CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 16 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 16 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree8Likes
  • 1 Post By rezzann
  • 2 Post By evrendemir
  • 1 Post By
  • 1 Post By
  • 1 Post By valentino
  • 1 Post By valentino
  • 1 Post By Sebastian

Konu: Bİr canon sevdalisi portreyle boĞuŞuyor dÜelloma yardim lÜtfen arkadaŞlar

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet DENİZ
    Makina:
    NİKON D7000
    Üyelik tarihi
    19.October.2013
    Nereden
    KAYSERİ
    Yaş
    36
    Mesajlar
    20

    Lightbulb Bİr canon sevdalisi portreyle boĞuŞuyor dÜelloma yardim lÜtfen arkadaŞlar

    Merhaba arkadaŞlar,
    arkadŞlar merhaba benİm tek ve en bÜyÜk fotoĞraf korkum olan portre fotoĞrafÇiliĞi var arkadaŞlar fotoĞrafa baŞlayali Çok olmadi ve yoĞun olarak manzaraya olan sempatİm ve kompozİsyon becerİmle bu alana yoneldİm fakat portre fotoĞrafta manzaradakİ kompozİsyonu aynen yansitamiyorum yanİ uzun lafin kisasi portrede bÜyÜk bİr kompozİsyon sikintim var hanİ hepİnİz bİlİrsİnİz fotoĞrafÇi fotoĞrafi Önce kafada Çeker sonrada kareye dÖker dİye aynen Öyle aklimda bİr fotoĞraf makİnesİ mİsalİ yÜzlerce hatta bİnlerce kompozİsyon oluŞturuyorum manzaryla İlgİlİ ama dedİĞİm gİbİ portreyİ beceremİyorum bu yeteneksİz olduĞum anlamina mi gelİr ayrica bahsettİĞİm fotoĞraflari da forumumuza yÜkleyeceĞİm sonuÇ olarak ne dersİnİz kardeŞlerİm saygilar...











  • #2
    evrendemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    evren demir
    Makina:
    Lupitel 2
    Üyelik tarihi
    31.January.2012
    Nereden
    Karşıyaka
    Mesajlar
    552

    Standart

    Sayın Deniz,
    Portre konusunda Sn.Emre İkizler'in 2 yazısı hoşuma gider, belki ilginizi çeker,

    FotoNO1.com

    Sn. Emre İkizler'den alıntıdır.
    ------------------------------------


    Portre fotoğrafı, çoğumuzun algıladığı gibi yalnızca vesikalık fotoğraf klişesinden ibaret değildir. Yani cepheden bakış ve omuzları içeren kafa fotoğraflarından söz ediyorum. Bunlar da tabii ki portredir. Ama portre fotoğrafı çekmek istediğiniz zaman, kendinizi bu kadar dar kalıplar içinde hissetmenize hiç gerek yok. Profilden bir baş, bütün bir beden, piyano çalan bir el, hamile bir bayanın karnı, bir bebeğin ayağının altı gibi farklı yaklaşımlar portre fotoğrafçılığının tadı, tuzudur. Fotoğrafçı için asıl önemli olan, insanların kişiliğini algılamalarıdır. Çekilen fotoğraf bu kişiliği ortaya koyabiliyorsa başarılı bir portre fotoğrafıdır.

    Doğal bir bakış, fotoğrafı çekilen kimse tarafından verilmesi gereken pozdur. Bunu sağlayacak olan da fotoğrafı çeken kişidir. Portresi çekilecek olan model ile portreyi çekecek olan fotoğrafçı arasında sağlam bir diyalog olmalıdır. Yani model, fotoğrafının çekileceğinin bilincinde olmalıdır ve fotoğrafçının istediği etkiyi gerçekleştirmek için iletişime açık olmalıdır.

    -İletişim;
    Portresini çekmek istediğiniz kişiye isteğinizi anlatabilmeniz için onu kesinlikle tanıyor olmalısınız. Eğer tanımıyorsanız da bir an önce tanışın. Ona kendinizi tanıtın, havadan sudan da olsa bir şeyler söyleyin ve onun kişiliği hakkında ipuçları elde etmeye çalışın. Bu iletişimi kurduktan sonra, uygun bir fon ve uygun bir ışık altında onun portresini çekmek istediğinizi söyleyin. Bunu yapmaktaki amacınızı anlatın. Büyük bir olasılıkla kabul edecektir ve çaktırmadan çekeceğiniz bir fotoğraftan çok daha iyi bir sonuç ortaya çıkacaktır. Diyelim ki kabul etmedi; ne olacak, dünyanın sonu değil ya. Kaçırdığınız yığınla konudan biri olarak unutulup gidecek. Modele bu şekilde yaklaşımı kuşkuyla karşılayanlar olabilir. Ama inanın bana, iletişimsiz bir fotoğraftan çok daha fazlasını elde edeceksiniz. Bu konuda pratik yapmak için, işe yakın arkadaşlarınız ve akrabalarınızdan başlayabilirsiniz. Yakınlarınıza hem nazınız geçer, hem de onları zaten tanıyor olduğunuz için hangi özelliklerini vurgulamak istediğinizi bilirsiniz.

    -Işıklandırma;
    Çekim için uygun ışık ve temiz bir fonun varlığından emin olmanız gerekir. Doğal ışık yeterli değilse, yapay ışık kaynaklarından yararlanmanız ya da yüksek ASA lı film kullanmanız gerekir. Ama portre fotoğrafında keskinlik önemli olduğu için iri gren (yani yüksek ASA) pek tercih edilmeyecek bir etki yapacaktır. Bu yüzden, ne yapıp edip ışık bulun!

    Işığın miktarı ve niteliği çok farklı olabilir. Mum ışığında güzel bir portre çekebilirsiniz, ama sert öğle güneşi altında çekim yapmamalısınız. Çünkü tepe ışığı olumsuz gölgeler oluşturarak ifadeyi çok değiştirecektir. Benzer şekilde cephe ışığı da derinlik duygusunun kaybolmasına yol açtığı için uygun bir aydınlatma şekli değildir (Makine üzerindeki flaşın da olur olmaz kullanılmaması gerektiğini ayrıca belirtmeme gerek yok sanırım!). Tek ve ideal bir aydınlatma şekli bulunmamasına karşın, yarı cephe ışığı ile yanal ışık kullanımının diğerlerinden daha iyi sonuç vereceğini söyleyebilirim. Direkt cephe ışığı yerine, bir yüzeyden yansıtılarak ya da dağıtılarak verilen ışıkla iyi bir aydınlatma sağlanabilir. Sert bir ışık yerine, yumuşak (yaygın, difüz) bir ışık daha iyi detay verecektir ve modeli rahatsız etmeyecektir. Bunu pencere önünde tül perdeyle, flaş önünde ise difüzörler (ya da kağıt mendil) aracılığıyla yapabilirsiniz. Açık havada iseniz, sabahın ilk saatleri ile akşamın son saatlerini kullanmanızı öneririm. Çünkü bu saatlerde gün ışığı daha yumuşaktır, yataydır ve daha sıcak renklidir.

    Mutlaka flaş kullanmak zorundaysanız, flaşı dolgu ışığı olarak kullanmanızda yarar var. Yani ortam ışığına göre pozlandırma yapıp, flaşı 1/2 ya da 1/4 gibi bir güçte, yalnızca gölgeleri yumuşatmak amacıyla kullanın. Flaşı asıl ışık kaynağı olarak kullanmak istiyorsanız, lütfen makine üzerinde kullanmayın. Çünkü makine üzerindeki flaş çok sert bir cephe aydınlatması yapacaktır. Bir senkron kablosu yardımıyla, flaşı gövdeden bağımsız ve yarı cephe ışığı oluşturacak biçimde kullanmanız daha sağlıklıdır. Birden çok flaş kullanmanız durumunda ise ana flaşı yarı cephe ışığı olarak, yardımcı flaşları ise dolgu ışığı, saç ışığı ve fon ışığı olarak kullanmanız doğru olur. Bu ışıkların yerleri ve açıları değiştirilerek farklı etkiler elde edilebilir. Bu konuda biraz deneme yapmakta yarar var. Genel olarak dolgu ışığı cepheden ya da ana ışığa simetrik olarak, saç ışığı ters açıdan ve fon ışığı da fona paralel olarak kullanılır.

    -Objektif Seçimi;
    Uzun odak uzaklığına sahip bir objektif kullanımı, burun çıkıntısını gizleyip, normal ya da geniş açılı bir objektife oranla yüz hattı oranlarının daha uyumlu olmasını sağlayacaktır(cümle olumlu bir anlam taşıyor gibi görünsede aslında olumsuz bir şeyden bahsediyorum). Kısa tele dediğimiz 105 mm ve buna yakın odak uzaklığına sahip objektifler portre çekimlerinde idealdir (85-135 mm arası). Bu rakamlar 35 mmlik sistem için geçerlidir. Dijital, APS ve orta format için dönüşüm yapılmalıdır. Geniş açılı objektiflerin yakın çekimde insan yüzünde yarattığı distorsiyon inanılmaz ölçüde komiktir. Biraz eğlenmek için bunu deneyebilirsiniz. Ancak, klasik anlamda bir portre fotoğrafı için asla kullanmamalısınız. Normal ya da standart olarak adlandırılan objektifler ise ciddi bir distorsiyon yaratmamakla birlikte, uygun bir kadraj için konuya çok yakınlaşılması sonucu, modelin gözlerinde şaşı bir ifadenin oluşmasına neden olurlar. Çok uzun telelerde ise, modele çok uzak kalınması nedeniyle modelin anlamsız bakışlar takınması olasılığı yüksektir. Uygun bir konuşma mesafesi kadar pay sağlayan kısa teleler, en rahat ifadelerin oluşmasına yardımcı olurlar.

    -Çekim Aşaması;
    Her şeyi hazırladıktan sonra yapılacak ilk iş, poz veren kişinin yapay bir ifade takınmasını önlemek, yani onu rahatlatmaktır. Bu da ancak iletişimle sağlanabilir. İnsan başının girintili çıkıntılı olması nedeniyle alan derinliği sorun olabilmektedir. Gözlerin net olması önemli bir kriterdir, ancak gözlere netleme yapıldıktan sonra, yüzün diğer noktalarındaki hafif netsiz görüntüler fazlaca önemli değildir. Ayrıca, bir portre çekiminde arka planın netsizliği, portrenin ön plana çıkmasına yardımcı olan bir etkendir.

    Sonuç olarak, farklı diyafram değerleri deneyerek farklı vurgular yaratabilirsiniz. Çeşitli ışıklandırma şekilleriyle modelin karakterini ve ruhsal durumunu yansıtan görüntüler elde edebileceğiniz için, modeli yakalamışken kolay kolay bırakmayın ve aklınıza gelen tüm ışıklandırmaları deneyin. Modeli arka plandan soyutlamak gibi bir yaklaşım denenebileceği gibi, modelin arka planla uyumuna özen göstermek gibi bir yaklaşım da denenebilir. Anlatıma katkıda bulunmayan gereksiz ayrıntıları kadraja sokmadıktan sonra her yol mübahtır!

    Vesikalık mantığında yalnızca kafa görüntüsüyle kadrajı doldurmak, arka planın çok karmaşık olduğu durumlarda ya da arka planla uğraşılmak istenmediği durumlarda en sık başvurulan yöntemdir. Kompozisyon bakımından en kolay uygulama olan bu türdeki yaklaşım, ışık, ifade, makyaj ve diğer etkenler açısından ise en zor uygulamadır. Çünkü bu tür fotoğraflarda, her türlü ayrıntı daha kolay görünebilir niteliktedir ve en küçük hata fotoğrafı bozabilir. Genel olarak yetişkin erkek portrelerinde sert bir aydınlatma, bayan fotoğraflarında ise yumuşak aydınlatmanın tercih edilmesinin nedeni, erkek yüzünde çekici bulunan çizgi ve kırışıklıkların vurgulanması, buna karşın bayan yüzlerinde bu tür izlerin gizlenmeye çalışılmasıdır. Bebek, çocuk ve genç fotoğraflarında ise belirgin bir ışıklandırma eğiliminden söz etmek zordur.

    Modelin yüzündeki herhangi bir kusurun gizlenmesi için çeşitli yöntemler denenebilir. Bunlardan biri, kusurun bulunduğu tarafı görmeyecek olan çapraz bir bakış ya da profilden bakıştır. Cepheden bakılarak; fakat yanal bir aydınlatmayla kusurun gölgede bırakılması da sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Bir başka yaklaşım ise, modelin ellerini kullanarak kusuru gizlemektir. Bu anlatım yönteminde tek bir el kusurun üzerine konabileceği gibi, simetrik bir etki yaratmak amacıyla iki el birden de kullanılabilir.

    -Gözlük Sorunu;
    Gözlük kullananların fotoğraflanmasındaysa en çok dikkat edilmesi gereken şey yansıma kontrolüdür. Yansımanın oluşması kaçınılmazdır. Ancak ne ölçüde rahatsız edici olduğuna çok dikkat etmek gerekir. En azından fotoğrafçının kendi görüntüsü yansımamalıdır. Başın yönünü ya da ışık kaynaklarının yerlerini değiştirerek yansımalar minimuma indirebilir, hatta bazen tamamen kaldırabilirsiniz. Yansımaları engellemek için polarize filtre kullanma düşüncesi ise pek uygulanabilir değildir. Çünkü polarize filtre hem iki stopluk ışık kaybı yaratacaktır, hem de kontrastı çok artıracaktır. Oysa, daha önce de belirttiğim gibi, portre fotoğraflarında yüksek kontrast pek istenmez. Yine de, ortam ışığı elveriyorsa ve sert etkiler elde edilmek isteniyorsa bu filtre kullanılabilir.

    Gözlük camındaki yansımalardan kurtulmanın kesin çözümü ise camları çıkarmaktır! Yarım çerçeve ya da sıfır çerçeve söz konusu değilse, yani cam çıkarıldığında gözlük formunu koruyorsa, uygulanabilecek en iyi yöntemdir. Küçük bir tornavida yardımıyla bu işi bir dakikada yapabilirsiniz.

    Son olarak, gözlüğü modelin yüzünde değil de, kadraja girecek şekilde elinde tutarak kullanmasını sağlayabilirsiniz. Gözlük sapının ağza alınması, sandalyenin arkasına yaslanılarak gözlüğün elde çevrilmesi gibi çeşitli görüntülerin, son derece doğal etkiler yarattığını düşünürüm. Bunları siz de uygulayın; ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

    -Beden Dili;
    Omuzlar ve göğsün de dahil edildiği kompozisyonların, kelle fotoğrafına göre iki farklılığı vardır. Birincisi, modelin üzerindeki giysinin de anlatımda (olumlu ya da olumsuz) yer almasıdır. İkincisi ise beden dilinin de devreye girmesidir. Modelin üzerindeki giysinin renk ve desen bakımından çok karmaşık olmaması ve çok fazla takı kullanılmaması, ilginin yüze daha çok yönelmesini sağlayacaktır. Ayrıca saç biçimi ve makyaj konusunda da söylenebilecek çok şey var, ama sanırım bu daha profesyonelce bir çekim için gereklidir ve başlı başına bir yazı konusudur. Kısaca, yüzdeki parlamaları azaltacak bir pudralama işleminin ve yüz kusurlarını gizleyecek bir saç modelinin işe yarayacağını söyleyeyim.

    İnsanları put gibi oturtmak yerine öne, arkaya, yana eğilerek oturmalarını sağlamak, anlatıma dinamizm kazandıran uygulamalardır. Modelin ellerini ve kollarını kullanarak grafik çizgiler oluşturabileceğinizi hiç aklınızdan çıkarmayın. Bu arada modeli mutlaka oturtmak zorunda olmadığınızı da belirtmeliyim. Ayakta, yaslanarak, yatarak ya da çömelerek poz vermelerini de sağlayabilirsiniz. Bu uygulamaların her biri çok ilginç sonuçlara ulaşmanızı sağlayabilir.

    Belki de en önemli özelliği en sona bıraktığımı fark ettim. İnsanları, yaptıkları işin başında görüntüleyin! Bir torna işçisini torna tezgahının başında, bir madenciyi elinde kazması ve başında baretiyle, bir yüzücüyü ıslakken ve mayosuyla, bir iş adamını masası başında, oyun oynayan bir çocuğu oyuncaklarıyla ya da yemek pişiren bir kadını mutfak dekoru içinde görüntüleyin. Bu tür uygulamalar hem anlatımı güçlendirecektir hem de sizi mekana uygun ışıklandırma yapmak zorunda bırakacağı için teknik çözümleme pratiğinizi geliştirecektir... Portre çekimi konusunda değinilebilecek en temel, dikkat etmen gereken hatlar bunlardır... Bunların dışında fotoğrafçıya ve zevklerine göre üzerine eklemelerde yapılabilir tabiki... )

    M.Ü. G.S.F. Fotoğraf Bölümü Öğretim Görevlisi; Emre İKİZLER
    m/1620
    6
    Hepinize portre çekimlerinde başarılar dilerim...











    rezzann and Alnef like this.
    Lupitel 2

  • #3
    rezzann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levon Aden
    Makina:
    Nikon D810
    Üyelik tarihi
    15.December.2010
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    305

    Standart

    guven vermiyorsun kardes










    SERDAR AYDIN likes this.
    all is one, one is all

  • #4
    Levent Yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Yaşar
    Makina:
    6D + 24-105L+50mm f1.4+17-40L+Helios 44m-4+revuenon 135mm f2.8 + Cosina 24mm f2.8
    Üyelik tarihi
    25.September.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,690

    Standart

    Mehmet bey Evren bey çok güzel bir yazı yayınlamış yardımcı olacaktır. Ayrıca 500px gibi sayfalarda araştırın bir çok portre fotoğrafı bulacaksınız. Onları da incelerseniz yararlı olur.

    Söylemeden geçemeyeceğim bazı harfleri büyük bazı harfleri küçük yazmanız o kadar zihnimi yordu ki 2 3 defa okumak zorunda kaldım. Yıllardır anlamadığım bir şey bu tarz, beni de çok irrete eder.










    BlackSilver likes this.
    "VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."

    Yüksek sesle bir daha söyle

    "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."

  • #5
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı Levent Yaşar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylemeden geçemeyeceğim bazı harfleri büyük bazı harfleri küçük yazmanız o kadar zihnimi yordu ki 2 3 defa okumak zorunda kaldım. Yıllardır anlamadığım bir şey bu tarz, beni de çok irrete eder.
    Ama yazılımla da alakalı olabilir.
    Bir kere benim de başıma gelmişti, tam yollarken düzenleme düğmesine mi basmıştım-ya da öyle birşey, başlık öyle yamuk yumuk çıkmıştı.
    Hatta adminden yardım istemiştim başlığı düzeltebilir misin diye...
    Yoksa neden bir büyük harf bir küçük harf yazalım ki











  • #6
    nctclk43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ankakusu
    Makina:
    CANON 6D - 16-35 f4 L IS + Tamron 70-300 VC + 85 mm 1.8 https://www.instagram.com/necati_calik/
    Üyelik tarihi
    22.January.2013
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1,076

    Standart

    Bu na gönül verdiysen eğer günde 300-500 arası fotoğraf bakman incelemen gerek bunun hakkında kitaplarda var bunları inceliyip yani ön bilgin olmadan zaten karambole yaparsın herişi










    CANON HİÇ D
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.

  • #7
    Levent Yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Yaşar
    Makina:
    6D + 24-105L+50mm f1.4+17-40L+Helios 44m-4+revuenon 135mm f2.8 + Cosina 24mm f2.8
    Üyelik tarihi
    25.September.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,690

    Standart

    Alıntı Ahmet Yeşil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama yazılımla da alakalı olabilir.
    Bir kere benim de başıma gelmişti, tam yollarken düzenleme düğmesine mi basmıştım-ya da öyle birşey, başlık öyle yamuk yumuk çıkmıştı.
    Hatta adminden yardım istemiştim başlığı düzeltebilir misin diye...
    Yoksa neden bir büyük harf bir küçük harf yazalım ki

    Ben şu karakterlerle yazan bir kaç kişi biliyorum.

    Tam yoLLarken harfLer kendiLiğinden bozuLuyordu.










    BlackSilver likes this.
    "VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."

    Yüksek sesle bir daha söyle

    "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."

  • #8
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    Alıntı Levent Yaşar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben şu karakterlerle yazan bir kaç kişi biliyorum.

    Tam yoLLarken harfLer kendiLiğinden bozuLuyordu.
    ben genelde cevap vermemeyi tercih ediyorum böyle durumlarda =) göz ve ruh sağlığım daha öncelikli ne de olsa

    başlık konusuna gelince.. pratik gözlem ve daha çok pratik diyorum. doğayı yönlendiremez ve olduğu gibi çekeriz genelde bu kolaylıktır. portrede ise modelinizi yönlendirmeniz gerekir onun güzelliğini ortaya çıkarmanız gerekir çok daha zordur. şahsen insan ile uğraşmayı pek sevmediğim için pek yaklaşmıyorum portre çekmeye.










    Konu BlackSilver tarafından (22.November.2013 Saat 15:01 ) değiştirilmiştir.

  • #9
    valentino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Salih çavuşoğlu
    Makina:
    Canon EOS 600D
    Üyelik tarihi
    29.August.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Yaş
    42
    Mesajlar
    290

    Standart

    Alıntı BlackSilver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben genelde cevap vermemeyi tercih ediyorum böyle durumlarda =) göz ve ruh sağlığım daha öncelikli ne de olsa

    başlık konusuna gelince.. pratik gözlem ve daha çok pratik diyorum. doğayı yönlendiremez ve olduğu gibi çekeriz genelde bu kolaylıktır. portrede ise modelinizi yönlendirmeniz gerekir onun güzelliğini ortaya çıkarmanız gerekir çok daha zordur. şahsen insan ile uğraşmayı pek sevmediğim için pek yaklaşmıyorum portre çekmeye.
    Bir relaks sıkıntıya gelemem tarzı sezdim.. :-)

    GT-S5660 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi










    BlackSilver likes this.

  • #10
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    Alıntı valentino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir relaks sıkıntıya gelemem tarzı sezdim.. :-)

    GT-S5660 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
    Oldukca =)











  • #11
    valentino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Salih çavuşoğlu
    Makina:
    Canon EOS 600D
    Üyelik tarihi
    29.August.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Yaş
    42
    Mesajlar
    290

    Standart

    Baksaniza herkes bisiler soylemek icin ugrasmis fakat konu sahibi kayiplarda :-)

    GT-S5660 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi










    Ahmet Yeşil likes this.

  • #12
    valentino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Salih çavuşoğlu
    Makina:
    Canon EOS 600D
    Üyelik tarihi
    29.August.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Yaş
    42
    Mesajlar
    290

    Standart

    Firsattan istifade bende sorayim bisiler . Objektif merceginin temizligini ne sekilde yapiyorsunuz hangi malzemeleri kullaniyorsunuz ?

    GT-S5660 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  • #13
    nctclk43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ankakusu
    Makina:
    CANON 6D - 16-35 f4 L IS + Tamron 70-300 VC + 85 mm 1.8 https://www.instagram.com/necati_calik/
    Üyelik tarihi
    22.January.2013
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1,076

    Standart

    Alıntı valentino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Firsattan istifade bende sorayim bisiler . Objektif merceginin temizligini ne sekilde yapiyorsunuz hangi malzemeleri kullaniyorsunuz ?

    GT-S5660 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
    hayyam foto teknikten aldığım temizlik aparatları var 3 lü set onları alıp temizlik yapabilirsin










    CANON HİÇ D
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.

  • #14
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet DENİZ
    Makina:
    NİKON D7000
    Üyelik tarihi
    19.October.2013
    Nereden
    KAYSERİ
    Yaş
    36
    Mesajlar
    20

    Standart

    Şu gÜzel topluluĞa dememİn borÇ olduĞu İkİ Şey var kİ;
    bİrİsİ naÇİzane teŞekkÜrlerİm dİĞerİde İŞlerİm dolayisiyla cevaplariniza karŞilik veremedİĞİm İÇİn dİlemem gereken bÜyÜk bİr ÖzÜrdÜr
    İyİkİ varsiniz kardeŞlerİm yenİ maceramiz analoglarla İlgİlİ bu arada ÇaĞ atlamaya hazir olun.... :d











  • #15
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet DENİZ
    Makina:
    NİKON D7000
    Üyelik tarihi
    19.October.2013
    Nereden
    KAYSERİ
    Yaş
    36
    Mesajlar
    20

    Standart

    ArkadŞlar bu bÜyÜklÜ kÜÇÜklÜ harfler İstem diŞi kusura bakmayin klavyeden sanirim











  • #16
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    Bu tarz yazılar gayet istek doğrultusunda yazılır istem dışında yazılmaz.

    Çok açık ve net söylüyorum.
    Siz böyle yazdıkça alacağınız yardım, yarı yarıya azaldığı gibi süre de uzar.
    Ben okuyamadım bile birinci mesajı!

    Türkçe'ye i,ş,ç,ö,ü,ğ gibi Türkçe harfleri ilkokul talebeleri gibi büyük yazak sahip çıkamazsınız!
    Adam akıllı yazarak sahip çıkarsınız.










    BlackSilver likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •