CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 13 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 13 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree10Likes
  • 1 Post By kursatyurt
  • 1 Post By tunapala
  • 1 Post By adlbykl
  • 3 Post By damenn
  • 1 Post By tyrung
  • 1 Post By tanerunlu
  • 2 Post By evrendemir

Konu: Sanatçı çekimi - lens yardımı

  1. #1
    Ruzgar344 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alp Rüzgar
    Makina:
    Canon 5D Mark iii
    Üyelik tarihi
    24.December.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    835

    Question Sanatçı çekimi - lens yardımı

    Değerli dostlar,

    Yeni yeni adı duyulacak olan bir bayan sanatçı arkadaşımın çekimlerini yapmam gerekiyor. Kendisini hem stüdyo ortamında hem de dışarıda salaş yerlerde/değişik mekanlarda fotoğraflayacağım. Sizce hangi objektifimi kullanmalıyım ve modeli yönlendirme (sağ bak, sola bak, şöyle dur gibilerinden) konusunda çok kötüyüm. Yönlendirme konusunda veya değişik stüdyo kadrajları kurma konusunda yararlanabileceğim bir kaynak önerebilir misiniz? (eminim bu tecrube ile olur ama belki bir kaynak/makale vardır bununla ilgili.)

    Ekipman setim:
    Canon Eos 60D (croplu sensor)
    Canon 50mm f:1.8 II (çoğu kişide olan lens)
    Canon 24-105 F4 L IS USM
    Canon 70-200 F4 L IS USM
    Sigma 12-24 DG II HSM (bu zaten uymaz)

    Hangi lens sizce? Ayrıca kesinlikle 85L gibi bir lens almalımıyım? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla
    Ayrıca çekimi yapacağım stüdyoda bu ekipmanlar mevcut:
    2 x 400W Paraflaş
    2 x 600W Paraflaş
    3 adet sonsuz fon (Beyaz-Siyah-Yeşil)
    2x 60cm x 60cm Softbox
    1x 130cm Octabox
    1x 50cm x 135cm Softbox
    1x 40cm Beauty Dish (Portre Reflektörü)
    2x 20cm Reflektör
    1x 18 cm Reflektör
    1x Barndoor
    1x Snood
    2x Yansıtıcı
    1x Ürün Çekim Masası
    3x Şemsiye (Beyaz-Gümüş)











  • #2
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat Yurt
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    28.May.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1,445

    Standart

    70-200 kullanılıyor bir çok moda dergisinin çekimlerinde setiniz gayet yeterli çok büyük ebatta baskı olmayacaksa










    Ruzgar344 likes this.
    Canon EOS 5D

  • #3
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    12-24 uymaz demissin ancak bir cok studyo calismainda dar alanda dogru kullanildiginda farkli kareler verebilecek bir lens. 24-105 genel olarak tum isini gorur. 70-200 de var . lens anlaminda bir sikinti yasamazsin.


    Cekim sirasinda cok sikisirsanbana gariplik yap cilgin surat iadeleri takinde genelde ise yarar...

    Onun haricinde yonlendirmede acemiysen bazen onun veya senin ne istedigini birbirinize gostermeniz fayali olabilir. Yakalamak istedigin karelerin benzerlerinin ciktisini al o da aynisini yapsin. Sonracekim esnasinda bunlari gostererek yonlendir.

    Disariya isik kurmak istersen senin biliecegin is ama reflektorler ve ki flash ile bir cok cekim kotarilir. Yardimci malzemeyi sinirli tutman, modelin kamera onunde daha rajhat calismasini seninde daha az sey planlayarak daha hizli hareket etmeni saglayacaktir.










    Ruzgar344 likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #4
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Çekimler nerelerde kullanılıcak büyük afiş baskılarında 60D yetersiz kalabilir.

    Kullanacagınız objektife gelince bu kullanacagınız açıya göre degisecektir tabi.

    Kesin kullanacaklarınızı söyliyeyim ,

    Canon 24-105 F4 L IS USM
    Canon 70-200 F4 L IS USM

    50mm 1.8 ile 24-105 arasında ne gibi bir fark olur ( aynı diyafram degerinde ) karşılaştırmadım tabi ne desem yalan olur fakat L serisi olmasa bile prime bir objektif kullanmak lazım.
    85 1.8 işinizi çok rahat görecektir bir çok çekim için o objektifle Vogue dergisine çekim yapan arkadaşım bile var tabi croplu gövdelerde performans nasıl olur bilemem 60D ile 85 ide denemedim

    Dış mekan çekimlerinde en azından reflektör kullanabilirsende flaş + reflektör kullanmanı öneririm

    Baha'nın çekimlerini yaptıgımda bende acaba poz verdirtebilecekmiyim diyorum fakat bu konu için acele etmeyin 1 saat sonrasında mutlaka poz verme işi oturuyor . karsılıklı sohbet edip gerilmeden çeşitli kombinasyonları fikir alışverişi yaparak deneyin zaten hoşunuza giden açılar üzerinde kücük degisiklik yaparak devam edersiniz.

    Harddiskim bozulmasaydı örnek sanatçı çekimleri atardım










    Ruzgar344 likes this.

  • #5
    damenn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet
    Makina:
    -
    Üyelik tarihi
    26.July.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    578

    Standart

    Sadece imaj fotoğrafı çekeceğinizi düşünerek yazıyorum.

    * Öncelikle karşıdaki kişinin sanatçı olması sizi tedirgin etmesin. Onu yükseklerde görüp kendinizi telaşlandırmayın. Ayrıca bu tip çekimlerde karşıdakinin sanatçı, oyuncu, profesyonel şarkıcı vs olması sizin için daha iyidir. Çünkü bu tip çekimlerde profesyonel kişilerle çalışmak daha kolaydır. Siz yeter ki telaş yapmayın, kendinize, asistanlarınıza ve ekipmanınıza güvenin.
    * Çekime gitmeden önce kesinlikle ne çekmek istediğinizi kafanızda kurgulayıp bir kenara not edin. Çekim esnasında o notlara bakıp modelinizi ya da ortamı istediğiniz şekilde yönetip, kurgulayın.
    * Makyöz, kuaför, styling bu tip çekimlerde çok çok önemlidir. Eğer bu saydıklarım işlerinde iyi kişilerse çekiminiz sorunsuz geçecektir.
    * Studio'ya çekim öncesinde gidip tüm ekipmanları test edin. Hatta test için bir model ayarlayıp ışıkları nasıl konumlandıracağınıza karar verin ki gerçek çekim zamanı doğru ışığı bulmak için zaman harcamayın.
    * Body üzerindeki ayarlardan muhakkak raw seçeneğinin açık olduğuna bakın. Test çekimi yapıp çektiğiniz fotoğrafa body üzerinden değil, bilgisayardan(düzgün bir monitörden) bakarak elinizden geldiğince doğru beyaz dengesini ve ışığı bulmaya çalışın.

    * 85L gibi bir lens almanıza gerek yok. Elinizdeki ekipmanlar ile gayet güzel çekim yapabilirsiniz. Studio ortamında 24-105 iş görür. Eğer studio genişse 70-200 de kullanabilirsiniz.
    * Studioda diyaframı 9-10 seviyelerinde tutabilirsiniz. Çok kısık ya da çok açık diyaframdan kaçının derim.
    * Dış çekimde yine 70-200 işinizi görür. Ama geniş kadraj çalışmanız gerekirse 12-24 ve 24-105'e başvurabilirsiniz.
    * Dış mekan çekiminde de ışık gerekli olabilir. Modüler ışığınız var mı bilmiyorum. Eğer yoksa reflektor ile de güzel işler çıkarabilirsiniz.
    * Reflektor kullanımı için yoldan geçen birini tercih etmeyin Güneş ışığını modelin gözüne tutup boş yere modelinizin suratını astıracak, bunaltacak duruma düşürmeyin. Daha önce reflektor tutmuş birini bulmak iyi olacaktır. Yani işin özü asistan/asistanlarda işi bilirse daha kaliteli bir iş çıkarmış olursunuz.
    * Çekimlerde farklı konseptler, farklı kıyafetler olacaksa işin uzun süreceğini düşünerek yiyecek, içecek almayı unutmayın. Her ne kadar gereksiz gibi görünse de bu tip detaylar işi daha kaliteli kılar.

    Belki faydası olabilir diye linkten kendi çekimlerimdeki backstagelere bakabilirsiniz;
    KAMERA ARKASI | MGFotoğraf - Moda, Katalog, Sanatsal Düğün ve Ürün Çekimi

    Kolay gelsin.










    Konu damenn tarafından (23.August.2012 Saat 02:03 ) değiştirilmiştir.
    nazım, Ruzgar344 and Bin907 like this.
    Mehmet

  • #6
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Berk
    Makina:
    7D
    Üyelik tarihi
    19.November.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    280

    Standart

    Facebook

    Emrah Altınok u çok beğenirim. Kendisinin bu tür kişisel portfolyo çekimleri var. Albümün alt kısmında yer alıyor, oldukça sade ve hoşlar. Zaten oyuncunun yada sanatçının fotoğrafta ön planda olması gerekir bence, mekanlar içinde kaybolmasın çok










    Ruzgar344 likes this.
    Canon 7D - 50mm F1.8 II - 24-105 F4 IS
    Canon A1, T70 - 50mm1.8, Vivitar Series 1 28-105 f2.8-3.8
    Zenith E, Zorki4s, Soho Cadet

    Helios-44-2 58mm F2 | Tamron Adaptall2 46A 70-210mm F3.8-4

    Nikon SB28DX - Sunpak 333D

  • #7
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Mehmet-damenn yiyecek içeceğine kadar düşünmüş ve açıklamış.
    Bundan daha iyisi açıklanamaz herhalde.

    Lens için de cam kalitesi yüksek lensler kullanmanızı tavsiye ederim. Ki elinizdeki lensler gayet yetecektir. 24-105 stüdyo genişliğine göre kullanılabilir ama ben yine de 70-200 öneririm. Koşullara göre hareket edebilirsin. 50mm yi deneme bile. 12-24 de farklı bir iki poz için rahatça düşünülebilir.










    Ruzgar344 likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #8
    evrendemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    evren demir
    Makina:
    Lupitel 2
    Üyelik tarihi
    31.January.2012
    Nereden
    Karşıyaka
    Mesajlar
    552

    Standart

    Sn.Palabiyikoglu ve Sn.Genç'in yazdıkları esas olmak üzere,
    Portre konusunda Sn.Emre İkizler'in eski bir yazısı hoşuma gider,
    ilginizi çekebileceği düşünçesiyle okumasını severler için aşağıdaki metin paylaşılmıştır

    Sn. Emre İkizler'den alıntıdır.
    ------------------------------------


    Portre fotoğrafı, çoğumuzun algıladığı gibi yalnızca vesikalık fotoğraf klişesinden ibaret değildir. Yani cepheden bakış ve omuzları içeren kafa fotoğraflarından söz ediyorum. Bunlar da tabii ki portredir. Ama portre fotoğrafı çekmek istediğiniz zaman, kendinizi bu kadar dar kalıplar içinde hissetmenize hiç gerek yok. Profilden bir baş, bütün bir beden, piyano çalan bir el, hamile bir bayanın karnı, bir bebeğin ayağının altı gibi farklı yaklaşımlar portre fotoğrafçılığının tadı, tuzudur. Fotoğrafçı için asıl önemli olan, insanların kişiliğini algılamalarıdır. Çekilen fotoğraf bu kişiliği ortaya koyabiliyorsa başarılı bir portre fotoğrafıdır.

    Doğal bir bakış, fotoğrafı çekilen kimse tarafından verilmesi gereken pozdur. Bunu sağlayacak olan da fotoğrafı çeken kişidir. Portresi çekilecek olan model ile portreyi çekecek olan fotoğrafçı arasında sağlam bir diyalog olmalıdır. Yani model, fotoğrafının çekileceğinin bilincinde olmalıdır ve fotoğrafçının istediği etkiyi gerçekleştirmek için iletişime açık olmalıdır.

    -İletişim;
    Portresini çekmek istediğiniz kişiye isteğinizi anlatabilmeniz için onu kesinlikle tanıyor olmalısınız. Eğer tanımıyorsanız da bir an önce tanışın. Ona kendinizi tanıtın, havadan sudan da olsa bir şeyler söyleyin ve onun kişiliği hakkında ipuçları elde etmeye çalışın. Bu iletişimi kurduktan sonra, uygun bir fon ve uygun bir ışık altında onun portresini çekmek istediğinizi söyleyin. Bunu yapmaktaki amacınızı anlatın. Büyük bir olasılıkla kabul edecektir ve çaktırmadan çekeceğiniz bir fotoğraftan çok daha iyi bir sonuç ortaya çıkacaktır. Diyelim ki kabul etmedi; ne olacak, dünyanın sonu değil ya. Kaçırdığınız yığınla konudan biri olarak unutulup gidecek. Modele bu şekilde yaklaşımı kuşkuyla karşılayanlar olabilir. Ama inanın bana, iletişimsiz bir fotoğraftan çok daha fazlasını elde edeceksiniz. Bu konuda pratik yapmak için, işe yakın arkadaşlarınız ve akrabalarınızdan başlayabilirsiniz. Yakınlarınıza hem nazınız geçer, hem de onları zaten tanıyor olduğunuz için hangi özelliklerini vurgulamak istediğinizi bilirsiniz.

    -Işıklandırma;
    Çekim için uygun ışık ve temiz bir fonun varlığından emin olmanız gerekir. Doğal ışık yeterli değilse, yapay ışık kaynaklarından yararlanmanız ya da yüksek ASA lı film kullanmanız gerekir. Ama portre fotoğrafında keskinlik önemli olduğu için iri gren (yani yüksek ASA) pek tercih edilmeyecek bir etki yapacaktır. Bu yüzden, ne yapıp edip ışık bulun!

    Işığın miktarı ve niteliği çok farklı olabilir. Mum ışığında güzel bir portre çekebilirsiniz, ama sert öğle güneşi altında çekim yapmamalısınız. Çünkü tepe ışığı olumsuz gölgeler oluşturarak ifadeyi çok değiştirecektir. Benzer şekilde cephe ışığı da derinlik duygusunun kaybolmasına yol açtığı için uygun bir aydınlatma şekli değildir (Makine üzerindeki flaşın da olur olmaz kullanılmaması gerektiğini ayrıca belirtmeme gerek yok sanırım!). Tek ve ideal bir aydınlatma şekli bulunmamasına karşın, yarı cephe ışığı ile yanal ışık kullanımının diğerlerinden daha iyi sonuç vereceğini söyleyebilirim. Direkt cephe ışığı yerine, bir yüzeyden yansıtılarak ya da dağıtılarak verilen ışıkla iyi bir aydınlatma sağlanabilir. Sert bir ışık yerine, yumuşak (yaygın, difüz) bir ışık daha iyi detay verecektir ve modeli rahatsız etmeyecektir. Bunu pencere önünde tül perdeyle, flaş önünde ise difüzörler (ya da kağıt mendil) aracılığıyla yapabilirsiniz. Açık havada iseniz, sabahın ilk saatleri ile akşamın son saatlerini kullanmanızı öneririm. Çünkü bu saatlerde gün ışığı daha yumuşaktır, yataydır ve daha sıcak renklidir.

    Mutlaka flaş kullanmak zorundaysanız, flaşı dolgu ışığı olarak kullanmanızda yarar var. Yani ortam ışığına göre pozlandırma yapıp, flaşı 1/2 ya da 1/4 gibi bir güçte, yalnızca gölgeleri yumuşatmak amacıyla kullanın. Flaşı asıl ışık kaynağı olarak kullanmak istiyorsanız, lütfen makine üzerinde kullanmayın. Çünkü makine üzerindeki flaş çok sert bir cephe aydınlatması yapacaktır. Bir senkron kablosu yardımıyla, flaşı gövdeden bağımsız ve yarı cephe ışığı oluşturacak biçimde kullanmanız daha sağlıklıdır. Birden çok flaş kullanmanız durumunda ise ana flaşı yarı cephe ışığı olarak, yardımcı flaşları ise dolgu ışığı, saç ışığı ve fon ışığı olarak kullanmanız doğru olur. Bu ışıkların yerleri ve açıları değiştirilerek farklı etkiler elde edilebilir. Bu konuda biraz deneme yapmakta yarar var. Genel olarak dolgu ışığı cepheden ya da ana ışığa simetrik olarak, saç ışığı ters açıdan ve fon ışığı da fona paralel olarak kullanılır.

    -Objektif Seçimi;
    Uzun odak uzaklığına sahip bir objektif kullanımı, burun çıkıntısını gizleyip, normal ya da geniş açılı bir objektife oranla yüz hattı oranlarının daha uyumlu olmasını sağlayacaktır(cümle olumlu bir anlam taşıyor gibi görünsede aslında olumsuz bir şeyden bahsediyorum). Kısa tele dediğimiz 105 mm ve buna yakın odak uzaklığına sahip objektifler portre çekimlerinde idealdir (85-135 mm arası). Bu rakamlar 35 mmlik sistem için geçerlidir. Dijital, APS ve orta format için dönüşüm yapılmalıdır. Geniş açılı objektiflerin yakın çekimde insan yüzünde yarattığı distorsiyon inanılmaz ölçüde komiktir. Biraz eğlenmek için bunu deneyebilirsiniz. Ancak, klasik anlamda bir portre fotoğrafı için asla kullanmamalısınız. Normal ya da standart olarak adlandırılan objektifler ise ciddi bir distorsiyon yaratmamakla birlikte, uygun bir kadraj için konuya çok yakınlaşılması sonucu, modelin gözlerinde şaşı bir ifadenin oluşmasına neden olurlar. Çok uzun telelerde ise, modele çok uzak kalınması nedeniyle modelin anlamsız bakışlar takınması olasılığı yüksektir. Uygun bir konuşma mesafesi kadar pay sağlayan kısa teleler, en rahat ifadelerin oluşmasına yardımcı olurlar.

    -Çekim Aşaması;
    Her şeyi hazırladıktan sonra yapılacak ilk iş, poz veren kişinin yapay bir ifade takınmasını önlemek, yani onu rahatlatmaktır. Bu da ancak iletişimle sağlanabilir. İnsan başının girintili çıkıntılı olması nedeniyle alan derinliği sorun olabilmektedir. Gözlerin net olması önemli bir kriterdir, ancak gözlere netleme yapıldıktan sonra, yüzün diğer noktalarındaki hafif netsiz görüntüler fazlaca önemli değildir. Ayrıca, bir portre çekiminde arka planın netsizliği, portrenin ön plana çıkmasına yardımcı olan bir etkendir.

    Sonuç olarak, farklı diyafram değerleri deneyerek farklı vurgular yaratabilirsiniz. Çeşitli ışıklandırma şekilleriyle modelin karakterini ve ruhsal durumunu yansıtan görüntüler elde edebileceğiniz için, modeli yakalamışken kolay kolay bırakmayın ve aklınıza gelen tüm ışıklandırmaları deneyin. Modeli arka plandan soyutlamak gibi bir yaklaşım denenebileceği gibi, modelin arka planla uyumuna özen göstermek gibi bir yaklaşım da denenebilir. Anlatıma katkıda bulunmayan gereksiz ayrıntıları kadraja sokmadıktan sonra her yol mübahtır!

    Vesikalık mantığında yalnızca kafa görüntüsüyle kadrajı doldurmak, arka planın çok karmaşık olduğu durumlarda ya da arka planla uğraşılmak istenmediği durumlarda en sık başvurulan yöntemdir. Kompozisyon bakımından en kolay uygulama olan bu türdeki yaklaşım, ışık, ifade, makyaj ve diğer etkenler açısından ise en zor uygulamadır. Çünkü bu tür fotoğraflarda, her türlü ayrıntı daha kolay görünebilir niteliktedir ve en küçük hata fotoğrafı bozabilir. Genel olarak yetişkin erkek portrelerinde sert bir aydınlatma, bayan fotoğraflarında ise yumuşak aydınlatmanın tercih edilmesinin nedeni, erkek yüzünde çekici bulunan çizgi ve kırışıklıkların vurgulanması, buna karşın bayan yüzlerinde bu tür izlerin gizlenmeye çalışılmasıdır. Bebek, çocuk ve genç fotoğraflarında ise belirgin bir ışıklandırma eğiliminden söz etmek zordur.

    Modelin yüzündeki herhangi bir kusurun gizlenmesi için çeşitli yöntemler denenebilir. Bunlardan biri, kusurun bulunduğu tarafı görmeyecek olan çapraz bir bakış ya da profilden bakıştır. Cepheden bakılarak; fakat yanal bir aydınlatmayla kusurun gölgede bırakılması da sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Bir başka yaklaşım ise, modelin ellerini kullanarak kusuru gizlemektir. Bu anlatım yönteminde tek bir el kusurun üzerine konabileceği gibi, simetrik bir etki yaratmak amacıyla iki el birden de kullanılabilir.

    -Gözlük Sorunu;
    Gözlük kullananların fotoğraflanmasındaysa en çok dikkat edilmesi gereken şey yansıma kontrolüdür. Yansımanın oluşması kaçınılmazdır. Ancak ne ölçüde rahatsız edici olduğuna çok dikkat etmek gerekir. En azından fotoğrafçının kendi görüntüsü yansımamalıdır. Başın yönünü ya da ışık kaynaklarının yerlerini değiştirerek yansımalar minimuma indirebilir, hatta bazen tamamen kaldırabilirsiniz. Yansımaları engellemek için polarize filtre kullanma düşüncesi ise pek uygulanabilir değildir. Çünkü polarize filtre hem iki stopluk ışık kaybı yaratacaktır, hem de kontrastı çok artıracaktır. Oysa, daha önce de belirttiğim gibi, portre fotoğraflarında yüksek kontrast pek istenmez. Yine de, ortam ışığı elveriyorsa ve sert etkiler elde edilmek isteniyorsa bu filtre kullanılabilir.

    Gözlük camındaki yansımalardan kurtulmanın kesin çözümü ise camları çıkarmaktır! Yarım çerçeve ya da sıfır çerçeve söz konusu değilse, yani cam çıkarıldığında gözlük formunu koruyorsa, uygulanabilecek en iyi yöntemdir. Küçük bir tornavida yardımıyla bu işi bir dakikada yapabilirsiniz.

    Son olarak, gözlüğü modelin yüzünde değil de, kadraja girecek şekilde elinde tutarak kullanmasını sağlayabilirsiniz. Gözlük sapının ağza alınması, sandalyenin arkasına yaslanılarak gözlüğün elde çevrilmesi gibi çeşitli görüntülerin, son derece doğal etkiler yarattığını düşünürüm. Bunları siz de uygulayın; ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

    -Beden Dili;
    Omuzlar ve göğsün de dahil edildiği kompozisyonların, kelle fotoğrafına göre iki farklılığı vardır. Birincisi, modelin üzerindeki giysinin de anlatımda (olumlu ya da olumsuz) yer almasıdır. İkincisi ise beden dilinin de devreye girmesidir. Modelin üzerindeki giysinin renk ve desen bakımından çok karmaşık olmaması ve çok fazla takı kullanılmaması, ilginin yüze daha çok yönelmesini sağlayacaktır. Ayrıca saç biçimi ve makyaj konusunda da söylenebilecek çok şey var, ama sanırım bu daha profesyonelce bir çekim için gereklidir ve başlı başına bir yazı konusudur. Kısaca, yüzdeki parlamaları azaltacak bir pudralama işleminin ve yüz kusurlarını gizleyecek bir saç modelinin işe yarayacağını söyleyeyim.

    İnsanları put gibi oturtmak yerine öne, arkaya, yana eğilerek oturmalarını sağlamak, anlatıma dinamizm kazandıran uygulamalardır. Modelin ellerini ve kollarını kullanarak grafik çizgiler oluşturabileceğinizi hiç aklınızdan çıkarmayın. Bu arada modeli mutlaka oturtmak zorunda olmadığınızı da belirtmeliyim. Ayakta, yaslanarak, yatarak ya da çömelerek poz vermelerini de sağlayabilirsiniz. Bu uygulamaların her biri çok ilginç sonuçlara ulaşmanızı sağlayabilir.

    Belki de en önemli özelliği en sona bıraktığımı fark ettim. İnsanları, yaptıkları işin başında görüntüleyin! Bir torna işçisini torna tezgahının başında, bir madenciyi elinde kazması ve başında baretiyle, bir yüzücüyü ıslakken ve mayosuyla, bir iş adamını masası başında, oyun oynayan bir çocuğu oyuncaklarıyla ya da yemek pişiren bir kadını mutfak dekoru içinde görüntüleyin. Bu tür uygulamalar hem anlatımı güçlendirecektir hem de sizi mekana uygun ışıklandırma yapmak zorunda bırakacağı için teknik çözümleme pratiğinizi geliştirecektir... Portre çekimi konusunda değinilebilecek en temel, dikkat etmen gereken hatlar bunlardır... Bunların dışında fotoğrafçıya ve zevklerine göre üzerine eklemelerde yapılabilir tabiki... )

    M.Ü. G.S.F. Fotoğraf Bölümü Öğretim Görevlisi; Emre İKİZLER

    Ve sonuç;
    Yaramaz Fotoğrafı | FotoKritik
    Tarik Akankars&#8217da Fotoğrafı | FotoKritik
    : Mavi : Fotoğrafı | FotoKritik
    http://www.fotokritik.com/1376032
    http://www.fotokritik.com/1275988
    http://www.fotokritik.com/1249145
    Esaret Fotoğrafı | FotoKritik
    L&#8217histoire De Mademoiselle Fotoğrafı | FotoKritik
    Birol Unel Fotoğrafı | FotoKritik

    Hepinize portre çekimlerinde başarılar dilerim...











    Konu evrendemir tarafından (23.August.2012 Saat 13:21 ) değiştirilmiştir.
    sdtr and Ruzgar344 like this.

  • #9
    Ruzgar344 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alp Rüzgar
    Makina:
    Canon 5D Mark iii
    Üyelik tarihi
    24.December.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    835

    Standart

    crazyturtle : çok teşekkürler. 70-200 hk. verdiğiniz bilgi içime su serpti.

    tunapala: istediğim pozların çıktısını alıp uygulamak gerçekten süper bir ipucu. Çok teşekkür ederim.

    adlbykl: fotoğraflardan 1-2 tanesi afiş olacak. Artık en güzelini ve noise en düşük olanını seçip yaptıracağız o zaman. Çünkü MARK II veya III e geçme şansım maalesef yok. Poz verme işini ayarlayacağız artık) Çok çok teşekkürler bilgilerin için

    damenn: Yazdığınız tüm bilgiler gerçekten muhteşem! Elinize yüreğinize sağlık. Ben bu yazıların çıktısını alıp, okuyup hazırlanacağım. Bu kadar zaman ayırıp uzun uzun yazdığınız için gerçekten çok teşekkür ederim, sağolun. hem sitenizdeki çalışmalara hem de 500px'e baktım gerçekten muhteşem işler. Tebrikler... Saygılar

    tyrung: Hemen Emrah beyin sanatçı fotoğraflarını inceliyorum. teşekkürler.

    tanerunlu: Evet abi, 50mm.'yi denemeyeceğim kesin. Hem sanatçıya bu ne ya dedirtecek kadar küçük hem de bir çok yerde okuduğuma göre portre fotoğraflarında aşırı distortion yaratıyormuş. 70-200 ve 24-105 ile yola devam..

    evrendemir: Sn.Emre İkizler'in yazısı gerçekten çok güzel ve yararlı. Alakana çok teşekkür ederim.

    Genellemek istiyorum: Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar/ağabeyler... Çok yararlı oldu gerçekten. Pazartesi fotoğrafları çektikten sonra ilerleyen günlerde çektiklerimi paylaşırım kısmetse. Canonturk gerçekten müthiş bir aile. İnsan bir sorununu gece yarısı/sabaha karşı bile yazsa, anında cevaplar gelmeye başlıyor ve gayet bilgili/dolu kişilerden.

    Hepinize çok teşekkür ederim, varolun. Yaşasın Canonturk!










    Konu Ruzgar344 tarafından (23.August.2012 Saat 20:36 ) değiştirilmiştir.

  • #10
    Ruzgar344 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alp Rüzgar
    Makina:
    Canon 5D Mark iii
    Üyelik tarihi
    24.December.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    835

    Standart

    Ayrıca yine tüm arkadaşların engin bilgisine sığınarak sormak istediğim birşey var. Sanatçı/model çekimi için (stüdyo dışında) nerelerde çekim yapabilirim? Harabe yerler, eski püskü mimari, vs? Ya da önerileriniz? Simdiden tesekkür ederim.
    Stüdyo taksimde. Yine taksim civarı veya galata civarı düşündüm ama










    Canon 5D Mark iii
    Canon TS-E 17mm f/4L USM
    Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM ART
    Canon EF 85mm f/1.2L II USM
    Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS ii usm

  • #11
    Ruzgar344 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alp Rüzgar
    Makina:
    Canon 5D Mark iii
    Üyelik tarihi
    24.December.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    835

    Standart Sanatçı çekimi - lens yardımı

    Çekimler bitti. Sadece stüdyo'ya zaman ayırabildik. Mekan dar olduğundan dolayı 70-200 kullanamadım. 24-105 in 105mm kısmı ile dibine girdim. Güzel fotoğraflar aldım. Temizlemeleri bitirince bir kaç tane eklerim. Aman siz siz olun asla 24-105 gibi bir lensi satmayın. Stüdyo ortamında muhteşem! Emeği gecen tum arkadaslara çok teşekkürler!


    Sent from my iPhone 4S using Tapatalk










    Canon 5D Mark iii
    Canon TS-E 17mm f/4L USM
    Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM ART
    Canon EF 85mm f/1.2L II USM
    Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS ii usm

  • #12
    damenn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet
    Makina:
    -
    Üyelik tarihi
    26.July.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    578

    Standart

    Geçmiş olsun ..............










    Mehmet

  • #13
    Ruzgar344 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alp Rüzgar
    Makina:
    Canon 5D Mark iii
    Üyelik tarihi
    24.December.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    835

    Standart Sanatçı çekimi - lens yardımı

    Teşekkürler


    Sent from my iPhone 4S using Tapatalk










    Canon 5D Mark iii
    Canon TS-E 17mm f/4L USM
    Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM ART
    Canon EF 85mm f/1.2L II USM
    Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS ii usm

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •