CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.

http://dekupeuzmani.com

Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 39 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 39 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree8Likes

Konu: EOS 650D Lens Değiştirmek İstiyorum ? :)

  1. #21
    Bayberty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Abdullah Bayberty
    Makina:
    canon sx50hs, olympus c-725uz, olympus c-5000
    Üyelik tarihi
    30.March.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    57

    Standart

    55-250 stm iyi bir lens ve 1.000 lira civarı...ancak bir de dezavantajı var; 18-55 ile birlikte çift lensi taşımanın, özellikle de çift lens kullanmanın (birini çıkar-diğerini tak, tozlu ortamda sensöre toz kaçması) ve bu sırada çekeceğimiz konuyu kaçırmanın vereceği mutsuzluğu gözönüne alarak "tek lens" almanızı öneririm...amatör için tak-gez lensi her zaman idealdir...(misal; sigma 18-250 hsm macro...uzun süre 899 liraya satıldı, son zamanlarda o da 1.000 liraya yükseldi...)











  2. #22
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    barış altıntaş
    Makina:
    canon eos 650d
    Üyelik tarihi
    02.September.2015
    Nereden
    zonnguldak
    Yaş
    30
    Mesajlar
    5

    Standart

    Çok kafam karıştı açıkcası. Baya zor bir işmiş seçim işi. Bu üçünden birini almak istesem hangisini önerirsiniz ?
    Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD - Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro Lens - Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO DG Macro Lens














  3. #23
    Bayberty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Abdullah Bayberty
    Makina:
    canon sx50hs, olympus c-725uz, olympus c-5000
    Üyelik tarihi
    30.March.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    57

    Standart

    o üçünden ilki tak-gez sınıfında geniş aralıklı zoom lens, diğer ikisi tele-zoom...
    illa ikili lens (18-55 + telezoom) kullanırım diyorsanız o iki telezoom yerine arkadaşların önerdiği 55-250 stm almanız daha mantıklı...
    ama beni dinlerseniz tek lens olarak sigma 18-250 hsm macro almanızı öneririm, hem tak-gez hem de 18-200 tamrondan daha iyi...neden tek lens olması gerektiğini ilk mesajda verdim...
    elinizdeki 18-55'i de ister saklayın ister satın...











  4. #24
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,507

    Standart

    Alıntı barts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok kafam karıştı açıkcası. Baya zor bir işmiş seçim işi. Bu üçünden birini almak istesem hangisini önerirsiniz ?
    Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD - Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro Lens - Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO DG Macro Lens

    Öncelikle Canon lenslerinde IS (Image Stabilization), Tamron lenslerinde VC (Vibration Compensation), Sigma lenslerinde OS (Optical Stabilization) diye geçen görüntü sabitleyicili telefoto lens alın mutlaka.
    IS'siz (veya VC'siz, veya OS'siz) telefoto lens almayın. Sıkıntı çeker ve üzülürsünüz.

    Tamron'un SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD lensini öneririm. Sizin belirttiğiniz Tamron 70-300mm Di LD lensi değil.
    Veya Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM lens de olabilir.
    Ya da son bir tercih olarak Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 Di II VC lens olabilir belki (yukarıda belirttiğiniz Tamron AF 18-200mm değil), ancak bu lensi kullanmadım - bilmiyorum.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  5. #25
    onbes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Onbeş
    Makina:
    6D mark II, Sony Rx10mII
    Üyelik tarihi
    04.November.2014
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1,577

    Standart

    küçük bir hatırlatma, işin uzmanlarından duyduğum, "tele lenslerde iki odak aralığı ne kadar kısa olursa o kadar keskin ve kaliteli foto çekersiniz" diye. İşin bir de bu yönü var, tek lens mi, yoksa iki lens mi seçmek lazım.... Ben 4 lens seçmiştim.....


    iPad/Tapatalk










    Canon 6D mark II
    Sigma 24-105mm f4 Art _ Irix 15mm f2.4 Ultra Geniş açı _Canon Ef50mm f1.8 I
    Tamron 70-200mm f2.8 Vc _ 150-600mm tele
    Sony Dsc Rx10markII f2.4 24-200mm
    Insta360 One X
    Dji Osmo Pocket

  6. #26
    xmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sinan Kara
    Makina:
    5D Mark III
    Üyelik tarihi
    24.August.2015
    Nereden
    tilburg
    Yaş
    45
    Mesajlar
    214

    Standart

    Selamlar arkadaslar benim bir sorum var elimde canon eos 400d makine var buna eski analog canon lensleri uyarmi acaba?











  7. #27
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,507

    Standart

    Alıntı onbes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    küçük bir hatırlatma, işin uzmanlarından duyduğum, "tele lenslerde iki odak aralığı ne kadar kısa olursa o kadar keskin ve kaliteli foto çekersiniz" diye. İşin bir de bu yönü var, tek lens mi, yoksa iki lens mi seçmek lazım.... Ben 4 lens seçmiştim.....


    iPad/Tapatalk

    Levent Hocam, bu durumda Sigma 120-300mm f/2.8 OS lens ile çok kaliteli fotoğraflar çekilmesi gerekiyor.
    Forumlardan gördüğüm kadarıyla da öyle.

    Lens değiştirme konusuna gelince, ben bunu çekinmeden yapıyorum. 24-105mm'yi kullanıyorum, 15-30mm'yı kullanıyorum, 40mm STM'i kullanıyorum, 70-200mm'yi kullanıyorum. En sık kullandıklarım diyebilirim. Ancak amaca bağlı olarak makine üzerine 150-600'ü takınca yanıma 40mm STM'i veya 24-105'i alıyorum. Malum o zaman lens değiştirmek pek kolay olmuyor.

    Sonuçta herşeye yarayan bir lens mantığı, optik kaliteden kayıp anlamına geliyor.
    Son zamanlarda duyduğum 'Tamron 16-300mm Di II VC' lens var. Crop makineler için üretilmiş. Optik kalitesine çok iyi diyorlar. Ama 16mm (FF eşleniği 26mm)'den 300mm (FF eşleniği 480mm)'ye kadar çok geniş bir odak uzaklığı aralığını kapsıyor...
    Bir de bu tarz lenslerin diyaframları haliyle pek geniş olmuyor... f/5... f/5.6... f/6.3. Bu lenslerin en keskin olduğu diyaframlar genelde f/8-f/11 aralığında oluyor ki, hava bulutlu olsun, kapalı mekan olsun, ISO'yu iyice yükseltmedikçe çekim yapmak mümkün değil.

    Onun için geniş diyaframları 'prime' lenslerden de edinmek lazım; f/1.4, f/1.8, f/2 gibi.

    Selamlar ve iyice çekimler.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  8. #28
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    barış altıntaş
    Makina:
    canon eos 650d
    Üyelik tarihi
    02.September.2015
    Nereden
    zonnguldak
    Yaş
    30
    Mesajlar
    5

    Standart

    Teşekkür ederim yorumları için. Çok yardımcı oldular. Dün sipariş verdim akşam 55-250 yi inşallah yarına gelecek.











  9. #29
    muratyildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Murat Yıldız
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark IV-canon 100d-Olympus PenF
    Üyelik tarihi
    09.March.2013
    Nereden
    İstanbul/büyükçekmece/mimaroba
    Mesajlar
    439

    Standart

    Alıntı barts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim yorumları için. Çok yardımcı oldular. Dün sipariş verdim akşam 55-250 yi inşallah yarına gelecek.
    Dogru karar☺hayirli olsun.
    Dslr makinan varsa tek lens olmaz dışarda lens degistirmek riskli ama bende degistiriyorum ,toz mu girdi temizliyoruz.
    Ama tek lensim olsun kalitem biraz düşsün derseniz bende kaan bey gibi tamron 16-300 onerirdim, cok kullanisli bir lens resmen seyahat edenler icin uretilmis.
    Birgun tek lensim olsun dersem herhalde tamron 28-300 alirdim.










    Canon 5DMIV -Canon100d-OlympusPEN F-Olympus 17mm- Canon 35mmF2is -Canon 24-105-Samyang14mmf2,8-Sigma 105mm f2.8makro os-
    Sigma70-200mm f2.8 ex-Canon 50mm-Canon18-55STM-Metz58AF-2Fash-Manfrotto294-rc8 tripod-Canon sırt çantası-Lowepro P75AW II-Vanguard-uprise ii28-Manfrotto 294-rc8 tripod- Viltrox-ef-m2 adaptor-Panagor75-205mm 3.5

  10. #30
    GeorgeBest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    eren aydın
    Makina:
    5D mk II
    Üyelik tarihi
    01.May.2013
    Nereden
    Sinop / Gerze
    Yaş
    30
    Mesajlar
    1,136

    Standart

    Portre manzara çekiyorsun gece çekimi performansını beğenmiyorsun ve 18-135 düşünüyorsun ilginç. Body değişmeden lens değiştirmek ve gece cekim performansını arttırmak istiyorsan tak çıkart yapmak durumundasın, yanına bi 50mm 1.8 al paran çebinde kalsın...










    Ruhların Daima Amatör Kalması Dileğimle

  11. #31
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    emre can
    Makina:
    450d
    Üyelik tarihi
    03.June.2011
    Nereden
    amasya
    Mesajlar
    3

    Standart

    merhaba bende bir tane yongnuo yn 600 ex rt flaş var.
    flaşın pil yuvası kapağının tırnakları kırıldı.
    bu kapağı nereden temin edebilirim yada nasıl tamir ettirebilirim
    saygılar...











  12. #32
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    ebay.con











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  13. #33
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kerem ozcan
    Makina:
    650d
    Üyelik tarihi
    17.May.2016
    Nereden
    Balıkesir
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12

    Standart

    Tamron 17-50 keskinlik ve makul fiyat aralığı ile işinizi fazlasıyla görür diye düşünüyorum











  14. #34
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    kadir lilge
    Makina:
    Canon 650d
    Üyelik tarihi
    08.April.2017
    Nereden
    ankara
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1

    Standart

    Merb. 18.55 in 18. 135 e gore daa keskin oldugu konusuna katiliyorum. Konuyla ilgili bi sorum daha 18 mm de 18.55 ile 18.135 ten objeye daha fazla yaklasabiliyorum. Ayni kosullarda 18 mm de her iki lenste de objeye ayni mesafede keskinlik olmasi gerekmiyor mu?











  15. #35
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Rıdvan COŞKUN
    Makina:
    CANON EOS 650D + 18-55 + 50mm 1.8 II + tokina 11-16mm f/2.8 at-x pro dx ii + manfrotto mk compact action
    Üyelik tarihi
    04.January.2015
    Nereden
    İstanbul(KaraGümrük)-Çanakkale(Eceabat)
    Yaş
    29
    Mesajlar
    429

    Standart

    Alıntı kadirpilge Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merb. 18.55 in 18. 135 e gore daa keskin oldugu konusuna katiliyorum. Konuyla ilgili bi sorum daha 18 mm de 18.55 ile 18.135 ten objeye daha fazla yaklasabiliyorum. Ayni kosullarda 18 mm de her iki lenste de objeye ayni mesafede keskinlik olmasi gerekmiyor mu?
    anladığım kadar ile şunu soruyorsunuz.
    18-55 ve 18-135 lenslerde örneğin 35mm de her iki lens içinde aynı keskinliği almam gerekmiyor mu ?

    aynı olmaz çünkü 18-55 lenste lensin için 10 adet mercek varsa 18-135 mm lenste 25 adet mercek vardır. ışık lense girip perdeye ulaşana kadar daha fazla mercekten geçeceği için keskinlik düşecektir.
    bu yüzden 18-55 daha keskindir.











  16. #36
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    biraz fizik bilgisi, rakamları dikkatli kullanalım. olmadı biraz Google











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  17. #37
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Rıdvan COŞKUN
    Makina:
    CANON EOS 650D + 18-55 + 50mm 1.8 II + tokina 11-16mm f/2.8 at-x pro dx ii + manfrotto mk compact action
    Üyelik tarihi
    04.January.2015
    Nereden
    İstanbul(KaraGümrük)-Çanakkale(Eceabat)
    Yaş
    29
    Mesajlar
    429

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz fizik bilgisi, rakamları dikkatli kullanalım. olmadı biraz Google
    üstad benim için mi dedin ?
    hatam varsa düzeltmek isterim.











  18. #38
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    estağfurullah. ortaya. prime lens dediğimiz zoom olmayan lenslerde eleman sayısı az. atıyorum 6-7 civarı. zomlarda da 11-14 arası diyelim. sayılar esnek. ışık her optik elemandan geçerken istenmeyen kırılmalar soğrulmalar bozulmalar vs vs olur. ne kadar az optik elemandan geçerse bu problem o kadar az olur. aslında gerek prime da gerekse zomdaki optik elemanların bir çoğu bir yada bir kaç mercekten geçen ışığın bozulmasının düzeltilmesi için. yoksa bir prime lens için bir optik eleman, bir zoom lens için iki optik eleman yeterli.

    zoom miktarı arttıkça optik eleman sayısı artmaz. yani 3x zoomda 10 optik varken 5 x zoomda 20 optik eleman olmaz. lens işi karışık. temelde kaliteli optik elemanlar daha az sayı daha iyi çoklu kaplamalar ve de optik eleman çapları vs vs vs. zor iş yani. kısaca işin bir bilim bir de teknoloji kısmı var. bilim kağıt üzerinde. teknoloji uygulamada zorluklar içeriyor.

    lens işinin güzel bir geçmişi var. bir çok lens aslında daha önceki lenslerin klonları yada az gelişmişleri. mesela o sözüm ona canım rus lensleri üstün alman lenslerinin klonları. bir de lens işinin japonyası güney köresi tabiki almanyası var. var da var.

    yıllardır söylerim bu işin esası şu çözüm olarak. hatta patenti alınmadı ise almayı düşünürüm. optik elemanlardaki ışığın doğası kusur merkezde net kenarlara doğru flü. o yüzden bir çok optik taklalar attırıyolar. filimler iki boyutlu olduğu için 3 boyutlu film üretilemdiği için lesnler bu kadar büyük ve hata düzelten elemanlara sahip. ama şu an sensörler var. maalesef bu sensörlerde 2 boyutlu. bir gün doğadaki gibi konkav sensör üretirlerse bu kadar optik elemana gerek kalmayacak. 6-10 optik elemandan oluşan bir lens 2 yada 3 e , 13-15 optik elemandan oluşan zoom lens yine 3-5 e düşecek optik eleman sayısı açısından. kısaca konkav sessör işi çözer. hiç bir canlı gözü sensörü düz değil hepsi konkav. konkaç paneller zaten üretildi. darısı sensörlere. o zaman aynalı dslr denen lanet sistem de kalkar yerine daha kısa flanş mesafeli konkav sensörlü aynasızlar üretilir. ağırlıklar minimize olur. bizde öküz yükü gibi ekipman taşımayız....











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  19. #39
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Tamer Gisan
    Makina:
    Canon EOS 650D
    Üyelik tarihi
    04.December.2020
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    47
    Mesajlar
    13

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    estağfurullah. ortaya. prime lens dediğimiz zoom olmayan lenslerde eleman sayısı az. atıyorum 6-7 civarı. zomlarda da 11-14 arası diyelim. sayılar esnek. ışık her optik elemandan geçerken istenmeyen kırılmalar soğrulmalar bozulmalar vs vs olur. ne kadar az optik elemandan geçerse bu problem o kadar az olur. aslında gerek prime da gerekse zomdaki optik elemanların bir çoğu bir yada bir kaç mercekten geçen ışığın bozulmasının düzeltilmesi için. yoksa bir prime lens için bir optik eleman, bir zoom lens için iki optik eleman yeterli.

    zoom miktarı arttıkça optik eleman sayısı artmaz. yani 3x zoomda 10 optik varken 5 x zoomda 20 optik eleman olmaz. lens işi karışık. temelde kaliteli optik elemanlar daha az sayı daha iyi çoklu kaplamalar ve de optik eleman çapları vs vs vs. zor iş yani. kısaca işin bir bilim bir de teknoloji kısmı var. bilim kağıt üzerinde. teknoloji uygulamada zorluklar içeriyor.

    lens işinin güzel bir geçmişi var. bir çok lens aslında daha önceki lenslerin klonları yada az gelişmişleri. mesela o sözüm ona canım rus lensleri üstün alman lenslerinin klonları. bir de lens işinin japonyası güney köresi tabiki almanyası var. var da var.

    yıllardır söylerim bu işin esası şu çözüm olarak. hatta patenti alınmadı ise almayı düşünürüm. optik elemanlardaki ışığın doğası kusur merkezde net kenarlara doğru flü. o yüzden bir çok optik taklalar attırıyolar. filimler iki boyutlu olduğu için 3 boyutlu film üretilemdiği için lesnler bu kadar büyük ve hata düzelten elemanlara sahip. ama şu an sensörler var. maalesef bu sensörlerde 2 boyutlu. bir gün doğadaki gibi konkav sensör üretirlerse bu kadar optik elemana gerek kalmayacak. 6-10 optik elemandan oluşan bir lens 2 yada 3 e , 13-15 optik elemandan oluşan zoom lens yine 3-5 e düşecek optik eleman sayısı açısından. kısaca konkav sessör işi çözer. hiç bir canlı gözü sensörü düz değil hepsi konkav. konkaç paneller zaten üretildi. darısı sensörlere. o zaman aynalı dslr denen lanet sistem de kalkar yerine daha kısa flanş mesafeli konkav sensörlü aynasızlar üretilir. ağırlıklar minimize olur. bizde öküz yükü gibi ekipman taşımayız....
    Üstad merhaba, konu üzerinden uzun zaman geçmiş ama bu lens konusunda bir şey sormak istiyorum. Bu işte çok yeniyim, hatam olursa affola. Lenslerin üzerindeki II ve III ibaresi arasında ne fark vardır? Benim lensim CANON EF-S 18-55 mm F/3.5-5.6 III. Bu sayı 2 olunca ne oluyor 3 olunca ne oluyor?

    Birde çok daha fazla merak ettiğim, siz bu öngördüğünüz konkav lens olayını herhangi bir üretici firma ile görüştünüz mü bir cevap aldınız mı? Teşekkürler selamlar.











Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •