CanonTURK Foruma Hoþ Geldiniz.
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    Dewo - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Çaðlar ÇALI
    Makina:
    5DII / 5DIII / 6D
    Üyelik tarihi
    04.June.2011
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    351

    Standart T diyafram ve F diyafram farký.

    Merhaba arkadaþlar/abilerim
    Bildiðiniz gibi Canon'un Cinema Prime ve EF Prime olmak üzere gerek sabit odaklý gerek se zoom objektifleri olsun merak ettiðim bir konu olacaktý. internette biraz araþtýrdým ama detaylý bir bilgi edinemedim.

    T diyafram ile F diyafram arasýndaki fark nedir. Cinema lenslerde neden T diyafram kullanýlýr ?
    Bilen bir arkadaþýmýz yada bir büyüðümüz varsa bu konuda bizi aydýnlatabilecek gerçekten çok sevinirim.










    Canon 5D mark III
    Canon 5D Mark II
    Canon BG-E6

    Zenitar 16mm F2.8 (Fish Eye)
    Sigma 35mm F1.4 Art
    Canon 50mm 1.2L
    Canon 24-70 F2.8L
    Canon 100mm 2.8L
    Canon 600EX-RT
    Yongnuo YN-565EX (x2)
    Yongnuo YN600
    Yongnuo RF-603C II
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    naturalminer - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    strider
    Makina:
    EOS 6D
    Üyelik tarihi
    03.February.2012
    Nereden
    Freiburg
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1,636

    Standart

    Benim bildiðim kadarýyla "T" diyaframýn tipini ifade etmiyor. Diyafram diyafram yine. Ama ýþýk geçirgenliði ile ilgili. Lensin gerçek ýþýk geçirgenliðin ifadesi bu deðer. Sinemacýlar için hassas bi konu oldugundan onlar F den ziyade T deðerine bakýyor. Ama bu benim bildiðim ve evvelce bi yerlerde okuduðum / hatrýmda kalan bilgi. Eksiklikleri yada hatalarý olabilir. DAha iyi bilen bi arkadaþýmýz anlatsa daha iyi olacak sanýrým.











  • #3
    Dewo - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Çaðlar ÇALI
    Makina:
    5DII / 5DIII / 6D
    Üyelik tarihi
    04.June.2011
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    351

    Standart

    internette te üç aþaðý beþ yukarý ayný bilgiye yakýn þeyler buldum inceleme videosu da buldum hata ama aman aman bi fark göremedim þahsen ben.

    Fotoðraf ve sinema lensleri arasýndaki fark nedir? - ilkercanikligil.com // FORUM

    Bu da örnek Normal Canon L lensler ile Cinema Primes lenslerin kýyaslamasý var.

    Kadýn Cine lensleri Erkek foto lensleri temsil ediyor ))










    Canon 5D mark III
    Canon 5D Mark II
    Canon BG-E6

    Zenitar 16mm F2.8 (Fish Eye)
    Sigma 35mm F1.4 Art
    Canon 50mm 1.2L
    Canon 24-70 F2.8L
    Canon 100mm 2.8L
    Canon 600EX-RT
    Yongnuo YN-565EX (x2)
    Yongnuo YN600
    Yongnuo RF-603C II
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    Mehmet_Uckun - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Mehmet UÇKUN
    Makina:
    5D Mark III
    Üyelik tarihi
    21.March.2011
    Nereden
    Fethiye / MUÄžLA
    Yaş
    31
    Mesajlar
    76

    Standart

    Biraz garip birkarþýlaþtýrma olmuþ fakatcine lenslerin farký ortada bence. daha güzel görüntüler çýkarýyor. focus geçiþleri çok cool .. þaka bir yana cidden cine lenslerdeki farký binalardaki ýþýklardan anlayabiliriz. iyi inceleyince baþlarda 85mm'nin binalara odaklandýðý karþýlaþtýrmada farký göreceksiniz.










    Çalýþmalarýmýn daha fazlasý için bana aþaðýdan ulaþabilirsiniz...

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #5
    Serrrcan - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Sercan GP
    Makina:
    Nikon
    Üyelik tarihi
    06.August.2012
    Nereden
    Eskiþehir
    Mesajlar
    145
    Nikon 20-35-50-135-200

  • #6
    JaCKiE_BrOwN - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    CT Ýstanbul Avrupa Yakasý Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    ¢ιнαη
    Makina:
    Canon EOS 7D
    Üyelik tarihi
    10.December.2010
    Nereden
    Ýstanbul
    Mesajlar
    956

    Standart

    An Open Letter To The Major Camera Manufacturers

    F stop bildiðiniz üzere Odak uzaklýðýnýn diyafram çapýna oranýdýr, yani f deðeri bize sensör üzerine düþen ýþýk hakkýnda bilgi verir. Ancak ayný f deðerine sahip farklý lenslerden geçen ýþýk ayný deðerde olmamaktadýr. Sebebi ise lensin içinde çok fazla mercek kullanýlmasý, mercek kalitelerinin farklý olmasý vs gibi örneklenebilir. Sinema endüstrisi bunun önüne geçebilmek için T-Stop diye bir kavram üretmiþ, T-Stop, F-Stop gibi yanýltýcý deðil, her lensten geçen ýþýðý doðru olarak ölçmek için kullanýlýyor. Linkteki grafiklerde T-Stop kayýplarý makinalara göre verilmiþ. Burda iddia edilen olay ise, makinalarýn ýþýk kayýplarýný düzeltmek için sensör hassasiyetini (ISO) arttýrmalarý. Dolayýsýyla 100 ISO'da çektiðiniz forograf aslýnda 120-130 ISO olabilir. Bu durumda, kamera ýþýk kayýplarýný ISO ile telafi ediyorsa, açýk diyaframlý lenslere tonla para vermenin anlamý var mý? Çünkü 1.2 Diyaframa sahip bir lens, gerçekte söylediði ýþýðý içeri almýyor olabilir.










    Canon EOS 7D | Canon EF S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Lexar 16gb 400X Professional UDMA CF Card | CULLMAN Magnesit 519 CW25 Tripod | Hoya 77mm UV | Tiffen 77mm CPL | Diesel Rush Hour |

  • #7
    G.emre - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    CT Ýstanbul Avrupa Yakasý Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Göktuð Emre Gedikli
    Makina:
    5D II
    Üyelik tarihi
    10.January.2011
    Nereden
    Ýstanbul - Arnavutköy
    Mesajlar
    1,292

    Standart

    Alýntý JaCKiE_BrOwN Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    An Open Letter To The Major Camera Manufacturers

    F stop bildiðiniz üzere Odak uzaklýðýnýn diyafram çapýna oranýdýr, yani f deðeri bize sensör üzerine düþen ýþýk hakkýnda bilgi verir. Ancak ayný f deðerine sahip farklý lenslerden geçen ýþýk ayný deðerde olmamaktadýr. Sebebi ise lensin içinde çok fazla mercek kullanýlmasý, mercek kalitelerinin farklý olmasý vs gibi örneklenebilir. Sinema endüstrisi bunun önüne geçebilmek için T-Stop diye bir kavram üretmiþ, T-Stop, F-Stop gibi yanýltýcý deðil, her lensten geçen ýþýðý doðru olarak ölçmek için kullanýlýyor. Linkteki grafiklerde T-Stop kayýplarý makinalara göre verilmiþ. Burda iddia edilen olay ise, makinalarýn ýþýk kayýplarýný düzeltmek için sensör hassasiyetini (ISO) arttýrmalarý. Dolayýsýyla 100 ISO'da çektiðiniz forograf aslýnda 120-130 ISO olabilir. Bu durumda, kamera ýþýk kayýplarýný ISO ile telafi ediyorsa, açýk diyaframlý lenslere tonla para vermenin anlamý var mý? Çünkü 1.2 Diyaframa sahip bir lens, gerçekte söylediði ýþýðý içeri almýyor olabilir.

    Bu konu üzerine Canon 50mm F1.4 lens ile yapýlmýþ bir denemenin sonucunda lensi makineden sadece elektronik baðý kopacak kadar çýkarttýklarýnda fotoðraf az pozlanmýþ.
    Yani 1.8 diyaframýn altýndaki deðerlerde makine gizli olarak ISO'yu arttýrýyor.










    D90'lý sýðýnmacý

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
    •