çok teşekkürler söylediğiniz şeyleri dikkate alacagım...daha sonraki dfotograf yorumlarında görüşmek üzere
çok teşekkürler söylediğiniz şeyleri dikkate alacagım...daha sonraki dfotograf yorumlarında görüşmek üzere
acaba teyzenin başörütüsüde mi renklendirilseydi. Başkada söylenecek bir şey yok bence.
(canon 500d + 18-55 + 55-250+50) + canon g10 + manfrotto 496rc + 055xprob tripod + muhtelif filtreler + toshiba 16gb c10 sdhc + RC1 + nike el çantası + yağmurlu havalarda güvenli çekim için dibi ısırılmak suretiyle delinmiş poşet + ekipmanı güvenli taşımak için Hama canberra 140 çanta
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|
Evet nerede kalmistik;
@Sahra
Onde kalan siluetler, ozellikle solda kalan amcamiz (sanirim) biraz daha belirgin olsaydi yada tamamen karanlikta kalsalardi daha mi iyi olurdu diye dusunuyorum. Hani siluet fotografi olacakmis ama olamamis obur taraftan az pozlanmis gibi olmus bir durum var. Birde fotograftaki objeler cok bagimsiz bribirlerinden ve fotografciyla yada bizimlede cok iletisimsizler. Amac yabancilastirmaksa evet uygun olabilir ancak seyircinin fotografla empati kurmasi ozdeslesmeini dusunuyorsaniz malesef basarili degil.
Saygilarla
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
@Tunapala
Fotoğraf iyi ve güzel olmadı sanırım bir konu belirlemeden sadece bir şehir fotoğrafı olarak basitleştirdim.
Buda bir başkası.Değerli yorumların için teşekkür ederim.
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|
sanki biraz daha sağa kayıpta denklanşöre basılsa daha hoş olurmuş gibime geldi... Cami tam ortalanmamış olduğundan yamuk bir kare izlenimi bıraktı bende...
l 450D(eski sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l40D (yeni sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l 50mm f/1.8 l 75-300 f/4-5.6 USM III [B]SlikPro340 Tripot
@sahra
iyi ve guzel biraz subjektif kavramlar. Kisiye gore degisir. Benimyptigim elestiriler daha cok teknige yonelik. Demek istedigim Fotograf iki durumun ortasinda kalmis hem isik kullanimi hem obje kullanimi olarak. Fotografi okurken fotografcinin ne yapmak istedigini kestiremiyorsaniz bu saglikli bir durum degil. Mesela eger sehrin insanlarin bir birinden uzaklasmasi ise gosterilen oldukca bu kavrama yaklasmis ancak halen tam adi konamiyor. Yok eger oradaki satic veya saticiya ilgisiz gecenlerle bir baglanti kurmamiz gerekiyorsa o da olmuyor. Belki bu fotograf atiyorum o bolgenin anatomisi uzerine yapilan bir calisma icerisinde yer alsa cok daha anlam kazanabilirdi.
Alemli fotografa gelirsek sanrim @songul arkadasimiz hakli. Her ne kadar simetriden kacinmak gereksede zaten on planda dogal carceve olarak kullanilan ve arka planda olana odaklanmamizi saglayan obje simetrik. Dolayisiyla bu simetriyi kirmak icin farkli kadrajlar denenebilirdi veya secilen bu kadrajin daha simetrik olmasi izleme kolayligi anlaminda saglanabilirdi.
Demek istedigimi daha iyi aciklayabilmek icin fotografin uzerinde oynama yaptim. Oldukca fazla mudahale var. Bu haliyle fotograf olarak kabul etmek guc. ZAten cok fazla doku tasimasi oldugu icinde cok dalgalanma var calismada. Ancak kadraj ve kompozisyon anlaminda sanirim kelimelerden daha aciklayici olur.
Konu tunapala tarafından (25.March.2011 Saat 22:31 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
@QuickShare
Oncelikle gozume carpan fotografin genelindeki netsizlik oldu. Bu durum obje hareketinden degil saniyorum. Daha cokobjeye cok yakin cekim gerceklestirdiginiz icin alan derinliginiz buyuk olcude azalmis. ve netlemeniz kusun kafasinin hemen arkasinda kalmis. Objeye yaklasitiginizda f degerinizi arttirarak alan derinliginizi arttirabilirsiniz ancak bu da pozlama surenizi uzatacaktir. Bu noktada tripoda ve hareket etmeyen bir kusa ihtiyac duyabilirsiniz. Veya daha uzaktan cekim yaparak alan derinligini arttirabilirsiniz.
Bunun haricinde netliginizi kusun gagasindan yapmaniz alan derinliginiz sinirli kalsa bile fotografda onemli noktalarin net kalmasini saglayacaktir.
Tabii butun bunlarin aksine sikinti basit bir arka netleme (back focusing( de olabilir. Lensinizide test etmenizi oneririm.
Saygilar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Fotoğraftaki net olmayan yüz kısmı kişisel tercihinizmiydi bilmiyorum ama bence karedeki en dikkat çeken yani en önemli nokta kuşun gaga kısmı ve oda net değil... Birde kuşun tamamı karede olsa daha hoş olurdu diye düşünüyorum... Objeyi kadraja alırken nerden kestiğiniz önemlidir. öğneğin bi insanı obje olarak ele alıyorsanız eklem noktalarından kesmeniz objenin uzuvları yokmuş fikrini canlandırır izleyenin gözünde.... yani öyle bir noktadan kadrajlanmalı ki fotoğrafı izleyenler objenin eksiksiz olduğunu ama kadraja alınan kısmın fotoğrafçının tercihi olduğunu anlayabilsinler.... (Photoworld teknik eğitiminde hocamız söylemişti)
l 450D(eski sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l40D (yeni sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l 50mm f/1.8 l 75-300 f/4-5.6 USM III [B]SlikPro340 Tripot
Songul ozetle kesimlerde suna dikakt etmek gerekir eklem ve ek yerlerinden fotograf kadrajlanmaz. (genel olarak)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
umarım kuralları ihlal etmemişimdir. yorumlar için teşekkürler şimdiden.
* Bir mesajda birden fazla fotograf veya pes pese bir cok mesajda birden fazla fotograf paylasilmamali.
* Eger bolumde henuz yorumlanmamis bir fotograf varsa (kendi fotografiniz olmak zorunda degil) fotografa kisa yada uzun, olumlu yada olumsuz, eksik ama fazla herhangi bir yorum gelinceye kadar yeni fotograf eklenmemeli.
kurallar bunlar hocam
Ozurlerinize siginiyorum tekrarlanmayacak
@mz~
Cekimlerde one cikmasini istedigimiz objenin diger objelerden ayrilmasi tercih edilir.
Bu ayrimlama bir kac nokta ile yapilir,
* Net alan derinligi kullanilarak
* KOntrast renkler kullanilarak
* Karanlik aydinlik dengesi kullanilarak
* Objenin kadrajda kapladigi alan kullanilarak.
Ayrica objenin fotograftaki altin noktalardan birine yerlestirmesi objenin farkedilebirligini arttracaktir.
Sizin fotografinizda obje netlik olarak ayrilmaya calisilmis. Ancak kadrajda bir cok farkli noktada netlik oldugu icin. Bu gerceklesmemis.
Size iletmek istedigim bir baska noktada;
-Forumumuzda sadece uyari amacli mesaj atmak yasaktir,
-Ayrica Paylasimlarda uzun kenar maksimum 800piksel olmak durumundadir. Ufak tefek buyuk boyutlara goz yumuyoruz ancak bir dahaki paylasiinizda lutfen dikkat.
@cemdogac
Lutfen aralarindan sectiginiz bir fotografi tekrar kurallara uygun sekilde paylasiniz. Hangisine yorum istediginizi bilemeyiz ve hepsini incelersek diger arkadaslara haksizlik olur.
Saygilarla
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Canon EOS 60D |Canon 55-250 |Canon 50 mm 1.8 | Sigma 10-20 |Cosina 100mm
Fotoğraf çekmeyi&yapmayı bilmiyorum ...
@alpego
Keskin bir fotograf, basarili bir kompozisyon. Elinize saglik.
Saygilar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.