CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    Tahir Yildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Tahir YILDIZ
    Makina:
    Nikon D600 + Canon 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    15.July.2009
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    3,674

    Standart 3L ve Bir Sigma Karşılaştırması

    Bu karsilastirmayi ben de merak ediyordum Yani elimde 100mm'yi kapsayan 3 objektif var, acaba 100mm'de hangisi daha iyi? Hatta 100-400'un 150mm'deki performansi Sigma 150mm'ye gore nasil?

    Karsilastirilan lensler:
    - Canon 24-105 f4 L IS
    - Canon 100-400 f4.5-5.6 L IS
    - Canon 100mm f2.8 L IS Macro
    Ek olarak:
    - Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM APO IF Macro



    Objektifler yanyana. Soldan: 100-400, 24-105, 100mm, Sigma 150mm. Sigma ve 100-400'de ucayak aparati var, digerleri icin pek gerek yok ama isterseniz ayrica almaniz gerekiyor.


    Objektifler guneslikleriyle beraber. Canon 100mm'ninki neredeyse hepsinden uzun. Bu arada bir not, Canon objektiflerin gunesliklerinin takmasi da cikarmasi da Sigma'ya gore daha kotu. Ornegin 100-400'unkini takarken de cikarirken de "aman kirilir mi" diye korkuyorum (kendileri biraz tuzlu), hem takilma sekli hem gunesligin kendisi hic kaliteli degil. 100mm de benzer, halbuki Sigma'ninki o kadar rahat ve saglam ki...

    100-400 ve 24-105'in sonuna kadar acilmis halleri. Digerleri sabit odakli. 4 objektifin de netleme yaparken uzzunluklari degismiyor. Bu arada 100-400 pompali tufek gibi, yani 100'den 400mm'ye gecmek icin aleti tutup ileri itiyorsunuz. Ilk bakista garip duruyor ama alisinca ne kadar hizli oldugunu goruyorsunuz. "Icine toz girer" deniyor, ben boyle birsey yasamadim. Aslinda bu tip tele-foto zoom lenslerin tupleri de genis oldugundan zaten iceri toz almaya aciklar, sabit odaklilarda bu sorun cok cok daha az.

    Guneslikler takili halleri. 24-105'i uzatip hile yaptim, digerlerinin yaninda kendinin güdük hissetmesin diye

    Bastan soyliyim bu testin cok anlami yok, sadece bu lenslerin 100mm ve 150mm'deki performans karsilastirmasini verir; kimse 100mm'de daha iyi diye bu 3 lens arasinda secim yapmaz (yapmazsiniz degil mi?) cunku kullanim amaclari "bambaska". Belki Sigma 150mm ile Canon 100mm'yi karsilastirmak mantikli olurdu ama ona daha genis zaman lazim.

    Karsilastirmayla ilgili birkac not:

    -Karsilastirma icin karar verdigim ilk sahne bir tepeden diger bir tepe uzerindeki elektrik ve telefon vericisi direklerini cekmekti. Ben cekim yaparken bulutlar o kadar hizli hareket etti ki lens degistir, diyafram degistir, dogru kadraj ayarla derken gecen zamanda beyaz ayari ve isik 150 defa degisti (10 saniyede diyafram degistirip dogru kadrajla cekim yapana kadar bile isik degismis), o yuzden bu fotograflar birebir ayni kosullarda cekil(e)medi ama gene de birkacini ornek olsun diye koydum. Ikinci sahneyi kendi ellerimle kurdum Mutfakta masanin uzerinde buldugum herseyi yanyana dizip bir kitap, iki iskambil kagidi koydum.
    - 100mm bir lensle bilmemkac kilometre uzaktaki iki diregi cekip fotografi %100 buyutmek aslinda lensi cok zorlamak demek, yani buradaki lensleri kullanim amaciniz "genelde" bu olmayacak. Portakal-Kitap sahnesi biraz daha mantikli gibi.
    - Havadaki nem keskinligi cok etkiler, burada da cekilen direkler cok uzakta oldugundan tahminen etkilemistir (hava cok temiz olmasina ragmen).
    - Direk cekimlerini elde arabanin penceresinden AF kullanarak yaptim. Sigma haric diger tum lenslerde IS oldugundan elde cekim yapmak cok dert degil. Zaten 3 lensi degistirerek cekim yaptim, bir de ucayakla ugrasmak istemedim. Aslinda yapilmasi gereken sey belki de Canli Onizleme kullanarak elle netleme yapip cekmek (yanimdan beton mikserleri ve agrega kamyonlari gecerken mi?). Ikinci sahnede (portakal-kitap) gene AF kullandim ama bu sefer ucayak kullandim ve dizustu bilgisayarin ekranindan kontrol ettim.

    Yukarida "EOS Utility" programinin PC'den cekim modulu goruluyor.
    Bu da test duzenegi:



    Fotograftaki dizustu ACER 3810T. Ben alirken 600$'di, fiyati biraz artmis. O siralarda Canon yazilimlari 1024x600 cozunurluklu netbooklara kurulmayi reddediyordu (belki su anda kuruluyordur). Simdi 11.6" modeli var, ilk firsatta elimdekini satip onu alirim saniyorum cunku daha pratik.
    - 100-400'un IS'i ilk versiyon (yaklasik 2 stop) ve bu digerleriyle karsilastirinca (3-4 stop) kadraj yaparken bile hemen belli oluyor. Sigma ile elde kadraj yapmak "digerlerine gore" daha zor (titresimden dolayi).
    - Ikinci sahnede pencere acikti ve isik hemen hic degismedi.
    - Iki sahnede de orta ve sol-alt koseleri karsilastirdim. Bunlarda CA duzeltmesi yapmadim, gerekli olursa Canon DPP programi ile RAW dosyasini acip "duzelt" demeniz yeterli.
    - Teker teker fotograflari RAW'dan JPEG'e donusturup kesmektense Adobe Bridge'in "Open in Camera Raw", ve sonra da "Synchronize" ozelliklerini kullandim. Bir hatirlatma: Normalde Camera Raw'da birden fazla dosya acamiyorum, ancak Bridge'te birden fazla fotografi secip "Open in Camera Raw" derseniz:

    ... yukaridaki gibi bir ekran aciliyor. Solda sectiginiz fotograflar, sagda normal ACR penceresi cikiyor. Ilk fotografta istediginiz degisiklikleri yapip "Select All"un ardindan "Synchronize"a tiklarsaniz onunuze secenekler geliyor. Bunlardan istediginiz ozellikleri secip ilk yaptiginiz islemlerin aynisini tum fotograflara uygulayabilirsiniz. Ornegin yukarida secili alani tum fotograflara aynen uygulayabilirsiniz.
    - Fotograflarin hepsini bu yontemle adlandirdim. Yeni pencerede acarsaniz veya bilgisayariniza indirirseniz isimleri mantikli oldugundan bakmaniz daha kolay olur (cok calistim cook).

    Karsilastirma
    Ilk karsilastirma sahnesi bu:

    Bu fotografi Arnavutluk'un kuzeydogusunda cektim. Burasi bayagi daglik, aslinda zamanim olsa (ve hava acik olsa) guzel manzara fotografi da cikar.
    Fotograflarin yanina dosya isimlerini yapistirdim, gerekli tum bilgiler orada var. Bazilarini titretmisim (cekerken farketmemistim), farkettiklerimi not olarak yazdim. Ilk olarak orta noktalar (hatirlatma: asagidakiler 21MP'lik bir fotografin ortasindan alinmis 1MP'lik parcalar, yani tam fotograf degiller):

    f_2.8_100.0 mm_1_4000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.0_100.0 mm_1_2000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.0_102.0 mm_1_1250 s_EF24-105mm f_4L IS USM. 24-105'e gecerken isik degismis.
    f_4.5_100.0 mm_1_1600 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.5_102.0 mm_1_1000 s_EF24-105mm f_4L IS USM
    f_4.5_100.0 mm_1_800 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_5.6_100.0 mm_1_1000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_5.6_102.0 mm_1_640 s_EF24-105mm f_4L IS USM. Bu fotografta bariz titreme var, o yuzden kusura bakmayin. Simdi gidip tekrar cekmem zor.
    f_5.6_100.0 mm_1_640 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_8.0_100.0 mm_1_500 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_8.0_102.0 mm_1_320 s_EF24-105mm f_4L IS USM
    f_8.0_100.0 mm_1_250 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_11.0_100.0 mm_1_250 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_11.0_102.0 mm_1_160 s_EF24-105mm f_4L IS USM
    f_11.0_100.0 mm_1_125 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_16.0_100.0 mm_1_125 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM. F16'da tozlar acikca gorunmeye baslamis, sensoru temizlemem gerekli.
    f_16.0_102.0 mm_1_80 s_EF24-105mm f_4L IS USM
    f_16.0_100.0 mm_1_80 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    Simdi sol alt koseler:

    f_2.8_100.0 mm_1_4000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_4.0_100.0 mm_1_2000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_4.0_102.0 mm_1_1250 s_EF24-105mm f_4L IS USM

    f_4.5_100.0 mm_1_1600 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_4.5_102.0 mm_1_1000 s_EF24-105mm f_4L IS USM

    f_4.5_100.0 mm_1_800 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    f_5.6_100.0 mm_1_1000 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_5.6_102.0 mm_1_640 s_EF24-105mm f_4L IS USM

    f_5.6_100.0 mm_1_640 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    f_8.0_100.0 mm_1_500 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_8.0_102.0 mm_1_320 s_EF24-105mm f_4L IS USM

    f_8.0_100.0 mm_1_250 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    f_11.0_100.0 mm_1_250 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_11.0_102.0 mm_1_160 s_EF24-105mm f_4L IS USM

    f_11.0_100.0 mm_1_125 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    f_16.0_100.0 mm_1_125 s_EF100mm f_2.8L Macro IS USM

    f_16.0_102.0 mm_1_80 s_EF24-105mm f_4L IS USM

    f_16.0_100.0 mm_1_80 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    Bu manzarada Sigma 150mm ile Canon 100-400'u de karsilastirdim ama tum fotograflari buraya koymuyorum, onun yerine Sigma ile f2.8'de, Canon'la da f5.6'da cektigim iki fotografi koyuyorum. Ikisi arasinda cok fazla isik degisimi vardi (bu yuzden biraz beyaz ayarlariyla oynadim) ama keskinlikleri karsilastirabilirsiniz.
    f_2.8_150.0 mm_1_6400 s_150mm
    f_5.6_150.0 mm_1_1250 s_EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    Arada fark var ama hangisinin lehine karar veremedim. Sigma ayni derecede keskin gibi, ancak isik ve detaylar biraz dagilmis sanki. Sigma'nin f5.6'da cekilmis fotografini buraya koymadim ki merak edin . Aslinda 100-400'un sucu yok, sadece Sigma 150mm sabit odakli bir makro lens oldugundan avantajli; keskinlikte makro lenslerle aşık atmak zor.

    Ikinci karsilastirma sahnesi bu:
    Biraz portakal, biraz misir gevregi, biraz sekersiz mesrubat, biraz da kivi (ha, bir de kocaman bir greyfurt)...

    Bir hatirlatma, asagidaki fotograflar 21MP'lik bir fotografin ortasindan alinan yaklasik 2.6MP'lik parcalar, yani tam fotografin ufaltilmisi degil.
    f_2.8 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_4.5 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.5 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_4.5 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_5.6 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_5.6 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_5.6 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_8.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_8.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_8.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_11.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_11.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_11.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_16.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_16.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_16.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_22.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_22.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_22.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_32.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_32.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    24-105L f32'ye cikmiyor.
    Simdi ayni sahneden sol alt koseler:
    f_2.8 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_4.5 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_4.5 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_4.5 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    Buradan f16'ya kadar 100mm makroyu koymuyorum cunku keskinlik-kontrast degismiyor.
    f_5.6 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_5.6 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_8.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_8.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_11.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_11.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_16.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_16.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_16.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_22.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_22.0 102.0 mm EF24-105mm f_4L IS USM
    f_22.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM
    f_32.0 100.0 mm EF100mm f_2.8L Macro IS USM
    f_32.0 100.0 mm EF100-400mm f_4.5-5.6L IS USM

    Sonuclara siz bakip karar verin. Ilk yazinin basinda da dedigim gibi, bu lensler birbirinin rakibi degil o yuzden karsilastirmak sadece "karsilastirmis olmak" amacli.

    Sigma 150mm'yi de yaklasik ayni kadraja alarak 100-400L ile karsilastirdim. Yalniz burada ucayagi geri cekmem gerektigi icin perspektif biraz daha sıkışık.



    f_2.8 150.0 mm 150mm


    f22 ve 32'ye gerek yok, "diffraction" sebebiyle hafif bozulmalar oluyor. 100-400L 150mm'de f5'ten basliyor ve bu degerde orta kisim idare eder, f5.6'da iyilesiyor. f8 ve f11'de 100-400L her kosulda kullanilacak kadar iyi. Tekrar ve tekrar hatirlatmam gerek: Sabit odakli ayni zamanda makro bir lens olan Sigma 150mm zaten daha teste baslamadan avantajli, o yuzden "100-400 pek dandikmis" demeyin.


    Bunlar haricinde 100 civari daha fotograf cekmistim ama hepsini buraya koymak hem bana hem okuyana haksizlik.


    Yorumlar


    - 100 kere yazdim, ama yazmazsam okudugunu anla(ya)mayan arkadaslar garip e-postalar atacaklar: Bu objektifleri birebir karsilastirmanin mantigi yok cunku makro olanlari haric birbirinin karsiligi degiller.
    - 24-105L f4 IS cok iyi bir gezinti lensi.. Optik olarak 24-70 f2.8L'ten "biraz" kotu de olsa daha 70-105 farki ve ozellikle de IS cok cok etkili. Her zaman f2.8'de cekiyorsaniz birsey diyemem (ki o zaman bile IS avantajli) ama ornegin f8'de cekmek isterseniz dusuk enstantane gereken sahnelerde (ornegin 1/25) 24-70'in buyusu kayboluveriyor ve sizi ucayak kullanmaya zorluyor. Unutmadan, 24-70'in bokehi daha iyi cunku dairesel diyafram var.
    - 100-400L iyi bir zoom telefoto lensi. 100mm'de f4.5, 400mm'de f5.6 kullanilabiliyor. Optimum sonuclara f8-f16 arasi ulasiyor. Push-pull dizayn ilk basta garip gelebilir ama alisinca cok pratik. Alet kendi kendine kaymasin diye netleme halkasinin altinda bir sıkıştırma halkasi var. Bu halka ile ileri-geri itmenin direncini de ayarliyorsunuz. Dusuk isiktaki hizli cekimler icin cok uygun degil (ornegin salon musabakalari), bunun icin minimum f4 diyaframli bir lens oneririm. IS performansi yeni objektifler gibi degil, Canon yalniz 2 stop yardim ettigini soyluyor. Diger lenslerle karsilastirinca zaten bu cok rahat anlasiliyor. Otomatik netleme hizi 5DMarkII uzerinde bence iyi, ucan guvercinleri ve martilari takip edebiliyorum. Mayis sonu Formula1'de test edince son fikrimi soylerim.
    - Canon 100mm f2.8L IS en begendigim lenslerimden biri (digeri Canon 35mm f2.0). Hem super keskin, hem elde 1/15'te bile adam gibi fotograf cekebiliyorsunuz, hem de cok cok hizli otomatik netlemesi var. Elle netleme halkasi da cok iyi (24-105'ten cok daha iyi, ama su ana kadar kullandigim en iyi "halka" Tokina 11-16'ninki). Bokeh kalitesi Sigma'dan daha iyi, 50mm f1.2L'den de biraz daha iyi diyebilirim. Netleme sirasinda uzunlugu degismiyor.
    - Sigma 150mm f2.8 makroyu sirf netleme mesafesi yuzunden Canon 100mm f2.8 (L olmayan) yerine tercih etmistim.

    Bu hayvanin yanina yaklasmaya korktum (yaninda da benzer birsey vardi), ama olayin uzerine cesaretle gidip flas yardimiyla bunu cektim. Ornegin 50mm lensle bu hayvanin 3-5 santim yanina yaklasmak gerekli olurdu, 150mm ile daha uzakta kalabiliyorsunuz. Bunu ve diger kelebegi bir daha gormedim, hatta 3 sene ayni vadide yasadim ve hic boyle birsey gormedim, demek ki boyle sanslar bir defa gelirmis.
    Sigma'nin optik kalitesinde bence sorun yok. HSM motoru sayesinde netlemesi de hizli ve istediginiz zaman manuel netleme yapabiliyorsunuz. Elle netleme Canon'daki kadar hassas degil, sadece "idare eder". Ileri-geri netleme hatasi gormedim. Ucayak baglanti aparatiyla gelmesi avantaj (ve zorunluluk) cunku 5DMarkII uzerinde ucayakta one dogru dengesiz oluyor. Gunesligi tum diger Canonlar'dan daha iyi ve kaliteli bir tasima cantasiyla geliyor. Netleme sirasinda uzunlugu degismiyor.
    - Simdi bir sekilde elime yeni Canon 24mm TS-E gecse diye hayaller kuruyorum...

    Test: Ertan ÖZTÜRK
    halk boyle istiyor: Bir elin nesi var, iki elin sesi var. Peki 3 L'in? Ilk Bolum.













    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    artag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alper GÜLDEMET
    Makina:
    Canon 5D mk 3
    Üyelik tarihi
    09.December.2009
    Nereden
    ankara
    Mesajlar
    256

    Standart

    Tahir paylaşım için teşekkürler,
    Ertan bey, güzel paylaşımlar yapıyordu ama epeydir sesi çıkmıyor...











  • #3
    Tahir Yildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Tahir YILDIZ
    Makina:
    Nikon D600 + Canon 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    15.July.2009
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    3,674

    Standart

    Bu testi bizde yayımlamak için izini alalı çok olmuştu ama anca fırsat bulabildim. Ertan Bey'e teşekkürler tekrar...











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    Huysuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Huysuz Adam
    Makina:
    Nikon D600
    Üyelik tarihi
    07.November.2009
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    903

    Standart

    Çok güzel bir test ve paylaşım olmuş tebrikler.










    Parmak Cenneti Gösterdiğinde Parmağa Bakan Ahmaktır...

  • #5
    sahinkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    mustafa sahin kaya
    Makina:
    canon5D
    Üyelik tarihi
    04.August.2009
    Nereden
    MOSKOVA
    Yaş
    60
    Mesajlar
    7

    Standart

    tesekkur ederim yararli bir test olmus











  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •