Teşekkür ederim.
Teşekkür ederim.
Canon 7 D Canon A 1 Canon G 1 X CANON 5 D Mark 3 = 28 mm F 1.8 L IS USM , 100 mm F2.8 L Makro IS USM , 24-20 F 2.8 L USM , 70 -200 F 2.8 L IS II USM Canon 14 mm L f 2.8 II Canon 8-15 Fisheye L
Dun hayyam da bakindim bu lense ne sifiri ne ikinci eli var...
Canon 7D+Sony DSC V1+Canon 24-105 L+Canon 100-400 L+Tamron 17-50(non VC)+YN 565 EX+055xprob+804 rc2+fastpack350
Bugün Hayyamda Is'li olan 100 - 400 modelini gördüm. Odak fotonun sağ yan dükkanıydı sanırım.. Selamlar.
Canon Eos 60D
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF-S 17-85mm Usm Is
Canon EF 70-300mm Usm Is
Rode Video microphone
Sucukta Ender gitarda Fender
Dönem dönem moda olan ekipmanlar var. Bir ara 17-40'lara ilgi artmıştı şimdi de ne hikmetse bir 100-400 furyası var.
Sebebini anlayamadım.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
sonunda lensime kavuştum umarım bende guzel sonuçlar alırım..umarım toz uzun bır sure başıma dert olmaz...
Canon 7D+Sony DSC V1+Canon 24-105 L+Canon 100-400 L+Tamron 17-50(non VC)+YN 565 EX+055xprob+804 rc2+fastpack350
bunlara dayanarak kimse fotograf çekmeyi bilmiyor...sadece kaliteli ekipmanı oldugu için kendine güveni yerinde oluyor ve iyi fotograf çektigini zannediyor..
fotograf bir iletişim sanatı olduguna göre bu iletişimi saglayacak olan ekipman degil fotografı çeken kişinin hayata bakış açısı ve neyi görüp neleri göstermek istemesidir.
emre beyinde dedigi gibi dönem dönem bir ekipman çılgınlıgı furyası oluşuyor.. benim takip edebildigim kadarıyla ve denk geldigim kadarıyla ekipman furyaları...
1-canon 55-250 2-canon 50mm 1.8 3-canon 10-22mm 4-canon 100mm macro 5-canon 5D mark2 6-canon 17-40mm 7-canon 70-300mm 8-canon 70-200mm 9-canon 100-400mm 10-yonguo yn 460 11-yonguo YN560
siteyi devamlı olarak takip eden kişiler bu söyledigimi fark etmişlerdir..
konu farklı bir yere gitti bunun için üzgünüm ama bunlar da gercek olaylar..
bunları görmemezlikten gelemeyiz..
canon 100-400mm lens gayet keskin ve hızlı bir lens kuş fotografları veya zoom lens seven kişilerin alabilecegi bir lens alan kişi pişman etmeyecek kadar iyi ve verilen parayı hak eden bir lens..
"Sadece kameranız ve siz varsınız. Fotoğrafınızdaki kısıtlamalar size bağlıdır; çünkü ne gördüğümüz kim olduğumuzdur." -Ernst Haas
ben kimsenin ihtiyaci olmadigi halde birkac bin lirasini heves yada ozenme sonucu sokaga atmiyacagi dusuncesindeyim.eminim isine yariyordur ve ihtiyaci vardir.
Canon 7D+Sony DSC V1+Canon 24-105 L+Canon 100-400 L+Tamron 17-50(non VC)+YN 565 EX+055xprob+804 rc2+fastpack350
Selim kusura bakma ama bunları hangi sıfat ile yazdığını merak ettim.. Sendemi şu profesyonel fotoğrafçılardan oldun yoksa
Fotoğraf ile ilgilenen birisinin fotoğrafı böyle kağıt kalemle biryerlere yazamıyor olması lazım bence..
Birde varsın kaliteli ekipmanığı olduğu için kendine güveni yerinde olsun.. Bu neden birilerini rahatsız ediyor inanın aklım almıyor.. Gerçekten fotoğraf ile uğraşan adam bunları görmez diye düşünüyorum..
Haset ediyor gibi bu tarz mesajları atan kişiler.. - Şuna bak şunaa almış eline 100-400 fotoğraf çekmeyi bilmiyor töbe töbe... Ben de olsa o lensin hakkını bir veririmki tarihe adımı altın harfler ile kazırım diye geçiriyorlar herhalde içlerinden...
Lütfen rica ediyorum böyle düşünüyor, hissediyorsanız bile en azından içinizde saklayın bunu.. Ne kimseyi kırmaya ne de rencide etmeye hakkınız var..
Yazmayın böyle şeyler ki ileride belki nesiller sonra adını altın harfler ile yazdıracak kişilere yada keyfi için fotoğraf çeken insanların moralinin motivasyonun yok olmasına neden olmazsınız...
Bende Bu Lensi Almak İstiyorum Ancak Pahallı Biraz
Canon EF 100-400 4.5-5.6 L IS USM kullanan arkadaşlar. Bu objektifin "rubber ring" adıyla geçen ve kamera gövdesine takıldığında, toz, su sızdırmazlığı ve sıkılık sağlayan bir lastik contası var mı? Objektifi, kameraya taktığımda, elimde sağa sola hareket ettirdiğimde, bir boşluğun olduğunu hissettim. Elimdeki Canon EF 24-105 IS USM ile karşılaştırdığımda, bu objektifte bulunan "rubber ring" in, 100-400 de olmadığını gördüm. Canon'un tüm objektiflerini, ilgili pdf dosyalarından incelediğimde, bu contanın bazılarında olduğunu, bazılarında olmadığını gördüm. Kısacası, elimdeki 100-400'de bu conta yok. Hissedilir bir boşluk var. Buradan toz ve nem, kamera ve obj. gövdesine girebileceği gibi, bu küçük boşluktan doğan hareket, karşılılı flanşlarda da aşınmaya neden olacaktır.
Sizde bulunan objektifteki durum nedir? Bunu ayrıca almak mı gerekecek?
Diğer yandan, objektifin zoom fonksiyonunun çek/it ile yapılması, bir pompa etkisiyle, dışarıdan aldığı havayı kendi ve makine gövdesine yollamasına neden oluyor. Acaba, bu nedenle (hava alma ve vermede bir aralık için), bu contayla sıkı sızdırmazlık sağlamaktan uzak durmuş olabilir mi Canon? Bilgi ve görüşünüzü paylaşırsanız sevinirim...
hocam saygılar ve cok dogru soledınız yahuu
Şimdi tum fotografcılara bı soru ???
makıneyı elınıze alıp fotografa çıktıgınızda kendnizi ezik işi gücü olmayan sadece elındekı makıneyı artıstlık yapayım dıye dolastıran bırı olarak mı goruyorsunuz.. ??
yaa ben bi çıkıyorum dışarı makıneyle ara güler halt etmiş.. küçük dagları ben yarattım havasındayım ... peki sonuç nedir..
Sonuç şu ki. tamm bazen artıstlık yapıp makıneyı hava atar gıbı gezdırmek bı yana bu hobıdır ve kndnı bısey sanarak prof olaark görür.. ve bunuda boyle düşünmeyelım insanların şevkini kırmayalım..
Canon 6D + 70-200 f4 L is usm+ sigma 150mm f2.8 ex dg hsm apo macro + Emobiltz drf-14 macro-ring flaş + Weiffeng 60*60 softbox + Rf-603 c4 + canon 580 ex II speedlite + Youngno 565-ex + Manfrotto 055XPROB & Manfrotto 498RC2 + lowepro pro runner 300 aw
croplu makinada 70-300 aralığına alışan insanların FF geçtiğinde 100-400 tercih edebileceği aklınıza gelmiyor da böyle yerlere çekiyosunuz konuyu.
"Menfaat budalalığı insanı maymuna çevirir."
Hamit bey merhaba;
Bahsettiğiniz iki lensede sahibim akşam inceleyip var olup olmadığını yazarım.. Ancak var diye biliyorum o contadan.. Bu arada 100-400 ile genel bir yanlış bilgi mevcut, pompa sisteminin içeriye toz attığı ile ilgili.. Bu söylenen içeri fazla toz alma olayı şehir içindeki günlük kullanım esnasında geçerli değil.. Orman, bol toz içeren ortamlar için geçerlidir.. Ve içinin açılıp temizlenmesi Lensin sonu demek değildir.. Etrafımda 5-6 kişi var 100-400 kullanan bunların 2 tanesi ciddi anlamada yoğun kullanmakta lensi ve orman vs her türlü ortamda kullanır doğru düzgün bir toz sorunu yok..
Anıl bey çok güzel ve mantıklı bir konuya değindiniz.. Ahkam kesmek konusu gayet kolay.. Aklına gelir ve parmakların klavyeye basar yorumun ortaya çıkar.. Ama keşke bu kadar kolay olsa herşey.. Neden diye düşünmek yerine daha kolayı olan ön yargı ile yorumlamak daha basit tabi..
İki lense de baktım, ve 100-400 de o bahsedilen contadan benimkinde de yok Dikkatli kullanmakta yarar var )
ne demişler büyükler... Ne şeytanı gör ne selavat getir.. onun için 70-200 e devam.. :
Canon 6D + 70-200 f4 L is usm+ sigma 150mm f2.8 ex dg hsm apo macro + Emobiltz drf-14 macro-ring flaş + Weiffeng 60*60 softbox + Rf-603 c4 + canon 580 ex II speedlite + Youngno 565-ex + Manfrotto 055XPROB & Manfrotto 498RC2 + lowepro pro runner 300 aw
Teşekkürler bu bilgi için Erman Bey.
Öyle anlaşılıyor ki, Canon uzun stroklu zoom lenslerde bu contayı kullanmayarak, büyüyen ve küçülen hacım için hava alıp vermede bu boşluktan yararlanıyor. Objektifi, su ve toza karşı korunmalı yapayım derken, gövdeyi toza ve neme korunmasız hale getiriyor. Ortamın tozlu olması/olmaması göreceli bir durum. Ortamda daima, sensorda hata oluşturacak kadar toz olacaktır. İşte, bu küçük aralık, sensorun tozlanmasına davetiye çıkarıyor. Diğer yandan bu değişen hacım, zoomlu lensler için çözülememiş bir sorun (Başka firmaların yaptıklarını incelemedim doğrusu. Canon, sektörün lideri konumunda olduğundan) olarak duruyor. Ancak, hava giriş/çıkışını, objektifin son elemanı olan lensin de arkasına bırakmak, gövdeyi ve sensoru da zor duruma sokacak bir tercih. Bence hiç doğru olmamış. Son veya daha önceki elemanların bulunduğu bölümde bir sızdırmazlık sağlayıp, objektifin sonraki bölümlerinden birinde, oldukça gizlenmiş ve filtre ile takviye edilmiş bir aralıkla çözüme gitmek daha doğru olurdu. Böylece, 24-105'de olan "rubber ring" burada da kullanılacak, gövde korunmuş olacaktı.
Doğrusu, Canon'un bu işi çözmemiş olacağı hiç aklıma gelmezdi. Ama işe bakın ki, bir zoom objektif seçerken, elemanların çok oluşu ve değişen objektif gücü vs nin bir primer objektife göre olan dezavantajlarının yanına, bir de bence çok önemli sayılabilecek bu faktörü de eklemek gerekiyormuş. Tuhaf bir durum! Bu, belki, analog SLR'ler için çok sorun olmasa da, DSLR'lerde, sürekli aynı film (sensor) kullanıldığından, gövdenin tozsuz tutulmasının önemi artıyor.
Bakınız, nerelere vardık. Şimdi bir sonuç çıkartmaya kalkalım isterseniz.
Peki, 24-105'de “rubber ring” de kullanldığı halde, çözüm nasıl sağlanmış? Pratik hesaplama yapalım. 24mm deki ile 105mm deki odak uzaklığı oranı ve hacım oranı yaklaşık 4. Pratik olsun diye hacmı, odak uzunluğu olarak alalım (çünkü, daire kesitler her iki objektifte de aynı; Geriye hacım için çarpan olan boy kalıyor. Yani boy x2 artarsa, hacım da x2 artıyor). Birim kullanmadan sürdürebiliriz mantığı. 24-105 zumlandığında 105-24=79 kadar hava gerekirken, 100-400 zumlandığında 400-100=300 kadar hava gerekiyor. Dolayısıyla, aynı oranda yaklaştırmaya kalkan iki objektiften biri, diğerine göre yaklaşık 4 katı daha büyük bir hacma ve havaya ihtiyaç duyuyor. Sonuçta, 24-105 de hava alıp veriyor. Ama diğerinin 1/4 ü kadar. Bu hava da, "O Ring" ler arasından yavaş da olsa alınıp veriliyor.
Sonuç...
Kısacası, büyük ya da küçük her türlü zum yetenekli objektif, mutlaka hava alıp verecektir. Zum oranını, odak uzunluğu yanında ihmal edebiliriz. Küçük zumlular (küçük odak uzunluğu), az hava ve az toz demek. Büyük zumlular (büyük odak uzunluğu), çok hava ve çok toz demek ve dahası, Canon'un (özelinde; Diğer markaları incelemedim) bu contasız uygulamasıyla da gövdenin tozlanması demek.
Sevgi ve saygıyla,
Hamit beyy.... ne kadar güzel anlattınız yaa.. süper vllaa tüm aklmdakı sorulara ve ya böyle olur şöyle olur dediklerimi anlatmışsınız tebrık ederim ... kıssadan hissee.. canon aklını başına alıp havalı mekanizmayı değiştirmediği sürece içimiz rahat olmıyacak ( hahh toz girdiydii. yok çıktıydı.. ) en iyisi çook eskiden kullan at makineler vardı onlar..
Canon 6D + 70-200 f4 L is usm+ sigma 150mm f2.8 ex dg hsm apo macro + Emobiltz drf-14 macro-ring flaş + Weiffeng 60*60 softbox + Rf-603 c4 + canon 580 ex II speedlite + Youngno 565-ex + Manfrotto 055XPROB & Manfrotto 498RC2 + lowepro pro runner 300 aw
Yıldıray Bey teşekkürler,
Hemen karşılık vereyim dedim. Demek, sizin gibi bazı kulanıcıların aklında olanlara tercüman olmaya aday oldu bu yazı. Eh, benim de istediğim bu zaten. Yabancının malını kullanırken, yetersizliklerine de kafa yoralım diye düşünürüm.
Sizin 70-200'de sanırım bu conta var. Ama, gerçekten de komik bir durum sözkonusu. Fizikçiyim. Aklıma gelmezdi böyle bir sorunu, pazarın lideri durumundaki bir firmanın aşamayacağı. Ama gerçek bu. Son mercekle sızdırmazlık sağlasa, hava menfezini sonraki bölümlerden birinde yapsa ve bu contayı da koysa, hiç olmazsa sadece objektif (onun da bazı bölümleri) zaman içinde toz ve nem kaparsa kapar. Ama bu durum, gövdeyi de riske sokuyor.Demek ki, primerleri tercih edeceğiz. Ne diyeyim?