Çok teşekkür ederim değerli yorumlar için..
Çok teşekkür ederim değerli yorumlar için..
Emre CAN
yorumlanmayan resmimi yeniden koyayım
Yerde bir obje var, belki o alınabilirmiş. Ağacın da kadraja girmemesi için başka şekilde çekim denenebilirmiş, dik çekmek veya konum değiştirmek gibi. Onun dışında netlik vs gibi konularda söyleyebileceğim birşey yok, beğendim. Elinize sağlık.
----
Lens şovu bugün öğrendim, ama bu kareyi 2 gün önce çekerken lens şovun varlığından habersizdim.
@hopeks
Emre selamlar;
daha yüksek bir estantane kullanarak netliği arttırabilirsin.. 1/150 1/250...
@dirtycop;
İbrahim abi köpek sanki magazin dergisine poz vermiş gibi.. Köpeği kadraja tamamen alabilirdin ve biraz daha aşağı eğilip tam köpeğin hizasında çekseydin daha iyi olabilirdi, arkadaki ağaçta dikkati dağıtan unsurlardan ..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
@apci
Genel yorumlarin aksine arka planin objeden aydinlik olmasi bence bir problem degil. Isik kontrasti ile dikkati bir yone cekmek oldukca sik kullanilan bir yontemdir. Asil objenin her zaman daha aydinlik olmasi her zaman gerekmez. Bunun en iyi ornegi siluet fotograflardir. Fotografinda bence baska eksiklikler var. Birincisi Net oldugu icin fotogrfin anlam butunlugu icerisinde onemli oldugunu anladigimiz dugum koseye sikismis vaziyette. Diger bir durum da arka plan biraz daha net olsydi baglanmak ve denizde uzaklara gitmek uzerinden anlamli bir fotograf elde edilebilirdi. Arka tarafin ne oldugunun belli olmamasi fotografi bir leke calismasi (leke calismasi kotu degildir abstrakt calisan bir cok fotografci kullanir) olarak degerlendirmeye bizi iterken on taraftaki netlik isi bozuyor. Net olan obje kendi basina bir anlam ifade etmiyorsa yada fotograf icerisinde bir anlam ifade edecek sekilde hakim kadrajlanmamis ise objenin bulundugu mekandan bu kadar soyutlanmamasi gerekir.
@tolgakaynak
Mekan secimi, pozlama hatta tonlama guzel durmus ancak herhangi bir objeyi on plana cikarticak onu belirleyecek bir fotograf cekiyorsak fotografta bazi seyler arariz. Senin durumun "aspci"nin fotografinin tam tersi. Konuya uzak kaldigin icin araya giren objeleri kontrol edememissin ve Net alan derinligin cok fazla kalmis. Arka plan teller, tiren, direkler ile cok hareketli oldugu icin netlik gozu yorar bir hal almis, Gri notr bir renk oldugu icin arka planin yogunlugundan uzaklasmasi icin alan derinligi disinda bir secenek olan renk kontrastida saglanamamis. Cunku fotografin on veya arka plani aydinlik olarak ayni. Hatta gokyuzu ve arabanin renginin ayni olmasi karmasayi dahada arttirmis bu noktada.
@hopeks
KOnuya uzak kalmissin. El kadrajin kosesinde cok sikismis ve zarlarin sag ve ustunde kalan gereksiz bos alan dikkati dagitmakta. Koselere uyguladigin karartma da (ister dijital ister cekimle olsun) eli iyice arka plana dusurmus. Daha sikisik bir kadraj tercih edilebilirmis. Ayrica Mert'İn dedigi gibi daha yuksek bir enstantane ile netlik sorunu oldukca asilirmis.
@dirtycop
Mert aklimdan gecenlerin bir cogunu yazmis, eklemek istedigim iki nokta var sadece birincisi objelere tam profil yerine biraz acili yaklasmak boyutlari vermek anlaminda tercih edilmeli, Ikinci olarak da Objeleri goz hizasindan cekmek lazim. Ust aci ve alt acilarin fotografa kattigi bazi anlamlar vardir. Bu acilar yanlis kullanildiginda fotograf icerisinde tezat uyandirir.
Umarim herkes yorumlari yapici algilar. Bu aralar yogun oldugum icin firsat buldukca girip toplu yaziyorum.
Saygilar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Benim açımdan daha anlaşılır oldu @tunapala şu an, leke çalışmasının kullanıldığı diğer yerlere de bakacağım, uyandırdığı etkiler açısından. Diyaframı biraz daha kısıp daha uzaktan çekmeyi de deneyeceğim, net alanı artırmayı denemek için. Teşekkür ederim.
@Turhan081
Turhan selamlar;
Pozlaması ve netliğiyle güzel bir fotoğraf.. Ben olsam yukarıdaki boşluk yerine, kolun tamamını kadraja alırdım.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
@ Mert
Selamlar mert teşekkür ederim tavsiyeni dikkate alıcam..
@tunapala
Teşekkür ederim benim için yararlı tavsiyeler oldu..
Emre CAN
@kanunsuz
Kadraj tam ortadan ikiye bolunmus gibi iki ayri fotograf bir yerde sunuluyor. Fotograflari simetrik bolmeden ozel bir amac yoksa kacinilmali. Ayrica detaylari kaybedecek kadar yuksek bir pozlama olmus.
Saygilarla
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Eski makinem ile eskilerden...
Konu Vesper tarafından (04.June.2011 Saat 01:41 ) değiştirilmiştir.
Ornegin tepeden, yukaridan yapilan cekimler, objeyi gucsuz kuvvetsiz gostermek (bknz sikintili insan forografi), asagidan yapilan cekimler objeyi oldugundan daha hasmetli gostermek icin kullanilir. (Bknz Secimlerde aday fotograflari) Tabii yan ogelerle yuklenebilecek anlamlar gelistirilebilir.
Ornekler asagida ilki saphire iki ayri bakis acisi. Hangisinde bina daha yuksek gozukuyor?
Ikinci grup insanlar uzerinden ornekler:
POlitikaci asagidan cekilerek duruma hakim ve guzlu gosterilmis
Buradaki fotografta objenin vucut hareketi ve aci caresizligi ve kuculmuslugu vurguluyor
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
şimdi daha anlaşılır oldu teşekkür ederim aydın tuna
Uploaded with ImageShack.us
ben atarken foto yoktu ki herşey bir anda oldu bitti
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|