Leica M6 VL 35/1.4
Kodak Profoto 100
Minolta X-700 MD 50mm f1.7
Kodak T-max 100@200
Leica M6 VL 35/1.4
Kodak Profoto 100
Minolta X-700 MD 50mm f1.7
Kodak T-max 100@200
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Selamlar Aydın bey...
analogta bir süreç vardı eskiden ; filmli makine ile çekilir , çektiğimiz filmi bir takım kimyasallar kullanarak geliştirip yani banyo edip, daha sonrasında agrandizor kullanılarak gümüş bromurle kaplı ve ışıga duyarlı olan fotograf kağıtlarına basardık ve süreç biter idi... şimdi ise filmi dijitale aktarmada birden çok yöntemler var edilmeye başlandı...hele ki bazıları gülünecek durumlarda...sanal ortama uyarlansın diye yapılan bir sürü analogun lezzetine zarar verici yöntemler geliştirip duruluyor...aktarırkende çoğu yüzde yüz çoğu yüzde elli oranında analogtan uzaklaştırıp lezzeti alarak aktarıldı ve aktarılıyor....benim dediğim denge bu idi...analog çekimin o ham halini görebildiğim çok az fotograf mevcut bu başlık altında...
oysaki analogun amacı fotografcılığın photoshop(doygunlık,keskinlik,grensizlik ve vs...) gerektirmeyen ayrı bir sanat güzelliğini temsil eder olmalı...çıplak gözle görünenin gerçek olduğunu unutturmamaya adayan bir farktır fotografta analog...görüntünün mükemmeliyeti değildir önemli olan analogta sadece gerçekliğin bir parçası yansıtılırdı eskiden....sanallığa ve dijital tekniklerle yapılan aktarım yöntemleri ve daha sonraki dijital katkılar analogun lezzetini azaltmaktadır...bu göz bakınca doymaz başka gözler doyuyorsa o onların damak zevkidir diyelim sayın fotograf sevdalısı...
1977 yılında ben doğduğumda babam karanlık odada ilk renkli flimini basmış ve o günden bu yana geçen zamanda onun 30'a yakın analog lensini ve 6'ya yakın analog makineleri benimle beraber büyüdü ve benim elimle halen kullanılır haldedir,gözüm gibi bakıyorum...şimdiye kadar analog çekimlerimi hiçbir sanal ortamda paylaşmadım paylaşmamda...benim için analog çekim ellerimle tutup kimyasallığını içime çektiğim fotograf kağıtlarıdır...bu benim bencemdir...
ve yazdıklarımı nasıl tarafa çekipte farklı niyetlerle algılandığını halen şaşkınlıkla anlamış değilim..
evet konuyu dağıtmayın bence...size devam bana eyvallah...bir
"BEN FOTOGRAF ÇEKMİYORUM FOTOGRAF BENİ ÇEKİYOR" E'CA
Sonuçta kağıda da basılsa sanal ortamda insanlara göstermek için ya taratacaksınız yada o kağıda basılan fotoğrafın da resmini çekeceksiniz.Bunu duygu konusuna getirecek kadar çok eminseniz para da varsa sergi açacaksınız sizin düşündüğünüz gibi olması için
Tekrar Merhabalar;
Oncelikle bir kavram karmasasi yasamamak ve sozlerin cumleler arasinda kaybolmamaini saglamak icin madde olarak yazacagim:
1- Bahsettiginiz yontem yani yikma ve arganizor ile kagida basma temel surectir. Ancak karanlik odada da filmden kagida transfer baski yapilirken keskinlik/keskinsizlestirme, maskeleme, lokal yakma veya az pozlama gibi hatta genisletirsek fotomontaj gibi Photoshop ve dijital diger programlarda (Photoshop bir islem adi degil bir programdir.) yapilan islemlerin aynisi yapilabilmektedir. Dolayisi ile ASlinda mudahalesiz goruntuye en yakin film turu pozitif filmlerdir ki bu filmlere dahi cross proses (gene dijital ortamda uygulanabilir) islemlerle mudahale edilmekte, rotus kalemleri ve bisturiler yardimi ile degiebilmektedir.
2- Analog fotograf icin soyle bir tanim yapmissiniz: "çıplak gözle görünenin gerçek olduğunu unutturmamaya adayan bir farktır fotografta analog" Acaba dokumanter/belgesel fotograf ile analog fotograf tanimlari karismis olabilir mi diye dusundum? Cunku Analog denilen sisten bir tekniktir sadece. Analog le reklam fotografi da cekilir, mizansen fotografta, dokumanterde. BU alanlarin sadece dokumanter olaninda gercegi yansitmak gibi bir zorunluluk vardir. Oysa Analog doneminde yaptigimiz, tricolor calismalar tamamen gercegi tahrip etmeye yeni bir algi olusturmaya yonelik ekspresyonist calismalardi. Yada infrared calismalar gorunenin tamamen disinda bir goruntu ortaya koyar, Gozle goremedigimiz bir isigi yansitir bize. Veya cross proses yaptigimizda renkler kayar gercekten uzaklasir, farkli bir dil olusur. Bu ornekler arttirilabilir.
3- Simdi filmi dijitale aktarmada bir cok yontemler var edilmeye baslandi diye yazmissiniz. Filmin dijitale aktarilmasi onlarca yil evvel basladi. Kalitesi degismekle birlikte Bir cok yontem kullanildi halende kullaniliyor. Sunu soyleseniz katilirim. "Analog kamera ve film ile cekilmis bir fotograf tam karakterini argandizor baski veya pozitif film ise projeksiyon makinesi ile gosterir." Ancak fotografin gosterildigi mecra fotografin cekilme surecini etkilemiyor. Dolayisi ile sburada dijital olarak sunulmus fotograflar olsada Analog makine ile cekilmisler sinifinina uyuyor.
4- Analog cekimlerinizi sanal ortamda ki daha dogrusu dijital platformda paylasip paylasmamaniz kendi tercihinizdir, tecrubenizdir. Bu tercih ve tecrube dogrultusunda sizin sizce yaklasiminiz olabilir. Sahsen bunu acikladiginizda fikrinize katilsamda, katilmasamda saygi duymak durumundayim. Ancak Kendi "bence" niz uzerinden paylasan kisilerin fotograflarini, paylastiklari icin elestirme hakkini size vermez. Sizin kisisel tanimlariniz, baskalarini elestirmek icin temel olusturmamalidir. Cunku bu temelden yola cikacak elestiri cok oznel, kisisel zevk ve tercihler uzerinde olacaktir ki hem karsinizdaki sizi tanimiyorsa anlamayacak, hemde zarar verici olabilecektir.
5- "sanallığa ve dijital tekniklerle yapılan aktarım yöntemleri ve daha sonraki dijital katkılar analogun lezzetini azaltmaktadır..." Bu konuda katiliyorum. Hatta bir adim oteye giderek Dijitalde dahi fotografin cekerken bitirilmesi, daha sonra bilgisayar platformunda minimum veya hic mudahale edilmesi en dogrusu olacaktir
6- Yazdiklariniz farkli bir noktaya cekilmedi. Siz ilk mesajinizda, buradaki insanlari tanimadan, vabalarini bilmeden herkesi tohmet altina birakircasina bu fotograflar Analog ile cekilmemis derseniz, bu yaklasiminizin sebep ve sonuclarini aciklamazsaniz kisilerin dediginizi: Siz bunlari dijital ile cektiniz, analog diyorsunuz diye tercume etmesi cok normaldir. Forum uzerinden yazdiginiz yazi ile ilgili bir cok sikayet geldigine gore, veburadada bir kac arkadas yazdigina gore yazildiklarinizin anlasilmama sebebi yazim dilinizden kaynaklaniyor olabilir mi? Ne de olsa yazi ile iletisimde mimik ve jestler olmadigi icin ve forumda yeni oldugunuz ve kimse sizi tanimadigi icin salt yazdiklariniza gore degerlendirme yapmamiz sanirim cok yanllis olmaz.
Saygilar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Rabia hanım sanırım bir yalnış anlaşılma oldu bu yüzden uzatmaya gerek yok.Ben başlık altındaki fotoğrafların analog olmadığını iddia ettiğinizi sandım ve buda arkadaşlarımızı zan altında bırakmaktır diye düşündüm.Sizide daha önceden pek aramızda göremediğimiz için düşünce şeklinizi bilmek biraz zor oldu.Analog'u bayat film ve multiple exposure sanan yeni bir nesil yetişiyor çünkü.
Herneyse sizin analog fotoğrafla bu kadar ilgili olmanız çok güzel analog sohbetler başlığındada yazdığınızı görmek isteriz.Ben bu işe yaklaşık 2 senedir epey gönül verdim şuan kendime ait dijital bir ekipmanım yok en son dslr makinemi satıp leica aldım ve dijital sayfasını kapattım.Profesyonel olmadıkçada açacağımı sanmıyorum.Bu süre içinde kendi karanlık odamı kurdum agrandizör baskıları yaptım...
Analog fotoğraf yada analog sayısal olmayan anlamında diyebiliriz.Dijital makinenin sayısal olarak atıyorum 6 milyar renk algılayabiliyor ise eğer bu 6 milyar renkten birisini seçmek zorundadır sensörünüz.Analogda ise sınırsız sayıda ton vardır.Herhangi birisini seçmek diye bir kaide yoktur.Siz ne yaparsanız yapın analog fotoğrafınız dijital ortama düştüğü anda zaten birşeyler kaybetmiş demektir.Bizim bu noktada uğraşmamız gereken mümkün olan en az kaybı sağlamaya çalışmak.Ben açıkçası dijitali amaç değil araç olarak kullanıyorum negatiflerimi taradıktan sonra beğendiklerimi agrandizör ile basıyorum ve bana en keyiflisi böyle geliyor mesela.
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Zenit ET
Helios 50mm 1.8
Kodak Color Plus 200 ASA
Konu ahsotis tarafından (22.June.2013 Saat 22:08 ) değiştirilmiştir.
Zenit 12xp
Kodak Tmax 100
"Ölüm hayatın doğal bir parçasıdır. Etrafından Güç'e dönüşenler olduğunda onlar için sevin. Tutma onlar için yas. Duyma onlara özlem. Bağlılık kıskançlığa yol açar. Gölgesidir hırsın bu. Kendini kaybetmekten korktuğun her şeyden vazgeçmek için eğit."
Zenit ET
Helios 50mm 1.8
Kodak Color Plus 200 ASA
Kedilerin siesta zamanı
Gövde: Canon EOS 300
Lens: Canon EF 17-40mm f/4L
Film: Kodak T-Max 100
Ödünç aldığım EOS300 ile analog deneyimini yaşadığım ilk 36'lık makaradan çıkan fotoğraflar bunlar. Eğer T-Max yerine başka bir filmle başlamış olsaydım analog maceram daha en başından biterdi herhalde.
Not: "Kodak T-Max ile çekilen fotoğraflar" adında bir başlık göremedim, açmak istedim ancak bir yetki meselesi varmış.
Gellll taze tazeeee :P
Zenit 122 & Helios 44m-4,7 ve tabii ki Fuji Superia 100 2008 bayatı
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
Bunlar analogtaki ilk pozlarım diyebilirim olumlu olumsuz tüm yorumlarınızı bekliyorum
Denize atlamaç fotoğrafları süper
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
İlkini koy
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
Canon EOS 7N
Canon EF 17-40mm f/4 USM L
Ilford Panf Plus 50
İstanbul / Moda - Temmuz 2013
bu fotoğrafı analogla nasıl çekebiliriz ?
Birşey sormak istiyorum bu analogta filmleri taradıktan sonra netlik düşmesi normalmi ? örnek olarak: fotoğrafın orjinali bu netlik vs herşey çok güzel
ama pc de zoom yapınca pikseller böyle oluyo bu normalmi yoksa yinede netliğini koruması gerekirmi ?
Görüntüde bozulma olması gayet normaldir...
Canon A1 / Canon FD 50mm f/1.4
ama filmleri veripte ne kadar büyük istersem çözünürlükte bozulma olmaz dimi ?