Siz de dahil herkeste ekipman var fazlasıyla. Yettiğine inandığı kadar alıyor insanlar. Cebine yettiğince veya kendine yettiğince alırlar. Canon veya Nikon'un en fazla sattığı modeller şüphesiz giriş seviyesi modeller, bu satılanların da en az %50si kenarda duruyor, yıllardan beri de bu böyle. Ama benim konu başlığında açtığım gibi sadece makina ile olmuyor bu işler. Alırım Auto moduna çekerim demek değil ki fotoğraf çekmek biz de biliyoruz bunu. Bu foruma katılan hemen hemen herkes birşeyler öğrenmek niyetiyle girmişlerdir. insanlar yükledikleri resimlerin altlarına yazıyorlar acımasızca eleştirin diye. Ben fotoğraflara bakıyorum nasıl çekmiş hangi lensi kullanmış exif nedir diye bakıyorum. Bana göre çok güzel gelen fotoğrafın altında 50 tane eleştiri oluyor bunları da öğreniyorum okurken. (Ama kendisi ne kadrajı ne de ışığı tutturamamışken tabiri caizsse çöp olan fotoğraflarını yayınlayıp da şu fotoğrafı beğenmedim şu fotoğrafta şu hoşuma gitmedi diyenlerin de eleştirilerini dahi okumadan geçiyorum.)
Ekipman gereklidir ama gerekli olduğundan fazlasını aldım diye açmadım ben bu başlığı. Biraz geyik olsun, biraz yeni başlayacaklara dikkat demek için açtım. 18-55 lensim varken param fazla diye almadım 50mm 1.8'lik lensi fotoğraf çekerken iç mekanda açım yetmediği için aldım Tokina 11-16mm'i. Sızlanma sebebim kazın ayağı göründüğü gibi değil demek içindi.
Her hobi gibi vakit ayırmalı fotoğrafa da. İnsanlar da yapmaya çalışıyor hobi olarak bişeyler çünkü hobi gereksinimleri var. Vakit ayırdığınız kadar başarılı olursunuz hepsinde. Yetenek ise çalıştığınız, üzerine düştüğünüz takdirde ortaya çıkar. Sergen Yalçın belki de Türkiyeye gelmiş geçmiş en yetenekli futbolcuydu ama ne oldu Türkiye sınırlarını aşamadı. Çalışmadı üstünde durmadı diye. Neyse Görkem Bey siz yeteneğinizi konuşturun vakit de ayırıyorsunuz belli ki, biz dilimiz, klavyemiz döndüğünce yorum yaparız fotoğraflarınıza.


202Likes
LinkBack URL
About LinkBacks
o yüzden iyi bir örnek. sitesine makina ile çektikleri de var. görüntü farkı ortada zaten. para kazanmak için kurumsal işler yapacasaksanız zaten şartlar belli ekipmanlar ve stüdyo ekipmanları falan. Aile içinde çekicem,iki manzara çekicem diyorsanızda baskı almak için illa gidip çok pahalı bir makina almaya gerek yok alırsınız yine baskınızı. Ben bu kadar ekipman konuşulmasına üzülüyorum biraz aslında. Burası için konuşmuyorum genel olarak karşılaştığım bir durum kimse üstüne alınmasın. Adam daha bir kare göze hoş gelen fotoğraf çekememiş ama mark3 alsam falan diyor. Dediğim gibi işte kız basit bir telefonla fotoğraf olarak çok iyi işler ortaya koymuş. Sizin son teknoloji ürünler ile bu görsellerden daha iyi işler ortaya çıkarmanız gerekmez mi? Bence gerekiyor ama olmuyorsa eğer demek ekipman değil olay.



Alıntı ile Cevapla