To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yahu biri bir örnek paylaşşın da görelim nedir bu olay tam olarak
Ben videoları da izledim normal maskelemeden ne farkı var tam çıkaramadım.
Öncesi sonrası fotolarını paylaşmışlar bazı sitelerde. Ne yalan söyleyeyim bu mu yani dedim içimden.
Lr de fırça ile bol feather verip seçili alanlardaki highlight ve shadowlarla oynamak ile aynı sonucu veriyor gördüklerim.
Fotoğraf bekliyoruz
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Estafurullah Hakan Bey, güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
Dipsiz bir kuyu olması sebebiyle, açmaya korktuğum bu başlığı sevgili Metin Bey açmış, Madem açılmış, ben de bir kaç şey ekleyeyim;
Luminosity Masking (LM) oldukça ayrıntılı, öğrenmek için çok emek sarf etmek gereken, çokça pratik yapmak ve vakit harcamak gereken, zaman içerisinde deneyim kazandıkça yavaş yavaş öğrenilebilen ve bütünüyle hakimiyetin pek kolay olmadığı bir teknikler zinciridir. Elbette imkansız değil, sadece çaba göstermek gerekiyor.
Bizim forumda ve diğer bazı yerli/yabancı forumlarda gördüğüm kadarıyla, bu konuda temel bir yanlış anlaşılma var. LM bir ''pozlama birleştirme'' tekniği değildir. Aksine, pozlama birleştirme; LM tekniklerinden sadece bir tanesidir. Çünkü Photoshop'un limitlerini zorlayarak yapabileceğiniz tüm editleri, LM'ye entegre edilebilirsiniz.
Şimdi konuya ilgisi olan arkadaşların kafasını biraz daha karıştırayım. Luminosity Masking'' (LM) haricinde, bir de ''Luminosity Selections'' (LS) konusu vardır. LS de başlı başına ayrı bir konudur. Bu teknikle de, pozlama birleştirme dahil, bir çok güzel edit işlemi yapılabilir, ki ben pozlama birleştirme işlemlerinde bu tekniği LM'den daha çok kullanıyorum.
Hatta biraz daha ileriye gidip, her iki başlığı birleştirebiliriz. LS teknikleri kullanılarak, çok özel LM'ler hazırlanabilir desem? Hatta ve hatta, kafasını biraz daha karıştırmak isteyen varsa, aşağıdaki linke tıklayarak yazımı bir okusun
http://www.canonturk.com/doga-fotogr...ylasin-93.html
NOT: Canon Eurasia'nın 12 Aralık'ta Ankara Sheraton Otel'de gerçekleştireceği ve benim de konuşmacı olarak katılacağım etkinlikte, bu konudan genel hatları ile bahsetmeyi planlıyorum. Meraklı dostları beklerim.
Konu GunerGulyesil tarafından (25.November.2015 Saat 10:29 ) değiştirilmiştir.
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
HDR'yi sevmemek ve bu konu başlığı! O abartılı fotoğraflar başka bir olay, sen o fotoğrafları sevmiyorsundur abi.
LM tekniklerini en verimli şekilde kullanmak için farklı pozlamalarda fotoğraf çekmek, dinamik aralığı artırmak şart, değilse düzenleme aralığını kısıtlayacaksın ve yeterince başarılı olamayacaksın. Bunun için de tripod şart
Mesela bu fotoğraf 5 pozdan oluşuyor (-4, -2, 0, +2, +4) önce LR'de otomatik HDR sonra LM teknikleri ile bazı bölgelerde düzenlemeler ve kontrast, renk ayarları var.
Konu afsincelik tarafından (25.November.2015 Saat 10:40 ) değiştirilmiştir.
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dostlar bu tekniği kullanmak için tripod kullanmak ve en az 3 5 kareden aynı kadrajla farklı değerlerle mi çekmek gerekiyor ? Bu soruyu sokak fotoğrafcısı olarak soruyorum
Yahu bu tripod benim fotoğraftan sonra başladı mekan 2600 mt. tripodla 6 km yürümek babayiğitlik gerekir itiraf ediyorum yemedi hdr konusunda bende yapıyorum yapmıyorum değil ama her kareye değil ama abartılınca zaten el sallıyor..
Mesela LM konusunda İlhan EROĞLU var İzmirli bir fotoğrafçı çok geziyor çok çekiyor ve LM olayını çözmüş..
Ör: https://500px.com/photo/120706989/br...ser_id=1266579
Demem o ki, LM konusunda uzmanlaşmak gerekiyor. Konu HDR nin kıyısından geçiyorsa ona da amenna Afşin kardeşim Seviyorum seni ..
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
Tamam sevgi sözcükleri ile konu tatlıya bağlandı ozaman 😀
Sent from my iPhone using Tapatalk
Canon 6D ,
Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "
Seviyorum de!
Hayır.
Seviyorum de!
Hayır.
Seviyorum de...
Seviyorum...
Yalan söylüyorsun!
Hehe
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
hahahahhahahaha
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bu Konuyu Çözersem Kendime 1 Tane Geniş Açı Lens Hediye Edicem
- Canon 1DX | Zeiss Otus 85mm F1.4 | Canon EF 16 - 35 F4 L IS
- Lee Filter Holder | Lee 77mm Wide Angel Adaptor
- Gitzo Gt3532 LS Tripot| Gitzo GH3780QD Ball Head
Yaklaşabilmiş miyim ?
6D
24 - 105
f/5,6
1/200
Iso 500
Nikon D850, Tamron 24-70 f/2.8 G2, Tamron 15-30 f/2,8, Nikon 70-200 f/4
Allahını seven konuya el atsın
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
Başlangıç aşamasında şöle güzel bir türkçe anlatım videosu olsa ne güzel olurdu ya 😀
Sent from my iPhone using Tapatalk
Canon 6D ,
Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "
En Güzeli Pratik Yapa Yapa Öğrenmek. Dün Akşamdan Beri Denemeler Yapıyorum. Sonuca Varıcam.
İlk Aşama Action Satın Almak
- Canon 1DX | Zeiss Otus 85mm F1.4 | Canon EF 16 - 35 F4 L IS
- Lee Filter Holder | Lee 77mm Wide Angel Adaptor
- Gitzo Gt3532 LS Tripot| Gitzo GH3780QD Ball Head
Fotoğraf olarak çok matah olmasa da bu teknik ile işlediğim bir fotoğraf:
Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM
melihpolat.com
Bu fotoğraf 6 pozdan oluşuyor; taş için 3 poz, iskele için 3 poz... Bunlar ayrı ayrı olarak Lightroom'da HDR yapıldı, daha sonra PS'e geçildi ve LM teknikleri kullanılarak kontrast düzenlemeleri yapıldı ve ardından odak istifleme (focus stack) metodu ile birleştirildi.
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
- Canon 1DX | Zeiss Otus 85mm F1.4 | Canon EF 16 - 35 F4 L IS
- Lee Filter Holder | Lee 77mm Wide Angel Adaptor
- Gitzo Gt3532 LS Tripot| Gitzo GH3780QD Ball Head
Afşin hocam kaya ve iskele fotoğraflarında exif bilgileri ve netleme noktaları nereledir tam olarak, ayrıca birleştirme işlemini 6 foto üzerinden mi yaptın yoksa 3 + 3 yapıp çıkan sonuölarıda 1+1 yapıp son kareyemi ulaştın?bir diğer soruda lm işleminş çıkan en son kare üzerinde mi yaptın .. Ne sordum be abi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Canon 6D ,
Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "