ilginiz için teşekkürler.font arşivimde biraz kabarık ama sanırım PS da yeteri özeni göstermiyorum.yada bana güzel geliyo o an attığım imza
ilginiz için teşekkürler.font arşivimde biraz kabarık ama sanırım PS da yeteri özeni göstermiyorum.yada bana güzel geliyo o an attığım imza
Halil Bey bence bu fotoğrafın gelişmesi için yapılabilecek tek şey bir ND graduated filtre ile aynı kadrajı denemek, onun dışında çok hoş olmuş
Canon EOS 550D + Zenit 122
18-55mm IS + Helios 44M-4 58mm f2.0 + Industar 61-3 L/Z 50mm f2.8 + Pentacon Electric 135mm f2.8
@dirtcop
Kadraj ayarlamaniz yerinde olmus. Manzarada nefes kesici. Ancak gokyuzundeki patlama ve daglardaki netsizlik iki duruma isaret ediyor.
Ikincisi netligi yakalyamamissiniz. Oncelikle netligi yaparken ozellikle bu kadar uzak planlar icin manuel netlemeyi tavsiye ederim. Ardindan kisik diyafram kullanmak net alan derinliginizi arttirir ve daha net fotograflar elde edebilirsiniz.
Birincisi ise Gok yuzu ve yeryuzuneki isik miktari birbirinden cok farkli. Normal manzara cekimi icin yanlis bir isik ve aci tercih edilmis. Dolayisi ile bu calismada ND grade filtre kullanilmasi veya patlamanin engellenmesi icin daha az pozlama ypilmasi gerekirmis. Bu durumda belki asagida hic detey goremezmissiniz ama en azindan patlamalarin onune gecersiniz. Fotograflarda siyahda detay kaybolmasi, yanma sonucu asiri beyazla detay v kontrast kaybetmekten daha kabul gorur.
Saygilar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Düz ND değil, gradyan geçişli olanları kastetmiştim. Yani fotoğrafın yarısını karartıyor, ki Aydın Tuna Bey detaylı açıklamada bulunmuş
Canon EOS 550D + Zenit 122
18-55mm IS + Helios 44M-4 58mm f2.0 + Industar 61-3 L/Z 50mm f2.8 + Pentacon Electric 135mm f2.8
evet olabilirdi ben direk nd filtre olarak anladım
biraz daha kısa sürede çeksem de olurdu zaten 1/10 enstantane veya daha kısa idi
manuel netleme de pek aklıma gelmemişti, ve zaten de 2.8 diyaframla çektim olan en açık diyafram yani dolayısı ile asıl hatayı burada yapıyoruz manzara çekerken 7.1-10 arası bir diyafram seçsem daha iyi olurdu (tabi elimizde tripod olmayınca elle çekim yapmak zorunda kaldık mecburen diyaframdan ödün verdik)
gerçi fotoğrafın orjinali bu kadar patlak değil, ben editlerken fazladan exposure vermiştim ondan oldu böyle demek ki vermemek lazım
teşekkürler yorumlar için
Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (12.July.2011 Saat 00:42 ) değiştirilmiştir.
her zamanki gibi maşallah demeden sevmeyin nev-i şahsıma ve nev-i şahsına munhasır manken kızımı
@Dirtycop
Bu tarz butunun bir parcasinin soyutlandigi calismalarda soyutlanan parcanin net olmasi beklenir. Sizin fotografinizda netlik cok dar. Sadece orta parmagin ilk bukumu ve Bas parmagin ucu net alan icinde kalabilrmis. Bir iki stop kisilarak bu skinti asilabilir. Daha evvelki fotografinizda da boyle bir durum vardi. Diyaframi etkin kullanmaniz fotografinizda cok onemli yer tutar.
Bir diger hususta objenin ozellikle dikkat ceken objenin kadrajda sikismasi. Kadrajda gereksiz bos alan birakilmamalidir ancak obeleride cok sikistirmamak gerekir. Elin kesilmis olmasi ozellikle dikkat toplanan nokta oldugu icin oldukca onemli. Kaldiki bu tarz hedef gosterme ve dikkati toplama icerikli bir fotografta goz temasi kurabilmek de hos olurdu.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
işaret parmağının tam ucunda netleme yapabilsem daha da iyi olurdu sanırım, elin sıkışık olması benim de hoşuma gitmemişti zaten,
diyaftamı denemek için sonuna kadar açmıştım arka planda yüzü netsiz bırakmak için ama sanırım fazla olmuş
teşekkürle aydın her zamanki gibi değerli yorumların için
yorumlayan herkese teşekkürler..
üstteki foto zaman aşımına uğradıgından ben gonderıyorum
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|
@sahra
yorumdan önce bir şey danışmak isterim,
fotoğrafta haydarpaşa'nın köşesinin yansıma ile birlikte fotoğrafı ortadan ikiye bölmesi 3/1 kuralını ihlal eder mi? bir de tabii ufuk çizgisi de ortalanmış...
onun dışında ton ve yansımalar hoş olmuş, elinize sağlık
@sahra;
Fotoğrafı ters ışıkta çektiğin için kadrajdaki insanların bi kısmı karanlıkta kalmış, bi kısmınınsa silüetleri gözüküyor. Bu yüzden insanlar fotoğrafta biraz karmaşaya sebep olmuş bence... Bunun haricinde güzel bir ters ışık çalışması olmuş.
Umarım eleştirimi yapıcı algılarsınız.
Yorumlayan herkese teşekkürler.
Konu using tarafından (22.July.2011 Saat 02:29 ) değiştirilmiştir.
keşke keşke keşke 3-4 kare pozlayıp birleştirseymişsiniz.. gökyüzündeki patlamalar ve dengesiz ışık seyri oldukça zorlaştırmış... bu tarz ışık koşullarında tripoda kurup en az 5-6 farklı pozlamada çekim yaparsanız seyrine doyumsuz fotoğraflar elde edebilirsiniz...
Set almış başını gitmiş... Buraya yazınca imzaya yer kalmıyor...
Açılın, ben mühendisim!
Güneş doğarken.550D 18-55
@NilsuBaran Görebildiğim kadarıyla netlik sorunu var ve gölgelere bakacak olursak öğle saatlerinde çekilmiş bu yüzden ışık iskele çevresine sert düşmüş ve biraz patlama yapmış. Bunlar haricinde göze hoş gelen bi fotoğraf.
İlk denemem denebilir, iyi kötü yorumlarınızı bekliyorum. 'Hafif kadraj eğikliği var sanırım, affola.'
Konu ulushan tarafından (21.July.2011 Saat 12:41 ) değiştirilmiştir.