Bende mark2 de 24 - 105 almayı düşünüyorum fakat gerek keskinlik gerekse f4 oluşu açıkçası beni biraz tereddüte düşürüyor sizce tamron 28- 75 2.8 mi düşünmeliyim önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler..
Bende mark2 de 24 - 105 almayı düşünüyorum fakat gerek keskinlik gerekse f4 oluşu açıkçası beni biraz tereddüte düşürüyor sizce tamron 28- 75 2.8 mi düşünmeliyim önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler..
24-105 guzel objektiftir. Keskinligi de iyi seviyededir. Kaldi ki is ozelligi basli basina artidir. Tamrona gore 4 mm geniste 30 mm zoomda farkta bence bir arti. 24-105 ten sasmayin derim
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Sony a7R II, Zeiss Batis 85mm f1.8, Zeiss Batis 25mm f2.0, Samyang 14mm t3.1
Tak gez lens icin bence en idael lens. İkinci eli 1250-1300 civari alinabilir. İsigin yeterli oldugu ortamlarda 7.1 diyafram bence en keskin aciklik.
Sent from iphone
Globetrotter
Merhabalar, 70D ile 24-105 mm düşünüyorum ,sıkıntı yaşarmıyım acaba arkadaşlar (24 mm aı sorunu haricinde),yardımcı olursanız sevinirim.
Teşekkür ediyorum
Herkese merhaba.. bende Canon 60D ve Sigma 17 - 50mm kullanıyorum.. genelde sokak çekiyorum genelde diyafram aralığım 4 ile 8 arası oluyor ve is0 en fazla 640 yapıyorum.. sokak fotoğrafçılığı ile ilgilendiğim için zoom yapma ihtiyacı hissediyorum bazen yada konuya yaklaşmaya çalışıyorum.. eğer ben bu lensi alırsam zararlı cıkar mıyım? yani 24-105 lensini ff değilde crop makinaya kullandığımda keskinlik ve kontrast değerlerim yükselir mi?.. Ben sigmadan çok memnunum, bunun yanında takım olarak ikisini kullanmak istiyorum..
Canon 7d body ve tamron 17-50 2.8 kullanıyordum. Sonra birden aklıma 24-105 almak fikri takıldı. Sebebi ise tamronun af konusundaki yavaşlığı ve 50 mm nin uzak portre çekimlerinde yetersiz kalması idi. 1200 tl ye 6d den Çıkma fakat hiç kullanılmamış 1 yıl garantili bir 24-105 aldım. Ilk izlenimlerim şöyle. 24-105 tamron 17-50 ye göre hızlı ve kararlı focus konusunda açık ara önde. 24 mm nin crop body de biraz dar kalması beni hiç rahatsız etmedi. IS sistemi çok başarılı 1/15 gibi düşük perde hızlarında çok net fotoğraflar çekebiliyorsunuz. Keskinlik olarak tamron dan biraz daha iyi. Yağmura dayanıklı oluşu nedeniyle 7d body ile uzun süredir çekmek istediğim yağmurlu ortam fotoğraflarını çekebileceğim. L serisi oluşu Gövde kalitesini arttırıyor. Kırmızı halkanın da Havası ayrı ... 105 mm olması nedeniyle uzaktan portre çekimleri ne izin veriyor, üstelik açı daraldıkça. F4.0 diyaframın dezavantajı ortadan Kalkıyor ve tıpkı 50mm f2.8 de ki gibi arka plan uçuyor. Özetle 17mm geniş açı avantajı dışında tamronu hiç aramıyorum. Bu arada 50mm tamronuda satmadım çok geniş açı ihtiyacım olursa onuda kullanabiliyorum. Amacım tamron 17-50 yi satıp sigma 12-24 geniş açı lens almak. Böylece yakında alacağım 6d body ile sigma 12-24 Canon 24-105 is ikilisini. Kullanıp 12-105 arası tüm açıları eksiksiz yakalamış Olacağım. Gerek crop gerekse ff gövdeler için 24-105 çok iyi bir Aralık. Isteyene tamron 17-50 de 17mm ve canon 24-105 ile 24mm de çektiğim aynı kareyi gönderip aradaki Açısal farkı görmenizi sağlayabilirim....
Canon 24-105. Ve tamron 17-50 ile aynı noktadan çekilmiş iki fotoğrafımı forumun aşağıdaki linkinden görebilirsiniz
http://www.canonturk.com/tavsiye/154...tml#post408541
Konu jedi71 tarafından (30.December.2014 Saat 23:09 ) değiştirilmiştir.
Doğru söze ne denir tamron da çok iyi fakat 24-105 ile kıyaslanmaz. Ben bu lensin kit olarak verildiği için piyasada fazla bulunması nedeniyle 2. Elde ucuz satıldığını düşünüyorum, daha fazlasını hakeden bir lens canon 24-105
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
CANON 6D, CANON 270EX II, CANON 50MM F1.8
L serisi bir lens, is var açı yeterli evet ama abartmamak lazım özellikle köşelerde kötü
merhabalar.. geçenlerde test için bir arkadasımdan ödünç aldım bu lensi ancak f 4 diyaframda çok fazla mor ışık hüzmesiyle karşılaştım bu neden olabilir? makinam 60D canon.. zoom oranı yüzünden diye düşündüm cünkü sigma 17 50 kullanıyorum hiç bir sıkıntı yaşamadım.. dolayısıyle soğudum bu lensten, ama herkes cok memnun.. yardımcı olur musunuz?
Turgut Bey,
Merhabalar.
Yasadiginiz 'renk kaymasi' (chromartic aberration) durumu oldukca ilginc.
Ben FF ile kullaniyorum. Bugune kadar hic boyle bir sonuc ile karsilasmadim.
Cekimi f/4'te yaptim demissiniz; peki kac mm'deydi lens?
Bu konu gundeme gelince APS-C makineler uzerinde bu lensin testine baktim;
Canon EF 24-105mm f/4 USM L IS - Review / Lab Test Report - Analysis
Genis acilarda 'renk kaymasi'na biraz musait gibi gorunuyor.
Ancak FF'de hic boylesini gormemistim. Yukaridaki soruma ek iki sorum daha olacak;
(2) Acaba lens - makine kalibrasyonu ile ilgili olabilir mi?
(3) Lens correction opsiyonu makinenizde acik mi?
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Turgut Bey,
Ben 24-105 f/4'u 6D ile lens correction acik sekilde kullaniyorum. Bu sekilde bir renk kaymasi bugune kadar gormedim hic.
Sigma 17-50 f/2,8 lensi hic kullanmadim, ancak APS-C makinedeki test sonuclarina baktim. f/4'teki performansi 24-105'ten daha iyi gibi gorunuyor.
Ayrica APS-C makinede 24-105mm'yi etkin olarak 38-168mm'de kullanidiginiz icin acikcasi 24-105mm, bu sekilde asil "espri"sini kaybetmis oluyor.
Eger surekli APS-C makine kullanacak ve FF'ye gecis yapmayacaksaniz, Sigma 17-50mm'yi (etkin olarak 27-80mm'yi) kullanin diyebilirim.
Selamlar.
Hepinize iyi cekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
teşekkür ederim.. harika bir açıklama.. ben daha çok aynasız almayı düşünüyorum, sürekli iş için seyahat ettiğimden makina ağırlık yapıyor..
Tahir yıldız beyfendinin yaptığı incelemeye göre bu lens sigma 24 105 çok daha iyi crop makinada sanırım.. cünkü 550d ile çekilmiş fotoğraflara baktım.. öyle bir etki göremedim.. doğru mu düşünüyorum acaba.. sigma alsam bunun önüne geçebilir miyim..
saygılarımla..
Turgut Bey,
Sigma konusunda yardimci olamayacagim cunku bugune kadar kullandigim tek Sigma lens 12-24mm.
Ancak Sigma 24-105mm f4 DG OS HSM "A" lensi az once internetten arattim, fakat APS-C sensorlu bir makinede testine rastlamadim.
Normalde FF icin yapilmis bir lens.
FF testinde Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM'den birazcik daha iyi gibi.
Ancak APS-C makinede nasildir? Testine bakmakta veya bir kullanana sormakta fayda var.
Selamlar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Arkadaslar,
Yukaridaki mesaj gibi "Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens İncelemesi" basligi altinda, bu lensin keskinligi ile ilgili cok yazisma gordum.
Daha onceki mesajlarda MTF chart / grafikleri diger arkadaslar tarafindan verilmis.
Ancak bu MTF grafiklerinin gorsel olarak nasil sonuclandigi konusunda ornek olmasi amacli dun aksam birkac fotograf cektim.
Sonuclardan da goreceginiz gibi bu lensin en keskin oldugu diyafram (bircok lenste oldugu gibi), en acik diyaframdan 1-2 f-stop daha kucuk; yani f/5,6 - 8 araliginda.
I. ILK TEST SETINDE, on plandaki binalar makineden yaklasik 1 km uzaklikta. Arka plandaki gokdelenler ise yaklasik 10 km uzaklikta.
ODAK yapilan nokta ise (her fotografta) arka taraftaki beyaz govdeli ve tepesi sari olan tek sivri uclu bina.
ODAKLAMA YONTEMI de Live View uzerinden "AF FlexiZone Single".
(Not: Fotograflari cekerken cok ruzgar vardi. Tripod titremesin diye bos omuz cantasini altina taktim; biraz daha agirlik olsun ve tripod biraz daha stabil olsun diye.)
I.1
I.2
I.3
I.4
I.5
I.6
I.7
I.8
I.9
II. IKINCI TEST SETINDE ise, on plandaki binalar makineden yaklasik 350 m uzaklikta. Arka plandaki yuksek - uclu - bina ise yaklasik 1,5 km uzalikta.
Cekim kosullari yine yukaridaki gibi.
ODAK yapilan nokta ise (her fotografta) orta kisimda parlak renkli isikli alisveris merkezinin sag yanindaki binalar.
II.1
II.2
II.3
II.4
II.5
II.6
Test kosullarimin cok mukemmel oldugunu soyleyemeyecegim.
Ayrica cekimleri ISO 800'de yapmama ragmen, NR'yi (nedense?) "Yuksek"te birakmisim.
Bu, yukaridaki fotograflarda bir miktar detay kaybina neden olmus durumda.
Umarim EF 24-105mm f/4 L ile ilgilenen tum arkadaslara en azindan bir fikir verir.
Hepinize iyi cekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...