CT Yazarı & CT Eskişehir Sorumlusu
Status
Offline
Ömer, Gultan.net den bir alıntı koyuyorum. Belki işine yarar. Ayrıca siteyi gezip, Taner yıldırım'ın çektiği makro fotolara bir göz atmanı tavsiye ederim. Makro çekmek zahmetli bir iş sanırım
ilk başlangıçta sigma 150mm ile başladım makro çekimlerine. sonraki zamanlarda Kelebeklerden ve normal gözle görünenlerden sıkıldım ve daha da yakınlaşmayı denedim. makro tüpler aldım, yetmedi, lensi lensin ucuna ters bağlayayım dedim ama olmadı, sonunda istediğim ayarı elde ettim, ve bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istiyorum.
sitemizde görebildiğiniz fotoğrafların çoğunu Tamron 17-50mm f2.8 lens ile elde ettim. hepsi çoklu çekimlerdir (bu konuya da sonra geleceğim **1). bu tip süper yakın çekimler için ters lens tekniğini kullanmalısınız. yani lensi gövdeden çıkarıyor ve gövdeye tutuyorsunuz.
büyütme formülü yaklaşık olarak böyledir: 50mm/(odak uzaklığı, yani mm).
misal: 50mm / 17mm = yaklaşık 3 kat büyütmeyani benim Tamron ile 3:1 lik bir büyüme oranı elde ediyorum. Tamron bu iş için çok idealdir çünkü f2.8 ile iç açısı bu tip ters çevirmelerde herhangi bir ksııtlamaya yol açmıyor. 18-55 mm kit lens ile bu çekim olmuyor, kenarlarda kararma ve ortada bükülmeye yol açıyor. yani illa da kaliteli ve uyumlu lens olacaktır.
ters çevirilen lensler f değeri en açık pozisyonda kalacaktır, Tamron da f2.8. bu da alan derinliğini çok minimum bir seviyede bırakır ve fotoğrafınızın detayları kayıp olacaktır. hilesi bu: Av Moduna getirin, istediğiniz f ayarını yapın (f13 ü geçmeyin, aksi halde bükülmeye yol açacaktır - buna da sonra geleceğim **2), alan derinliği ön izleme tuşuna basın ve basılı tutarak lensi gövdeden çıkarın. f ön ayarlı lensiniz hazır, şimdi ise gövdeye tutun ve çekime başlayın. ama bol ışıklı ortamda olsun, f 13 te lensten gelen ışık nerdeyse sıfır olacak
bunu engellemek için kendime AF destekli bir ters lens adaptör yaptım. AF ile çekmiyorum ama gövde lens bağlantılar için gerekli olan bir sistem. yani makinada istediğiniz f yi ayarlayın, sadece çekim sırasında kısacaktır, böylece visörden bakınca karanlıkta aramayacaksınız. ayrıyetten lensten gelen ışık miktarı ve beyaz ayarı da böylece otomatik gövde tarafından yapılabilmektedir.isteyene mail olarak fotoğraflarını gönderebilirim, zaman bulursam bunun yapım aşamalarını da size anlatırım ...
**2
Bükülme sorunu:
lütfen tıklayınız
bu sitedeki araştırma sonuçlarında görüldüğü gibi f13 ve üzeri çekimlerde "bükülmeden" dolayı fotoğraflarınızın alan derinliği daha derin, fakat netlik daha kötüye gitmektedir. nedeni çok kısık bir açıdan gelen ışığın kırılıp (bükülüp) yansımasıdır. bu nedenle f13 geçilmemesi gerek. hatta ben f11 bile geçmiyorum ki lens mümkün oldukça açık kalsın diye. ama bu durum makrocuları, özellikle 3:1 büyütme sağlamak isteyen makroculara baya kısıtlama getirir. buna çözüm olarak ta PHOTOSTACKING olayını buldum...
**1
Photo Stacking:
f11 ile elde edilen sığ laan derinlikli bir fotoğrafla birşey elde edemezsiniz. fakat birçok peşpeşe ayarlanmış bu çoklu fotoğrafların net olan bölgeleri birbiri ile birleştirip süper net bir fotoğraf elde edebilirsiniz. galerimde eklediğim son fotoğrafı 22 fotoğraf ile elde edilmiştir. bunun gibisini çekmek için gövdeyi sabitliyorum, kablo deklanşör, flaş, diffüser ve çekilecek olan objeyi ayarlıyor ve değişik aralıklı fotoğraflar çekiyorum. mümkün oldukça az aralıklı olmasına dikkat ediniz, ne kadar çok fotoğraf, o kadar detay. sonra bu fotoğrafları COMBINE ZP ile birleştiriyorsunuz ve elinizde süper kaliteli ve net fotoğraf kalıyor...
çekimlerim için genelde kullandığım malzemeler:
Canon EOS 40D
580EX II Tepeflaş
Gary Fong Lightsphere Diffüser
kablo deklanşör
eğer daha fazla bilgi istiyorsanız beni haberdar edin. çok yoğun çalışıyorum, belki hemen cevap yazamayabilirim. ama emin olun ki herkese yardım etmek istiyorum ve bunu yapacağım da.
Daha çok fotoğraf için sitemizi iinceleyin, zamanla daha çok yükleyeceğim
sonsuz saygılarla
Taner YILDIRIM
Kaynak: Gultan.net
Canon 5D II
Canon 17-40L
Canon 50mm f/1.4