Teşekkürler Hocam..polarize filtre kullanmadım..manzara çok güzel olunca azcık raw işlemek yetiyor.yanımda bw nd vardı ama uzun pozlama yapmadım..o ara 5d mark 2 de bi hayli toz vardı.burası ovit Yedigöller.erzuruma bağlı..rizeden 90k uzakta..
Teşekkürler Hocam..polarize filtre kullanmadım..manzara çok güzel olunca azcık raw işlemek yetiyor.yanımda bw nd vardı ama uzun pozlama yapmadım..o ara 5d mark 2 de bi hayli toz vardı.burası ovit Yedigöller.erzuruma bağlı..rizeden 90k uzakta..
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Storm is coming
Canon 6D + Tokina 11-16
https://500px.com/photo/101465703/st...m=user_library
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
ahmet manzaralar guzel lakin bulutlar cok baskın ve goz yoruyor.. bunu iyi bir monitorden baktıgımı da eklemek isterim.
bir öneriniz varmı peki ?
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
vibrance ı dusurebilirsin. orjinalinin bu kadar parlak oldugunu da sanmıyorum. process ederken bu renklere kavusuyor olabilir. o nedenle ust kısımları (bulutları) maskeleyerek retouch yapmanı öneririm.
Rixos Hotel, Bodrum.
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
manzara fotoğrafı çekerken bulutların ve gök mavisinin kaybolması hiç hoşuma gitmiyor..aksine gökyüzünün masmavi olması ve bulutların sanki elle çizilmiş gibi belirgin olması hoşuma gidiyor..iyi bir ps çu değilim ama manzara fotoğrafı çekmeyi çok seviyorum...uzun göle kuş bakışı bakıcam ve orada fotoğraf çekicem diye 13km yol yürüdüm..karla karışık yağmur altında..keşke ekipman sıkıntımız olmasaydı..imkanlarımız kısıtlı olmasaydı da daha güzel kareler çekebilseydik..toplamda 4 yıldır fotoğraf çekiyorum..450d 5d 7d 5dmark 2 1ds mark 2 ve bir çok lenside kullandım..ama herşeyin sonu ps maalesef
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
renklerin dygunlugu ve tonunu farklı bölgelerde farklı sekillerde uygulayarak en ideal noktaya yaklaşabilirsin ahmet maskeleme yaparak başarabilirsin bunu. böylece ust taraf daha az etkilenirken alt kısım tamamen etkilenir. yada bölge bölge elle boyarsın. nik color fx i maskeleme tekniğiyle harmanlayarak kullanabilirsin. dediğin gibi işin son ps. bu arada polarize filtre kullanımı illa o sonucu doğurmaz. kendimde kullandım biliyorum. elle çizilmiş gibi bulutlar yapay durur ama bu bir tat meselesi. herkesin zevki farklıdır bişey denemez. zaten beğenmiyorum diyen de ancak kendi algısına göre begenmiyorum der. Lakin 500 px de baktıgımız o harkulade fotoları baz alırsak bu kadar parlak tonlar yerine önceden daha matlaştırılmıs ve sonradan chroması yuksekleştirilmiş tablo gibi fotoğraflar/ renkler görürüz. Bu nedenle ortalamayı burayı baz alarak konusmaktayım. Eleştirilerimi yapıcı algılaman dileğiyle.
Aslında mavi tonlar biraz fazla göze batıyor gibi ama bunun asıl nedeni sanıyorum işlemeden ziyade biraz da çekim saati ve şekli bana kalırsa. Uzun pozlama veya akşam üzeri çekilmiş bir fotoğrafta gökyüzü çok daha farklı görünecekti; Avusor Yaylası'nda olduğu gibi... Tabii ki bu tür yerlerde fotoğraf çekerken bazı dış etmenler var. Ahmet Bey'in belirttiği gibi, sanırım malzeme sıkıntısı da yaşamışlar.
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Nekardar uğraşsam kağıt gibi fotoğraflar elde edemiyorum..o fotoğraflara en yakın Güner Gülyeşil'in fotoğraflarını görüyorum..nasıl bir teknik uyguluyor ne yapıyor bilmiyorum ..ama çok güzel fotoğrafları var gerçekten..
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
benim panalde Luminosity masking easy panel i bulamadım maalesef
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
Merhabalar Ahmet,
Diger arkadaslar da yorumlarini belirtmisler. Ben de aciklamalari icin kendilerine tesekkur ederim. Sonucta burada bircok amator oldugu gibi, bircok usta ve profesyonel fotogracilarda bulunuyor.
Tabi ki, bir yerden sonra konu "tat" konusu haline geliyor; kimi cikolatali pasta sever, kimisi meyveli.
Ancak "ama herşeyin sonu ps maalesef" konusuna kesinlikle katilmiyorum.
Onun icin polarize filtreler var, onun icin ND filtreler var, onun icin Tilt-Shift lensler var, vb.
Ayrica makinenin ayarlarindan, 'picture style' ayarlarini degistirerek (hatta custom ayarlarda degisiklikler yaparak) daha iyi neticeler elde edebilirsin.
Ornegin bilirsin 'Landscape' picture style'da Sharpness +4, Contrast 0, Saturation 0, Color 0 ayarlarindadir.
Ben su anda Landscape uzerinden Custom Picture Style'da Sharpness +5, Contrast +1, Saturation +1, Color 0 ayarlarinda kullaniyorum.
Bence senin "ama herşeyin sonu ps maalesef" sozun suna benziyor.
Bende Porsche var, en fazla 150 km/h gidiyor. Onun icin arabaya NITRO takayim 250 km/h gitsin. Ama sen arabayi 5. vitese, 6. vitese takmamissin ki!
Onun icin elindeki makinenin tum ayarlarini ve kapasitelerini kullanarak istedigin sonuca ulasamiyorsan, bence LR'ye veya PS'e basvurmalisin.
Haa, tabi ki bazi zamanlar oluyor; fotografin enstantanesi az olmus resim karanlik cikmis, ya da havada hafif nem-sis var manzarada kontrast zayif olmus... Bu durumlarda post-processing yapilabilir elbette.
Ama her cektigin fotografta LR'ye veya PS'e basvuruyorsan, o zaman cekim ayarlarini tekrardan detayli bir sekilde gozden gecirmeni oneririm.
Cok selamlar ve iyi cekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Açıklamaların için teşekkürler Kaan Hocam..benimde ayarlarım senin ayarların gibi..Sharpness +5 contrast +2 saturation +2 color tone +2..1ds te renkler biraz soluk geldi.ben ps te okadar iyi değilim.dün maskeleme tekniklerine baktım çok emek istiyor ve bayağı zor.ben biraz keskinlik contast veriyorum.ps ta curves levels işi bitiriyorum.memleketten bir arkadaşta mark 3 var bir fotoğraf için 25dk uğraşıyor..mark 3 ve 16-35 varken bana göre 25dk çok fazla.ben ilerde 6d+17-40 veya tokina 16-28 e dönebilirim.
herkeze selamlar ışığınız bol olsun ..
Canon EF 24-105 F4 IS L USM Canon EF 17-40 F4 L USM Canon EF 50mm 1,8 Yongnuo yn 560 III BW 77 ND 64x
şu son 2 sayfada ki iletiler çok güzel ve öğretici oldu aslında teşekkür ederim arkadaşlar