektigimiz fotografta goruntu yakinlasmis hissi verir. Ama oyle degil. Goruntu yakinlasmis degil, sadece kirpilmistir. Yani, full frame sensorlu makine ile cektiginiz fotografi carpan oraninda kendiniz kirparsaniz, croplu makine ile cekeceginiz fotografinizin, asagida aciklayacagim bazi kucuk farklar haric, aynisini elde edersiniz.



    NELER DEGiSiYOR?
    Degisen en onemli sey Gorus Alani. Grafiklerden de goruldugu gibi, ayni mesafeden yaptigimiz cekimlerde, full frame sensorlu makine ile cektigimiz fotograflar daha fazla alani kapsarken, crop sensorlu makine ile cektigimiz fotograflarda sensore carpan faktoru kadar daha az alan dusmektedir.

    Degisen bir baska sey, Alan Derinligi. 50mm bir lensi, fotograf konusuna ayni uzaklikta durarak, once full frame sensorlu makinaya sonra da crop sensorlu makinaya taktigimizda; full frame sensorlu makine daha genis bir gorus acisina sahip olurken, crop sensorlu makine daha dar bir gorus acisina sahip olur. Bu ayni zamanda; crop sensorlu makinada alan derinliginin daha sig, full frame sensorlu makinada ise daha derin olacagi anlamina gelir. 50mm lensi 6D ye taktigimizda, diyafram f/2.8 iken, 3 metre uzaktaki konunun alan derinligi 59 cm iken, ayni lensi 80D ye taktigimizda, diyafram f/2.8 iken, 3 metre uzaktaki konunun alan derinligi 36 cm olacaktir.

    Alan derinligini tablo uzerinde incelersek daha yararli olabilir.


    Tabloya bakarsak;

    1. Her iki makinede ayni lensi ayni ayarlarda kullandigimizda, croplu makinenin alan derinligi daha az, FF makinenin alan derinligi daha fazladir. Croplu makinede elde edecegimiz goruntunun daha kucuk olacagini unutmuyoruz (1). Alan derinligini esitlemek istersek, FF makinenin diyaframini carpan degeri kadar acmak gerekmektedir (2).
    2. Konuya ayni uzakliktayken ayni gorus alanini elde etmek istersek, croplu makinede 50mm takiliyken FF makinemize 80mm lens takmamiz gerekir. Bu durumda, ayarlarimiz ayni kaldiginda FF makinemizdeki alan derinligi daha az olacaktir (3). Ayni alan derinligini elde etmek icin croplu makinemizin diyaframini carpan faktoru kadar acmamiz gerekmektedir (4).
    3. Her iki makinede ayni lens takiliyken, ayni gorus alanini elde etmek icin croplu makine ile geri gittigimizde; croplu makinede alan derinligi daha fazla, FF makinede alan derinligi daha azdir (5). Alan derinligini esitlemek icin croplu makinenin diyaframini carpan faktoru kadar acmak gerekmektedir (6).
    4. Croplu makinede cerceveyi dolduran bir goruntunun aynisini FF makine ile elde etmek istersek, ki genelde onu isteriz, FF makinemizle konuya carpan degeri kadar yaklasmamiz gerekecektir. Bu durumda ise; croplu makinemiz bize daha fazla, FF makinemiz ise daha az alan derinligi vermis olacaktir (7). Bu da, ozellikle arka plani flu ve cerceveyi dolduran fotograf cekimlerinde FF makineyi avantajli yapmaktadir.


    Alan derinligi ozeti:
    Ayni mesafeden yaptigimiz cekimlerde, croplu makine ile carpan faktoru kadar daha kucuk goruntu ve daha sig alan derinligi elde ediyoruz. FF makinemizle ayni mesafeden ayni alan derinligi elde etmek icin diyaframi carpan faktoru kadar acmak gerekiyor.

    Ayni mesafeden ayni gorus alanini kapsayacak sekilde cekim yapmak icin FF makinemize carpan faktoru kadar daha uzun odak uzaklikli lens taktigimizda; FF makinemizin alan derinligi daha sig, croplu makinenin alan derinligi daha derin oluyor. Ayni alan derinligini saglamak icin croplu makinenin diyaframini carpan faktoru kadar acmak gerekiyor.

    Ayni mesafeden ayni gorus alanini kapsayacak sekilde cekim yapmak icin croplu makinemizle geri gittigimizde; croplu makinede alan derinligi daha fazla, FF makinede daha azdir. Alan derinligini esitlemek icin croplu makinenin diyaframini carpan faktoru kadar acmak gerekmektedir. Bu arada, ayni gorus alanini elde etmek icin croplu makine ile geri gittigimizde perspektifimiz de degisecektir.

    Ozetin ozeti: Alan derinligi soz konusu oldugunda, ayni cerceveyi elde etmek icin FF makine bize daha fazla imkan sagliyor. Croplu makineye kiyasla, diyaframi daha fazla acmak zorunda kalmiyoruz.

    Kisacasi; ayni lens, full frame sensorlu makinada ve crop sensorlu makinada kullanildiginda, elde edilen sadece farkli buyuklukte goruntu degildir. Alan derinligi degismekte, konudan uzaklasirsak perspektif de degismektedir.

    Full frame sensorun, buyuklugunden dolayi, dusuk isikta cekim rahatligi, daha az kumlanma, daha genis dinamik aralik gibi avantajlari da unutulmamalidir.

    Peki ne olacak? Herkes FF makine mi alsin? Konu maddiyata dayaniyor elbet. Gucunuz yoksa, gucunuzun yettigi ile idare edeceksiniz. Dunyanin sonu da degil. Croplu makinelerle de harika fotograflar cekiliyor. Ama, carpan faktorunun croplu makine ile FF makineyi esitledigi yanlisina bir son verelim once. 50mm lens 50mm dir, APS-C makineye takinca 80mm olmuyor. Lensin odak uzunlugunun sensor buyuklugu ile hicbir ilgisi yok. Maddi imkaniniz varsa, perspektif onemliyse, bence evet mutlaka FF makine alin! Ornegin bina fotograflarini 16mm lens ve FF makine ile cekmekle, 10mm lens ve croplu makine ile cekmek cok farkli.
    Croplu makine ile FF makine arasindaki fark ile ilgili tereddutu olanlara yararli olmustur umarim.
    Isin kolayina kacip, -Bir hatam varsa ustalar duzeltir- diyorum.

    Yararlanilabilecek kaynaklar:
    https://neilvn.com/tangents/full-fra...epth-of-field/
    https://www.diyphotography.net/crop-...-perform-lens/
    https://www.scantips.com/lights/cropfactor.html
    https://www.eos-magazine.com/article...op-factor.html
    https://www.bhphotovideo.com/explora...ng-crop-factor
    https://www.quora.com/How-does-focal...d-APS-C-camera

    (Turkce karakterler ugrastirdi biraz. :-))










    Konu gezginmimar tarafından (14.September.2018 Saat 18:16 ) değiştirilmiştir.
    beratze, drcengiz, ozsir and 3 others like this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, başkalarının fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  • #2
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    tebrikler abi elllerine saglik, gayet aciklayici ve net olmus










    Konu ozsir tarafından (13.September.2018 Saat 17:52 ) değiştirilmiştir. Sebep: edit
    gezginmimar likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #3
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Emin bey elinize saglik.
    Net alan derinligi basli basina ele alınmasi gereken bir konu ama sizin soz ettiginiz alan derinlligi de bu, degil mi?


    MG][/IMG]










    gezginmimar likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #4
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Diyecegiim o ki, yukarida yazilanlardan crop govdeyle ayni lens ile daha iyi arka plan flulastirmak mumukundur anlami cikiyor Arkadaslarimiz sensor boyutuna ek olarak su konulari da goz onunde bulundurmalilar:

    [IMG][/IMG]










    ozsir and gezginmimar like this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #5
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Son bir konu daha; sensor buyuklugune gore diafram acikligi da carpanli olarak etkileniyor, degil mi? Yani 1.8, FF govdede 1.8 iken APS-C sensorlu govdede 1.8, x 1.6 = 2.88 oluyor. Bu da yukarda sozunu ettiginiz net alan derinlgini etkileyen bir etken.










    Konu promete tarafından (15.September.2018 Saat 08:12 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Atalay bey, yazima ilginize ve katkiniza tesekkur ederim.

    Dogrudur, yazida soz ettigim alan derinligi, Net Alan Derinligi'dir.

    Crop govde ile ayni mesafeden ama daha kucuk goruntu alarak, FF govdeye gore daha sig alan derinligi elde ediliyor. Yani arka plan daha flu oluyor. Ama ayni buyuklukte goruntu elde etmek icin, FF govdenin durdugu noktaya gore konudan uzaklasirsaniz avantaj FF govdeye geciyor. Ne cektiginize bagli. Ama arkasini flu yapacagimiz seylere genelde yaklasir ve cerceveyi doldurmasini isteriz. Bu durumda crop govdede cercevemizi dolduran goruntu FF govde de cerceveyi doldursun istersek, konuya carpan faktoru oraninda yaklasmak gerekecektir. (Tabloma bir satir daha ekleyecegim anlasilan) Bu durumda, ornegin cerceveyi dolduran bir gul fotografi cektigimizde, FF govde ile cekilende arka plan daha flu olacaktir. Kisacasi, ayni buyuklukte goruntu alanini elde etmek icin, ister crop govde ile konudan uzaklasin, isterse FF govde ile konuya yaklasin; FF govde ile daha flu arka plan elde edersiniz. Her halukarda FF govde avantajli gorunuyor. Fiyatlarin alip basini gittigi bir donemde, benim gibi FF govde sahibi olmayi arzu edenler icin izdirap verici bir durum :-(

    Alan derinligini etkileyen ogelere sensor buyuklugunu de eklemek gerek. Sensor kuculdukce alan derinligi artiyor, buyudukce azaliyor.

    Son konuya yanit: Sensor buyuklugunu lensin hicbir ozelligi ile iliskilendirmemek gerek. Ne odak uzunlugunun ne de diyafram acikliginin sensorle bir ilgisi yok. Bu linkte konunun en basinda yer aliyor: https://www.bhphotovideo.com/explora...ng-crop-factor
    Alan derinligini etkileyen, sensor buyuklugunden dogan gorus alanidir.

    Selamlar, sevgiler










    promete likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, başkalarının fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  • #7
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    "1.6 çarpanı her şeyi çözer mi?"


    Insanin beklentisinin ne olduguna bagli...
    Cozebilir de....
    Cozmeyebilir de....


    Bilgiler ve paylasimlar icin tesekkurler Emin Bey ve Atalay Bey.










    gezginmimar likes this.
    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  • #8
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    burada, net alan derinligine sensor boyutu etki eder mi konusu islenmis.

    https://youtu.be/ZUbU6exONdU

    sensor boyutundan ziyade daha cok odak mesafesi, diafram acikligi ve objeye olan uzakligin belirleyici oldugunu gorebiliyoruz.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #9
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada, net alan derinligine sensor boyutu etki eder mi konusu islenmis.

    https://youtu.be/ZUbU6exONdU

    sensor boyutundan ziyade daha cok odak mesafesi, diafram acikligi ve objeye olan uzakligin belirleyici oldugunu gorebiliyoruz.
    Ben bu goruse katilmiyorum. Bazi seyleri kendimiz tecrube etmeliyiz belki. Artik elimde hem APS-C hem FF makine var. Bu tur tecrubeleri ve kiyaslamaları firsat buldukca yapmaya calisacagim.

    Basitce benim anladigim su: Kucuk sensorlu bir makinenin yakaladigi gorus alaninin aynisini yakalamak için, buyuk sensorlu bir makine ile konuya daha fazla yaklasmak zorunda kalirsiniz. Konuya yakinlik, alan derinliginin azalmasi demektir. Duz mantikla, buyuk sensor=daha az alan derinligi sonucu cikiyor.











    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, başkalarının fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  • #10
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Konu baska bir baslikta degisik bir boyuta girdi...
    Netlestirmek icin burada da ayni bilgiyi paylasayim:

    http://www.canonturk.com/lens-tavsiyeleri/35929-canon-17-85mm.html#post473447

    Lenslerin odak uzakliklari uzerlerinde yazdigi gibidir.
    50mm ise 50mm. 100mm ise 100mm.

    Ama 35mm FF sensor yerine, crop sensor kullanildiginda "EFFECTIVE FOCAL LENGTH" devreye girer.
    Eger crop sensor carpani x1.6 ise, 50mm lens, gorus acisinin sensorun kuculmesinden dolayi daraldigindan, EFFECTIVE FOCAL LENGTH 50mm x1.6 = 80mm olur.
    Fakat lens hala 50mm'dir.
    Ancak crop sensor +50 mm lens ile ayni kadraji yakalayabilmek icin, FF sensor + 80mm lens kullanmaniz gerekiyor.

    Selamlar ve iyi cekimler dilerim.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •