CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 16 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 16 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree15Likes
  • 2 Post By lostswordfish
  • 2 Post By promete
  • 2 Post By ozturert
  • 1 Post By promete
  • 2 Post By yuceldeniz
  • 1 Post By promete
  • 1 Post By gezginmimar
  • 2 Post By drcengiz
  • 1 Post By promete
  • 1 Post By gezginmimar

Konu: AEL ve AFL kullanimi hakkinda

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent savaseri
    Makina:
    Nikon d5300
    Üyelik tarihi
    03.August.2017
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    34

    Standart AEL ve AFL kullanimi hakkinda

    Kafama takılan ve internetde dahi arastırmama rağmen net acıklayıcı bilgiler bulamadığım bir konu hakkında bilgilerinize basvurmak istedim..
    AEL ve AFL tuslarının manalarını biliyorum fakat ikisi arasında günlük cekim sırasında hangisi kullanılmalı tam olarak öğrenemedim..Genelde bilgiler ael şu manaya afl su manaya gelir* gibi kısa ve şöyle bir durumda mesela şunu kullanmanız faydalı olur gibi*örnek verilmeyen acıklamalar.Bu da ben gibi öğrenme aşamasındaki insanların kafasını daha da cok karıştırıyor.Kısaca ael ve afl hangi ortamlarda kullanılabilir birer örnek ile yol gösterirseniz cok sevinirim.Ve sanırım benim gibi birsürü öğrenme aşamasındaki kişide net olarak faydalanabilir.
    mesela bir makalede* arka fonda patlayan ışık varsa afl ile pozlayıp cekebilirsiniz diyor ama arka plandaki parlak alanımı pozlayıp sonra yeniden*kadrajlama ile tekrar objemize odaklanıp*cekeceğiz .yoksa tam tersimi olacak...Ayrıca mesela ben mantıken bu durumda ael kullanmam lazım derken afl kullanılmalı diye okuyunca* ikilemde kaldım...afl bu işe yarıyorsa ael tam olarak hangi durumda ne işe yarıyor yeni öğrenenler için bayagı kafa karıstırıcı oluyor..Vaktiniz varsa ve iki tusu da hangi durumlarda kullanmalı örnekleyebilirseniz cok sevinirim..

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi











  • #2
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yusuf Tektaş
    Makina:
    canon eos 550d canon 18-135 stm 55-250 canon 10-22 canon 50 1,8 canon 100-400 usm L canon 70-200 ıs L canon 100 ıs L macro
    Üyelik tarihi
    02.October.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    128

    Standart

    Youtube aşğıdaki adreste sorunuzun cevabı var.

    https://www.youtube.com/watch?v=Q5L5vzB_mIo&t=48s










    levsa and kmlcndr like this.

  • #3
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    videoda Levent arkadaşımızın ne zaman, niçin kullanacağız sorularının yanıtları yok.

    Levent bey, bu tuşun (ve diğer tüm tuşların) varlık amaçları kafa karıştırmaktan ziyade işleri kolaylaştırmak. Bu, odak kilitleme olayını pek çoğumuz deklanşöre yarım basarak çoğu zaman gerçekleştiriyoruz.

    Her şeyden önce deklanşöre yarım basarak çekim yapmadığımız (timer, uzaktan kumanda, uzun pozlama, vs) durumlarda yardımcı.
    Hareketli modeller için oldukça yardımcı.
    Karşıdan gelen ışığı kullanmak istediğinizde, yani özel etkiler oluşturmak (güneş ya da spot ışığını "yıldızlaştırmak" gibi) yardımcı.
    Odaklama için seçtiğiniz odak noktalarında bir kez odaklayp sonra kadrajı kaydırdığınızda (yeniden odaklama yapmayacağı için) özellikle portre çekiminde modeli kadrajın istediğiniz yerine oturtma konusunda yardımcı.
    Kadraja almak istemediğiniz objeleri, kişileri göstermemek net yapmamak, karanlıkta bırakmak için yardımcı.
    Arkaplanın mı, önde duran objelerin mi daha fazla ışık almasını istediğiniz konusunda size olanak tanıması oldukça yardımcı.
    istemediğiniz yönde güneş ışığı, flaş ya da diğer yapay aydınlatmalarda sıkıntı olduğunda yardımcı.
    Kalabalık obje ya da grup çekimlerinde yardımcı.

    Bir örnek vereyim, bir nişanda yüzük takma aşamasını çekeceksiniz, kadrajda en az üç kişi, sağda solda, arkada da bir çok insan olabilir. Eğer odaklama hatta ışık alma işini makinaya bırakırsanız yüzüklerin olmadığı, hatta nişanlıların olmadığı, ebeveynlerin birbirilerinin yüzüne sırıttıkları bir fotoğraf elde edebilirsiniz!

    Bu yardımcı tuşların ve duruma amaca göre temel ayarlama (diafram, enstantane) işlerinin geçici ayarda unutulması alışık olmayanlar için ciddi sorun olabilir. O nedenle işiniz bitince makineyi kapatıp temel kurulumunuza dönmeyi unutmayın.










    ozsir and levsa like this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #4
    ozturert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ert Ozt
    Makina:
    halkboyleistiyor.com, Can M6, Nik V2, Oly EM1 II, Oly E620, Pana GM5, Pana FZ1000
    Üyelik tarihi
    20.November.2009
    Nereden
    Oslo
    Mesajlar
    117

    Standart

    AF-L: Çekeceğin objeyle arana giren şeyler oluyorsa odağı bir kere AF-L ile yapıp çekimi deklanşörle yaparsın, böylece makine iki de bir odağı ayarlamak zorunda kalmaz
    AE-L: Çekeceğin pozlar arasında pozlama konusunda denge olsun istersen, ya da mesela ortamda ışık sürekli değişiyorsa ve sen pozlamanın ilk ölçtüğün gibi kalmasını istiyorsan pozlamayı bir kere yaparsın, sonradan çektiğin tüm fotoğraflar aynı pozlamada çıkar. Veya paraflaşlarla ışık ayarını istediğin gibi yaptıysan ve hangi perde hızı, diyafram ve ISO değerinde çekeceğini biliyorsan, AE-L ile pozlamayı bir kere yapıp sonraki tüm çekimlerini buna göre yaparsın. Bu ayar AF-L'ye göre daha az kullanılıyor.










    aksoykaan and levsa like this.

  • #5
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Bütün amaç filmimize ya da sensörümüze daha çok ve doğru ışık düşürebilmek. Diafragmayı daha çok açarak, enstantaneyi daha uzatarak, ISO yu yükselterek, pozlamayı artırarak hep daha çok ışık elde etmeyi amaçlıyoruz. Ancak her birinin getirdiği kısıtlamalar da var. Örneğin diyaframı çok açınca net alan derinliği azalıyor, enstantaneyi uzatınca netlik kaybı olasılığı artıyor, İSO yükselince kumlanma olabiliyor. Otomatik çekim modlarında makineniz her birisi için optimal ya da programlanmış ayarları seçiyor. Yani size hareket alanı bırakmıyor.

    Foto muhabirleri, kalabalık ortamlarda fotoğraf çekerken her detayı yakalamak isterler. Bu hafta G20 zirvesinde Putin ve Prens Selman tokalaşırken arkada ve uzakta duran Trump ın bakışı; "kendine yeni sevgili bulmuş" kıskançlığını yansıtıyordu. Buyurun size tarihi bir fotoğraf. Eğer fotoğrafçı açık bir diyaframla çekse ya da netliği makineye bıraksa Trump o kadrajda olmayacaktı!










    levsa likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent savaseri
    Makina:
    Nikon d5300
    Üyelik tarihi
    03.August.2017
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    34

    Standart

    Sayin @ozturert ve @promete ustadlar
    Oncelikle ogretici cevaplarinizi zevk ile okudum tesekkur ederim..Mesela gunbatiminda yada arkadan kuvvetli gelen bir isikda bir portre cekiyorum diyelim..Burada modelin surati karanlik cikmasin yada arka plan patlamasin diye once arka plandan pozlayip ael tusu ile kitleyip sonra odagi yeniden kadrajlama ile modele getirip deklansore bassam basarili sonuc alabilirmiyim...dogrumu yanlismi dusunuyorum.yanlis ise beni yonlendirirseniz cok sevinrim

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi











  • #7
    yuceldeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yücel DENİZ
    Makina:
    Canon 5D Mark II , CANON 16-35mm 2.8 II L https://www.flickr.com/account
    Üyelik tarihi
    06.August.2009
    Nereden
    DENİZLİ
    Yaş
    50
    Mesajlar
    516

    Standart

    Levent Bey,merhaba,modelin yüzünü aydınlık çıkartmak için flaş patlatabilirsiniz. En Basit yolu budur. Gün batımı çekiyorsanız zaten flaş patlatırsanız daha iyi sonuç aldığınızı tespit edebilirsiniz. Işık düzeneği kurarsanız profesyonel çekim olur onun için de genel geçer ışıklandırma konumlarını,soft boxları,flaşları,ışığın geliş yönünü,kendi konumunuzu,kadrajı vs,iyi kullanmak gerekir. Arka plandan(Güneşten-sarılıktan-kırmızılıktan) ölçüm alırsanız yüz karanlık çıkar. Yüzü aydınlık çıkartmak istiyorsanız,portrenin aydınlık tarafından(yüzünden) ölçüm alıp pozlama ayarını yaparsanız daha doğru sonuç alırsınız. Ters ışık çalışması ise bu bilgilerin dışındadır ve asıl objeyi leke halinde-karanlık- bırakırsınız. Bir de denemekten korkmayın. Sorularınızı deneyerek cevap bulmaya çalışırsanız kendi doğrularınıza daha rahat ulaşabilirsiniz. İyi fotoğraflar.










    promete and levsa like this.
    Canon 5D Mark II,
    Canon 16-35mm II , f2.8

    MANZARA AVCISI
    UZAKTANBAKANADAM


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #8
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Levent bey, kendi adıma, ben de burada öğrenciyim. Üstadlık konusunda Ü nün bir noktasına bile çok uzağım. Burada bilgilerimi paylaşarak daha çok öğreniyorum. Çünkü o konuda daha bilgili bir arkadaşım yanlışımı düzeltiyor.
    Sorunuza,
    ""Mesela gunbatiminda yada arkadan kuvvetli gelen bir isikda bir portre cekiyorum diyelim..Burada modelin surati karanlik cikmasin yada arka plan patlamasin diye once arka plandan pozlayip ael tusu ile kitleyip sonra odagi yeniden kadrajlama ile modele getirip deklansore bassam basarili sonuc alabilirmiyim...dogrumu yanlismi dusunuyorum.yanlis ise beni yonlendirirseniz cok sevinrim" gelirsek:

    Sorunuzun yanıtı; hayır portre için doğru sonuç alamazsınız. Portre çekerken amacımız, çektiğimiz canlının karakterini, kişiliğini ve o anki ruh halini yansıtmak. yani, başta gözler olmak üzere özellikle yüz ifadesini göstermeyi amaçlıyoruz. Sizin anlattığınız şekilde çektiğinizde elde edeceğiniz fotoğraf güzel bir gündoğumu ya da günbatımı fonunda modelinizin "Silüet"i olur. O başka bir tarz.

    Öncelikle programlanmış modları kullanın ve çektiğiniz modda, makinenin hangi temel ayarlarla (enstantane, diafram, ISO) çektiğini kontrol edin. Zaten makinanız ters ışıkta portre çektiğinizi anlayıp kendi flaş kapağını hemen açacaktır. Portre konusunda makine flaşını seven tek bir Allahın kulu görmedim. Yücel beyin sıraladığı donanım, en azından bir tepe flaşı ve kaliteli bir diffüzör oldukça fark yaratır.










    Konu promete tarafından (07.December.2018 Saat 10:37 ) değiştirilmiştir.
    levsa likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #9
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Gözümden kaçmış da olabilir ama kimse Ölçüm Modu (Metering Mode)'ndan söz etmemiş. AE lock kullanırken buna da dikkat etmeli sanırım. Aksi halde istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz. Özellikle, makinelerin varsayılan (default) ayarı olan Değerlendirmeli (Evaluative) modunda AE Lock çok işlevsel olmaz diye düşünüyorum. Zamanım olsaydı daha detaylı bilgi verirdim. Ustalar değinir umarım.










    levsa likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, başkalarının fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  • #10
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    cengiz öngören
    Makina:
    canon eos 40d-canon eos 350d
    Üyelik tarihi
    12.April.2011
    Nereden
    izmir
    Yaş
    68
    Mesajlar
    193

    Standart

    Evaluative modunda zaten yarım deklanşör AEL görevi görüyor ama spot ölçümde devreye girmiyor, o zaman AEL tuşunu kullanmak gerek.










    promete and levsa like this.

  • #11
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent savaseri
    Makina:
    Nikon d5300
    Üyelik tarihi
    03.August.2017
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    34

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent bey, kendi adıma, ben de burada öğrenciyim. Üstadlık konusunda Ü nün bir noktasına bile çok uzağım. Burada bilgilerimi paylaşarak daha çok öğreniyorum. Çünkü o konuda daha bilgili bir arkadaşım yanlışımı düzeltiyor.
    Sorunuza,
    ""Mesela gunbatiminda yada arkadan kuvvetli gelen bir isikda bir portre cekiyorum diyelim..Burada modelin surati karanlik cikmasin yada arka plan patlamasin diye once arka plandan pozlayip ael tusu ile kitleyip sonra odagi yeniden kadrajlama ile modele getirip deklansore bassam basarili sonuc alabilirmiyim...dogrumu yanlismi dusunuyorum.yanlis ise beni yonlendirirseniz cok sevinrim" gelirsek:

    Sorunuzun yanıtı; hayır portre için doğru sonuç alamazsınız. Portre çekerken amacımız, çektiğimiz canlının karakterini, kişiliğini ve o anki ruh halini yansıtmak. yani, başta gözler olmak üzere özellikle yüz ifadesini göstermeyi amaçlıyoruz. Sizin anlattığınız şekilde çektiğinizde elde edeceğiniz fotoğraf güzel bir gündoğumu ya da günbatımı fonunda modelinizin "Silüet"i olur. O başka bir tarz.

    Öncelikle programlanmış modları kullanın ve çektiğiniz modda, makinenin hangi temel ayarlarla (enstantane, diafram, ISO) çektiğini kontrol edin. Zaten makinanız ters ışıkta portre çektiğinizi anlayıp kendi flaş kapağını hemen açacaktır. Portre konusunda makine flaşını seven tek bir Allahın kulu görmedim. Yücel beyin sıraladığı donanım, en azından bir tepe flaşı ve kaliteli bir diffüzör oldukça fark yaratır.
    Tesekkur ederim @promete bey. Ama ben portre yi sadece ornek olsun diye vermek istedim..herhangi bir objenin arkasinda patlayan arka plani patlamadan cekmek ici ael nereden olcum almali desem sanirim daha dogru olurdu.Sanirim ben yanlis ifadede bulundum..Ama tum onerilerinizi ve paylastiginiz bilgileri buyuk bir heves ve mutlulukla okuyorum hepsi gercekten cok onemli noktalar .tekrardan tsk ederim...yonlendirmeleriniz ve arastirmalarim sonuncunda bu durumda ne karanlik objeden ne de parlak arka plandan degilde ikisinin arasi bir noktana ael ile pozlamayi kitleyip sonra tekrar kadrajlayip cekmek en dogrusu olacak donucuna vardim

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi











  • #12
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent savaseri
    Makina:
    Nikon d5300
    Üyelik tarihi
    03.August.2017
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    34

    Standart

    Alıntı gezginmimar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gözümden kaçmış da olabilir ama kimse Ölçüm Modu (Metering Mode)'ndan söz etmemiş. AE lock kullanırken buna da dikkat etmeli sanırım. Aksi halde istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz. Özellikle, makinelerin varsayılan (default) ayarı olan Değerlendirmeli (Evaluative) modunda AE Lock çok işlevsel olmaz diye düşünüyorum. Zamanım olsaydı daha detaylı bilgi verirdim. Ustalar değinir umarım.
    Inanin hicbir yerde bu ael ve afl konusunda yalin bir dille ve soyle soyle durumlarda su sekilde ullanilir gibi bir anlatimda bulunulmamis..heryerde ael otomatik pozlama kilididir yaziyor ama ne ose hangi durumalarda yarar yazmiyor..resmen sır gibi saklanan yada cok ilgilenilmeyen bir nokta pozisyonunda bu internetde

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi











  • #13
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    "yonlendirmeleriniz ve arastirmalarim sonuncunda bu durumda ne karanlik objeden ne de parlak arka plandan degilde ikisinin arasi bir noktana ael ile pozlamayi kitleyip sonra tekrar kadrajlayip cekmek en dogrusu olacak donucuna vardim"
    Levent bey, böyle bir sonuca ulaşmanıza neden olduysam özür dilerim. Her şeyden önce AL kilidini kullanmak zorunda değilsiniz. Ama illa kilitleyince ne oluyor konusunu merak ediyorsanız öncelikle makinenizin P modunda (diafram ve enstantaneyi makine belirler, ISO, beyaz ayarı ve pozlama değerlerine müdaheleye izin verir) denemeler yapın. Aynı sahneyi farklı pozlama değerlerinde çekin. Beğendiğiniz ışık hangisi ise o değerde AEL yi kitleyip bu sefer makinenizi sağa sola hafif kaydırarak fotoğraflar çekin. Bakalım istediğiniz etki oluyor mu?
    Temel ayarlar yani enstantane, diyafram açıklığı ve ISO nun sunduğu seçenek (10 üzeri üç) ve sizin makinenizin el verdiği pozlama (2 ya da 3,4) defa çarpın o kadar olasılık var. Bunlardan herhangi birini kilitlemek (sabitlemek) elbette olasılığı azaltır ama gene de neyi, hangi ışık altında çekeceğiniz konusunda bir altın kural yok. O nedenle kimi fotoğraflara bakarken "ufff ne güzel" derken başkasına bakıp" bunu herkes çeker" diyebiliyoruz. Şöförlük eşittir km hesabı, fotoğrafçılık eşittir bilinçli çekilen fotoğraf sayısı diyebiliriz.
    İsterseniz sorularınızı örnekleyerek yani buraya çektiğiniz fotoğrafları yükleyerek sorun. Bizler önerilerimizi sunalım, sonra tekrar çekin. Burada söylenenlerin sizi bir kalıba sokması en istenmeyecek durum olur.










    levsa likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #14
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Yukarıda Cengiz beyin ve Emin beyin hatırlatması iyi oldu. Üstadlığı red ederek bildiklerimi aktarayım;

    Makinelerimizin bilgisayarları markalara göre değişmek koşuluyla pozlama ölçümleri için (bazı modlarda) netleme odak noktalarını kullanırlar. İşte AEL AFL fonksiyonlarını bu programlanmış ölçümleri "yanıltmak" için kullanıyoruz da diyebiliriz.

    Sizin makinenizde (ve genelde) her açıp kapanışta makine Matrix modda (Canon da evaluative mod) ölçüm yapar. Yaklaşık 200 noktadan ölçüm alıp "dengeli" bir ışık ayarı yapar.
    Merkez ağırlıklı (center -weighted) ölçüm moduna alırsanız (kimi markalarda oranlar değişebilir) makine ortada belirli bir alanı daha çok önemser; diyelim merkezde bir alanı 2/3 ağırllıklı olarak, çevresinde kalan alanı ise 1/3 oranında önemser. Yani sizin kilitleyerek yapmak istediğinizi zaten yapar.
    Spot metering ölçüm moduna alırsanız ışığın optimal olmasını istediğiniz Nokta da ölçüm yapar. Bu modda deklanşöre yarım basıp AE kilitlemeyi de yaparsanız istediğiniz noktada istediğiniz ölçümü elde etmiş makineyi kıskıvrak bağlamış olursunuz. Bu kilitleme kimi makinelerde ya da farklı modellerinde deklanşöre yarım basılıyken yapılıyor kimisinde basmadan da olabiliyor.

    Sizin örneğinizde ters ışıkta model ya da cisim optimal ışık alsın istiyorsanız spot metering modunda AEL fonksiyonunu aktive ederek önemsediğiniz noktaya iltimas geçmiş, kalan kısımların ise makine tarafından önemsenmemiş olmasını sağlamış olursunuz.

    Eğer her yeri makinenin bilgisayarı ölçsün, ölçüm modu seçmeye vaktim yok, adam, kuş, araba kaçıyor uğraşamam derseniz evaluative (sizde matrix) modda çekin, "dengeli" ışık ölçümünüz olur.
    Eğer ortadaki bir alan önemli diyorsanız örneğin ödül töreni, konuşmacı, yüzük takma töreni, zanaatkarın yaptığı iş, vs vs centre weighted orta bölge ağırlıklı modda ideal ölçümünüz olur, çevredekileri makineniz daha az önemsemiş olur.
    Eğer modelimin gözleri diyorsanız spot metering + AEL

    Bimiyorum, bundan daha net, yalın açıklama olabilir mi.










    Konu promete tarafından (08.December.2018 Saat 10:26 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #15
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent savaseri
    Makina:
    Nikon d5300
    Üyelik tarihi
    03.August.2017
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    34

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yukarıda Cengiz beyin ve Emin beyin hatırlatması iyi oldu. Üstadlığı red ederek bildiklerimi aktarayım;

    Makinelerimizin bilgisayarları markalara göre değişmek koşuluyla pozlama ölçümleri için (bazı modlarda) netleme odak noktalarını kullanırlar. İşte AEL AFL fonksiyonlarını bu programlanmış ölçümleri "yanıltmak" için kullanıyoruz da diyebiliriz.

    Sizin makinenizde (ve genelde) her açıp kapanışta makine Matrix modda (Canon da evaluative mod) ölçüm yapar. Yaklaşık 200 noktadan ölçüm alıp "dengeli" bir ışık ayarı yapar.
    Merkez ağırlıklı (center -weighted) ölçüm moduna alırsanız (kimi markalarda oranlar değişebilir) makine ortada belirli bir alanı daha çok önemser; diyelim merkezde bir alanı 2/3 ağırllıklı olarak, çevresinde kalan alanı ise 1/3 oranında önemser. Yani sizin kilitleyerek yapmak istediğinizi zaten yapar.
    Spot metering ölçüm moduna alırsanız ışığın optimal olmasını istediğiniz Nokta da ölçüm yapar. Bu modda deklanşöre yarım basıp AE kilitlemeyi de yaparsanız istediğiniz noktada istediğiniz ölçümü elde etmiş makineyi kıskıvrak bağlamış olursunuz. Bu kilitleme kimi makinelerde ya da farklı modellerinde deklanşöre yarım basılıyken yapılıyor kimisinde basmadan da olabiliyor.

    Sizin örneğinizde ters ışıkta model ya da cisim optimal ışık alsın istiyorsanız spot metering modunda AEL fonksiyonunu aktive ederek önemsediğiniz noktaya iltimas geçmiş, kalan kısımların ise makine tarafından önemsenmemiş olmasını sağlamış olursunuz.

    Eğer her yeri makinenin bilgisayarı ölçsün, ölçüm modu seçmeye vaktim yok, adam, kuş, araba kaçıyor uğraşamam derseniz evaluative (sizde matrix) modda çekin, "dengeli" ışık ölçümünüz olur.
    Eğer ortadaki bir alan önemli diyorsanız örneğin ödül töreni, konuşmacı, yüzük takma töreni, zanaatkarın yaptığı iş, vs vs centre weighted orta bölge ağırlıklı modda ideal ölçümünüz olur, çevredekileri makineniz daha az önemsemiş olur.
    Eğer modelimin gözleri diyorsanız spot metering + AEL

    Bimiyorum, bundan daha net, yalın açıklama olabilir mi.
    Bu konunun aciklanmasi hakkinda cok net ve yalin oldu gercekten tesekkur ederim..

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi











  • #16
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975
    levsa likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, başkalarının fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •