CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree7Likes
  • 6 Post By GunerGulyesil
  • 1 Post By GunerGulyesil

Konu: Lightroom Camera Calibration ile Gürültü Azaltma Arasındaki İlişki

  1. #1
    mrtkrts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Murat Karataş
    Makina:
    5DM2
    Üyelik tarihi
    30.August.2009
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    43
    Mesajlar
    412

    Standart Lightroom Camera Calibration ile Gürültü Azaltma Arasındaki İlişki

    Arkadaşlar Merhaba,

    Bir konuda bilginizi rica ediyorum.

    Lightroom'da bildiğiniz üzere Camera Calibration diye bir bölüm var. Şöyle bir senaryoda diyelim RAW olarak 5000 ISO da bir fotoğraf çektik ve doğal olarak fotoğraflarda noise var ve işlemlere başlamadan önce Camera Calibration yaparak seçeneklerden Camera Standart'ı seçerek gürültüyü bir nebze azaltmış olur muyuz?

    Aslında birkaç yerde inceledim ve şöyle birşeyler okudum, eğer makinenin ayarların (mesela 5D Mark 2 için High ISO Speed Noise Red.) kapalı olması ve daha sonra LR import edildiğinde Camera Calibration ile gürültünün azalabileceğini okudum.

    Henüz deneme şansım olmadı ancak aranızda deneyenler var ise belki başka arkadaşlara da faydası olabilir.

    Görüşmek üzere










    Konu GunerGulyesil tarafından (01.December.2016 Saat 17:27 ) değiştirilmiştir.
    Memento Mori -
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    09.January.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    47
    Mesajlar
    902

    Standart

    Camera Calibration ile gürültü azaltma işleminin birbiriyle hiç bir ilgisi yok. Yazıyı okudunuz yer yanlış bilgi vermiş. Camera Calibration renklerle ilgili bir düzenlemedir, gürültü ise bambaşka bir konu.

    Fotoğraf çektikten sonra makinenizin ekranından bakıp beğendiğiniz renkleri, evde gelip Lightroom'da bakınca farklı görüp, hayal kırıklı yaşadığınız mutlaka olmuştur. Bunun sorumlusu Lightroom'dur. Çünkü Lightroom, renkleri kameranızdan farklı yorumlar. RAW'u import ettiğinizde, Lightroom; Camera Calibration ayarını ''Adobe Standart'' olarak değiştirir. Halbuki makinenizin (menüden yaptığınız seçime göre değişmekle birlikte) farklı bir kalibrasyonu vardır; mesela ''Manzara'' ya da Portre'' gibi. Yani makinenizin - örneğin - mavi rengi yorumlamasıyla, Lightroom'un mavi rengi yorumlaması birbirinden farklıdır. (Hatta dilerseniz, makinenizin ''Manzara'' ya da ''Portre'' gibi presetlerini kullanmak yerine, X-rite Colorchecker Passport ile özel kalibrasyon profilleri bile oluşturabilirsiniz. Tabii bu bambaşka bir konu başlığı.) Özetle, Camera Calibration bir renk düzenlemesidir.

    Noise ise, yüksek ISO kullanımı ya da yanlış pozlama sebebiyle oluşan bir dijital bozulmadır. İki çeşidi vardır, ''Luminance Noise'' ve ''Color Noise''. Bu noise'ları Lightroom ya da bazı eklentilerle azaltmanın çeşitli yöntemleri vardır. Çözümü zor olan noise çeşidi; Luminance Noise'dur. Çünkü bu türdeki noise'un azaltma işlemi dikkatli ve kontrollü yapılmazsa, fotoğrafın keskinliği bozulur. Color noise'u ise azaltmak çok kolaydır, bir kaç basit yöntem ile sorunsuzca azaltılır, hatta tamamen yok edilir.

    Color noise, adı üzerinde; renklerden türeyen bir dijital kirlilik olduğu için, camera calibration kısmında yapılacak renk değişiklikleri kısmen/minimum seviyede bazı color noise değerleri üzerinde değişilik yapabilir. Ama bu kesinlikle ve kesinlikle, bir noise azaltma işlemi değildir, yerine asla geçemez.

    Okuduğunuz yazıyı yazan kişinin yaşadığı olay büyük ihtimalle şudur; edit esnasında camera calibration ayarları ile oynarken, renkleri monitörünün gösterebileceği renk sınırının dışarısına itmiştir. Monitör bu durumda, sınırı dışına çıkan renkleri, gösterebileceği şekilde benzer renklere indirgeyerek, sınır içerisine iter. (Ve bu durumda, aslında görmemiz gereken gerçek renkleri monitörde görmeyiz, benzer renkleri görürüz. Ama print alınınca ya da geniş gamutlu bir monitörden bakınca asıl renkler görünür. Photoshop'taki ''Gamut Warning'' özelliği işte tam bu işe yarar. Yani hangi renklerin monitör yada printer kapasitesinin dışarısına çıktığını gösterir.) İşte yazıyı yazan kişinin monitörünün otomatik olarak sınır içerisine soktuğu renk tonları ile, Color Noise'un içeriğinde yer alan renkler birine yakın hale gelmiş, ve böylece sanki noise nört olmuş/azalmış gibi durum ortaya çıkmış olabilir. Ama daha önce de söylediğim gibi, bu kesinlikle bir noise azaltma yöntemi değildir ve ne olursa olsun o noise yine oradadır. Sadece editleyen kişi, monitörünün renk gösterebilme kapasitesinden dolayı bunu görmüyordur. Ama başka birisi o fotoğraftaki noise'ları daha geniş gamutlu bir monitörden rahatlıkla görebilir.










    Konu GunerGulyesil tarafından (01.December.2016 Saat 17:25 ) değiştirilmiştir.
    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  • #3
    mrtkrts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Murat Karataş
    Makina:
    5DM2
    Üyelik tarihi
    30.August.2009
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    43
    Mesajlar
    412

    Standart

    Güner Bey verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler. Çok güzel bir açıklama olmuş. Benim yola çıktığım video şuydu inceleyebilirseniz sanırım sizin anlatmak istediğinizi burada anladım

    https://www.youtube.com/watch?v=ReaDS9YM3_c&t=186s

    Tekrar çok teşekkür ederim










    Memento Mori -
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    Alnef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İlhami Nefes
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK III
    Üyelik tarihi
    10.January.2012
    Nereden
    Manisa
    Yaş
    58
    Mesajlar
    1,312

    Standart

    Luminance nois için nasıl bir yol izliyoruz


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi










    Canon 5D Mark III , Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM , Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD ,Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 Di LD , Canon EF 50mm f/1.4 USM Helios 40 , Tahir 11A ,Yongnuo YN-568 , Tamrac Pro 8, Lowepro Fastpack 350

  • #5
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    09.January.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    47
    Mesajlar
    902

    Standart

    Alıntı Alnef Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Luminance nois için nasıl bir yol izliyoruz


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    Farklı yöntemler var tabii. Ama ben genellikle Google Nik Software'ın Dfine yazılımını kullanıyorum. (Gayet başarılı bir eklenti ve çoğu durum için yeterli oluyor.)

    .....

    Meraklısına:
    Dfine'nın halledemediği bazı istisnai durumlarda da, biraz daha advanced bir yöntemim var ve manuel bir noise azaltma işlemi uyguluyorum. Şöyle ki; SHIFT + CTRL + ALT + 2'ye basarak, tüm katmanları tek katmanda topluyorum. Fotoğraftaki noise'un kaybolmasına yetecek uygun bir Radius ve Threshold değeri belirleyerek ''Surface Blur'' uyguluyorum. Sonra bu katmana siyah maske ekliyorum ve beyaz fırça ile noise'un olmamasını istediğim yerleri fırçalıyorum... Buraya kadar kolay, ama bazı durumlarda iş komplike hale dönüşebiliyor. Çünkü fırçayla - örneğin gökyüzüne - uygulama yapmak kolay olsa da, fotoğrafın bütünündeki nesnelerin her yerine fırça uygulanması gerekiyorsa, zor olabiliyor. Çünkü keskinlik bozulmaması için nesnelerin köşelerine hiç bir şekilde fırça değmemesi gerekiyor. Örneğin, çok uzakta ufacık görünen bir binaların düz duvarlarına fırçayı uygulayıp, aynı binanın gökyüzü ile kesişen köşesine, binanın dış hatlarının köşelerine, pencere çerçevesinin duvarla kesiştiği piksellere fırça değmemesi gerekiyor. (Değerse köşeler bulanıklaşacak ve keskinlik tamamen kaybolacak.) Bu durumda, fotoğrafın tamamına bu şekilde piksel piksel, manüel olarak fırça yapmak imkansız olacağı için (ya da yapılsa bile aylar süreceği için ) tabii hemen Luminosity Mask olayını devreye sokuyorum. Türkçe'de ''Köşeli Parlaklık Maskesi''* adını verdiğim bir Luminosity mask yaratıyorum ve köşelerdeki yumuşamayı engelliyorum.

    * Bu ''Köşeli Parlaklık Maskesi''ni, Luminosity Mask çalışmalarım sırasında tesadüfen buldum. İlginç ama büyük LM babaları da dahil, hiç bir kullanıcı tarafından kullanıldığına şimdiye kadar şahit olmadım. Bu maske benim workflow'umda çok işime yarayan bir maske oldu. Hatta aynı maskeyi tam terse çevirerek, keskinlik işlemlerinde kullanıyorum ve müthiş bir etkili oluyor... Hazırlık içerisinde olduğum Türkçe LM Eğitimi Projesi kapsamındaki video serisinde, bu konuya detaylı değineceğim.)










    Konu GunerGulyesil tarafından (08.December.2016 Saat 18:49 ) değiştirilmiştir.
    GurayB likes this.
    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •