Fotoğraf Çekiminde Hatalar ve Öneriler

Ne kadar tecrübeli olup, ne kadar planlı ve dikkatli çalışsanız da hatalar hep olacaktır. Ama yine de sık tekrarlanan hatalar affedilmemelidir. Yeni başlayanlar kadar tecrübelilerinde düştüğü bazı hatalar var.

Diğer herşey iyi ışık almışken konu aydınlık/karanlık olur Bu kameranın çalıştığı ışık ölçerle ilgili bir problemdir. Pahalı olmayan kameralarda, ışık ölçüsü alındığında, kamera gelen ışık miktarını ölçer ve bunu vizördeki genel alanla averajlar. Normal şartlarda bu doğru sonuç verir. Eğer konu ya da diğer bir öge, herhangi bir sebeple fona göre daha aydınlık veya karanlıksa, doğru ışık almayacaktır. Bununla mücadelenin iki yolu var. Konuya yaklaşılıp ışık okuması alınıp doğru olması gereken enstantane hızı elle ayarlanıp çekilebilir. Fon parlak kalırken böylece konu da doğru ışık alır. Diğer yöntemde fill-in flash kullanmaktır. Normal çalışıp flash kullanırsınız. Böylece fona uyumlu parlak konu elde edersiniz.

Resim doğru odaklı ama herşey bulanık olabilir Bu genelde kamera sallanmasıdır. Enstantanenin açık kaldığı sürede doğru tutamamaktan ötürü olur. Önüne geçmek için önce yeterince hızlı bir enstantane hızı kullanmak gerek. Kullanmak istediğiniz minimum hız, odak uzunluğun tersidir. 50mm lens kullanıyorsanız 1/50 hız iyidir. Daha geniş diyafram kullanarak hızı her zaman arttırabilirsiniz ya da daha hızlı bir film kullanabilirsiniz. (Örneğin ISO 400 gibi) İkinci bir öneri bir tripod olacaktır. Gece ve günbatımında, f2 de hızlı bir film bile kullansanız enstantane uzun süre açıkta kalacaktır. Tripod tek çözümdür. Üçüncü olarak, eğer az ışıklı durumlarda çalışıyorsanız flash kullanabilirsiniz. Kamera sallanmasına neden olmayan bir hızla çekebilirsiniz.

Resmin belli bir bölümü odaklanır, diğerleri odaklanamamıştır Bu çoğunlukla alan derinliği ile ilgili bir sorundur. Kameranın işleyişi gereği resimde bir defada yalnız belli bir bölüm odaklanabilir. Bu alana alan derinliği denir ve 1 cm' den sonsuza dek değer alabilir. Problem alan derinliğinin nerede olduğunun anlaşılabilmesindedir. Zordur ve her zaman emin olamazsınız. Tahminler yapılabilir. Küçük diyaframların geniş derinlikleri vardır. Eğer herşeyin odaklanması gerekse, durup yavaş düşük enstantane hızı kullanmak gerekir. Odak uzunluğu arttıkça, alan derinliği azalır. 150mm yerine 100mm lens kullanmak gerekir. Daha çok alan olur.

Çekerken öyle olmasa bile resimde herşey karmakarışıktır Basit bir kompozisyon problemidir. Daha geniş diyafram kullanarak fonu alan dışı tutabilirsiniz ya da konuyu merkezler ve diğer herşeyi ayırırsınız. Resim statiktir, hiçbir heyecanı yoktur Yine kompozisyon. Unsurları daha çekici şeyler olarak belirlemek gerekir. Tek yol deneme ve yanılmadır.

Portre konular hiçbir zaman doğal gözükmezler Modelin kameraya odaklanıp doğallığını kaybetmesi durumu. Bunun üstesinden gelmek fotoğrafçının görevidir. İlk iş rahat olduğu bir yer seçmektir. Profesyonel model olmadıkça stüdyo rahatsız edici bir yerdir. Park, sahil vb bir yer rahatlatır. Belli pozlar için yönlendirip rahat bırakın. Siyah ve beyaz baskıda kontrast yakalanamaz Siyah beyaz film yeni başlayanlar için zordur. Ekrana baktığımızda tüm renkleri ayırd edebiliriz, çiçeğin kırmızısı, yaprağın yeşili vb. Diğer tarafta bu yok. Sadece tonlar ve parlaklıklar sözkonusu. Renkli olarak görülen bir farklılık kolayca film üzerinde gri bir tekdüzeliğe dönüşebilir. Bu nedenle siyah ve beyaz çalışırken renk filtreleri gereklidir. Sarı ve kırmızı bu konuda harikalar yaratabilir. Polar filtre ile çözülebilir. Yansıyan ışığı kesecektir. Böylece lense ulaşan ışığı ayarlayabilirsiniz.

Enstantane hızı, yüksek çapta bile hep yavaştır Daha hızlı film kullanarak çözebilirsiniz. ISO 400 yararlı olacaktır. Ne kadar çekilirse çekilsin bir türlü doğru gelmez Kompozisyona dikkat etmek gerek. Ne yaptığınızı düşünerek yapmalısınız. Farklı açılardan bakmayı, çerçevelemeyi denemelisiniz. Fotoğrafı çekip ayrılmakla olmaz. Bu bir sanattır. Herbir fotoğrafı planlamak gerekir. Tecrübe ile kolaylaşacaktır.