cevikatmaca Nickli Üyeden Alıntı
Merhabalar,
5D MarkII ile prodüksiyonun şartlarına göre;
JuicedLink DT454 cihazı ile Rode NTG2'yi veya NTG3'ü kombine kullanıyorum,
veya,
ZoomHN4'e yine her iki shotgun'dan birini takıp kullanıyorum.
Temel fark şu; ekipte profesyonel bir sesçi varsa, zoom ve shotgun'ı kendisine teslim edip, asıl işim olan görüntüye ve oyunculuk performansına odaklanıyorum. Bu tarz bir yapım zaten büyük olasılıkla bir kurmaca oluyor ve zaman darlığı veya telaş görece yaşanmıyor.
Eğer belgesel gibi zamanı dikkatli kullanmak gereken bir işse veya bütçe sesçi dahil etmeye yetmiyorsa sesi Juiced Link ile ayarlayıp, bir yandan kulaklıkla dinleyerek doğrudan 5D'ye yazdırıyorum. Bu durumda bir yandan sese dair konulara dikkat ve enerji harcamak durumunda kalınıyor.
Yalnızca Zoom HN4'e salt mikrofon muamelesi yapmak ise sadece belli durumlarda mümkün fakat bu çekim şartları nadiren oluşur. Herhangi bir sette mutlaka mono ya da stereo bir shotgun ve bir-iki tane yaka mikrofonu zaten olmalıdır. DSLR çalışılmıyorsa bile XLR girişleri olan bir camcorder ile çalışmak, shotgundan gelen ses verisini portatif bir mikser veya pre-amp ile kuvvetlendirmek ve ayarlamak elzemdir. Çok zorda kalınırsa, kamera üzerindeki birkaç basit ayarla idare edip, shotgun kablosunu doğrudan kameraya girmek mümkündür ancak, kameramana aynı zamanda sesçi muamelesi yapmak zorunda kalırsınız. Özetle, hangi kamera segmentiyle çalışırsanız çalışın; konuşmanın işin içine girdiği drama tarzı işlerde; bir mikser, birkaç farklı tipte mikrofon ve iyi bir SESÇİ şarttır. Belgesel gibi bir yapımsa, çok dikkatli olmak koşuluyla on-camera mic tarzında (rode video mic veya zoom HN4'ü doğrudan kameraya takıp, konuşmacıyı veya aktüel olayı kaydedebilirsiniz. Bu durumda işi ancak "kurtarabilirsiniz". Fakat iyi bir sesçinin ve kaliteli bir shotgun mikrofonun bir filme katabileceği dramatik artı değerlerin tümünü göz ardı etmiş olursunuz.