CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree23Likes
  • 17 Post By GunerGulyesil
  • 1 Post By uniquee
  • 4 Post By afsincelik
  • 1 Post By gunesmubin

Konu: Tripodsuz Bracketing Çekim ve Hizalama * İPUCU *

  1. #1
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    09.January.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    47
    Mesajlar
    902

    Lightbulb Tripodsuz Bracketing Çekim ve Hizalama * İPUCU *



    Canon EOS 5D Mark III,
    Canon EF 24-105mm f/4L IS USM,
    55mm, multi sn. manuel blend with LM & LS, f/11, ISO400


    ......

    Manzara fotoğrafçılığına yakından ilginiz varsa, Utah’taki Mesa Arch fotoğraflarıyla karşılaşmış olma ihtimaliniz çok yüksek. Kapadokya’da gün batımı çekmek için tam bu lokasyona geldiğimizde, güneş ışığının tıpkı Mesa Arch’taki gibi kemer kaya üzerinde parıldadığını fark ettim. Tabii bu kompozisyonel açıdan kaçırılmaz bir fırsattı.

    Gün batımı ışığının hızlı değişkenlik göstermesi sebebiyle, kaya üzerinde oluşan bu parıldamanın ömrünün kısa olacağını biliyordum. Bu yüzden elimi çabuk tutmam gerekiyordu. Işık değişkenliği sebebiyle kaçırdığım fotoğraflarla ilgili kötü tecrübelerim de aklıma gelince, tripod kurma riskini bile göze almadım ve hemen elde çekim yaptım. Tam da tahmin ettiğim gibi oldu ve bir kaç kare çektikten kısa bir süre sonra, kemerdeki parlama sona erdi. Ama hızlı davranmam sebebiyle, bu defa güzel ışığı ve anı kaçırmadım.

    Tabii güneşe karşı yapılan çekimler, zorlayıcı bir dinamik aralığa sahip olduğu için, aynı sahnenin farklı değerlerde pozlanmış çekimlerini yapmam gerekiyordu. 5 farklı pozlama yaptım ve post aşamasında da bu pozların Blending işlemlerini Luminosity Masking tekniklerini kullanarak manüel olarak yaptım.

    Akıllara şöyle bir soru gelebilir; ‘’Tripod kullanmadan elde çekim yapılınca, pozlar arasında kayma-hizalama problemi olmadı mı?’’

    Tabii ki oldu. Her ne kadar makinenizi 5 pozu seri şekilde çekmesi için ayarlasanız da ve her biri için enstantane değerleriniz çok hızlı olsa da, ellerimiz bir tripod kadar sabit duramayacağı için, kareler arasında mutlaka hizalama problemi olacaktır. Birisi diğerinden daha aşağıda ya da yukarıda, bir diğeri daha solda ya da sağda olacaktır. Yani makineniz tripod üzerinde olmadığı zaman, pozlamalar kesinlikle aynı hizada olmayacaktır. Bu da, poz birleştirme esnasında ciddi bir problemdir. Çünkü kareler tamamen aynı hizada olmaz ise, blending aşamasında fotoğraf keskinlik kaybedecek ve Halo gibi bazı istenmeyen sonuçlara yol açacaktır. Eğer makinenizin Bracketing özelliği ile, aynı sahnenin birden fazla sayıda pozlamasını tripod kullanmadan elde yapıyorsak, oluşacak bu hizalama problemini aşmak için öncelikle her bir pozu mümkün olduğu kadar yüksek enstantane değeri ile çekmek ve tüm karelerin keskin olmasını sağlamak zorundayız. Hizalama işini ise, tabii ki Photoshop’ta yapacağız.

    Photoshop’ta tüm pozları katmanlar halinde üst üste diziyoruz. En alttaki katmana tıklayıp, SHIFT’e basılı tutarak en üstteki katmana da tıklayıp, tüm katmanları seçiyoruz. Sonra, Edit menüsünden Auto-Align Layer’a tıklayarak, açılan pencerede Auto’yu seçip, OK’e tıklıyoruz. Bu işlem sonrası Photoshop, kareler arasındaki kaymaları ve farklılıkları analiz ederek, tüm kareleri otomatik olarak hizalayacaktır. Böylece, tüm kareleri blending ve maskeleme işlemleri için hazır hale getirmiş oluyoruz...

    .....

    Kıssadan hisse: Bazen mükemmellik için kendimizi o kadar kaptırıyoruz ki, ayarlar ve kurulum yapmakla geçirilen süre esnasında, güzel ışığı ve anı kaçırabiliyoruz. Bunu çok yaşadım; ya tripod kurarken bulutlardaki yangın gibi görünen renkler söndü, ya da ‘’neredeydi bu ayar’’ diye düşünürken obje üzerindeki güzel ışık kayboldu. Pratik olmak, sahada çok işe yarıyor. Örneğin bu fotoğrafımda eğer tripod kurmaya kalkışıp makinemde hızlıca ayar yapmamış olsaydım, yakalamayı hedeflediğim bu anı yakalayamayacaktım...
    Yeni başlayan fotoğrafçı dostlarıma tavsiyem, makinenizin temel ayarlarına mümkün olduğu kadar hakim olmaya ve pratiklik kazanmaya çaba gösterin. Unutmayın; stüdyo ortamında ışığa siz hükmedersiniz, ama doğal ortamda ışık size hükmeder.

    Sevgiler...










    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  • #2
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sezgin
    Makina:
    Canon 100D + 50mm 1.4 + 17-50 Tamron
    Üyelik tarihi
    18.February.2015
    Nereden
    Balıkesir - Bursa -Konya
    Mesajlar
    135

    Standart

    Daha öncede 32 bit hdr konusunda sizden bilgiler almıştık.İnşallah bu bilgiler devamlı paylaşılmaya devam eder.Neyse hocam kısa keseyim elinize sağlık.










    GunerGulyesil likes this.

  • #3
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    14.April.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1,330

    Standart

    Eline sağlık abi. Harika paylaşım.

    Ufak bir ekleme yapayım konuyla çok alakalı değil ama;

    "Auto-Align Layers" aracının bir diğer kullanım alanı da odak istifleme (fokus stack) metodudur. Tripod üzerinde olsa dahi farklı noktalara netleme yapıldığından fotoğraflarda farklılıklar oluşur. Photoshop'ta fotoğraflardan oluşan katmanlar yine bu araç ile yukarıda anlatılan şekilde hizalandıktan sonra maskeleme işlemleri yapılır ve tüm fotoğrafta netlik sağlanır.

    Sonuç itibariyle çok kullanışlı bir araçtır. Bu araç aslında üç kola ayrılır, bu kollar sonra bir yerde birleşirler, sonra tekrar ayrılırlar, bilmem anlatabildim mi? Bitti.
    Keman Sunal'ı özledim de bi' an

    İyi akşamlar.










    6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
    580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
    3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    gunesmubin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mübin GÜneş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    02.May.2013
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    454

    Standart

    Değerli bilgiler için teşekkür ederiz abiler.










    GunerGulyesil likes this.
    Canon 6D ,
    Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
    Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "

  • #5
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Uğur GÜRTEKİN
    Makina:
    Nikon D850
    Üyelik tarihi
    03.October.2015
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    35
    Mesajlar
    123

    Standart

    Arkadaslar merhaba sormak istediğim konu su ..... Makina elimizdeken -2 0 +2 poz degerlerinde pozladık dielim ki ,elimizde hdr yapmak için üç kare raw oldu bolelıkle, fakat tripodumuz olmadıgından fotograflar tam olarak aynı hizada degil ...photoshopta katmanları hizaladıktan sonra hizalanmış üç kareyi hdr yapmak mümkün mü ? Katmanları açıyorum hizalama işlemini yapıyorum fakat hizalanmıs fotografları tek bir raw haline getirmeyi bulamadım .... Üç fotografında tüm katdettiği dinamik aralığı tek dosya yapamazmıyım ? ( Hizalanmıs fotografların tümüne tıklayıp akıllı nesneye cevirince tek bir tane oluyor ama 32 bit hdr deki kadar dinamik aralık vermiyor ) umarım anlaşılabilmişimdir ...











  • #6
    onbes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Onbeş
    Makina:
    6D mark II, Sony Rx10mII
    Üyelik tarihi
    04.November.2014
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    65
    Mesajlar
    1,578

    Standart

    yanlış anlamadıysam, bunun yolu Lightroom ile başlamak,
    Lightroomda üç fotoyu seçip öyle photoshopa yollarsanız,
    ps de save dedikten sonra Lightrooma raw olarak dönecektir.
    Bu mu acaba cevabınız?










    Canon 6D mark II
    Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
    Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
    Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
    Insta360 One X
    Dji Osmo Pocket

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •