Merhabalar, Canon EOS 60D kullanıcısıyım Sony'nin a7r ii modeli baya konuşuluyor sizce 60D ile devam mı etmeliyim yoksa Sony'nin bu aynasız modeline geçiş mi yapmalıyım ?
Merhabalar, Canon EOS 60D kullanıcısıyım Sony'nin a7r ii modeli baya konuşuluyor sizce 60D ile devam mı etmeliyim yoksa Sony'nin bu aynasız modeline geçiş mi yapmalıyım ?
Canon EF 75-300mm F/4-5.6 l Canon EF 50mm 1.8
İki model arasında uçurum var. Full Frame ile Crop makine kıyaslaması yanlış bir kıyas. Mark 3 üm var A7R II ye geçmeli miyim deseniz tartışılabilirdi. Ama böyle bir durumda Sony her türlü üstün 60D den. Ama Sony nin lenslerinin pahalı olduğunu unutmayın. Bu duruma adaptör ile Canon lensleri kullanarak çözüm bulunabilir. Ama tercih tamamen sizin.
Böyle bir kıyaslamanın bir anlamı yok. Bambaşka makinalar , bambaşka fiyatlar.
Kendinize şu soruyu sorun, elinimdeki ekipman bana yeterli gelmiyor mu ?
Belki sadece iyi bir lens almak bile sorununuzu halledebilir.
Bende çok arada kaldım kıyaslamanın mantıksız oldugunun farkındayım fakat elimde bir butce var ve mantıklı degerlendirmek istiyorum cogu kisi sony'nin dezavantajlarından bahsetmis gecmeyin vs demis 60d yerine tercih etmeye deger mi onu bilmek istedim sadece yada 60d ye lens alsam sony'nin yerini tutarmı bunu bilmek istiyorum
Ne fotoğrafı çekiyorsunuz, neye ihtiyacınız var, 60d ve elinizdeki lenslerinizin size sorun çıkardığı bir nokta var mı? Varsa nedir? Bu ve benzeri soruların cevaplarını ve bütçenizi söylerseniz daha rahat yardımcı olabiliriz. Öteki türlü sorunuz çok havada kalıyor.
60D yerine tercih etmeye değer. Dediğimiz gibi Sony nin söylediğiniz modeli sizin makinenizden çok çok üstte. 60D ye lens alsanız Sony yi tutar mı? Hayır tutmaz. Deminki sebepten ötürü. Derseniz ki elimde lenslerim var. 70-200 üm 16-35 im hazır ya da 24-70 im var. Seti bozup sony ye geçmek uğraştırıcı geliyor. O zaman Mark3 veya 6D ye yönelin. Yok böyle bir setiniz yok ve Kit lens ile çekim yapıyorsanız ya da bir 50mm varsa Sony ye geçebilirsiniz. iso olarak çok başarılı bir makine. Gerçi MP olarak çok yüksek olduğu için R modelinin iso başarımı mark 3 veya 6D den biraz geride olabilir ama çok farkedileceğini sanmıyorum. Ayrıca Dinamik aralık olarak da Canon un önünde Sony nin sensörleri.
Madem 60D kullanıcısısınız, bence 80D alın.
80D ile gelen özellikleri araştırmanızı öneririm. Fotoğraf anlamında ciddi 'upgrade'leri bulunuyor. Forumda ilgili başlıkta yayınlanan bilgileri bulabilirsiniz.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
A6300 derim 8OD ile testleri mevcut neredeyse her açıdan rakiplerinden üstün bir makine Af performansı olsun İso ve DR başarımı olsun sessiz shutter olsun 4K video, daha ucuz ve tabi ki daha küçük hatta baya küçük
Alırım diyene saygı duyarım ama kırpık sensör için dslr almak bana mantıklı gelmiyor.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Kaan Bey aynasız olayına biraz uzaksınız herhalde şöyle söyleyeyim Canon'dan bile fazla nasıl mı ?
Siz Canon'da atıyorum 35 1.4 2 2.8 gibi seçeneklere sahipken A6300 kullanıcısı bunların hepsini adaptörle (ki A6300'ün adaptör ile performansı müthiş adaptörle bile birçok Canon ile yarışabilecek kadar hızlı) ayriyeten Lea3 ve 4 ile tüm Sony A mount lensleri (ki bu adaptörler ile de inanılmaz hızlı) ve tabi ki yine af Nikon lensleri kullanabiliyor
bunlar dışında native lens olarak E mount Sigma 35 1.4 ve 2.8 (2.8 benim favorim 6300 ile cebe at çık o kadar küçük inanılmaz iQ ya sahip bir kombinasyon) E mount 35 1.8 ve FE 35 2.8(yine çok küçük ve çok keskin ve kontrastlı bir lens) ile 35 1.4 gibi seçeneklere sahip bunun yanında techart firması manuel leica M mount lensleri otomatik kullanmak için adaptör çıkardı gayette hızlı onları da eklersek envai çeşit lens durumu var 50 içinde aynı diğer aralıklar içinde
en basitinden 50 1.8 STM lens ile 6300 performansına bakabilirsiniz (ki bence hiç gerek yok Sony 'de 3 adet 3'ü de müthiş 50 mm seçeneği var gerçi biri 55 ama)
Bakınız Sigma mc 11 adaptör ile lens performansları
Bir mesajda sadece 3 video olayı olayı olduğu için ikinci mesajla devam edelim
(tabi metabones seçeneği de var )
Bakınız Techart ile noctilux 50 performansı
Bakınız commlite 24 efs performansı
Daha birçok video var isteyen bakabilir
Vesselam 6300 alan kişi için lens sıkıntısı diye bir durum yok arkadaş elindeki Canon lensleri satmadan çok rahat devam edebilir yahut e mount lenste alabilir ki ben olsam sırf küçüklüğü ve ucuz olduğu için Sigma 30 2.8 ve yeni çıkan FE 50 alır Canon lensleride yanına ekler devam ederim sokakta montun bir cebine 50 mm yi at diğerine 6300 ve 30 2.8 ikilisini (sessiz shutter sayesinde sıfır sesle kimseyi rahatsız etmeden sokağın kralı ol )
Tabi param çok diyene rakipsiz G Master serisini de unutmamak lazım
Bunun dışında makine neredeyse her türlü Canon Nikon flaşı da sorunsuz kullanabiliyor (hss ve ttl özellikleri aktif)
Son olarak 80D'nin aşık atacağı makine değil A6300 yukarıda da saydım İso, Dr, hız, küçüklük, 4k video vs vs her tarafı özellik dolu şahane bir makine
Bunuda ekleyelim bunlar da Contax G lens için Af adaptör
Boyutlar dikkatinizi çekti mi ne kadar küçük bir kombinasyon değil mi
küçücük Summicron'lar ve A6300 (küçücük Summicron 40 f2 ve 7R ve cidden tatminkar hız)
Cihangir Bey,
Bilgileriniz ve paylaşımınız için teşekkür ederim.
Sony'nin gövdelerini ve çıkan adaptörleri ben de merakla takip ediyorum. Sigma'nın çıkardığı son adaptörün de gayet iyi olduğu söyleniyor. Test videolarını da gördüm çeşitli internet sayfalarında.
Ancak şahsen optik vizöre alıştığım için elektronik vizör pek hoşuma gitmedi. Çok fazla suni görüntü hissi beni aynasız gövdelerden soğuttu maalesef. Ama bırakın a6300'ü, a6000'nin bile gayet iyi performanslı olduğunu biliyorum.
Siz Sony gövdeler hakkında tam ve detaylı bilgilere sahipsiniz sanırım.
7D Mk.II'de ve 80D'de f/8 lens kullanılırken AF ile çekim yapma özelliği bulunuyor. Örneğin Canon EF 400mm f/5.6L lens, x1.4 Extender III ile birlikte kullanıldığında AF noktalarının belli bir kısmını gövde kullanabiliyor.
Bu özellik Sony a6000 veya a6300'te bulunuyor mu?
Selamlar ve iyi çekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Anladığım kadarıyla f8'e kadar tüm af noktalarını kullanabilme özelliğinden bahsediyorsunuz
Çok uç bir örnek ben neredeyse hiç denk gelmedim A6300 ile 300 mm üstü lens ile ki
Sadece şöyle bir test var o da Almanca maalesef
Şunu da söyleyim 300 mm üzeri takılan bir kişi büyük ihtimal ornitocudur A6300 onun makinesi olamaz hızı geçtim malum buffer olayı var Ornitocu olsam şu an için bakıcam tek makine vardı O da D500 Nikon'u tebrik etmek lazım sınıfının kralı bir makine çıkarmış
Cihangir Bey, cevabınız için teşekkür ederim.
Paylaştığınız videoda EF 500mm f/4 lens, x1.4 Extender ile kullanılıyor anladığım kadarıyla çünkü a6300'ün çekimi sırasında f/5,6 ibaresi görülüyor.
f/8 lenslerde (veya lens + extender kombinasyonlarında) 7D Mk.II sadece merkez AF noktasını kullanabilirken, 80D 45 AF noktasından 19 AF noktasına düşüyor. Daha ziyade telefoto ve süpertelefoto lens kullananlar için söz konusu bir durum elbette.
D500'den bahsetmişsiniz. Ancak (Canon eşleniği olarak) 5D Mk.III bölgesine girmiyorum. Skalamı 6D, 7D Mk.II, 70D, 80D aralığında tutuyorum. D500, yeni ve oldukça iyi bir gövde şüphesiz. D810 ve D750 de iyi gövdeler. Ancak çitayı o kadar yükseltme niyetinde değilim. Belki bu işten ileride para kazanırsam, tabi ki gövde klasmanını değiştiririm. Belki 1DX Mk.II...
Bir de gövdenin buffer'ından bahsetmişsiniz. Bildiğim kadarıyla a6000 saniyede 11 fps ile çekim yapıyordu. a6300 de aynı hızla yapıyor olmalı. Ancak kaç saniye bu çekim hızı sürüyor, ben de bilmiyorum. Kendi deneyimimde RAW çekerken, lens düzeltmelerini kapattığınızda, 1000 MB/s hızda bir kart ile 6D'de 2,5 saniye (10-11 poz) kadar takılmadan çekim yaparken, 70D'de de 2,5 saniye civarında (yaklaşık 18-20 poza yakın) çekim yapabiliyorsunuz. Arada 2-3 saniye civarında bir beklemeyle buffer toparlanıyor. (Ama 6D, 70D'ye göre birazcık daha hantal kalıyor.)
...
Tüm bu yazışmalar sırasında aklıma gelen diğer bir konu da, profesyonel olarak dahi fotoğraf çekilse, kendi görüşüme göre 20 - 24 MP'nin üzerindeki fotoğraf çözünürlüğünün gereğinden fazla olduğu görüşündeyim. a7II ve a7IIr gövdeler 42 MP'lik sensörlere sahip. Çok iyi ve çok güzel fotoğraf çözünürlüğüne ve detaylar veriyor olabilir. Ancak 20 - 24 MP'lik RAW dosyası 20-24 MB yer tutarken, 42 MP'lik RAW dosyaları tahminime göre 60-70 MB civarında yer kaplıyordur hafızada. Bu da FF mirrorless gövdeler için başka bir sorun benim nazarımda.
Keyifli bir bilgi alışverişi olduğu görüşündeyim. Açıklamalarınız için tekrar teşekkürler.
Selamlar ve iyi çekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Rice ederim Kaan Bey
A6300 de buffer daha iyi hatta baya iyi (ancak yine de bir 7D II D500 olamaz)
Bakınız özellikle 8 fps'de baya sürüyor 11 fps de tatminkar
Bir de 7 ve 7II 24 mp 7R 36 7R II 42 mp lik bir sensöre sahip uncompressed raw çekerseniz (7 II ve 7R II için geçerli) 7II de 40- 42 7R II de 80-90 mblik dosyalarınız oluyor
Normalde sıkıştırılmış raw var bu rawlar mp ne kadarsa genelde o kadar çıktılara sahip 7R genelde 35 36 mb lik dosyalara sahip
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
A6300 de slog 3 var raw video dan farklı bir format ama raw video ile aynı işi görüyor size dokunulmamış bir video veriyor siz isliyorsunuz slog3 doğrudan bir video formatı raw video olayında raw dosyasını videoya çeviriyor makine geniş açıklama içinhttp://nofilmschool.com/2012/06/understanding-difference-raw-log-uncompressed
Pardon, Cihangir Bey. Sorumu yeterince açık soramadım sanırım.
Sizin yukarıdaki mesajlarınızda paylaştığınız, a6300 ile 11 fps ve 8 fps çekim sırasında çekilen test videosunda, makine fotoğraf çekimi yaparken, çektiği fotoğrafları RAW formatında mı çekiyor, yoksa JPG formatında mı?
Bunu sormak istemiştim.
(Yukarıdaki mesajlarda verdiğim örneklerde 70D RAW formatında 7 fps ile çekim yaparken, takılmadan 18-20 poz çekiyor. Ancak JPG formatında çekim yaparken 4. - 5. saniyeden sonra makine buffer bakımından takılmadığı için bıraktım, çünkü benim ihtiyacımı 3-4 saniye fazlasıyla karşılıyordu. Bu nedenle bu mesajımdaki yukarıdaki soruyu sordum.)
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...