Tesekkurler ahmet ergun bey
Tesekkurler ahmet ergun bey
Herkese gunaydin,
Gecenlerde arkadaslarla, "fotograf cekerken neden vizorden bakilir?" konusunu tartisiyorduk. Ayni konu burada da acildigi icin bilgimi tazeleme amacli tekrar okuma geregi hissettim. Ancak bir konuya takildim,
Live View'da AF hizinin dusmesinin sebebi nedir?
Tesekkurler.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Canon EOS 7D | Canon EF S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Lexar 16gb 400X Professional UDMA CF Card | CULLMAN Magnesit 519 CW25 Tripod | Hoya 77mm UV | Tiffen 77mm CPL | Diesel Rush Hour |
live view devreye girdiği zaman perde kalkar dolayısıyla makinin özel af sistemi devre dışı kalır. görüntü sensöre gider, artık netleme sensör üzerinden gelen veriye göre yapılır. 20 mp verinin analiz edilmesi sanırım biraz vakip alıyor. ancak 700D bunu biraz aşmışlar gibi duruyor.
Tesekkurler.
Amatörler ekipman ,profesyoneller para, ustalarsa ışık için endişe ederler
Herkese merhaba
Benim sorum canon 6d ve flaş tetikleme ile ilgili,forumda aradım ama bulamadım bir türlü.Canon 6d ile tetikleyici olmadan flaş tetiklemek mümkün mü? illa bir tetikleyici almak mı gerekiyor? şuan bende yn565ex flaş var ne yaptıysam tanımadı ya bu flaşla uyumsuz yada 6d nin böyle bir özelliği yok sanırım.Slave modundaki flaşları tetiklemiyor galiba
Selamlar mark3 ü güncelleyeli bayağı olur makineyi güncellediğimden beri 100 L ile sıkıntı yaşıyorum tam sorunum şu 0.3, 0.5 m de iken macro çektikten sonra full e getirip portre çekince af yapmıyor ama elle mf yapıp odaklayıp switchi af ye getirince af yapıyor.işin garip tarafı başka makinelerde denedim hiç sıkıntı yok özellikle f8 ve üzerinde sıkıntı var ama macrodan uzaktaki cismi odaklayınca af yapmıyor. aynı uzaktaki cismi elle mf yapınca sonra af ye alınca da hiç sıkıntı yok sorun ne olabilir.Bugün 650 de ve 600d de denedim onlarda hiç sıkıntı olmadı anlamadım yahu bir yardım eden olur mu? Objektif garantili ama sıkıntı neden sadece benim mark3 te oluyor 650 d den daha iyi mark3 ğn af sistemi. 650d de hiç böyle bir sıkıntı görmedim ? Sıkıntı nerere olabilir acaba?
CAN EMANET KUL MİSAFİR...
Af imkansızken gıbı bir ayarı bar ıdi praya bir bakın isterseniz.
************************************************** *****
Ecnebi icadi tepetaklak turkce gostermiyor.
************************************************** *****
AF sistemleri aktif sistemler ve pasif sistemler olarak ikiye ayrılır. Bugün kullandığımız makinalar pasif AF sistemleri kullanmaktadır. Bunlar da temelde iki farklı prensiple çalışırlar, birincisi "phase dedect af (PDAF)" ikincisi "contrast dedect af (CDAF)" olarak adlandırılır. Klasik anlamda vizörden netleme yaptığımızda PDAF, livewiev'den netleme yaptığımızda CDAF çalışır.
PDAF'de görüntü birbiriyle hafifçe açı yapacak şekilde ikiye ayrılmış bir algaça düşer, görüntü tam odaklanmadığında açı yapan bu düzlemlerde ikiye ayrılır, ancak tam odaklama gerçekleştiğinde tek parça halinde bir görüntü oluşur. CDAF ise histogram mantığı ile sürekli görüntünün kontrastını ölçer ve en yüksek kontrastın görüntünün en net olduğu anda sağlanacağı prensibi ile hareket eder.
PDAF'de avantaj, ikiye ayrılmış görüntünün düzlem üzerindeki konumundan hareketle odaklamanın sağlanması için optik elemanların hangi yönde ve ne kadar hareket ettirilmesi gerektiğinin saptanabilmesidir, dolayısı ile AF yapılırken makinamız lensi hangi yönde ve ne kadar çevirmesi gerektiğini en başta bilir ve odaklama hızlıca sağlanabilir.
CDAF'de ise bunun saptanabilmesi olanaksızdır, önce optik elemanlar belirli bir yöne (genellikle mevcut noktadan sonsuza doğru) hareket ettirilir bu doğru yönse sorun yok, maksimum kontrastı sağlayan noktayı saptadığında AF gerçekleşmiş olur, ancak bu nokta saptanamazsa bu sefer aksi yönü dener, bu sırada da önemli bir zaman kaybı olur, hele ki DSLR'lerde kullandığımız tüm objektiflerin AF sisteminin PDAF'ye göre dizayn edildiğini düşünürsek...
Son zamanlarda Canon konu ile ilgili epey bir uğraşıyor takip ediyorsanız, 650D'de görüntü sensörüne bazı PDAF noktaları yerleştirdiler önce ve PDAF ve CDAF'nin bir arada çalıştığı hibrid AF'yi geliştirdiler, 70D'de ise gerçek bir devrim yaratarak görüntü sensörünün tamamını ikili piksellerle donatarak tam bir PDAF sistemi haline getirdiler; bir yandan da bu hibrid sistemlerle çok daha uyumlu çalışan STM sistemine sahip objektifler geliştirdiler ki ben STM'i gerçek bir ilerleme olarak görüyorum, nerede ise USM kadar hızlı ve etkili olmasına rağmen çok daha ucuz maliyetli bir sistem...
Konu SABIRLI tarafından (22.August.2013 Saat 00:05 ) değiştirilmiştir.
Büyüdüm anne yollar büyüdü, büyüdü makineler objektifler büyüdü
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Zenit 122 --> Nikon FE10 --> Canon EOS 300D -> 20D --> 40D --> 50D --> 7D --> 5DMkIII
18-55 --> 15-85 --> 70-200 f:4.0 --> 200mm f:2.8 --> 400mm f:5.6 --> 400mm f:2.8 (mi geliyor?)
arkadaşlarım ve değerli ustalarım;
Bir 7D kullanıcısıyım. Makinam ne yazık ki ingilizce ve Japonca dillerini destekliyor. Gördüğüm ve araştırdıgm kadarı ile
Magic Lantern programı ile makınaya ek özellikler kazandırılabilmekte özellikle
Magic Lantern programı hakkında ustalarımdan talebim mümkünse bir makale yapılabilir mi?
Ben mi yanlış biliyorum?
5D Mark 2 nin seri numarası aşağıda işaretlenen bölgede değil mi ?
D90'lı sığınmacı
Canon GP-E2 cihazını almak istiyorum fakat bu gps cihazını kullanan veya bilgisi olan var ise birkaç takıldığım yer var bu konuda bilgiye ihtiyacım var.
Sağlıcakla.
Refik KIZILTEPE
Merhaba,
Canon 650D + Tamron 18-270mm kullanıyorum. Karanlık ortamlarda dahili flaşı kullanırken flaşın patlamasına rağmen bazen simsiyah fotoğraf çekiyorum. Canon 18-55mm ve 50mm ile de denedim, sonuç yine aynı. Tüm ayarları sıfırladım ama yine bir şey değişmedi. Yardımcı olabilirbilir misiniz?
Teşekkürler.
Şayet simsiyah bir fotoğraf elde ediyorsanız, çekim yaptığınız bir fotoğrafın exif bilgilerini de paylaşırsanız daha iyi yardımcı olabiliriz. Flaşınızın yetmediği yükse hızda bir perde hızı kullanıyor olabilirmisiniz?
CANON 60 D SİYAH BEYAZ FOTOĞRAF ÇEKEBİLİRMİYİZ SİYAH BEYAZ ÇEKİM MODU VARMI? Bayadır araştıryorum sonuç elde sıfır. Çok tecrübeli değilim.
Anlatırsanız sevinirim. Saygılar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Serhan bey çok teşekkür ederim.
Merhabalar.
Canon EOS 550D kullanıcısıyım ve bugüne kadar 18-55 kit lens ile çekimler yaptım. Ancak artık yeni bir lense geçiş yapmayı düşünüyorum. Tercihim geniş açı lensler. Zaten şuan L serisi 100mm makro lensim mevcut.
Benim gördüğüm kadarı ile baktığım 3 geniş açılı lenstede görüntü sabitleyici yok.
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX
Ancak bu 3 lens dışındaki Tamron 17-50mm VC f/2.8 XR Di-II LD lenste VC mevcut.
Geniş açılı lenslerde görüntü sabitleyici olmamasının bir nedeni varmıdır? Gereklimidir?
Bilgilerinizi rica ediyorum.
Teşekkür ederim.
Geniş açılarda IS,VC,OS bulunmuyor. Gerekli de değil.
Geniş açı lensi alma sebebiniz nedir? Manzara vs işler için ise Tokina kullandım çok başarılı. Canon 10-22 sadece açısal olarak daha başarılı deniyor. Sigma 10-20den de çok daha başarılıdır bu lens. Geniş açı için bir çok konu mevcut. Google'a Geniş açı lens tavsiyesi canontürk diye arattırın çıkacaktır.
Gelelim Tamron 17-50 VC modeline. Bu ürünü de kullandım. 18-55den sonra size çok daha güzel gelecektir. Ancak diğer bahsettiğiniz modeller ile bu lens açısal olarak birbirini tamamlayan ürünlerdir. Birbirinin yerine alınacak ürünler değil. 17-50 günlük kullanımda tak gez olarak daha doğru açıdır. Ama manzara vs düşünüyorsanız Tokina çok güzeldir.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
Amacım, doğa fotoğrafı, şehir fotoğrafı ve topluluk resimleri vb. gibi geniş kareye sığacak resimler.
Açıkçası geniş açı lenslerde görüntü sabitleyici bulunmadığını yeni öğreniyorum. Buda benim için yeni bir bilgi. Teşekkür ederim. (Neden gerekmediği konusunuda müsait bir zamanınızda açıklamanızı rica edeceğim.)
Tokina için f değerinin 2.8 olmasının avantajlarından çok bahsedilmiş ve bu yüzden bu lense yönlendiriliyor herkes.
Fakat Canon lenstede mercek kalitesi çok öne çıkıyormuş.
Bende bugüne kadar açıkçası Canon dışında bir lens markası kullanmadım. Birazda bunun tereddütünü yaşıyorum.
Birde, L serisi bir lens kullandıktan sonra malzeme kalitesine ister istemez takılmaya başladım.
Bu nedenle seçeceğim lens beni malzeme kalitesi olarakta tatmin etmeli.
IS VC gibi özelliğin bulunmama sebebi o açıda eliniz titrese bile fotoğrafa etkisi çok olmayacaktır.
Tokina konusuna gelirsek bu güne kadar kullanıp da pişman olan arkadaşa rastlamadım. Tokina 11-16 FF sensöre geçerken en çok üzüldüğüm lensimdi. Optik olarak da gövde olarak da Sigmanın çok ötesinde.
Ben lensimi fotografiumdan almıştım. Tam sigma alacakken telefon açtım siz hangisini öneriyorsunuz diye. Telefondaki arkadaş hiç düşünmeden tokina alın dedi. Hatta o lensin üzerinde tokina yerine Canon yazsa fiyatı 2 katı olurdu demişti. Ben de hiç düşünmeden aldım. Hiç de pişman olmadım IS ihtiyacım da olmadı sizin de olmayacaktır.
Ama Tamronu da beğenirdim. Alacağınız lenslerin illa ki Canon olması gerekmiyor bence. Marka bağımlılığınız oluşmasın derim.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."