Uzun pozlama olduğu kesin de, yine de nasıl diye düşündürüyor...
Aynısını çekecek olsanız siz nasıl çekerdiniz?
Uzun pozlama olduğu kesin de, yine de nasıl diye düşündürüyor...
Aynısını çekecek olsanız siz nasıl çekerdiniz?
sürekli renk değiştiren bir ışık kaynağı ve becerikli bir el gibi görünüyor bence
Cekim teknigi oldukca basit; isikla boyamislar. Diyaframi iyice kismislar boyayan koyu giyinmis boylece fotografa hic yansimamis. Modelin arkasindan isigi degisen cubukla melek cizmis. Mekanda ya iki model kullanilmis ya uzaktan tetikleme kullanilmis. Model ayni zamanda tetiklemeyi yapiyor buyuk ihtimalle. Arkada cizen sahisda cizim bittikten sonra gorunen kapidan cikmis. Pozlama hayalet tekisinin yok olamsi icin biraz daha devam etmis. Ters isik buna hizmet ederken, ondeki selefonlan diffuser islevi gormus. Net olmayan az pzolanmis objelerin iyice dagilmasina sebep olmus...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Degisiklik olsun ben aciklamak yerine bir teknik soriyim bu sefer. Asagidaki fotograf nasil cekilebilirdi. Buradaki onemli nokta ayni goruntunun bir dijital mudahale olmadan nasil yakalanabilecegi soruluyor.?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Tuna ustanın yorumunu okumadan evvel bende uzun pozlama ile makinenin yanından , birisinin renk değiştiren bir ışık kaynağı ile modelin yanlarına ve üstüne ışık tuttuğunu düşünmüştüm. Ama sonra yorumu okuduktan sonra özellikle alt taraftaki ışık gölgelerine bakınca ışığın arka taraftan verildiğini anladım.
Eğlenceli bir çekime benziyor. En kısa zamanda böyle bir şey denemeliyim. Fotoğraf için Aspet'e, bilgileri için de Tuna ustaya teşekkürler.
@revogreen
Bahsettigin durum dijital mudahaledir Fotografi yapmis olduk ben ise nasil cekilebilir diye sormustum
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Ufuk çizgisi yamuk, şemsiye ufuk çizgisinin tam üstünde:P Biraz anlıyormuş gibi konuşayım.
Diyafram en kısıkta, belki bir filtre yardımı ile biraz uzun pozlama ve model ile deniz arasından ellerinde saçaklı bir ışıkla koşan başka bir yardımcı olabilirmi?
valla ya denizi boyamışlar hocam, yada filmli bir makine kullanılmış ve karanlık odada edit yapılmış.
Oturan amcanın ayağı normal renkteyken, etrafındaki beyazlıklar renk değiştirmiş halde ve elinde kucak hizasında tuttuğu kitapta da renk değişimleri mevcut.
Diğer bir teknik te tekrar filmli makine ile filmi geri sararak 4 farklı filtre ve bir normal olarak fotoğraf çekilmiş olabilir. (sarı, yeşil, kırmızı,mavi)
böyle birşeyin yapıldığını duydum ama görmemiştim hiç çalışmayı, o çalışma bu olabilir
Canon 5D Mark 3 / Canon 450D
Sigma 10-20MM F/4-5.6 EX DC HSM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Sigma 70-300MM F/4-5.6 DG Macro
Canon EF 17-40mm F/4 L Usm
Canon EF 40mm f/2.8 STM
bayat film kullanmışlar o yüzden dalgaların görüntü bozuk çıkmış
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaslar Teknigin adi Tricolor veya Harris Shutter Effect olarak geciyor.
Teknigin temeli ayni pozu Kirmizi mavi yesil veya Siyan, Magenta ve Sarı renkli filtreler kullanarak ayni kare uzerine tekrar cekmek. BU noktada hareketli olan objeler o an pozlandiklari filtrenin etkisini alirken sabit objeler uc tonda da pozlandiklarindan notr gozukur (Kirmizi Mavi ve Yesil icin). Ornek fotograf bu grupla cekilmistir. HEr filrenin pozlama uzerindeki etkisi dusunulerek planlanmalidir.
Magenta Sari ve Siyan kullanildiginda ise sabit objeler filternin ve isgin gucune oranli siyah yada eksik pozlanmis gozukurler. Bu filre grubuyla uygulama yapildiginda Ekstra poz telafisi gerekir.
Teknigin dijitalde uygulamasi yukarida @revogreen'İn dedigi sekildedir. Yani uc kare pes pese cekilerek her kareden bir kanal birlestirilir. Ancak kanallarin RGB olmasina ozen gostermek gerekir. Aksi takdirde CMYK yani Siyan Magenta ve Sari calisilirsa filrede olusan problem ortaya cikar.
Bu arada ek bilgi olarak Kirmizi, Yesil ve MAvi'ye toplayici renkler denir, Ozellikle isikla yapilan calismalarin temelini olusturur:
Siyan, Magenta ve Sari ise cikartici renkler olarak gecer, Genelde pigment bazli calismalarda kullanilir:
Konu tunapala tarafından (13.May.2011 Saat 10:13 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Öncelikle herkese selam,
Kendimi tanıtma kısmını daha sonraya bırakıyorum.
Bir T2i edinmem ile beraber bu forumu takip etmeye başladım. Herkese paylaşımları için teşekkürler, oldukça güzel bir ortam ve çok güzel paylaşımlar / bilgiler var. Fırsat buldukça ben de mutlaka paylaşımlarda bulunacağım.
Dün uzun pozlama ile birşeyler çekmek istedim. Koçtaş'tan aldığımız sürekli renk değiştiren dekorasyon ışığını kullandığımızda bu resimdekine çok benzer sonuçlar aldık aslında.
Bir kişi sabit dururken diğer kişi gelip renkli ışıklı top ile resmi boyadıktan sonra kareden çıkıyordu. Tabi bizdeki renkli top daha geniş olduğu için bu kadar ince olmadı.
Ama başka bir yöntem ilede çekilmiş olabilir bu kare. Çektiğim resimleri en kısa sürede paylaşırım.
Ve tekrar herkese merhaba.
Konu Squallion tarafından (13.May.2011 Saat 10:42 ) değiştirilmiştir.
Canon T2i / EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS / 50MM f/1.8 ll / edelkrone Modula Rig
İlk fotoğrafın nasıl çekildiğini gösteren komik bir örnek
Işıkla boyama bence farklı bir boyuta taşınmalı. Miadını doldurmuş birşey. Şu an 3D light painting yapılıyor. iPhone unuz ya da bir iPadiniz varsa Holopaint denilen teknikle yapabilirsiniz. Konuyla biraz alakasız oldu ama ilginizi çekebileceğini düşündüm.
Yok artık süpper bu, bizde nelerle uğraşıyoruz
Gerçekten yapılması zor değil. Sadece bir iPhone ya da iPad kullanıyorsunuz. AppStore'dan Penki ya da Holopaint uygulamasını kurun. (Penki'yi tavsiye ederim zira Dentsu London'un kendi uygulaması) Zamanlamayı ve doğru hareketi sağlayınca güzel sonuçlar alabilirsiniz. Ben masaüstünde, A4 kağıt üzerine iPhone 4 koyup yavaşça çekerek pozladım. Siz de bu şekilde deneyebilirsiniz.