CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 11 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 11 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    82aramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arman KUZEL
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK II
    Üyelik tarihi
    10.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    131

    Standart hikaye tamam ama işin felsefe boyutu nedir..?

    Bir fotoğraf çektiğimizde elbete kadraja,iso,diyafram enstante diğer ayarlara bakarız, ama ben fotoğrafları çekerken bir eksik bir şeyler yapıyormuşum gibi geliyor, o an fotoğrafları ya da hikayesi olan kareler çekmiyorum...

    Sokakta, orada burada , hikaye peşinde koşmaya başlıyorum bu sefer...
    hikayesi olan fotoğraf ne demek .... bir kadın ağlar yüzünden yaşlar düşer fotoğrafa yansıtılır..., birisi dans ederken sandalye oturan yaşlı nine onlara bakarak "bende bir zamanlar dans ederdim" gibi düşünmesi. vb., bazı arkadaşlarım da fotoğrafın felsefesi vardır diyor...
    bu sefer hepten kafam karışıyor,,,hikaye koymayı az çok anladım ama işin içine feslefe boyutunu nasıl koyacağım diye düşünmeye başlıyorum...

    tam boyutuyla yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşşekür ederim...











  • #2
    CanonTURK Eskişehir Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Murat
    Makina:
    Canon 550D / 18-55mm / 55-250mm / 50mm
    Üyelik tarihi
    17.April.2010
    Nereden
    esk
    Mesajlar
    614

    Standart

    Bence aramak değilde insanın bunları görmesi gerekir bir yetenektir öğrenilecek bişey gibi gelmiyor bana. Yani pratik düşünce vardır ya hani bi anda karar verir ve doğru olanı yaparsın. Buda onun gibi o dediğin sahneyi bi anda görürsün ve o anda deklanşöre basar o anı donrursun. Malzemeyi aramaz öylesine gezerken bulursun. Benim düşüncem bu yönde.

    Kimi insan iyi gözlemcidir etrafındaki o an dan bir hikaye çıkarmayı bilir, kimi insan tekniğe önem verir stüdyo çalışmaları yapar daha artistik şeyler, kimisi doğa fotoğrafcısıdır manzara çeker, kimisi national geo fotoğrafcısı gibi maceracıdır hayvan ve sualtı çekimleri yapar. Hepsini bi arada yapanı görmedim yani şu ana kadar herkesin sevdiği ve yetenekli olduğu ayrı bir dal var.










    Canon 550D | EF-S 18-55mm f/3.5 - 5-.6 IS | EF-S 55-250mm f/4 - 5.6 IS | EF 50mm f/1.8 | Extension tube | Vanguard MK-4 Tripod

  • #3
    82aramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arman KUZEL
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK II
    Üyelik tarihi
    10.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    131

    Standart

    Alıntı Yazılımcı Online Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence aramak değilde insanın bunları görmesi gerekir bir yetenektir öğrenilecek bişey gibi gelmiyor bana. Yani pratik düşünce vardır ya hani bi anda karar verir ve doğru olanı yaparsın. Buda onun gibi o dediğin sahneyi bi anda görürsün ve o anda deklanşöre basar o anı donrursun. Malzemeyi aramaz öylesine gezerken bulursun. Benim düşüncem bu yönde.

    Kimi insan iyi gözlemcidir etrafındaki o an dan bir hikaye çıkarmayı bilir, kimi insan tekniğe önem verir stüdyo çalışmaları yapar daha artistik şeyler, kimisi doğa fotoğrafcısıdır manzara çeker, kimisi national geo fotoğrafcısı gibi maceracıdır hayvan ve sualtı çekimleri yapar. Hepsini bi arada yapanı görmedim yani şu ana kadar herkesin sevdiği ve yetenekli olduğu ayrı bir dal var.
    Sana katılıyorum, kısaca görmek ve hissetmek.....bunları yaptın mı zaten en iyiler arasında gösteriliyorsun...:melek











  • #4
    82aramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arman KUZEL
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK II
    Üyelik tarihi
    10.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    131

    Standart

    Alıntı bebberpixel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her karede yeni bir macera başlar, kısa sürsede yeni karelere yeni ve daha güzel maceralara zemin hazırlar. Anılarla bütünleşir.

    Bu yüzden ;

    Kurgu Hayallerde kurulmalı ve uygun koşullar yaratılmaya zorlanmalı....
    işte mükemmel sonucun temel iksiri !
    Güzel bir yaklaşım hemen aklıma şöyle bir söz geldi..."hayal gücü bilgiden daha önemli"....teknik bir yere kadar sonra dediğiniz gibi hayal gücü, kurgulama başlar....:melek











  • #5
    Salim Çallı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Yazarı & CT Eskişehir Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    Çallı
    Makina:
    *
    Üyelik tarihi
    19.January.2010
    Nereden
    Eskişehir-Konya
    Yaş
    37
    Mesajlar
    757

    Standart

    Alıntı 82armis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bir yaklaşım hemen aklıma şöyle bir söz geldi..."hayal gücü bilgiden daha önemli"....teknik bir yere kadar sonra dediğiniz gibi hayal gücü, kurgulama başlar....:melek
    "Hayalgücünüzün netliği bozuksa gözlerinize güvenemezsiniz..." geldi benim de aklıma










    Canon 5D II
    Canon 17-40L
    Canon 50mm f/1.4

  • #6
    82aramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arman KUZEL
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK II
    Üyelik tarihi
    10.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    131

    Standart

    Alıntı sacalli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Hayalgücünüzün netliği bozuksa gözlerinize güvenemezsiniz..." geldi benim de aklıma
    Ara Gülerin bir sözü vardır,,,"fotoğrafı göz çeker" diye...
    ama hayalgücünü oluşturan unsurlardan bir taneside bilgidir...
    size katılıyorum hayalgücünün netliği bozuk fotoğraf, diğerlerinden her hangi bir farkı olmayan sıradan fotoğraflar oluyor...











  • #7
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Ben soyle dusunuyorum.

    -Her fotografin bir hikayesi olmalimi? Hayir degil. Manzara fotograflari veya abstrakt fotogralar bir hikaye anlatmaz genelde. Ama Simgesel bir dille bir duygu veya dusunce olusturabilir.

    -Her fotograf simgesel nalatima sahip olmali mi? Biz istemesekde bizim uretimimizin bittigi yerde bakan kisinin bizim fotografimizdaki objeyi degerlendirmesi ile simgesel anlatim ortaya cikar.

    -Biz bu simgeleri yonlendirebilirmiyiz? Semiyolojiyi bilmek onemlidir ancak her zaman yonlendiremeyiz. En basit anlatimi ile bir cenazenin rengi siyahtir bati toplumlarinda ancak bu tonlar kullanilarak olusturulmus bir matem fotografi Japonya'da ayni etkiyi gostermiyecektir. Matemin rengi orada Beyazdir.

    -Hayal Gucu her zaman onemli mi? Bence degil. Haberci fotografi cekerken hayallere degil gerceklere sarilmali onal olayi saglam bir sekilde irdeleme yetisine sahip olmali. Bir reklamci ise daha farkli olarak pazar kosullarini gercekci degerlendirirken uretiminde hayal gucunu zorlamali.

    -Teknik ne kadar onemli? Teknik her zaman cok onemli. Ister kurgusal alanda, Ister gerceklik alaninda calisin, Ister bir akimi takip edin isterseniz bir akimi yikmaya calisin once temellerini bilmek durumundasiniz. Yoksa neye karsi durdugunuzu bile aciklayamayan Don Kisot gibi bir yanilgi icerisinde yel degirmenlerine kosarsiniz. En unlu ressamlar bile once cizgiye hakim olup ardindan onu farklilastirmistir.
    Ayrica cok ucuk ve gerceklesebilecek bir cok yaratici iyi fikrin teknik yetersizlik veya bilgi eksikliginden ucup gittigini cok gordum yasamimda. En muhtesem hayal gucunun urettigi en iyi fikir bile yanlis uygulandiginda basarisiz olur yada sans eseri basarili olur.

    Bunlari neden yazdim? Aslina bakarsaniz yukarida diger arkadaslarin yazdiklarininda hepsi dogrudur.

    Bahsettigim teknik temellerin bir adim otesine gectiginde fotografci alanina gore (ki yazilimci online'in bahsettigi uzere her fotografci her seyi cekmeyi sevmez) uretmeye, uretimi uzerinde dusunmeye ve calismaya baslar.

    Burada bir cok araci kullanabilir. Bu araclar hayalgucu, gercek veya ikisinin karisimi olabilir. Bunlar fotografcinin dilini olusturur.

    Dolayisi ile son soz olarak Teknik baslangicta ve sonrasinda hep onemlidir istedigimizi yapabilmemiz. icin. Bilgi ve tecrube her zaman sonuc almak icin anahtar olacaktir. Ancak hangi kapiyi ne sekilde acacagimiz dusuncelerimize, ideolojilerimize, hayallerimize, ortamin gercekligine, sosyal durumumuza yani bizi biz yapan butun etkenlere baglidir.

    Peki bu etkenler ile "Fotografci"nin urettigi urunler neden onemlidir. Hos bu urunleri uretenin fotografci olmasi bile sart degildir. Belki fotograf ceken demek daha dogrudur.

    Fotograflar onemlidir cunku cekildigi andan itibaren bir kac durum ortaya cikartir.
    Birincisi gozle goremiyecegimiz yada ulasamiyacagimiz, takip edemiyecegimiz gerceklere ulasmamizi saglar. Dziga Vertov'un sinemada gercklik kuaminda dedigi gibi kamera bizim goremiyeceklerimizi gosterir.

    Ikinci olarak cekildigi andan itibaren ceken kisiden, cekildigi objelerden ve cekildigi mekan ve sartlarin gercekliginden/kurgusundan bagimsizlasarak bir iletisim baslatir. Bu iletisim artik kare icerisinde olanlar ile bakan kisinin algilama yontemleri ile bicimlenir.

    Ucuncu olarak butun sanat dallarindan farkli bir uretim surecine sahiptir. Dolayisi ile bu uretim sureci sonunda ortaya cikacak urun anlatim olarak butun sanat dallarindan farkli bir icerige sahiptir. Bahsettigim farkli uretim sureci tum on hazirlik ve calismlarin sonucunda gercek eserin ortaya cikisindaki cok kisa olabilen zaman dilimidir. Bunun disindaki tum sanat dallarinda hazirlik sonrasi asamada uretime baslandiktan sonra uretimi degistirebilecek, yonlendirebilecek modifiye edebilecek zamanin tanindigi bitisine kadar gecen bir sure vardir.

    Fotograf ayni zamanda bir belge olma ozelligini tasir. Evdeki hatira fotograflarindan studyoda cekilen still lifa fotograflara kadar uretilen tum fotograflar yarina tasinacak, bugunun sanat anlayisi, gercekleri, ekonomik ve sosyal durumu hakkinda bir belgedir

    Sanirim gecenin bu saatinde biraz uzun yazdim. Aslinda fotografin sumum cesitlerine gore yukarida yazdigim ozellikleri ve misyonlari ayrimlamak mumkun ancak bunu daha sonraya birakiyorum

    Saygiyla










    Konu tunapala tarafından (03.November.2010 Saat 07:56 ) değiştirilmiştir.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #8
    82aramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arman KUZEL
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK II
    Üyelik tarihi
    10.April.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    131

    Standart

    "Fotograf ayni zamanda bir belge olma ozelligini tasir. Evdeki hatira fotograflarindan studyoda cekilen still lifa fotograflara kadar uretilen tum fotograflar yarina tasinacak, bugunun sanat anlayisi, gercekleri, ekonomik ve sosyal durumu hakkinda bir belgedir"

    Son kullandığınız bu cümle gerçekten konuyu özetledi diyebilirim...











  • #9
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    felsefe; 1 . varlığın ve bilginin bilimsel olarak araştırılması:
    felsefe diliyle söylersek her ozan bir fenomendir, yani olgudur.- n. cumalı.
    2 . bir bilimin veya bilgi alanının temelini oluşturan ilkeler bütünü:
    tarih felsefesi. hukuk felsefesi.-
    3 . bir filozofun, bir felsefe okulunun, bir çağın öğretisi:
    sokrates felsefesi.-
    4 . dünya görüşü:
    yargılarınızı, felsefenizi kendinize saklayıp oyununuza tek özdeyiş katmayacaksınız.- h. taner.
    5 . bir konuda soyut düşünüş:
    uzun felsefelerden sonra mediha'yı benden çok sevdiğini anlatıyor.- h. e. adıvar.
    atasözü, deyim ve birleşik fiiller
    Sevgili Aydın ikinci maddedeki tanıma uygun oldukça detaylı bilgilendirme yapmış. Eline sağlık.
    Ama Arman'ın sorusu tam olarak bu amacı mı taşıyordu, bilemedim. Burada kulllanılan "felsefe" yukarıdaki anlamların dördüncüsünü ifade ediyor gibi geldi bana. E, ister istemez oluyor da...











  • #10
    yuceldeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yücel DENİZ
    Makina:
    Canon 5D Mark II , CANON 16-35mm 2.8 II L https://www.flickr.com/account
    Üyelik tarihi
    06.August.2009
    Nereden
    DENİZLİ
    Yaş
    50
    Mesajlar
    516

    Standart

    Tunapala;
    Manzaranın bir hikayesi olması gerektiğini yazan çok oldu bu işe başladığımda, ben de hep; "hayır, hikayesinin olması gerekmez, olduğu gibi kabul et baktığına, güzelliğini gör, varlığı yeter manzara fotoğrafının" şeklinde düşündüm hep, şimdi bu düşüncemi senin yazmış olduğun ilk paragrafta okuyunca memnuniyetimi belirtmek istedim, şaşırdım...Demek ki "fotokritik çakallarının" ( k....larım.)sataşmak için yazdıkları patates baskıları bir yere kadarmış...Aklın yolu bir. Teşekkür ederim.
    Felsefe?
    Elbette olacak, ben bu olayı biraz araba sürmeye benzetiyorum. İlk kullanmak istediğinizde size öğretirler, birinci vitese tak, yavaşça gaza basarken debriyajı yavaşça bırak...Bu standart kalkış şekli. Kullanmayı öğrenince ise bir palio multijetin 9 saniyede 100 km. hıza ulaşmasını sağlayan 2500 devir kalkışla arabanın tekerleklerinin ciyak ciyak ötmesini seviyorum ben...Felsefe burada devreye giriyor, bu araba hızlı da gider, normal de gider, stop da eder...Senin nasıl kullandığınla alakalı...Öğrenilmiş hareket, zamanla reflekse dönüşür, otomatikleşir...Dur 1. vitese takıp gidelim demez, canın hız isterse motoru bağırta bağırta aracı uçurur götürürsün. Hız burada amaçtır, heyecandır,sadece bir yerden bir yere hareket etmiş olmak değil...
    Fotoğrafın felsefesi senin istediğindir, başkalarının değil...










    Canon 5D Mark II,
    Canon 16-35mm II , f2.8

    MANZARA AVCISI
    UZAKTANBAKANADAM


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #11
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Berk
    Makina:
    7D
    Üyelik tarihi
    19.November.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    280

    Standart

    Görsel bir sanattır. Her fotoğrafın altında birşey aramak bence gereksiz, çoğu zaman sadece renklerden ibarettir.










    Canon 7D - 50mm F1.8 II - 24-105 F4 IS
    Canon A1, T70 - 50mm1.8, Vivitar Series 1 28-105 f2.8-3.8
    Zenith E, Zorki4s, Soho Cadet

    Helios-44-2 58mm F2 | Tamron Adaptall2 46A 70-210mm F3.8-4

    Nikon SB28DX - Sunpak 333D

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •